Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun on vaikeuksia löytää kumppani?

Vierailija
14.09.2023 |

1/4

Lukuaika 10-20 minuuttia

Jos aihe ei kiinnosta, ei välttämättä tarvitse kertoa erikseen sitä, ettei aihe kiinnosta. Jos olet parisuhteessa, ei tämä koske sinua. Jos olet sinkku ja tyytyväinen sellainen, ei tämä koske sinua. Saatat kuitenkin tuntea sellaisen sinkun, joka toivoisi rinnalleen kumppania. Siksi sinunkin kannattaa keskusteluun osallistua, sillä juuri sinun neuvosi ja apusi saattaa olla se, joka saa (iki)sinkun tekemään ne ratkaisevat toimet. Tietysti mahdollista on myös olla tekemättä mitään. Tässä keskustelussa oletetaan kuitenkin, että a) sinkku haluaa löytää kumppanin, ja b) on valmis tekemään sen eteen työtä. Lisäksi käsittelyssä olkoon selkeyden vuoksi heterosuhde miehen ja naisen kesken. Sateenkaarisuhdetta etsiville voidaan tarvittaessa myöhemmin avata oma keskustelunsa, jos tarvetta on. Oma osaamiseni ei kuitenkaan sellaiseen riitä.

Aiheena ei ole se, miten maailma makaa. Aiheena on mitä tehdä sen jälkeen, kun on ensin hahmottanut, miten maailma makaa. Vallitsevaa tilannetta yhteiskunnan tasolla ei yksilö voi muuttaa. Yksilö ei myöskään voi muuttaa sitä, millaisia ominaisuuksia haluttu sukupuoli kumppaniltaan noin yleensä odottaa. Toisin sanoen yksilö voi muuttaa vain itseään. Toki myös vakaassa parisuhteessa elävä tai sinkkuudestaan kiinni pitävä voi ryhtyä itseään kehittämään, ja sen voi sanoa olevan suotavaakin. Motivaatio vain on erilainen.

Yksi mahdollisuus on vain hyväksyä sinkkuutensa pysyvänä olotilana, ja tehdä elämästään siltä pohjalta mahdollisimman miellyttävä. Tämä ei kuitenkaan ole keskustelun aiheena. Tarkoituksena ei myöskään ole kerätä jo pariutuneiden tunteikkaita kuvauksia siitä, miten ovat puolisonsa tavanneet, ja miten tyytyväisiä ovat valintaansa. Edelleen käsittely keskittyköön konkreettisiin toimiin eikä sen painottamiseen, että tunteet heräävät, ihmiset rakastuvat ja niin vain tapahtuu. Niin tapahtuukin, mutta sen toteaminen ei auta sinkkua, joka kaipaisi kumppania rinnalleen. Tai auttaa siinä tapauksessa, jos sinkku etsii oikeutusta olla tekemättä mitään. Mutta sekään tilanne ei ollut tämän keskustelun aiheena.

Ja näin varsinaiseen aiheeseen.

Kommentit (145)

Vierailija
21/145 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No... kiitokset kaikille siitä, että ainakin ensimmäisen sivun ajan käsittely säilyi (lähes) täysin laadukkaana.

Vierailija
22/145 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain hyviä ohjeita, mutta aika vanhanaikaiset ajatukset siitä millainen pitää olla että kelpuutetaan parisuhteeseen.

Omat ohjeeni:

1. Ylläpidä terveellisiä elintapoja, työntekoa ja sosiaalisia suhteita. Älä jää tilanteisiin jotka tekevät sinut onnettomaksi(esim työ josta et nauti). Ymmärrä että liikunta ja terveellinen ruoka on hyväksi kehollesi, älä muuta elintapojasi laihduttamisen vuoksi vaan löydä terveellinen rutiini joka lisää hyvinvointiasi.

2. Laajenna ymmärrystäsi maailmasta ja ihmisistä, laajenna tuttavapiiriäsi(ilman oletusta parisuhteen löytymisestä) ja opettele keskustelemaan erilaisten ihmisten kanssa ja näkemään ensisijaisesti heidän hyvät puolensa

3. Opi tuntemaan itsesi. Mitä haluat elämältäsi ja mitkä ovat omat arvosi? Mikä tekisi sinut onnelliseksi(vältä pelkkiä materialistisia tavoitteita)? Hakeudu sellaisiin aktiviteetteihin joista nautit, äläkä sellaisiin joista uskot löytäväsi kumppanin mutta jotka eivät ole sinulle mielekkäitä.

4. Itsensä kehittäminen on itseisarvo, älä tee sitä parisuhteen löytämisen vuoksi, äläkä oleta että se oikeuttaa sinut parisuhteeseen haluamasi ihmisen kanssa

5. Opettele pitämään hauskaa, ja nauramaan itsellesi

6. Hyvät tavat, siisteys & puhtaus, toisten ihmisten kunnioitus ja elämästä oppiminen tuottavat sinulle iloa.

7. Ole rohkea ja kuuntele sisäistä ääntäsi. Älä pety jos toivomasi ihminen ei kiinnostu sinusta, et haluaisikaan olla suhteessa sellaisen henkilön kanssa joka ei halua olla kanssasi

8. Tutustu potentiaaliseen kumppaniin ennen parisuhteen aloittamista. Opi näkemään ihmisissä muutakin kuin ulkonäkö. Miksi pidät tästä ihmisestä? Kerro se hänelle. Kysy mistä hän pitää sinussa. Kerro hänelle tulevaisuuden suunnitelmistasi ja kysy hänen suunnitelmistaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/145 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

!

Vierailija
24/145 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo paljon alkoholia ja käy baareissa. Baarista sen kumppanin löytää jos on löytyäkseen. Minäkin löysin baarista naisen ja sen jälkeen en ole baareissa sitten käynyt.

Vierailija
25/145 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän siitä tyylistä miten ap tylytti jo etukäteen jauhot suuhun niille pelleille jotka vesi kielellä täällä odottaa, että pääsee kirjoittamaan roskaa muiden avauksiin.

Itse aiheeseen joka on minusta kiinnostava: itse siis olin kolmekymppiseksi asti hyvin epäkiinnostava naisten silmissä. Treenasin sitten itselleni vimosen päälle hyvännäköisen kropan, mutta yllätyin itsekin miten hyvin se sopii minulle. Siihen kun yhdistää sen, että osaa olla myös aidosti itsevarma ja on miehekkäät kasvonpiirteet ja ääni niin toimii kun kaikki muutkin perusasiat on kunnossa.

Mutta tiedän jonkun verran miehiä jotka käyvät salilla tai eivät, niin ovat silti aika yhtäläisen kiinnostavia naisten näkökulmasta. Niillä pelkillä lihaksilla kun ei oikein naisia saa. Varmaan varmin tapa mikä karkottaa naiset on se, että jos miehestä aistii että hän luulee niin.

Vierailija
26/145 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään noista ohjeistanne, jotka ovat muutenkin aikamoisia itsestäänselvyyksiä, eivät tehoa, jos ei vain  vastaan ei tule ihmistä, jonka kanssa olisi kipinää ja kemiaa. Tämä on asia, johon vain ei voi itse vaikuttaa. Todennäköisyys tietenkin kasvaa, kun on sosiaalinen ja tapaa paljon ihmisiä. Siitä huolimatta voi käydä niin, ettei sitä sopivaa vain tule vastaan. Olen itse  kokenut tämän, kroppa ja naama ollut viimeisen päälle kuosissa ja olen ollut sosiaalinen perhonen, minulla ollut mielenkiintoisia harrastuksia jne, ja ei todellakaan siksi, että saisin kumppanin. Silti en koskaan vain kohdannut sopivaa.

Vierailija
27/145 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma taktiikkani miehenä on ollut luoda mahdollisimman hyvä deittiprofiili ja käyttää sovelluksia täysin orjallisesti joka päivä.

Mulla oli siis käytössä tinder/bumble/okcupid/badoo/facebook dating niin, että joka päivä tykitin tykkäyksiä, viestejä ja yritin päästä treffeille jokaisessa sovelluksessa.

4.5kk siinä meni "oot kyllä mukava mutta..."-pakkeja saadessa, mutta sitten löysin parisuhteen olemalla täysin oma itseni ulkomaalaisen naisen kanssa.

Ei siis 4.5kk vaan 4.5 vuotta. Olisipa ollut vain kuukausia...

Kannattaa tosiaan varautua vuosien projektiin.

28/145 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit AP, että miehille on tärkeää, ettei naisella ole lapsia, varsinkaan useamman eri miehen kanssa, mutta kyllä sekin sama juttu naisillekin eli naisetkin haluavat ehdou lapsettoman miehen, vaikka naisella itsellään olisi vaikka kolme lasta kolmen eri miehen kanssa.

Vierailija
29/145 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kehittänyt itseäni henkisesti. Olen hyväsydäminen ja ystävällinen. Nyt myös konfliktinratkaisukykyinen ja parisuhdetaitoinen. Ja kuinka moni mies on kehittänyt itseään vastaavalla tavalla. Ehkä joku psykologi tai parisuhdeterapeutti ja prosentti luontaisesti terveellä tavalla ihmissuhdetaitoisia.

Vierailija
30/145 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kehittänyt itseäni henkisesti. Olen hyväsydäminen ja ystävällinen. Nyt myös konfliktinratkaisukykyinen ja parisuhdetaitoinen. ---

Oikein hieno juttu. Olethan kehittänyt itseäsi myös (ja ennen kaikkea) fyysisesti?

Vierailija
31/145 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä pinnallisista ominaisuuksista katsotaan kenen kanssa haluaa edes antaa kemioille mitään saumaa. Joo, ehkä muutama prosentti parisuhteista syntyy kun mallikaunotar-tyyppinen nainen rakastuu resupekka-tyyppisen nörtti työkaverinsa säkenöivään älyyn ja persoonaan. Baarissa saman tyypin lähestyminen ilman tuota taustaa randomina olisi koettu seksuaaliseksi häirinnäksi.

Kannattaa optimoida se ulkoinen paketti, jos vain siihen on mahdollisuuksia.

Vierailija
32/145 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

--- Kannattaa optimoida se ulkoinen paketti, jos vain siihen on mahdollisuuksia.

Aina on mahdollista optimoida se ulkoinen paketti. Jokaisen optimi tietysti vaihtelee genetiikan rajoissa.

Vierailija
33/145 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut, mutta lyhyt vastaus: olla yksin.

Vierailija
34/145 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne deittisivut ole mitään kuvastoja, joista voi valita mieleisensä. Vaikka joku olisi miten hyvännäköinen ja kriteerisi täyttävä, niin et välttämättä viihtyisi hänen kanssaan päivääkään.

Vierailija
35/145 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ja realistisia vinkkejä, mutta ap varmasti itsekin tiedostaa, että tällä palstalla suhtaudutaan erittäin vihamielisesti kaikkiin sellaisiin neuvoihin, joissa kehotetaan kehittämään itseään ja tekemään itse jotain asioiden eteen, etenkin jos kohteeksi otetaan naiset ja/tai ulkonäön merkitys mainitaan.

Vierailija
36/145 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa pinnallista. Ei ole onneksi tuollaista minun iässäni (40+) ja piireissä joissa liikun (paljon akateemisesti koulutettuja ihmisiä). Ei tunnu paljoa tuommoiset ulkonäöt painavan, kun henkisesti sopiva löytyy. Itsekin löysin puolisoni vasta 38-vuotiaana, työpaikalta. Olin lyhyt, lihava ja homssuinen nörtti. Ei haitannut menoa yhtään. Mieluummin olisin olllut ja olisin vieläkin yksin, kuin alkaisin tuommoiseen aloituksen kuvaamaan pinnankiillotusprojektiin, jolla sitten saisin jonkun pinnallisen miehen.

Vierailija
37/145 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kohta viisikymppisenä naisena suosittelisin ihan erilaista lähestymistapaa. Sitä, että pyrkii henkisesti olemaan mahdollisimman aito itsensä, ja kehittyy henkisten ominaisuuksiensa kehittämiseen jos on tarvetta. Sen lisäksi pyrkii olemaan avoin ja sosiaalinen ja/tai tietoisesti etsimään seuraa, koska kotoa harvoin kukaan tulee hakemaan. 

Ihan oikeasti, ei mitään valkaistuja hampaita ja lihakkuuksia tarvita, ellei sitten tavoitteena ole joku ulkoisesti näyttävä pintaliitoihminen. Tavalliset ihmiset pariutuu tavallisten mukavien, sinut itsensä kanssa olevien ihmisten kanssa, ja ulkonäkö on varsin toissijainen asia.

Vierailija
38/145 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä ja realistisia vinkkejä, mutta ap varmasti itsekin tiedostaa, että tällä palstalla suhtaudutaan erittäin vihamielisesti kaikkiin sellaisiin neuvoihin, joissa kehotetaan kehittämään itseään ja tekemään itse jotain asioiden eteen, etenkin jos kohteeksi otetaan naiset ja/tai ulkonäön merkitys mainitaan.

Ja heti seuraava viesti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa pinnallista. Ei ole onneksi tuollaista minun iässäni (40+) ja piireissä joissa liikun (paljon akateemisesti koulutettuja ihmisiä). Ei tunnu paljoa tuommoiset ulkonäöt painavan, kun henkisesti sopiva löytyy. Itsekin löysin puolisoni vasta 38-vuotiaana, työpaikalta. Olin lyhyt, lihava ja homssuinen nörtti. Ei haitannut menoa yhtään. Mieluummin olisin olllut ja olisin vieläkin yksin, kuin alkaisin tuommoiseen aloituksen kuvaamaan pinnankiillotusprojektiin, jolla sitten saisin jonkun pinnallisen miehen.

39/145 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

40/145 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kommentteja?