Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HÄÄLAHJA? Toivottu ettei tavaraa, rahaa en vie periaatteesta

Vierailija
11.09.2023 |

En ala kenenkään häiden maksumieheksi, mikä tuntuu nykyään olevan tapana. Mitä veisitte lahjaksi, kun erikseen kielletty tuomasta tavaraa? Jonkun elämyksenkö? Vaiko kalliimpaa kuplivaa?

Kommentit (698)

Vierailija
561/698 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä onnittelukortti silloin riittää. 

Vierailija
562/698 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuohi tai muu eettinen lahja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/698 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää menkö, jos niin tunteisiin menee rahalahja tai lahjattomuus:D

Me pyydettin mahdolliset muistamiset tilille, koska ensinnäkin koti on jo täynnä ja oma maku on oma maku ja toisekseen ei haluttu pikkutunneilla hotelliin raahata lahjakasaa. Silti saatiin juhlapaikalle lahja-airfryer, joka oli veemäistä raijata pois ja sitä on parissa vuodessa käytetty ehkä neljästi, koska on iso ja ruma rohjake.. ei kehtaa poiskaan antaa. Kaikki vieraat eivät lahjarahaa antaneet, kuten emme odottaneetkaan, ja yhtä tervetulleita olivat. 

imo tyylittömämpää on antaa vain jotain turhaa kuin mennä ilman tai antaa vain 20 €. Eiköhän jokainen tajua, että lahja on vapaaehtoinen ja jokainen antaa budjettinsa mukaan. 

Vierailija
564/698 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri laatikko kauniissa lahjapaperissa ja rusetissa.

Kesken juhlien hyppäät esiin paketista pilailutorvea soittaen, kertoen että lahjana toit itse itsesi paikalle. Seuraavaksi kysyt missäs se baaritiski olikaan.

Vierailija
565/698 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille lahjakortin ehdotajille, niin sama olisi kun heittäisi rahat kaivoon. Todella monet lahjakortit ovat meille menneet vanhaksi, kun tarvetta lahjakorteilla ostettaville tavaroille ei yksinkertaisesti ole ollut. 

Vierailija
566/698 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaalimato ja satisflayeri

Vierailija
567/698 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä olen ollut vaikka kuinka monissa häissä ilman lahjaa tai rahaa ja kukaan ei ole huomannut jälkeenpäinkään yhtään mitään. Aina on tullut kiitoskorttikin jokaiselta. Kiitos, siis mistä?

Vierailija
568/698 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakori.  Tavarat tulee syötyä. Ota vaikka mallia jostain perinteestä. 

Vierailija
569/698 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri laatikko kauniissa lahjapaperissa ja rusetissa.

Kesken juhlien hyppäät esiin paketista pilailutorvea soittaen, kertoen että lahjana toit itse itsesi paikalle. Seuraavaksi kysyt missäs se baaritiski olikaan.

Ja ehdottomasti huippuhumalassa rusetti mulkun ympärillä

Vierailija
570/698 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näille lahjakortin ehdotajille, niin sama olisi kun heittäisi rahat kaivoon. Todella monet lahjakortit ovat meille menneet vanhaksi, kun tarvetta lahjakorteilla ostettaville tavaroille ei yksinkertaisesti ole ollut. 

Sopisiko sitten vaikka lahjakortti hyvään ravintolaan tai kivaan hotelliin? Itse en panisi ollenkaan pahakseni lahjakorttia vaikkapa erääseen ylelliseen kylpylähotelliin tai Suomen parhaimmistoon kuuluvaan ravintolaan, jossa syötiin äskettäin. Pullo kunnon samppanjaakin kelpaisi, vaikka tulevaa hääpäivää juhlistamaan.

Vierailija
571/698 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään tosi paljon siitä ajatuksesta, että turhan tavaran hankkiminen minimoidaan. Lahjakortti toimii aina.

Lahjakortit jää käyttämättä. Pyörivät jossain ja hups ovatkin menneet umpeen. Ainakin aiheuttaa hirveää stressiä että pitää muistaa käyttää pois. 

Vierailija
572/698 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInä olen ollut vaikka kuinka monissa häissä ilman lahjaa tai rahaa ja kukaan ei ole huomannut jälkeenpäinkään yhtään mitään. Aina on tullut kiitoskorttikin jokaiselta. Kiitos, siis mistä?

Kun tulit paikalle juhlimaan heidän kanssaan ja kenties myös onnittelut. Aika paskat juhlat jos kukaan ei saavu paikalle.

Vierailija
573/698 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän fiinimpää syömistä tai juomista tai sitten lahjakortti johonkin hemmotteluun, ei siis mitään K-marketin lahjakorttia. Jossei kelpaa, niin heittäkööt pois. Tavaralahjat eivät ole hyviä kun ei tiedä muitten makua tai tarpeita ja rahan antaminen on moukkamaista.

Vierailija
574/698 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä "pääsymaksun" valittelu on aika outoa, koska sehän häälahjoissa on ollut, jos ei aina, niin hyvin kauan idea, että lahjan arvo olisi suunnilleen sen verran mitä vieraiden kestitsemiseen menee rahaa. Eli jos yhden vieraan osuus laskusta on 50€ niin yhden hengen perhe ruo lahjan joka on n.50€ arvoinen ja 3 hengen perhe tuo n.150€ arvoisen lahjan. Pakko ei ole, mutta tämä on käsittääkseni ns. Etiketti. Lahjan arvo on yleensä isompi mitä läheisempi vieras kyseessä ja oletan että lapsista ei "makseta" ns. Täyttä hintaa lahjaa ostaessa.

No ei takuulla ole etiketti eikä tapa. Ei se lahja ole mikään korvaus hääkuluista ja tallainen ajattelu on ihan kieroontunutta. Mistä ihmeestä edes tiedät, miten paljon yhden vieraan kustannukset on? Voit vain arvailla, onko 50 vai 150 euroa. Lasketko häissä sitten, mitä mahtoi maksaa ja tulikohan nyt tarpeeksi kallis lahja? Hääparin toivetta kunnioitan ensimmäisenä, ja jos ei haluta tavaraa, niin sitä ei sitten viedä. Ennemmin vaikka pullo laadukasta samppanjaa, jolla hääpari voi myöhemmin juhlistaa mitä itse haluaakin.

Vierailija
575/698 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos siitä, että osallistuit ja olit mukana, kun hääpari oli sinut nimenomaisesti kutsunut.

Vierailija
576/698 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat sitä rahaa. Vaikka 20€ jos ei enempään ole varaa. Millään kipolla tai kupilla he eivät tee mitään. Lahjakortitkin on niin ja näin. Jos et halua laittaa rahaa tilille, niin fyrkkendaali kirjekuoreen kortin mukana. Ei se sen vaikeampaa ole. Minä en ainakaan kehtaisi viedä jotain Mariskoolia tai Stockmannin lahjakorttia ihmiselle, joka on toivonut rahaa.

Vierailija
577/698 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään tosi paljon siitä ajatuksesta, että turhan tavaran hankkiminen minimoidaan. Lahjakortti toimii aina.

Lahjakortit jää käyttämättä. Pyörivät jossain ja hups ovatkin menneet umpeen. Ainakin aiheuttaa hirveää stressiä että pitää muistaa käyttää pois. 

Lahjakortit Prismaan on tullut hyvin käytettyä. Voi ostaa vaikka ruokaa.

Vierailija
578/698 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annat sitä rahaa. Vaikka 20€ jos ei enempään ole varaa. Millään kipolla tai kupilla he eivät tee mitään. Lahjakortitkin on niin ja näin. Jos et halua laittaa rahaa tilille, niin fyrkkendaali kirjekuoreen kortin mukana. Ei se sen vaikeampaa ole. Minä en ainakaan kehtaisi viedä jotain Mariskoolia tai Stockmannin lahjakorttia ihmiselle, joka on toivonut rahaa.

Minä en kehtaisi toivoa rahaa. Mautonta.

Vierailija
579/698 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ehkä hieman liian härkäpäinen asiassaan mutta tavallaan ymmärrän joo. Rahapyyntö on vaikea tehdä niin ettei olisi tosi kiusallinen

Vierailija
580/698 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos siitä että kävit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan