**HUHTIKUUNhelmet** vk 36
Huomenta, toivottavasti kukaan muu ei ole samaan aikaan tekemässä uutta viikko pinoa.
Täällä sairastellaan mukavasti, hoitolapsista sain kauheen räkätaudin ja pitäs jaksaa viiteen asti:S Mutta ihanaa voimaa antaa vasmasti tämän päivän eka neuvola ja ultra:)) tulenpa sitten kertomaan kuulumiset!
hentsu86 ja maha-asukki 9+2
Kommentit (42)
tässä jotain omia kuulumisia.
Oireista: Hormonifinnit jyllää. Onneksi anoppi on ihotautilääkäri ja lupasi kirjoittaa reseptinkin. Rinnat on kanssa törkeän kipeät, mietin jo rintsikat päällä nukkumista - auttaiskohan. Muutenkin olen nähnyt kerrassaan kummia unia so. painajaisia. Ei kiva. Huono olo: mulla on aamuisin ihan ok olo, mutta pahenee iltapäivällä ja illalla, etoo ikävästi. Ja kuten joku kirjoittikin, mulla kanssa on koko ajan kauhea jano. Ja runsas juominen, ei niinkään syöminen, auttaa vähän tohon oloon. Muuten mulla menee alas kaikki kahvista karkkeihin ihan vanhaan malliin. Joskus pelästyn kipuja tuolla alavatsassa, kun esim. yöllä herään niihin, mutta kuulunevat asiaan.
Mä sain ekan ultra-ajan vasta 22.9., mutta ajattelin odottaa joka tapauksessa siihen, vaikka aika tuntuu pitkältä.
Tupakasta: olen nyt polttanut 0 - 2 savuketta päivässä. Laitoin itselleni rajan, että 2 on maksimi (aiemmin kolme). Kaikki kaverit on onneksi kannustanut eikä kukaan ole moralisoinu, vaikka esim. häissä poltin pari.
Se moralisointi kun ei mua auta yhtään.
Viime viikko oli muutenkin kovin stressaava: isä joutui sairaalaan ja mm. venasin sen kanssa 5 h Marian polilla. Jälkeenpäin mietin, että mitähän pöpöjä tästä sain, mutta ilmeisesti ja onneksi en mitään. Hengenvaara on ohi, mutta on se vieläkin sairaalassa.
Noista kamoista vielä. Me ei varmaan hankita juuri mitään uutena. Molempien monilla kavereilla ja siskoilla on lapsia, ja uskon, että sieltä saadaan jopa enemmän kuin tarpeeksi kaikkea kamaa. Jotain on tietysti kivaa ostaa itekin; ja tässähän ehtii seuraavien kuukausien aikana seota jo monta kertaa shoppailuun ja muuhun. Tällä hetkellä asutaan kerrostalokaksiossa keskellä kaupunkia, joten jossain vaiheessa asuntokin pitäs laittaa vaihtoo. Mutta niitä mietitään sitten ultran jälkeen.
Kaiken kaikkiaan oon kaikkea muuta kuin hehkeä odottaja (ehkä sekin aika vielä tulee...tuleehan?), mutta näillä mennään. Oon kuitenkin ollu ihan hyväntuulinen (itkukohtausten välillä ;)) ja mies on ollut yli-ihana ja ymmärtävä ja rakastava.
Asiaa auttoi myös se, että pakotin sen lukemaan ne neuvolan isille suunnatut paperit. Suosittelen
Tänään alkoi koulu ja lomat siis on lusittu.
Aika vaikeaa oli etomisen kanssa marssia koululle ja sitä ennen hoitaa kolme lasta hommiinsa ja itsensä kuntoon,minä kun olen varsinainen aamuvätys,mielellään herään aikaisin mutta tahdon löhöillä puolille päivin jolloin vasta "herään".
Pahoinvointi on vahva kaveri, siihen ei ole auttanut napostelut tai säännölliset ruokajat. Etoo aamusta iltaan ja yölläkin saatan herätä öklötykseen. Oksentamaan en ole joutunut vielä. Kuitenkin se on niin voimakasta että 3kg on tippunut painoa plussaamisen jälkeen vaikken tieten tahtoen ole asialle mitään tehnyt vaikka syytä kyllä olisi.
Hassua kyllä,odotan neuvolaa innolla. Edellisista odotuksista tutut fiilarit alkavat pomsahdella esiin, ultran jännäminen ja jne. Ehkä musta onkin tähän. Mieskin on nähnyt unia joissa meille tulee 1 yllärin sijaan 3 ;) Nätisti yritin sanoa että yhdessäkin olisi jo tarpeeksi
Kaikki oli hyvin sydämen lyönnit näky ja toinen vaan sikeitä veteli, neuvola täti yritti ravistella toista hereille mutta ei se siihen heränny.. taitaa olla yhtä sikeä uninen kun tuleva isä=)
Onko sulla hentsu kuvaa ihtellä siitä? Mietein kun tuonne perustin tuollaisen keskustelun et ultrakuvia ennen rv12.. tjn.. Niin jos sinne voisit laittaa meidän iloksi *.* ketä vielä odottelee ultraan menoa..
No itellähän se on jo ylihuomenna, onneksi =)
Alan nyt kunnolla etsimään töitä itselleni.. Siis onhan minulla vakkaripaikka nyttenkin mutta työpaikkakiusauksen takia haluan vaihtaa paikkaa.. Että saa nähdä sitten kuinka moneen paikkaan vaikuttaa se että on raskaana. Kun tähän mennessä työpaikan saanti ei ole ollut ongelma vaan olisin päässyt kaikkiin paikkoihin mihin olen hakenut.. Hoitoalalla kun pulaa on. Mutta saa nyt sitten nähdä...
Mulla on etovat olot helpottanut. Varmaan mennyt nyt kolme päivää ilman kummosempia oireita. Toivonmukaan kaikki vaan on kunnossa.. Eilen töissä yksi asukas löi kahdesti mahaan. Toivonmukaan asukki selvisi vain säikähdyksellä.. Ja tänään meinas taas tulla iskui mut sain ne sentäs vältettyä..
Aamulla ol jo -1 aste pakkasta kun puoli seitsemän lähdin töihin.. Tästä se talvi sitten alkaa :D , auton laseja rapsutellessa.. Innolla odotan epätoivoista yritystä tunkea iso maha johonkin takkiin.. :/
Verticia & masukki-asukki Rv 7+3
Pelotti ihan herätä tänä aamuna ja ajatella miten selviän työpäivän etovan oloni kanssa. Viikonloppu oli ihan kamala, koska paha olo ei hellittänyt laikaan ja jossain vaiheessa heräsin jopa sohvalta peppu pystyssä kun nukahdin kesken kaiken yritessäni hillitä vellovaa oloa. Tämä siis keskellä iltapäivää :-)
Positiivinen yllätys tälle päivälle oli, että päivä meni kaikista peloista huolimatta hyvin. Otin pussillisen porkkanoita mukaani ja aina kun paha olo meinasi hyökätä niin popsin porkkanan. Ihme kun ei kanin korvat kasvanut... Pääasia tietysti oli että paha olo pysyi aisoissa.
Makeen himoa on ollut varmaan 90% vähemmän kuin normaalisti. Silti oli pakko ostaa tänään kaupasta jotain uutta Fazerin sinistä suklaata jossa on omar-karkin paloja. Se odottelee tuolla jääkaapissa kun himo iskee.
Jos jotain muuta positiivista keksii tälle viikolle on se, ettei turvota enään yhtään niin paljon kuin viikko sitten. Juomista kuluu kyllä ihmeen paljon mutta se ei kyllä juoksuta vessassa yhtään?!
Eipä tässä muuta kuin odottelen loppuviikkoa, torstaina neuvola ja sitten teen mahdollisen päätöksen käynkö vielä yksityisen ultrassa.
Tsemppiä kaikille uuteen viikkoon. Kiva kuulla, että joku on jo saanut mukavia ultrauutisia.
Päkkänä Rv 7+4 (??)
Omar paloja? Namskis.. Pittää ostaa :D
Huomenna illalla olisi ultra pulssissa.. Jänskättää, kun ei oo ollu aikoihin mitään raskausoireita.. Nyt on vähän sellainen hieman etova olo kun nieleskelen tässä koko ajan, mut voi olla että kuvittelen tän :D .. tai en, mut.. Toivottavasti siel masus vaan kasvaisi joku =)
Tuonne oli laitettu kuvia.. tuonne ultrakuvat ennen vko 12.. Kandee käyd kattoo. Ihania <3
Iltavuoroon pitäisi mennä.. =( No bussissa sen sit huomaa onko tämä oikeaa etovaa oloa.. Tekee aina se bussin tärinä niin huonoa =(
Verticia & masukki-asukki Rv 7+4
Tuntuu siltä että pahin kuvotus ja väsymys alkaa pikku hiljaa helpottaa. Tänä aamuna teki jopa mieli kahvia, mutta päädyin kuitenkin kupilliseen teetä. Paino on tippunut suunnilleen kilon, mikä on oikeasti positiivinen asia kun ylipainoa on muutenkin. Neuvolassa olivat aika huolissaan verenpaineestani ja nyt sitten mittailen sitä kotona joka päivä. Jos se lähtee nousemaan niin sitten pitää olla yhteydessä neuvolaan ja harkitaan lääkityksen aloittamista. Toivon kyllä ettei siihen tarvitsisi mennä.
Np-ultra on sitten ensi viikolla ja odotan sitä innolla, kuten moni muukin täällä tuntuu tekevän. Onneksi en enää tarvitse miettiä onko siellä ketään, kun kävin siellä yksityisellä, mutta silloin ei tietenkään mitään muuta nähnyt kuin sen että kotona oltiin ja sydän sykki. Tsemppiä ja kärsivällisyyttä vaan kaikille ultran odottelijoille.
Juliaana Rv 9+3
On mielestäni tosi hyvä että olet päättänyt hakea muualle töihin. Työpaikka, jossa on kiusaamista ja vielä asiakkaiden taholta väkivaltaa, ei todellakaan ole oikea paikka kenellekään, saatikka sitten raskaana olevalle. Minulla on lähipiirissäni pari ihmistä, jotka eivät ole ymmärtäneet lähteä työpaikasta jossa on sairas ilmapiiri. Voimat eivät vain tainneet enää riittää uusien vaihtoehtojen miettimiseen. Toisen osalta se johti masennukseen, pitkään sairaslomaan ja lopulta uuden työpaikan etsimiseen. Toisen kohdalla tilanne laukesi esimiehen vaihduttua ja uuden puututtua tilanteeseen tiukalla kädellä, mutta sitä ennen ystäväni oli kestänyt yli vuoden mm. haistattelua ja syrjintää (esim. ruokalassa vaihdettiin pöytää jos hän tuli siihen istumaan).
Kun sanon, että on hyvä vaihtaa työpaikkaa, en siis todellakaan tarkoita sitä, että kiusatun pitäisi lähteä karkuun ja 'luovuttaa' pelikenttä kiusaajille. Olen vain sitä mieltä, että jos tilanne on paha, muutosta ei ole näköpiirissä ja omat resurssit eivät riitä muutoksen aikaansaamiseen, niin on parempi huolehtia omasta jaksamisestaan ja mielenterveydestään ja siirtyä muualle.
Sinulla Verticia on mielestäni vain kaikki voitettavana jos haet uutta paikkaa. Sinun ei tarvitse irtisanoa itseäsi nykyisestä paikasta ennenkuin uusi on plakkarissa. Lisäksi jos avoimesti työtä hakiessasi kerrot olevasi raskaana, sinun ei tarvitse pelätä laillisuuden rajamailla olevaa irtisanomista koeaikana raskauden takia.
Voimia vain kovasti sinulle ja onnea uuden mukavan työpaikan etsintään.
Sitä samaahan tuo on edelleen vaikkaki konkarina sieltä selviää aika nopeasti jo poiskin ilman turhia kysymyksiä.
Pääsin UKK-instituutin tutkimusryhmään raskausdiabeteksestä.. mikä ihan hyvä homma koska nyt kiloja ei saisi tulla lisää koska niitä ennestäänkin jo jäljellä ja aivan liikaa.
Alkur.ultra olisi 24. päivä joten sitä odotellessa.
4D-ultrasta; minä olin keskimmäisestä siellä ja ainakin mun osalta se oli hintansa arvoinen ja nyt tilaan kanssa marras-joulukuun vaihteeseen sen. Paikkaa en tiedä vielä, kun edellisen kerran kävin Tapio Kurjella Felicitas klinikalla ja aivan loistava oli.. toi matka vaan helsinkiin on ihastuttava 300km... josko sitä sais jollain verukkeella matkan sinne järkättyä...
Oma olo on kuvottava... huono-olo iskee heti jos ei tasaseen tahtiin syö jotain pientä.. lämmin ruoka NOWAY.. tökkii ja pahasti..
Esikoinen eskarissa, keskimmäinen kerhossa ja kuopus päikkäreillä.. isäntä rakennuksella ja lupas kerholaisen hakee, joten painun päikkäreille vielä kun kerkee... VÄSYMYS aivan KAAMEE
:_|
mani ja bamse 8+4 (nvl mukaan 9+4)
Minullakin on tullut raskaus uniin. Kerran näin unta, että meni kesken. Oli niin aito, että olin aamulla aivan varma asiasta. Kesti aika kauan ennen kuin sain sanottua itselleni, että oikeasti se oli vain uni. Viime yönä palasin unissa lukioaikaan. Siinä istuimme rivissä pulpettien ääressä kaikki naispuoliset luokkakaverit vuosien takaa ja ehkä kuitenkin olimmekin siellä kaikki luokanopettajina, koska yksi toisensa jälkeen ilmoitti rehtorille, että sijaista pitäisi etsiä, kun on jäämässä mammalomalle. Minä en ilennyt kertoa, kun on vielä niin aikaista ja rehtorin kylmät silmät osuvat kysyvästi minuun...
Joku puhui tunnistettavuudesta viime viikolla. Olen minäkin täältä tuttuja löytänyt, mutta vain silloin, kun olen ollut raskaana yhtä aikaa jonkun hyvän ystävän kanssa, jonka lasketun ajan perusteella olen osannut tunnistaa. Ja kerran ihan yhden puolitutun, mutta silloin oli nimimerkki tyyliä etunimi+syntymävuosi ja viestissä mainittiin erikoinen harrastus.
Mutta totta on, että tätä palstaa lukeavat kyllä tosi monet.
Paranemisia flunssassa oleville. Minulta se vei kaksi viikkoa ja vieläkin yskittää iltaisin.
-Putri 8+4
Hei,
Tervehdys kaikille. Mukavaa, että maalisten pino on jo nyt kasassa!
Minullakin on kovaa väsymystä. Menen iltaisin klo 21 nukkumaan ja nukun vähintään 10 tuntia yhtä soittoa. Ja auta armias, jos en ole saanut vanhempia lapsiani siihen mennessä nukkumaan, sitten on kyllä pinna kireellä...
Pahaolo näyttäisi olevan väistymässä. Se saa jo epäilemään, että onko raskaus sittenkin mennyt kesken tms.. Tosin nämä muut merkit ovat edelleen olemassa, joten enköhän vain ylireagoi. Pääsen ultraan vasta 22.9, joten siihen on vielä aikaa. Tarkkoja rv en vielä tiedä. Kuukautisten mukaan laskettu LA ei mielestäni ihan täsmää tositoiminnan suhteen.
On vähän epäselvät fiilikset tämän raskauden suhteen. Välillä myhäilen salaa onnessani ja välillä taas kiroilen hiljaa "pitikö mennä muuttamaan niin mukavaa ja helppoa elämää ja hankkia kolmas lapsi". Jotta ei jää epäselväksi niin, onhan tämä lapsi ennen kaikkea toivottu yksilö, äidillä on vaan alkukankeuksia tässä urheilusuorituksessa. Lisäksi ihmetyttää miten nopeasti se vyötärö katoaakaan. Housut eivät enää edes sovi jalkaan.
Oletteko muuten muut huomanneet, että kuntonne olisi huonontunut raskauden myötä? Mulla ainakin on. Ennen kuin edes tiesin olevani raskaana meinasin pudottaa painot Body pump tunnilla, kun en pystynytkään samaan suoritukseen kuin vain muutama viikko aikaisemmin. Ja kun jouduin juoksemaan bussiin, hengästyin kovasti. Nyt olen siirtynyt suosiolla kevyempiin jooga ja tanssi vaikutteisiin lajeihin.
Terveisin taas väsynyt candelafi
mä olen Mani ajatellut mennä 4d myös, sitten viikolla 20 kieppeillä kait. Ite asun hesassa niin täällä varmaan koetan saada ajan brunolle femedaan. Sisko ollut sen luonna 2 raskauden kanssa, myös tuolla felicitaksessa 1 kanssa. Molemmat kuulemma mukavia ja asiantuntevia :) Femedassa on ensi viikolla mulla varhaisultra, ehkä sitten sen jälkeen jos kaikki näyttää olevan ok alkaa uskaltaa olla vähän enemmän jippona:D
mukavaa syyspäivää kaikille!
Mukana ollaan vielä, laiskasti vaan kirjoittelen. Nyt on hyvin aikaa kun tietojärjestelmämme kaatui eikä pääse tekemään töitä eli nettisurffailua vaan :))
Oli muuten jo perustettu toukokuun pinokin :) ja siellä varailtu neuvoloitakin :o Ite en ole vieläkään neuvolaan soittanut - viel pari viikkoo ennen kun sinne mennään eka käynnille niin mikäs hoppu tässä.
Oireista: mahtavaa ja ihanaa - ilmavaivat helpottaneet ja taas mahtuu farkut päälle :)) Oli rasittavaa pitää vaan hameita varsinkin kun en ole kovin naisellinen ja tunnen oloni tukalaksi muissa kun pitkissä housuissa :))
Huomenna mennään hakemaan 'uutta' autoa (käytetty tietenkin) - - tila-auto seitsemälle hengelle. Jos vaikka mein revohka pääsis liikkeelle yhdellä autolla kun nyt on reissattu kahdella - - juu, miettikääs bensan hintaa!!!
Ai mutta nyt tuli tieto jotta kone vois pelittää - moi taas!
RauPotar ja Schrimp 7+6 (kaiketi)
Moni odottelee ultraan pääsyä ja joku olikin jo käynyt, kiva et kaik oli hyvin!!!
Tuosta kunnon huonomisesta raskausaikana oli puhetta, niin mä oon kyl kans huomannu et hengästyy ihan olemattomasta rasituksesta normia enempi, mihinkähän lie liittyy...kunnon rapistumista kun en ainakaan myönnä näin nopsaan!;)
Mulla on perjantaina ultra, eka tehtiin viikol 6, jolloin syke jäi hiukka kyseenalaiseksi ja nyt on kasas 8 ja risat, nyt pitäis näkyä kaikki tarpeellinen selvemmin...Hirvittäähän se ku se tuulimunaraskaus todella oli keväällä ja ajatuskin että jälleen touhu päättyis keskenmenoon kauhistuttaa todellakin!!!! No, ei täs auta piruja maalailla, se otetaan mitä vastaan tulee!!!:)
Etominen ja öklötys oli monella jo hiukka helpottanu, niin on mullakin, vaikkakaan ei kokonaan poistunut, yks kaks voi tulla törkee väsy ja oksu hiipii kurkkuun...:)
Voikaahan hyvin mammat!!!
tinsku ja pömppis 8+2
Candelafi: huono on kunto täälläkin. Hengästyn nykyään aivan mitättömistä asioista, vaikka jonkun vähän painavamman esineen nostamisesta. Lisäksi huimaa tosi helposti. On siis kuntoilut jääneet väliin, en ole tainnut koko raskauden aikana käydä liikkumassa. Vähän on huono omatunto kyllä, tekisi varmaan hyvää raahautua edes lenkille. Mutta ääh... (sohva houkuttaa nyt enemmän :)
Amena 11+0 (jo, oho :)
taitaa olla hieman laho pää... siis 10+0 tänään vasta on menossa. :)
Minäkin nyt rohkaisen tänne sitten jakamaan tuntemuksia. :) Väsymys on kamala, pahoinvointia ei onneksi ole kauheasti ollut. Parina päivänä oksennellut mutta muuten ollu vain etovaa oloa jos sitäkään. Tänään juhlin koska menkkoja ei ole ollut pitkään aikaan! ei siis myöskään menkkakipuja! :D
Hyvin on muutenkin mennyt. Tiistaina oltiin ultrassa ja nähtiin Möykky ja Möykyn sydämen lyönnit, aivan uskomatonta. Pakko se kai on uskoa että se siellä mahassa on.. :) 23.9 sitten ns. virallinen ultraääni ja ensi viikolla ensimmäinen virallinen äitiysneuvola käynti. Jänskättää.
Heippa kaikille,
töissä on ollut taas niin vilskettä että illat on tullut maattua sohvalla lähinnä ja kirjottelu on jäänyt. Tervetuloa kaikki uudet mukaan!
Mulla pahaolo helpottanut, mutta väsymys on on vaan lisääntynyt. Torkahtelen lähes joka ilta sohvalle jo hyvissä ajoissa ennen kahdeksaa.. =)
Ovatko perheet joissa on jo lapsia kertoneet tulevasta sisaruksesta jo? Me meinataan vielä viikko pantata tietoa, mulla on se ultra 19 pv. joten sen jälkeen jos kaikki on hyvin niin voisi vaikkapa paljastaa. Esikoinen etenkin kovasti meille vauvaa on jo pitkään toivonutkin.
Minusta tuntuu että töissä ovat huomanneet raskauteni, eivät vaan kehtaa kysyä suoraan, vatsa on niin turvoksissa. Kaitpa paikat antavat nyt eritavalla periksikin kun kolmas raskaus on jo kyseessä..
Hyvää viikonjatkoa kaikille, ollaapa kuulolla!
Numerokolme kera pikkuhipun rv 10+5
Heijssan
Ultrassa oltiin tänään =) . Maksoi sen 70e. Tyytyväinen olen. Mukaan tuli neljä kuvaa. Ihan on viikot ja päivät oikiassa eli 7+5 mennään tänään. 16mm tuo oli ja sydänki sykki niin maan hemmetisti :D .. Ja kuului!! Ihana kuulla pikkuisen sydän. Hiih.
Turhaan jännitin sitä kun se alateitse otettii ja et mies tuijottaa vieres sörkkimisii :D . Mies oli kultainen ja katsoi muualle ennen ultraa. Sit se tuijotti vaan ruutua ja jälkeenpäin sano et näytti sammakolta :D ..kiitosta vaa :D
Huono olo jatkuu, ällöttää..
Ja tänään työkaveri arvasi et oon raskaana :D Heh..
Kiitos viestistä, sinä jonka nimimerkin jo ehdein unohtaa :D .. Kun työjutustani puhuit. Näinhän se on, että paikkaa pitäisi vaihtaa. Mut ilmoituksia / hakemuksia olen laittanut ja yllättäin kun on raskaana niin mistään ei kuulu mitään.
Tänään jouduin töissä puhutteluun ja en olekaan ikinä töissä itkenyt, missään työpaikalla. Mutta kerta se ensimmäinenkin. Mua syytettiin niin paljon kaikesta mitä en ole tehnyt ja etten muka tekisi töitäni jne.. Onneksi mulla oli vastakkaista näyttöä. Ja yksi mm joka sanoi etten tee töitäni niin joutuikin itse siihen tilanteeseen nyt että sopimusta ei jatketa. Rankkaa tuolla on olla. Ei ketään työkaveria kehen voi luottaa tai kenelle voi puhua. Toivon vaan kovasti että pääsen pois sieltä.
Huomenna olisi sitten eka neuvolakäynti =). Menen sittenkin yksin sinne kun mies ei voi olla töistä pois :( .. Noo, mutta ainakin mitä olen täältä lukenut niin ei siellä paljoa oo iseille ollut asiaa..
Onko teille muuten tullut mielitekoja? Voi ol et on asiast mainittukin mut mennyt sit jotenki ohi :D Mulla on sillai et ne tullee ja mennee et ei oo mitään pysyvää himoa.. Tänään teki ihan järkyttävästi mieli muusia ja lihapullakastiket ja sitähän sit väsättiin illalla ultran jälkeen. Hyvvää.
Mutta nyt pittäämennä nukkumaan =) jotta jaksaa huomenna mennä neuvolaan.
Verticia & masukki-asukki Rv 7+5
Hei!!
Epistä, jotku onnekkaat eivät pysty syömään mitään makeita herkkuja ja jotkut pystyy muuten vaan olemaan niistä erossa... En minä vaan... Vakaa aikomukseni oli, että kun raskaustesti plussaa näyttää, niin karkkien syönti jää siihen!! Toisin kävi, kuten varmaan arvaatte!! Koko ajan haluttaa karkkia!!! Ja vaikka nälkä onkin niin mitään oikeeta ruokaa ei haluta syödä. Oikea ruoka jotenki ällöttää!! En sitten oikeestaan oo mitään lämmintä ruokaa aikoihin syönytkään, leipää, hedelmiä ja jogurttia yms. tulee syötyä. Ja kun ukkokin on ollut reissussa, niin sekään ei ole ollut oikeeta ruokaa haluamassa, niin ei sitten ole tullut tehtyä... Yritän ottaa itseäni niskasta kiinni!!!!!
Raskausoireista: kuvotus on hieman lieventynyt, en tiiä sit johtuuko siitä, että koko ajan tulee jotain pientä naposteltua ja töissäkin olen syönyt enemmän.. Rintojen arkuus on lisääntynyt, kyljen kääntäminen yöllä sattuu!! Ja sitten väsymys.. sekin on hieman alkuraskaudesta lieventynyt, mutta silti väsyttää ja kovaa!!
Olin tuossa viikonloppuna juhlissa.. Nyt jännittää huomasiko sukulaiset, että otin alkumaljaksi limpparia enkä kuoharia... En ole vielä juhlien emäntään ottanut yhteyttä, että kuinkas ilta sujui vieraiden lähdettyä... Uskoisin kyllä, että hän ois heti jotain kommentoinut, jos olisi huomannut, mutta eihän sitä tiedä.. Tulis nyt se neuvola-aika ja kulus nämä muutamat viikot niin ei tarvitsisi kenelläkään päin naamaa valehdella ja jos suoraan kysytään...
Olipas taas muka asiaa... Mukavaa viikon alkua kaikille!!!!
KevätPerhonen 8+3