Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HÄÄLAHJA? Toivottu ettei tavaraa, rahaa en vie periaatteesta

Vierailija
11.09.2023 |

En ala kenenkään häiden maksumieheksi, mikä tuntuu nykyään olevan tapana. Mitä veisitte lahjaksi, kun erikseen kielletty tuomasta tavaraa? Jonkun elämyksenkö? Vaiko kalliimpaa kuplivaa?

Kommentit (698)

Vierailija
421/698 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiusallinen tilanne, jos itseäni köyhempi antaisi minulle rahalahjan. En halua että kukaan joutuu stressaamaan lahjoistamme, rahaa emme tarvitse varsinkaan vähävaraisilta.

Vierailija
422/698 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tervetuloa syntymäpäivilleni! Synttäritarjoilujen hinta oli xx ja jaettuna vierasmäärälle tekee 30 euroa henkilö. Lahjoja en tarvi, mutta tässä tilinumero. LÄMPIMÄSTI TERVETULOA"

Järjestänkin itselleni mukavat synttärit, joihin ei muuten olisi ollut varaa. Olen toki jalo ja maksatan vierailla vain tarjoilut, muut maksan itse.

Suunnilleen tällaisenkin synttärikutsun olen saanut, ei toki noin alleviivatun moukasti muotoiltu. Minua ei loukannut, vaan ilomielin osallistuin juhlien mahdollistamiseen.  Helppo tapa antaa lahja ja ylipäänsä saada bileet, win-win. Ei kaikilla ole varaa järjestää isoja pippaloita, ne maksaa tonnikaupalla. Mikä siis on ongelma?

Harvoin siitä rahaa tulee enemmän kuin mitä järjestelyihin menee, eli ei tarvitse olla kateellinen että toinen pääsisi rikastumaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/698 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laula vaikka siellä juhlissa. Varmasti muistavat lahjan.

Vierailija
424/698 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin itse pullon sampanjaa ja kortin.

Vierailija
425/698 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika nolo kysymys. Osoittaa, että aloittajalta puuttuu kaikkinainen empatia. Toivon totisesti, että saat kaikkea rojua ja roinaa, kun sitä et enää tarvitse etkä toivo, kun sinulla kaikkea jo on. Raha on fiksu lahja, pienellä summalla voi auttaa jonkin sellaisen hankkimisessa, joka on toisille tärkeä asia. Rojua ja roinaa emme täältä kukaan mukaamme saa, jälkipolvi kiikuttaa roskiin. Elämykset ja yhdessä vietetyt hetket jäävät ikuisiksi ajoiksi historiaamme, siihen lyhyeen aikaan, jonka täällä olemme. Mielelläni olen mukana auttamassa ihmisiä saamaan mukavia muistoja.

Ja ap, sulle sitä rojua ja roinaa sitten.

Onnea häävalmisteluihin! Paljonko laitoit minimisummaksi?

Kävin maistraatissa puolison kanssa. Ei kerrottu kellekään ja lahjoja ei myöskään tullut jälkikäteen. Molemmilla oli jo kaikkea ja sulholla ollut jo isot häätkin. Joten näin oli fiksuinta. Häömatkan kustansin minä. Ja ihan siksi toimittiin näin, ettei kenenkään tarvitse miettiä, että miten muistaa. 

Vierailija
426/698 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tervetuloa syntymäpäivilleni! Synttäritarjoilujen hinta oli xx ja jaettuna vierasmäärälle tekee 30 euroa henkilö. Lahjoja en tarvi, mutta tässä tilinumero. LÄMPIMÄSTI TERVETULOA"

Järjestänkin itselleni mukavat synttärit, joihin ei muuten olisi ollut varaa. Olen toki jalo ja maksatan vierailla vain tarjoilut, muut maksan itse.

Suunnilleen tällaisenkin synttärikutsun olen saanut, ei toki noin alleviivatun moukasti muotoiltu. Minua ei loukannut, vaan ilomielin osallistuin juhlien mahdollistamiseen.  Helppo tapa antaa lahja ja ylipäänsä saada bileet, win-win. Ei kaikilla ole varaa järjestää isoja pippaloita, ne maksaa tonnikaupalla. Mikä siis on ongelma?

Harvoin siitä rahaa tulee enemmän kuin mitä järjestelyihin menee, eli ei tarvitse olla kateellinen että toinen pääsisi rikastumaan. 

Ihanko oikeasti? Trollaatko nyt?

Seuraavaksi varmaan kyläilykutsussa on tilinumero.

Vierailija
427/698 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha on aivan hyvä lahja, paljon parempi kuin joku tarpeeton roina tai lahjakortti. Voivat sitten käyttää sen juuri niinkuin haluavat eikä tule mitään pakko-ostoksia lahjakortillakaan kun on menossa vanhaksi mutta mitään ei oikein tarvikaan.

Minä annoin lahjakortteja myös eteenpäin lahjaksi muille kun en keksinyt mitä niillä olisin ostanut. 

Tämä pätee myös rippilahjoihin, ylioppilaslahjoihin, synttäreihin jne. En ole kaikkia rippiristejä saanut käytettyä, yolahja Kalevala Korut on osa paketeissaan ja mukahauskat pyöreille vuosille saadut lateksipuvut ja kävelykepit kierrätyksessä. 

Vierailija
428/698 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika nolo kysymys. Osoittaa, että aloittajalta puuttuu kaikkinainen empatia. Toivon totisesti, että saat kaikkea rojua ja roinaa, kun sitä et enää tarvitse etkä toivo, kun sinulla kaikkea jo on. Raha on fiksu lahja, pienellä summalla voi auttaa jonkin sellaisen hankkimisessa, joka on toisille tärkeä asia. Rojua ja roinaa emme täältä kukaan mukaamme saa, jälkipolvi kiikuttaa roskiin. Elämykset ja yhdessä vietetyt hetket jäävät ikuisiksi ajoiksi historiaamme, siihen lyhyeen aikaan, jonka täällä olemme. Mielelläni olen mukana auttamassa ihmisiä saamaan mukavia muistoja.

Ja ap, sulle sitä rojua ja roinaa sitten.

Onnea häävalmisteluihin! Paljonko laitoit minimisummaksi?

Kävin maistraatissa puolison kanssa. Ei kerrottu kellekään ja lahjoja ei myöskään tullut jälkikäteen. Molemmilla oli jo kaikk

Unohtui. Saatiin yhdeltä tuttavaperheeltä kyllä kiva lahja: kutsuivat iltasaunaan. Oli ruokapöytä koreana ja sauna kuumana. Oli kaikin puolin kiva ilta ja he kutsuessaan sanoivat, että haluavat näin juhlistaa meidän liittoa.

Vierailija
429/698 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti Kärkkäiselle.

Vierailija
430/698 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kutsuun laittaisi mitään toivomusta rahasta tai tavarasta. Lahjakorttikin on rahaa ja pian tavaraa. Kutsutut saavat sitten itse arvioida, mikä on kutsun tarkoitus.

Vierailija
431/698 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohtui. Saatiin yhdeltä tuttavaperheeltä kyllä kiva lahja: kutsuivat iltasaunaan. Oli ruokapöytä koreana ja sauna kuumana. Oli kaikin puolin kiva ilta ja he kutsuessaan sanoivat, että haluavat näin juhlistaa meidän liittoa.

Ihana lahja!

Vierailija
432/698 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein joskus häälahjaksi puun alun, japaninvaahteran. 

Kutsussa en muista oliko millaista mainintaa lahjoista, siitä on niin kauan aikaa. Puu voi hyvin edelleen. :)

Vierailija
433/698 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti Kaalimadolle.

Vierailija
434/698 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana lahja!

Niin minustakin. Parasta oli viettää aikaa yhdessä. Muutoinkin tavataan, mutta he olivat nähneet kyllä erityistä vaivaa tarjottavien suhteen ja sauna oli lyhtyineen ja kynttilöineen, luonnonkukkineen kuin sadusta. 

Vierailija
435/698 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ehdotus. Kieltäydy kauniisti kutsusta ja jätä menemättä. 

Tuskin kukaan haluaa ap kaltaista vierasta häihinsä syömään ja viettämään hääparille merkityksellistä iltaa.

En sitten millään ymmärrä näitä "priaatteen" ruikuttajia. Voi olla osallistumatta. Se on vähän joko tai homma. Mene ja mene hääparin säännöillä tai jää kotiin periaatteinesi.

Sori. Alkoi vaan ärsyttään. Periaatteet my ass

Toisin sanoen hänet on kutsuttu vain rahalahjan toivossa.

Vierailija
436/698 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me vietiin nyt la 200€ lahjakortti huippuravintolaan. Kun tuli samanlainen kutsu tiiinumeroineen . Ketutti jo periaatteesta, niin ostettiin tuo lahjakortti

Perisuomalainen meininki: maksoitte satasen, ettei toiset saaneet viittäkymppiä 😭

Olisitte laittaneet satkun sinne tilille niin hääpari olisi ollut tyytyväinen ja itse olisitte toisella satasella syöneet hyvässä ravintolassa.

Eihän tuo sanonta käy alkuunkaan tähän yhteyteen

Vierailija
437/698 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on ihan hyvä lahja ja pankkitilin numero on tätäpäivää. Pätee juhliin kuin juhliin Tietysti raha on vähän persoonatonta, mutta kuitenkin loppupeleissä järkevintä antaa lahjaksi. 

Mutta yhtä asiaa miettisin. Nimittäin todella vanhojen (yli 80v) kutsuminen jonkun siskonlapsenlapsen häihin. Äitini sai tällaisen kutsun 300 km päähän eikä häntä kiinnostanut tippaakaan. No siskonlapsi (morsiamen äiti) ei tätä ymmärtänyt ollenkaan vaan alkoi soittelemaan ja maanittelemaan äitiäni. Ottakaa hyvät ihmiset huomioon se, että vanha ihminen tarvitsee kuskaajan edestakaisin ja sitä henkilöä ei aina löydy (itselläni ei ole ajokorttia). Eikä vanhaa ihmistä välttämättä jaksa häät kiinnostaa, enemmän kiinnostaa hautajaiset.

Vierailija
438/698 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie viinaa ja pyytää palauttamaan pullon.

Vierailija
439/698 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oltaisiin juhlaparin kanssa läheisiä ystäviä, veisin yhteistä aikaa. Tyyliin se iltasauna, joka jo mainittiin. Tai piknik, lätkämatsi, teatteri, konsertti... mikä nyt parhaiten osuu ja uppoaa kohdeyleisöön, ja toisaalta sopii omalle kukkarolle.

Vierailija
440/698 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi joillekin on ongelma antaa rahaa lahjaksi. Nykypäivän parit ovat yleensä asuneet yhdessä jo vuosia eli mitään tavaraa ei tarvita. Mun mielestä on helppoa kun voi antaa rahaa lahjaksi ja pari saa käyttää sitten rahat miten tahtoo. 

Jollakin 50€:lla ei kukaan maksa osuuttaan kunnollisista häistä, joten naurettavaa vedota tuohon, että muka kustantaa häitä. 

Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Jos häälahjaksi saadaan vaikka käteistä rahaa tonni ja bändi häissä velottaa 1500 euroa, saa lahjarahoilla jo kustannettua 2/3 bändikuluista. Kyllä itsellenikin tuollainen rahaa lahjaksi -toive on pelkkä rahastuskeino ja herättää ärtymystä. Varsinkin, kun budjetti vaihtelee erituloisilla ihmisillä aivan valtavasti. Tilinumero kutsussa ei todellakaan herätä fiilistä, että nämä ihmiset saavat itse päättää mihin lahjarahani käyttäv

Eihän sen rahalahjan tarvi olla sen enempää kuin joku roinakaan mitä ihmiset lahjoiksi antavat. Jos toiveena on raha niin sitten annetaan sitä rahaa eikä lähdetä sooloilemaan. Minulla ainakin on kotonani jo kaikki mitä sinne haluan ja en pidä liiasta tavarasta, tavaralahjat aiheuttaisivat vain ylimääräistä vaivaa kun ne sitten pitäisi lahjoittaa jonnekin. 

Minä olin 40 vuotta täyttäessäni valinnut kolme minulle mieleistä hyväntekeväisyyskohdetta ja pyysin läheisiäni laittamaan rahaa niihin. Kun mitään tavaraa tosiaan en halunnut. Läheisimmät laittoivat minulle lisäksi rahaa tilille, ostin niillä rahoilla sitten vähän arvokkaamman taulun. 

Parempi olla viemättä lahjaa ollenkaan kuin viedä tavaraa sellaiselle joka ei sitä toivo. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi