Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu välillä että elämä menee hukkaan sinkkuna

Vierailija
14.09.2023 |

En vain voi tälle tunteelle mitään. Äskenkin tuli itku. Olen 32v nainen. 9 vuotta sinkkuna! Kuvitelkaa. Kaikista tapailuista, treffeistä, elämän elämisestä huolimatta.. 2 rakkaustarinaakin tuohon aikaan mahtuu, mutta kumpikaan ei muodostunut kumppanuudeksi. Ei vain toiminut. Elämäntilanne liian vaikea.

Olen tylsistynyt deittailuun. Liikaa 6-12kk suhteita.. En enää jaksa. Millään. Ärsyttää olla nainen parhaassa iässä, kauneimmillaan, mutta YKSIN. Kaikki muu elämässä hyvin. On paljon ystäviä, perhe, terveys. Olen unelmieni alalla. Mutta taustalla kokoajan se tyhjyys. Yksinäiset aamut. Yksinäiset illalliset. Yksinäiset reissut ja retket.. Huoh.
Olen niin hiton kyllästynyt. Välillä tekisi mieli ottaa ensimmäinen vastaantulija ja tyytyä siihen vain. Olen oikeastaan koittanut jopa näitä "väkisin"-suhteita. Mutta ei sitäkään pitkään voi toimia itseään vastoin, jos ei viihdyn toisen seurassa eikä puhuttavaa ole. Ja jos seksikään ei toimi.

Niin minkäs teet? Koska pitää luopua toivosta? :(

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ikisinkkuna olen kyllä vuosien mittaan kokenut asiasta ajoin tuskaa. Sitten myös kääntänyt katsetta peiliin, ja oivaltanut syytkin. Mitä enemmän olen oppinut itsestäni, sitä vähemmän asia on häirinnyt, ja 30 vuoden tauon jälkeen nautin taas yksinolosta aidosti.

Kumppani voi toki parantaa monta haavaa, mutta tasapainoisen ja mieleltään terveen ihmisen onnellisuus ei ole koskaan täysin toisen ihmisen varassa. On hyvä tutkailla, miksi se sinkkuus tuntuu niin pahalta. "Se vaan tuntuu" ei ole vastaus.

Vierailija
42/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan toisessa keskusteluketjussa: "Kristus antoi henkensä teidän takianne, ja nousi kuolleista."

Tietääkseni myös esim. Jeesus eli elämänsä sinkkuna. Menikö hänenkin elämänsä siis hukkaan?

Jeesuksella.oli jumalallinen luonto.

Hän ei tarvinnut ketään ihmistä, hän oli kokonainen ja täydellinen.

Toisekseen, Jeesus kuoli jo n. 33-vuotiaana, eli hänen ei tarvinnut myöskään riutua yksinäisyydessä vanhuuteen asti.

Jeesuksella oli myös tiivis suhde maalliseen perheeseensä ja myöhemmin oppilaisiinsa. Hänellä oli paljon ystäviä, jotka huolehtivat hänen hyvinvoinnistaan.

Jeesus oli saarnaaja, ei hänellä olisi ollut aikaakaan kotileikeille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen saa aina suhteen jos hyväksyy omantasoisensa kumppanin.

Ongelma vain on että harva nainen nykyaikana hyväksyyy kumppania omalta tasolta.

Olleen liikaa selattu instaa, katseltu temppareita, sex & citya, sinkkulaiffia, jne jne.

Ennen tinderiä normaali nainen ei Tinderin jälkeen hyväksy kuin 2 pykälää itseään korkeampia miehiä deitiksi.

Vierailija
44/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen saa aina suhteen jos hyväksyy omantasoisensa kumppanin.

Ongelma vain on että harva nainen nykyaikana hyväksyyy kumppania omalta tasolta.

Olleen liikaa selattu instaa, katseltu temppareita, sex & citya, sinkkulaiffia, jne jne.

Ennen tinderiä normaali nainen ei Tinderin jälkeen hyväksy kuin 2 pykälää itseään korkeampia miehiä deitiksi.

Kyllä vain.

Miehiä 50 000 enemmän kuin naisia ikäluokassa 20-40

Vierailija
45/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sinulle kelpaa kiltti ja kunnollinen mies? Olet paneskellut vaan 6-12 kk suhteissa niitä komeita jännä miehiä. Eivät ne komea miehet koskaan sitoudu pitkään suhteeseen vaan pitävät sinua reikänä vaan jonne tyhjentää pallit.

Vierailija
46/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti toisten parisuhteet vaikuttaa onnellisilta mutta kun tutustuu lähemmin huomaa ongelmat. Moni teeskentelee onneaan.

Vierailija
47/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on toisinpäin. Avioliitossa menee elämä hukkaan.

Vierailija
48/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasosössötys ei ratkaise kenenkään pariutumisongelmia. Missään. Koskaan. Ikinä.

Vierailija
49/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin ikisinkkuna olen kyllä vuosien mittaan kokenut asiasta ajoin tuskaa. Sitten myös kääntänyt katsetta peiliin, ja oivaltanut syytkin. Mitä enemmän olen oppinut itsestäni, sitä vähemmän asia on häirinnyt, ja 30 vuoden tauon jälkeen nautin taas yksinolosta aidosti.

Kumppani voi toki parantaa monta haavaa, mutta tasapainoisen ja mieleltään terveen ihmisen onnellisuus ei ole koskaan täysin toisen ihmisen varassa. On hyvä tutkailla, miksi se sinkkuus tuntuu niin pahalta. "Se vaan tuntuu" ei ole vastaus.

Mulla sinkkuus kärjistyy siihen, ettei ole ystäviäkään, hädin tuskin pari kaveria, joista ei apua ja tukea löydy.

Puhut pöyhkeilevästi 'mieleltään yerveen ihmisen' kyvystä olla (muka) täysin itseriittoinen. Ihmiset ovat erilaisia. Toiset hyötyvät suuresti siitä, että voivat peilata itseään esim. siihen kumppaniinsa. Herkkä ihminen voi seota yksinoloonsa.

Vierailija
50/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti mies kirjoitti:

Miksei sinulle kelpaa kiltti ja kunnollinen mies? Olet paneskellut vaan 6-12 kk suhteissa niitä komeita jännä miehiä. Eivät ne komea miehet koskaan sitoudu pitkään suhteeseen vaan pitävät sinua reikänä vaan jonne tyhjentää pallit.

Aidostiko pidät itseäsi kilttinä tällaista moskaa kirjoitellessasi?

Vierailija
51/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan toisessa keskusteluketjussa: "Kristus antoi henkensä teidän takianne, ja nousi kuolleista."

Tietääkseni myös esim. Jeesus eli elämänsä sinkkuna. Menikö hänenkin elämänsä siis hukkaan?

Jeesuksella oli suhde Magdalan Marian kanssa ja heillä oli myös jälkeläisiä.

Vierailija
52/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiltti mies kirjoitti:

Kysyin vaan rehellisen kysymyksen miksei kelpaa kunnollinen mies. Naiset valittaa yksinäisyyttä vaikka meitä kunnollisia miehiä on sinkkuina satoja tuhansia joten nainen saisi miehen helposti. Elämä menee tosiaan naiselta hukkaan kun antaa jonkun komean miehen paneskella 6 kk ajan ja sitten mies häipyy.

Vierailija
53/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Yhdeksän vuotta sinkkuna mutta jatkuvasti 6-12 kk suhteita? Taidat olla yksinkertainen, et yksinäinen?

Vierailija
54/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni sinkkuudestaan suuresti kärsivä tuntuu lataavan parisuhteisiin ylettömiä odotuksia. Kuten moni onkin jo todennut, harvoin ne ovat ainakaan kovin kauaa mitään kovin erikoista onnea ja auvoa. Jos kuvittelee, että juuri parisuhde olisi se asia, joka poistaisi elämästä negatiivisia tunteita ja täyttäisi jonkin aukon, tulee melko varmasti pettymään. Kaikista pahinta yksinäisyttä on yksinäisyys parisuhteessa. Se, kun odotukset eivät täytyneetkään, ei olekaan romanttisia iltoja ja raukeita yhteisiä aamuja. Tai kun kaikki romahtaakin odottamatta.

Älkää ikinä, toistan: ikinä, laskeko onneanne toisen ihmisen varaan.a

Vierailija
55/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sinkkuus kärjistyy siihen, ettei ole ystäviäkään, hädin tuskin pari kaveria, joista ei apua ja tukea löydy.

Puhut pöyhkeilevästi 'mieleltään yerveen ihmisen' kyvystä olla (muka) täysin itseriittoinen. Ihmiset ovat erilaisia. Toiset hyötyvät suuresti siitä, että voivat peilata itseään esim. siihen kumppaniinsa. Herkkä ihminen voi seota yksinoloonsa.

Hah. Olen ollut itse mieleltäni enemmän rikki kuin monet muut yhteensä, niin että tuskin on tarvetta 'pöyhkeillä' yhtään mitään. Enkä puhunut mistään täydestä itseriittoisuudesta: ihminen on laumaeläin ja tarvitsee muita.

Yritin ja yritän olla tarjoilematta valmiita vastauksia, koska niiden syöttäminen lusikalla ei koskaan toimi.

Jospa koittaisit päästä yli tulkinnastasi pitää viestiäni ilkeilynä, ja nähdä, miten yritin tarjota lukkoa, joihin ratkaisun avaimia sovittaa?

Olen pahoillani kurjasta olostasi ja osattomuudestasi, mutta siinä rypeminen ei kerta kaikkiaan vie mihinkään. Tai ainakaan minua ei vienyt. Tunne on viesti. Mistä se kertoo?

Vierailija
56/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin sinkku vielä lähes 40-vuotiaana. Sitten löytyi ihana vaimo. Toivoa on!

M43

Kiitos tästä! Eihän se toivotonta ole vanhempanakaan löytää.. Kai koen nyt kriisiä, koska koen olevani parhaimmillani ja kun vanhenee niin alkaa jo rupsahtaa eikä esim halua seksiä enää samalla tavalla. Alkaa tulla herkemmin sairauksia yms..

Koen jääväni paitsi niistä parhaista vuosista olla parisuhteessa. Mummona voisin ihan hyvin olla yksin ja kissan kanssa, se ei pelota lainkaan.

Ap

Itse olen nyt nelikymppisenä paljon onnellisempi kuin nuorempana. Tässä iässä ei enää jaksa stressata turhista. Osaa olla enemmän oma itsensä. Elää omalle itselleen. Syön terveellisesti ja liikun paljon, olen hyvässä kunnossa enkä rupsahtanut. Olen löytänyt syviä ystävyyssuhteita, seksielämä on parempaa kuin ennen, kaikenkaikkiaan elämä on parempaa kuin nuorempana. Tasapainoisempaa ja merkityksellisempää. Koko ajan ymmärtää enemmän kun ikää tulee, se on mukavaa. Eikä minullakaan vakavaa suhdetta ole ollut useampaan vuoteen.

En pystyisi seksisuhteeseen.kuin rakastam i ihmisen kanssa.

Odota sinä, kunnes olet 60+. Sitten huomaat, että olisi kiva, kun olisi tuttu ja luotettava elämänkumppani, jonka kanssa hitsauduttu yhteen.

Vierailija
57/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikas mies ulkomailta. Esim. Tanskasta, Hollannista ja Saksasta löytyy oikein mukavia sitoutumishaluisia miehiä. Jos ei täältä löydy mieluista niin kannattaa laajentaa hakua.

Vierailija
58/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti mies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiltti mies kirjoitti:

Kysyin vaan rehellisen kysymyksen miksei kelpaa kunnollinen mies. Naiset valittaa yksinäisyyttä vaikka meitä kunnollisia miehiä on sinkkuina satoja tuhansia joten nainen saisi miehen helposti. Elämä menee tosiaan naiselta hukkaan kun antaa jonkun komean miehen paneskella 6 kk ajan ja sitten mies häipyy.

Kunnollinen mies ei minun maailmankirjoissani sano kenellekään tämän olevan "reikä johon tyhjentää pallit". Missään tilanteessa.

Ja tämä voi tulla yllätyksenä sinulle, mutta useimmat komeat miehet todellakin ovat parisuhteessa. Jotenkin siihen päätyneetkin vissiin.

On tietysti naisia, joita pelimiehet vievät, mutta tuo ilmaisutapa on niin rujo, etten sellaisen käyttäjää ainakaan itse parisuhteeseen huolisi. Asiat voi esittää monin eri tavoin, myös loukkaamatta.

Vierailija
59/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti mies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiltti mies kirjoitti:

Et ole kunnollista ja kilttiä nähnytkään. Ymmärrätkö, että misogyniasi haisee tänne asti? Ja sitä vain korostaa itsesi kutsuminen kiltiksi ja kunnolliseksi. Toki trollihan sinä oletkin.

Vierailija
60/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti mies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiltti mies kirjoitti:

Miten sut saisi ymmärtämään ettet ole kiltti ja kunnollinen. Olet ihan kamala. Alkaen vaikka siitä että kirjoitat törkeää tekstiä. Miksi kukaan haluaisi olla tuolla tyylillä kirjoittavan ihmisen kanssa, ei sellaisia naisia olekaan joita tuolla tyylillä saa sänkyyn ja suhteeseen. Ehkä joku kehitysvammainen pervo voisi olla lähinnä mitä voisi kuvitella että tykkäisi.