Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pääsette aamulla nopeasti käyntiin?

Vierailija
13.09.2023 |

Itseäni harmittaa, kun heräilemiseen menee aina 2-3 tuntia. Nukun tarpeeksi ja herään ilman herätyskelloa. Keitän kahvit ja juon 6 kupillista. Tämä ei auta, vaan kaikki on tahmeaa ensimmäiset 2-3 tuntia.
Harmittaa ajan tuhlautuminen, vaikka olen jo eläkeikäinen ja periaatteessa aikaa on paljon. Olisi vaan edelleen omia töitä ja harrastuksia, joille en ehdi aamusta.
Tänään heräsin yhdeksältä ja nyt kello 11.51 olen valmis lähtemään kunnolla liikenteeseen koiran kanssa. Vien kirpputorille kirjoja, vien muovit ja kartongit kierrätykseen ja lähden sitten sienimetsään koiran kanssa.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaan ole luonnollisesti aamuvirkku. Eli ei millään vippakonstilla.

Vierailija
22/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu. Heräsin noin klo 12 ja vielä lojun sängyssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tarvitsee hyvin harvoin herätä aamulla kellon kanssa, kun on iltatyö. Mutta silloin kui täytyy, niin suunnittelen kaiken tarkkaan etukäteen: mikä aamiainen, vaatteet ja tarvittavat tavarat valmiiksi jne. niin että kaikki sujuu vauhdilla sitten aamulla. Haluan nukkua niin pitkään kuin mahdollista.

Vierailija
24/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on innostunut niin pääsee aamulla nopeasti käyntiin.

Vierailija
25/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi mitään ihmeellistä. Herätys sit keittelen kahvia ja kattelen aamu uutiset. Sit lähen töihin.

Vierailija
26/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivalla iltalääkityksellä.

Tahmeasta aamusta tietää arkena, että nyt tuli huono yö tai ollut liikaa rasitusta.

Viikonlopun tahmeus taas tulee ennemmin rasituksesta.

Vierailija
27/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvia ei kannata juoda heti, kun on herännyt!

"Tutkimusten mukaan kahvia ei kuitenkaan kannattaisi juoda heti aamusta. Kahvilla on nimittäin tehokkaampi vaikutus, jos sen nauttii kello 9.3011.30 välillä. Syynä tähän on se, että kehon tuottamien stressihormonien, kortisolien tuotanto ehtii tasoittua, jolloin myös kofeiini vaikuttaa tehokkaammin. Aamulla herätessäsi kortisolin tuotanto on kiivaimmillaan."

https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/ala-missaan-nimessa-juo-kahv…

Entäs kun mä herään lähes joka aamu vasta 9.30.

Mulla mitattiin aamukortisoli klo 8 aikoihin. Myöhemmin sitä ei olisi enää mitattu, jos olisin mennyt sinne herättyäni klo 9 jälkeen.

Vierailija
28/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on innostunut niin pääsee aamulla nopeasti käyntiin.

Ei pääse. Ihmisen elimistö ei ole pelkkää psykologiaa vaan siinä on mukana myös fyysinen ulottuvuus.

Vierailija
29/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vaan ole luonnollisesti aamuvirkku. Eli ei millään vippakonstilla.

Toimivilla lääkkeillä saa.

Vierailija
30/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aamuvirkku ja herään yleensä klo 6-7 aikoihin. En tarvitse herätyskelloa koskaan.

Vierailija
31/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään enkä edes yritä, koska olen iltaihminen. Suurimmaksi osaksi teen etätöitä ja hyväksyn sen että ensimmäiset pari tuntia olen aika väsynyt ja homma käynnistyy hitaasti. Jos menen toinistolle aamulla tai on lähtö jonnekin muualle aamulla, heräämisestä varaan mielellään 1,5 tuntia ennen kuin poistun ovesta minnekään.

Vierailija
32/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 7 kaksi lasillista huoneenlämpöistä vettä kitaan ja päälle kylmä suihku. Sitten yksi espresso mutteripannussa ja kaksi dl kuumaa maitoa siihen päälle. Näin tein työelämässä ja vaihde jäi päälle eläkkeelläkin. Vasta joskus klo 10 pieni aamupala kun puutarha- ym. hommia tehty parisen tuntia. 

Vierailija
33/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös loikoilin, aamukahvin sain aikaiseksi ja samalla oioin vähän konttejani. Tässä venyttelen ruotoa ja räpylöitä ja kommentoin tänne. Eli aivo pelaa suhtkoht jotenkin. Puuhaan semmoista pientä, suunnittelen suihkuunmenoa ja mitä panen päälle. 

Runsas tunti heräämisestä vieläkin roikkui väsymys päällä. Räkätaudin rippeet ehkä vaivaavat ja nukun ehkä vähän niin ja näin kun lopulta nukun. 

Ja nyt sitten puhunut puhelimessa ja suunnitellut päivää, alkaa vähitellen väsymys häipyä ja menen suihkuun. Hauskaa päivää kaikille!

Vierailija
34/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tuntia siinä menee kun oon hereillä.

Vierailija
35/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesikannu ja espressokeitin yöpöydällä. Juon heti vahvan espresson ja juon tuopillisen vettä. Kohta luonto kutsuu ja on pakko nousta vessaan.

Vierailija
36/44 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan pitää ottaa huomioon yleisimmät kansantauditkin. Jos aina väsyttää, pitää tutkia verensokeri, sydän- ja verisuonisairauksien mahdollisuus, jos niitä on suvussa, jne. Päihteitä et varmaan käytä, viinin lipittely voi olla myös väsymyksen syynä, jos sellainen on tapana. Tutkimuksiin kannattaisi mennä: terveys ennen kaikkea.

Vierailija
37/44 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättyäni veryttelen sängyn laidalla istuen. Sitten seistessä vielä muutama venytys. Tämän jälkeen kasvojen ja suun huuhtelu viileällä vedellä. Vettä juon myös reilusti, tämän jälkeen aamukahvi ja jotain kevyttä syötävää. Vuoteen petaus, paikkojen siistiminen, peseytyminen ja pukeutuminen. Ja olen reippaana valmis uuteen päivään.

Vierailija
38/44 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään joka aamu kello 5-6 välillä.Nukutuani hyvät yö unet 7-8h.Herämttä kertaakaan.Syön aamiaisen : Ovesta ulos noin 8.30.Joko ilmaseen liikunta tuntii tai kävely.Palaan kotiin.Niin kuin nytkin palanut lenkiltä ,Ulkoilu treffit on kello 11. Joten hetken tapan aikaa tällä. En ole enää työelämä,ikä lisäni ja se  mahdoillistaa Liikunnan, ulkoilun.Ruoka rytmin ja uni rytmin,aamun virkkuna illan torkuna.

Vierailija
39/44 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvia ei kannata juoda heti, kun on herännyt!

"Tutkimusten mukaan kahvia ei kuitenkaan kannattaisi juoda heti aamusta. Kahvilla on nimittäin tehokkaampi vaikutus, jos sen nauttii kello 9.3011.30 välillä. Syynä tähän on se, että kehon tuottamien stressihormonien, kortisolien tuotanto ehtii tasoittua, jolloin myös kofeiini vaikuttaa tehokkaammin. Aamulla herätessäsi kortisolin tuotanto on kiivaimmillaan."

https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/ala-missaan-nimessa-juo-kahv…

Entäs kun mä herään lähes joka aamu vasta 9.30.

Sitten sopiva aika on tuon aikaikkunan loppupäässä. Järjen käyttö on sallittu..

Vierailija
40/44 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousen ylös, puen päälle, pesen hampaat ja painun pyörällä töihin. Jos yhtään jään maleksimaan niin on väsynyt ja saamaton olo koko päivän. Töissä juon pienen kupin kahvia samalla kun aloittelen hommia ja parin tunnin päästä kunnon aamupala.