Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pääsette aamulla nopeasti käyntiin?

Vierailija
13.09.2023 |

Itseäni harmittaa, kun heräilemiseen menee aina 2-3 tuntia. Nukun tarpeeksi ja herään ilman herätyskelloa. Keitän kahvit ja juon 6 kupillista. Tämä ei auta, vaan kaikki on tahmeaa ensimmäiset 2-3 tuntia.
Harmittaa ajan tuhlautuminen, vaikka olen jo eläkeikäinen ja periaatteessa aikaa on paljon. Olisi vaan edelleen omia töitä ja harrastuksia, joille en ehdi aamusta.
Tänään heräsin yhdeksältä ja nyt kello 11.51 olen valmis lähtemään kunnolla liikenteeseen koiran kanssa. Vien kirpputorille kirjoja, vien muovit ja kartongit kierrätykseen ja lähden sitten sienimetsään koiran kanssa.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että tähän on mitään toimivaa keinoa, jos oma luontainen rytmi ei tue aamuvirkkuutta ja on muutenkin hidas herääjä. Ehkä parasta on tehdä aamuista itselleen mahdollisimman vaivattomia muilla konsteilla, kuten joku jo aiemmin ehdotti. Eli laittaa ja suunnitella kaikki mahdollisimman valmiiksi ja edellisenä iltana.

Itse olen aamuvirkku ja käytännössä heti toimintavalmis, kun herään. Ei ole edes mitään väliä sen suhteen kuinka lyhyiksi yöunet ovat jääneet. Miesystävä on taas iltavirkku ja vaikka nukkuisi kuinka "täydet" yöunet, herääminen ja toimintavalmiuteen pääseminen vie aina sen pari tuntia. Hän ei ymmärrä, miten minä voin juoda vain nopeasti kupillisen kahvia ja lähteä sitten heti aamusta lenkille, minä en taas ymmärrä miten hän jaksaa lähteä vielä klo 22 aikoihin ulkoilemaan.

Vierailija
42/44 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yritä päästä nopeasti käyntiin vaan heräilen ja nauti hitaudesta. Varmaan kylmä suihku tepsisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan heti herättyäni kossuryypyn ja polttelen nortin. Sitten lyön rintaani pesäpallomailalla saadakseni pumpun käyntiin.

Siitä se lähtee.

Vierailija
44/44 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti - illalla ajoissa nukkumaan. Vaatteet päälle, lasi vettä, pissalle, kengät jalkaan ja kävellen kohti työpaikkaa. Kello soi työaamuina 05:30. Nyt olen arkivapaalla.

T: laitoskeittäjä