M i h i n ne sitte muuttaa jotka ei saa asumistukea?
Onko varattuna tuhansia 300E yksiöitä? Eli pitää löytää halvempi vuokrakämppä, kun nykyinen miinus tuki? Miten nämä saa asuntonsa kaupaksi, joilla se on oma? Ja kuka niihin muuttaa, mistä on muutettu pois?
Kommentit (282)
Monet asuu autossaan tai asuntovaunussa. Jos ei omista kumpaakaan niin sitten teltassa. Talvikestävät teltat ja makuupussit myydään nyt nopeasti loppuun.
Ben neuvoi pyytämään vuokranalennusta.
Nyt vain sähköpostia vaikka Hekalle, joka väitti nostavansa vuokria.
Samaa mietin minä kahden lapsen yh. Olen kyllä kokopäivätyössä mutta saan asumistukea kun vuokra on melkein 1000 e kk nettopalkka on 1700 e. En voi yhtäkkiä muuttaa johonkin maaseudulle kun työpaikka on kaupungissa ja lasten tukiverkostot. Mihin tahansa alueelle en uskalla täällä muuttaa kun lapset kulkevat paljon itsekseen. En tosiaan tiedä mitä tekisin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi muuttaa? Nyt vaan joutuu huvitteluun aiemmin menneet rahat käyttään omien asumikulujen maksuun.
Ehkä näin teillä muttei meillä. Huvituksena minulla on kävelylenkit, TV:n katsominen ja netti. Vaatteita ei tarvitse ostaa kuin kuoritakkeja 5 v. välein ja goretex lenkkareita, ettei kastu lenkeillä. Siinäpä onkin reilusti vähentämistä korvaamaan 150€/kk asumistuen. Lisäksi olen hoikka ja syön vähän, harvoin, mutta terveellisesti. Silti perinnölliset vaivat vaativat säännöllistä yksityislääkärillä (he tuntevat tilanteeni vuosikymmenien takaa ja seuraavat pahenemista). Lisäksi lääkkeet sairauksiin. Tässä ei ole yksinkertaisesti mitään säästettävää. Myyn oman asuntoni välittömästi, kun markkinat normalisoituivat. Ehkä myynnin jälkeen käytän Suomen pimeimmän ajan jossain lämpimämmässä. Ei kuitenkaan Espanjan juoppojen seurassa.
Kuulkaas kimppa-asuntoääliöt, muille kuin opiskelijoille ei ole soluja tarjolla.
Tässä yksi suunnitelman osa lienee se, että omistusasunnot pitää myydä halvalla gryndereille sekä muille asuntosijoittajille. Operaation onnistuttua fassarihallitus keikautta vuokra-asuntomarkkinat taas kannattaviksi. Ehkä tässä on Kepuakin sen verran, että mettäperät tulevat osittain asutetuiksi häädettyjen toimesta. Ehkäpä pressu- ja retkikeitinkauppakin piristyy. Ja kirppikset tyhjenevät pilkkihaalareista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene läpi tuo muutos. Jos menisi, se kaataisi monta taloyhtiötä ja yksityistä asuntosijoittajaa (Kok) konkkaan.
kyllä siellä on vasemmistonkin isot intressit kyseessä.
mm. ammattiliitot omistavat isoja osia suurista vuokra-asuntoyhtiöistä, joissa sitten pienituloiset asuvat. ja kun liitot ei oikeasti taistele palkkojen korotuksista, joutuvat hakemaan valtiolta asumistukia jotka ohjautuvat sitten näille tahoille lopulta. yksi syy miksi en liittoon kuulu, sotkeutuvat asioihin(mm politiikkaan) joihin ammattiliittojen ei pitäisi ihmisten maksamilla jäsenmaksuilla puuttua millään tavalla.
Tätä valhetta te viitsitte jauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä mäkin mietin. Kun asumistuki lähtee kuukausituloni menevät miinuksen puolelle. N. 300 euroa olisi varaa maksaa vuokraa, mistäköhän sellaisen asunnon löytäisin?
Multa lähtee lisäksi lähes 300€/kk lapsikorotukset työmarkkinatuesta. Olen työkyvytön työtön enkä voi mennä töihin, mutta eläkettä en ole saanut. Viimeksi töissä 2010. Juuri oksensin yhden vuorokauden sairaudestani johtuen. Ei vatsatautia vaan eräs vakava sairaus ja sen kohtaus. Kävi mielessä jo että tahdon kuolla kun en jaksa enää oksentaa. Kaikki heikennykset osuu minuunkin vaikken kykene töihin.
Toivotan Sinulle lämpimästi voimia jaksaa läpi tämän pimeän ja vaikean ajan. Jumalan siunausta sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin minä kahden lapsen yh. Olen kyllä kokopäivätyössä mutta saan asumistukea kun vuokra on melkein 1000 e kk nettopalkka on 1700 e. En voi yhtäkkiä muuttaa johonkin maaseudulle kun työpaikka on kaupungissa ja lasten tukiverkostot. Mihin tahansa alueelle en uskalla täällä muuttaa kun lapset kulkevat paljon itsekseen. En tosiaan tiedä mitä tekisin.
Meidän kansalaisten pitää aktivoitua paikallisesti. Yhdistyksiä, verkostoja, toistemme tukemista. Kukaan ei ole tulossa meitä pelastamaan. (Paitsi Herra lopulta.)
Vierailija kirjoitti:
Hallitus halusi helpottaa lapsiperheiden asemaa ja asumistukea ei leikata lapsiperheiltä. Paitsi yksinhuoltajilta tietysti! N.130 € kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
On tosiaan totuttu liian hyvään. Juuri kukaan opiskelija ei 20 v. sitten asunut yksiöissä.
Muuten pitää sitten muuttaa sellaiselle alueella, jossa on varaa asua. Itä-Suomi on mainittu. Loviisasta ja Kotkasta jo löytyy edullisia asuntoja.
Valmistuin insinööriksi 1987. Opiskelukavereistani kaikki asui joko yksiössä vuokralla tai sitten muutama lapsuudenkodissaan ja yksi rakensi jo omaa taloa.
Vierailija kirjoitti:
Monet asuu autossaan tai asuntovaunussa. Jos ei omista kumpaakaan niin sitten teltassa. Talvikestävät teltat ja makuupussit myydään nyt nopeasti loppuun.
Eduskuntatalon eteen leiri pystyyn. Ehkä rikkaat ministerit heittää lapselle leipäpalan ohi kävelessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monta tilannetta tulee, jossa henkilö ei saa myytyä omistusasuntoaan, mutta enää ei saa asumistukeakaan maksuihin. Ei siinä auta muutto vuokralle, koska on kuitenkin kuluja siitä omasta. Meillä ollut asunto myynnissä keväästä ja vain kaksi katsojaa, jotka ei kiinnostuneet. Ystävä möi 6-vuotta taloaan. Ei ollut kallis, mutta ei siitä kiinnostuttu.
Kerrotko tietämättömälle, mitä se hyödyttää muuttaa omasta vuokralle. Ei tulevaisuudessa saa siltikään asumistukea ja asumiskulut ovat kaksinkertaiset????
Sullahan on rahaa maksaa itse asumisesi kun saat rahat asuntosi myynnistä. Vai vieläkö silloinkin olet käsi ojossa valtion suuntaan?
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi kohtuullista, että verovaroin kustannettu asuminen olisi lähinnä soluasumista, kaiken muun ihmiset maksaisivat itse. Ja jos ei varaan niin soluasunto tai kommuuni heillekin. Sukulaistenkin nurkissa voi asua.
Onko vertailusi maalla esim. entisessä koulussa asuvat vaihtelevat porukat, jotka pöllivät toisiltaan mitä nyt sattuvat haluamaan ja ilman omatuntoa. Kasvattavat höpöheinää itselleen ja elannokseen.
Joo-o sinne vaan rehelliset kunnon ihmiset, joilla on huonekaluja ja vaatteita omaan käyttöön, jakamaan kaiken hampuusien kanssa. LOISTOIDEA!!!!
Vierailija kirjoitti:
Kimppa-asunnot. Niissä asuttiin, kun opiskeltiin. Katso itäiset kaupungit. Varkaudesta saa halvalla vuokra-asuntoja
Elikkä kaikki yliopistossa opiskelevat kullanmurut muuttaa vArkauteen tai takahikiälle. Ja kyllä Suomi pärjää.
Onko kukaan miettinyt että perustaisi kimppakämppiä "tyttökullat"-ajatuksella? Siinähän viisikymppiset pienituloiset naiset asuivat samaa omakotitaloa porukalla.
kyllä vuokratyypit saa edelleen astuet.
ne joilla on omaisuutta liikaa ei saa mitään
ennen sai vaikka oliki omaisuutta itellä.
jatkossa kannattaa mennä töihin tai ajautuu
homeisiin paskaluukkuihin asumaan.
jos ei koulut kiinnosta niin
hanttihommia on paljon isoissa kaupungeissa
ja keskisuurissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä mäkin mietin. Kun asumistuki lähtee kuukausituloni menevät miinuksen puolelle. N. 300 euroa olisi varaa maksaa vuokraa, mistäköhän sellaisen asunnon löytäisin?
Kimppakämppä. Yhden huoneen saa tuolla hinnalla jostain vähän kauempaa kaupungista.
Tuo ei onnistu, jos haluaa pitää yllä työkykyä. Asuin kyllä opiskelijana solussa, mutta näin viisikymppisenä, huonounisena migreenikkona en siihen pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksa itse asumisesi!
Olen vammainen persu köyhä vanhus. Älä viitsi sanoa noin rumasti...
Jos olet vanhus niin olet eläkeläinen. Eläkeläisten asumistuki säilyy.
Herätys! Maailma ei enää pyöri niinkuin kultaisells 80 luvulla. Mihinkään työpaikkaan ei noin vain mennä.