M i h i n ne sitte muuttaa jotka ei saa asumistukea?
Onko varattuna tuhansia 300E yksiöitä? Eli pitää löytää halvempi vuokrakämppä, kun nykyinen miinus tuki? Miten nämä saa asuntonsa kaupaksi, joilla se on oma? Ja kuka niihin muuttaa, mistä on muutettu pois?
Kommentit (282)
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun olisi pääomaa, perustaisin trailerparkin.
Sullapa ei tietenkään ole, joten muuta itse sellaiseen ja säästä pääomasi. Niin se menee Ameriikassakin.
Halvemmille alueille.
Muutin pienipalkkaisena Helsingistä Jyväskylään.
Vierailija kirjoitti:
On tosiaan totuttu liian hyvään. Juuri kukaan opiskelija ei 20 v. sitten asunut yksiöissä.
Muuten pitää sitten muuttaa sellaiselle alueella, jossa on varaa asua. Itä-Suomi on mainittu. Loviisasta ja Kotkasta jo löytyy edullisia asuntoja.
Helppoa kuin heinänteko... kaikki muuttaa itä-suomeen tai alueille joissa on halpoja asuntoja, ihan sama vaikka se koulutuspaikka olisi helsingissä, tampereella , turussa... ei kai sitä nyt tarvitse kohtuu matkan päässä asustella ja jos tarvitsee niin teltta majoitukseen vaan korkeakoulujen ja yliopistojen campukselle.
Olen asunut Helsingin keskustassa vuokralla yli 30 vuotta enkä ole koskaan saanut asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakko se on muuttaa kun suurin osa voi säästää muusta kulutuksestaan.
Jep. Ekaksi kaikki netflixit ym veks, samoin wolttitilailut ja vuokraskuuteilla ajelut. Ei tekotukkaa, -ripsiä, -kynsiä eikä jatkuvaa tukan värjäilyä. Röökinpoltto pois jos sitä harrastaa. Samoin jatkuva juhlimassa käyminen tai ihan vaan kaljan kittaaminen kotonakin. Salilla käymisen/ryhmäliikunnan voi vaihtaa kotijumpaksi ja lenkkeilyksi ja kas, enää ei tarvitse jatkuvasti niitä uusia kivoja trikoitakaan kun omassa olohuoneessa välttää ne vanhatkin. Puhelinta/telkkaria/läppäriä ei tarvitse jatkuvasti päivittää uudemmaksi vaan vasta sitten kun entinen laukeaa ja silloinkin voi ottaa jonkun aiempaa edullisemman karvalakkimallin.
Nipsii napsii vähän sieltä täältä ja kas, pienistä puroista kasvoikin iso joki ja asumistukea ei tarvitsekaan kuten aiemmin. Suu säkkiä myöten.
Mistään noista en voi nipistää, koska en käytä niitä.
Käytännössä tarkoittaa Helsingin seudulle rankkaa työvoimapulaa tai gettoutumista. Siinä on ne mahdollisuudet. Tervetuloa jengit Suomeen, sitä Persut haluaa.
Asumistuki on piilotukea yrityksille, jotka eivät maksa riittävää palkaa pääkaupunkiseudulla.
Siivotkaa itse toimistonne ja katunne. Niin ennenkin tehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Maksa itse asumisesi!
Maksa itse lapsesi. Lapsilisät pois tai varallisuusraja niihin
Psykopaattifassarit vähät välittävät missä köyhät majailevat.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Helsingin keskustassa vuokralla yli 30 vuotta enkä ole koskaan saanut asumistukea.
En minäkään saanut Helsingin lähiössä, vaikka valtaosa työtuloistani meni vuokraan.
Vierailija kirjoitti:
Velalla sitä on ennenkin opiskeltu ja vuokrat maksettu, tämä systeemi että kaikki kuukausittaiset menot pitäisi saada muualta kuin omasta varallisuudesta, on yksi täysi katastrofi.
Mietipä, jos kiehumiseltasi pystyt, valtiolle on huomattavasti edullisempaa maksaa omistusasuntoon 100-150€/ kk asumistukea kuin myynnistä saatujen tulojen käytettyä, maksaa koko vuokra 700->.
Vierailija kirjoitti:
alkaakohan siivous ym työt kelvata, kun rahaa ei saakaan ilmaiseksi
Siivousfirmat varmasti riemusta kiljuen palkkaisi tällaisen keski-ikäisen täsmätyökykyisen henkilön jolla on niin vaikea nivelrikko oikeassa kädessä ettei pysty edes rättiä puristamaan, saati lattiaa moppaamaan. Minusta varmasti suorastaan kilpailtaisiin siivousalalla 😂.
15 minuutin kaupunkeihin orjiksi perustulolla. Onnellisina.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monta tilannetta tulee, jossa henkilö ei saa myytyä omistusasuntoaan, mutta enää ei saa asumistukeakaan maksuihin. Ei siinä auta muutto vuokralle, koska on kuitenkin kuluja siitä omasta. Meillä ollut asunto myynnissä keväästä ja vain kaksi katsojaa, jotka ei kiinnostuneet. Ystävä möi 6-vuotta taloaan. Ei ollut kallis, mutta ei siitä kiinnostuttu.
Kerrotko tietämättömälle, mitä se hyödyttää muuttaa omasta vuokralle. Ei tulevaisuudessa saa siltikään asumistukea ja asumiskulut ovat kaksinkertaiset????
Kouvolaan. Täältä saa jo 5000€ yksiön omaksi. Varmasti löytynee kohta puolee niitäkin myyjiä ketkä voi antaa ilmasiks tai maksaa vähän et joku ottaa vastaan asunnon.
Vierailija kirjoitti:
On tosiaan totuttu liian hyvään. Juuri kukaan opiskelija ei 20 v. sitten asunut yksiöissä.
Muuten pitää sitten muuttaa sellaiselle alueella, jossa on varaa asua. Itä-Suomi on mainittu. Loviisasta ja Kotkasta jo löytyy edullisia asuntoja.
Minä olen opiskellut Helsingin yliopistolla 1992-1996 ja KAIKKI kaverit asui joko yksiössä tai perheasunnossa (jos olivat jo parisuhteessa).
Että ihan höpöhöpö juttuja nämä. Menee samaan kategoriaan, kun mummon kertomukset 30km koulumatkasta pakkasessa susia vältellen
Tuntuu tällekin olevan varsin hyviä selviytymiskeinoja. Varsinkin niillä hyväosaisilla joita asia ei koske. Varsinkin tuo kimppa-asuminen on aika hyvä. Esim kaksi perhettä muutta kimppayksiöön. Vaikkapa Myrmäestä Ilomantsiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi valtion ja veronmaksajan pitäisi sun asumisesi maksaa? Mene töihin! Lakkaa vinkustamasta. Sulla on nyt hyvin aikaa ruveta etsiä työpaikkaa. Alan olla oikeasti sitä mieltä että olisi pitänyt leikata enempi varsinkin näiltä siipeilijöiltä valittajilta..
No sanohan kun olen kaksi vuotra töitä hakenut enkä ole päässyt mihinkään. Olen hakenut siivojan töistä kaupan kassalle ja mihinkään en ole kelvannut. Missä siis on tämä maaginen työpaikka johon voi vaan mennä töihin? Meinaatko että minun pitäisi jäädä kodittomaksi ja nääntyä nälkään?
Lakkaa itse vinkumasta, meillä kaikilla on tääkä oikeus elää. Jos et kestä sitä että suomessa on sosiaaliturva niin muuta vaikka amerikkaan! Siellä sinulle mallia siitä mitä yhteiskunnalle käy kun köyhät hylätään.
Olen opiskelija korkeakoulussa. Näiden kokoomuslaisten vinkistä hain opiskelija-asuntoyhdistykseltä Jyväskylässä soluasuntoa (kaikki kelpasi). Olen jonottanut kesäkuusta asti. Yhtäkään asuntoa ei ole.