Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut ihmiset eivät käy koskaan missään

Vierailija
14.09.2023 |

viihteellä, eivät osallistu pikkujouluihin, yhteisiin tapahtumiin tms. siis eivät käy ikinä missään, edes matkoilla. Ja tunnen monia jotka ovat todella sosiaalisia, eli mistään introverteista tms ei ole kyse. Kotona vaan pönöttävät.

Kommentit (869)

Vierailija
201/869 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne säästää rahaa.

Vierailija
202/869 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan kaveri ei koskaan ole yhteydessä, kysele kuulumisia tai ehdota kahdenkeskisiä tapaamisia. Sitten kuitenkin kutsuvat häihinsä ja synttäreilleen. Tulee olo että kelpaan vain juhlien täytteeksi. Siksi en enää osallistu.

Oletko sinä kavereihin yhteydessä ja ehdotat tapaamisia? 

Olin ihan viime aikoihin asti. Sitten havahduin, että minuun päin ei ollakaan yhteydessä ja lukaisin viestiketjuja läpi: kuukaudesta ja vuodesta toiseen minä siellä otan kontaktia ja se toinen vastaa, mutta ei sitten koskaan itse ota yhteyttä, vaikka välissä olisi vuosikin.

Ennen oli toisin, mutta sitten sairastuin ja nyt olen ilmeisesti vain taakka ja tosiaan juhlien täytettä tarvittaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/869 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mihin ap on vailla ihmisiä? En jaksa työporukan kanssa kissanristiäisiä. Käyn ystävien kanssa. Ei ole mökkiä -tai vapaa-aikaa- joten hengaan kotona perheen kanssa. Käydään tietty joskus jossain. Ei ole minulle ongelma. Valitsen vain vapaa-ajan seurani tarkemmin.

Vierailija
204/869 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt työpaikan pikkujouluissa, koska tylsät. Elokuvissa tai teatterissa en enää käy. Yksi ongelma on, että olen niin yksinäinen. Ei ole ystäviä, jotka soittaisivat että hei, lähdetääs leffaan, reissuun tai ottamaan pari.

Vierailija
205/869 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieli jos sairastaa niin silloin tuskin huvittaa mikään. Siinä joidenkin syy tekemättömyydelle.

No ei todellakaan ole niin vaan se että on jo käynyt kaikki mahdolliset paikat elämässään jotka kiinnosti ja haluaa olla reissaamatta enää. Itse käynyt niin monessa paikassa että pyörtyisit ja tavannut sell ihmisiä että osaat vaan kuvitella.

Kerro meille jotkut highlightit missä mielenkiintoisissa paikoissa olet käynyt?

Vierailija
206/869 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan muiden ihmisten vuoksi jätän menemättä minnekään. Ei jaksa, ei huvita - siis olla tekemisissä muiden kanssa.

Vierailija
207/869 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonot palkat syynä kirjoitti:

Ei ole varaa.

On paljon ilmaishuveja, voi käydä museoissa, näyttelyissä, käydä lenkillä jne. Pelkkä kotona kököttäminen on tylsää.

Käytän ahkerasti museokorttia ja käyn kirjastossa, luontopoluilla tai elokuvissa. Mutta mieluiten teen kaiken yksin. Jotenkin kaikki sopiminen on alkanut tuntua hankalalta, jo siksi kun sairaus on alkanut hieman rajoittaa joinakin päivinä. Tulee siis vain lähdettyä kun siltä tuntuu ja oltua sen aikaa kuin jaksan tai haluan.

Noista menoistani en kerro somessa tai töissä, kuten en pahemmin muistakaan asioistani. Olen aina ollut huono puhumaan itsestäni, ikinä ei kuulu mitään uutta enkä ole tehnyt mitään ihmeellistä. Monikin voi siis ajatella, etten liiku kotoa koskaan mihinkään. Ei sillä, että se sinänsä haittaisi, mutta ajatus on hieman virheellinen. 

Vierailija
208/869 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isovanhemmat ei käyneet juuri koskaan missään.

Kaupassa ja kirkossa... sekin väheni iän myötä.

Rahaa oli. Papalla auto ja ajokortti... vaan eivät halunneet mennä mihinkään. Vieraita kävi silloin tällöin. Lähinnä sukulaisia.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona on kaikki kirjat, lukunurkkaus ja hiljaisuus, miksi tarvitsisi lähteä merta edemmäs kalaan, jossa asiat huonommin.

Mulle tuli kommentista mieleen, että voisikohan yksi syy olla se, että nykyisin työelämässä joutuu olemaan jatkuvasti ihmisten kanssa tekemisissä. On jos jonkinlaista tiimihommaa jne. Ja vaikka hetken saisikin tehdä yksin töitään rauhassa, hiljaisuudesta on turha haaveilla ilman vastamelukuulokkeita. 

210/869 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyy voi olla esim lemmikki.

Oikeampi syy ehkä että duunissa on jo kyllästynyt puheripulisiin tai k-päihin

tätönen 23

Vierailija
211/869 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en koskaan käy "viihteellä". Mua ei voisi vähempää kiinnostaa esim. elokuvat, baarit, shoppailu tai yökerhot. Ihmismassat ovat rasittavia. Kun teen jotain, liikun luonnossa, käyn meressä uimassa, pyöräilen, käyn sienestämässä. Yksin.

Vierailija
212/869 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut hyppää joka viikonloppu jossain? Pariskunnalta tämä on vähän outoa, kaksin eivät kestä yhtään olla. Voi olla adhd/alkoholismi taustalla.

Myös kotiin jäämisessä voi olla syynä alkoholismi tai jokin paljon aikaa vievä ajanviete, vaikka netti.

Ei varmasti kaukaa haettua monessakaan tapauksessa. Netti, pelit, päihteet... Kaikenlaista koukuttavaa voi harrastella piilossa kotosalla.

Vierailija
213/869 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on nykyään vaikea sopia mitään etukäteen, kun yleensä sitten onkin liian väsynyt lähtemään ja joko pitää perua tai mennä väkisin, mikä tuntuu kuormittavalta ja heikentää jaksamista seuraavina päivinä entisistään. Helpompi olla lupautumatta mihinkään ja mennä joustavasti voinnin mukaan joko yksin tai ydinperheen kesken. Moni myös loukkaantuu perumisista, kun heillä on mennyt omat suunnitelmat sitten uusiksi, eli heillekin parempi etten turhaan lupaile.

Viime vuosina olen myös harrastanut liikuntaa sen verran aktiivisesti, että välillä tuntuu että sekin rajoittaa muita menoja. Jos "pitäisi" saada se 5 treeniä mahtumaan viikkoon, niin niiden vapaapäivien sovittaminen muihin juttuihin on ajoittain vaikeaa. Ei voi esimerkiksi baari illan jälkeisenä päivänä lähteä pitkälle juoksulenkille ilman että tuntuu pahalta. Jos taas menee juoksupäivän iltana sinne baariin niin palautuminen häiriintyy.

Kaipa se on siis sitä, että kun ei ole tarvetta eikä pakkoa niin tekee vain mikä itsestä tuntuu hyvältä. Oikeastaan toivoisin, että olisi sellainen ystävä tai pari joita haluaisi niin paljon nähdä, että olisi valmis enemmän joustamaan. Viimeksi varmaan koulussa ollut niin läheisiä ystäviä.

Vierailija
214/869 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut hyppää joka viikonloppu jossain? Pariskunnalta tämä on vähän outoa, kaksin eivät kestä yhtään olla. Voi olla adhd/alkoholismi taustalla.

Myös kotiin jäämisessä voi olla syynä alkoholismi tai jokin paljon aikaa vievä ajanviete, vaikka netti.

Ei varmasti kaukaa haettua monessakaan tapauksessa. Netti, pelit, päihteet... Kaikenlaista koukuttavaa voi harrastella piilossa kotosalla.

On yhtä älytöntä sanoa että netti on harrastus kuin sanoa harrastavansa pensseliä eli sitä välinettä jolla maalaa.

Vierailija
215/869 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55- vuotias, enkä jaksa ihmismassoja. Matkustan paljon työssäni, joten lomilla haluan olla kotona. Baarielämä tuli nähtyä 35- ikävuoteen mennessä ja asiat, joita haluan tehdä, löytyvät kotoa tai lähiympäristöstä.

Vierailija
216/869 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi työtoveristasi välttämättä tietää onko introvertti vai ei. Itse vedän töissä sosiaalista ja aktiivista roolia, olen vetänyt aina ja viihdynkö roolissa. Mutta se vie kaikki mehut. Vastapainoksi haluan olla rauhassa ja perheen kanssa. En saa elämääni mitään ylimääräistä hyvää työpaikan pikkujouluista tai muista pakollisista menoista vaan ne vain kuormittavat minua. Työni riittää sosiaaliseksi puoleksi ja lenkillä käyminen ja kukkapenkin kuopsuttaminen ovat oikeita ilojani. Meitä on moneen junaan.

Vierailija
217/869 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viihtyy omassa kodissaan, niin onhan se ihan kauheaa. 

Vierailija
218/869 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä samaa se on noissa touhuissa nähty ja kyllästyttää. Nautin elämästä kotonani. Jos se jotain ihmetyttää, niin ei ole minun ongelma.

Vierailija
219/869 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset kirjoittaa somessa kaikki menonsa. En ymmärrä sitä.

Vierailija
220/869 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä matkustelen ja käyn välillä keikoilla, mutta muuten ns viihteellä aika harvoin koska nykyisin se ei kiinnosta yhtään. Tykkään urheilla ja haluan jaksaa liikkua viikonloppuisin, eli teen sellaista mistä nautin ja mikä auttaa lataamaan akkuja rankan työviikon jälkeen. Lisäksi meillä in ihana koti johon kutsun mielelläni ystäviä.