Huumeiden käyttöhuoneet, mielipide?
IS:n sivuilla oli juttua asiasta ja hallituksen käsittelyssä ollut tämä aihe. Molemmilla hallituspuolueilla hyviä ajatuksia puolesta ja vastaan. Olen itse aikaisemmin ajatellut ehdottomasti ei käyttöhuoneille, mutta asiaan enemmin perehtyneenä en ole enää varma kannastani.
Mitähän itse käyttäjät ovat mieltä asiasta, menisivätkö he valvottuun tilaan vetämään? Eikö siitä tulisi enemmän stigmaa/häpeää?
Kommentit (164)
Anna narkkarille 10 grammaa huumetta, tulee hänestäkin myyjä.
Huumeiden käyttöhuoneita tulee rakentaa vain sinne, missä asuu niiden kannattajia vähintään 2 henkilöä, jotka eivät kuitenkaan itse käytä huumausaineita. Löytyisiköhän sille ajatukselle kannattajia?
Vierailija kirjoitti:
Anna narkkarille 10 grammaa huumetta, tulee hänestäkin myyjä.
Minä en oikeista huumeista tiedä mikä määrä tekee myyjäksi. Enimmillään ostan juuri kympin (10 g) kukkaa tai lätkää. En koskaan myy ostan vain omaan käyttöön.
tämä, asun alueella missä on lähellä näitä tukikämppiä..lähikaupassa käynti on välillä suorastaan mielenkiintoista kun saa väistellä näitä sekaisin olevia kansalaisia. Riittävän pitkään tota katselleena olisin sitä mieltä, että niille voisi perustaa ihan omat alueet, sekoilkoot ja mölytkööt siellä. Aikaisemmassa vuokra-asunnossa oli myös kunnia saada sellainen pariskunta alakerran naapuriksi. Oli "mielenkiintoiset" 3kk metelin puolesta.