M i h i n ne sitte muuttaa jotka ei saa asumistukea?
Onko varattuna tuhansia 300E yksiöitä? Eli pitää löytää halvempi vuokrakämppä, kun nykyinen miinus tuki? Miten nämä saa asuntonsa kaupaksi, joilla se on oma? Ja kuka niihin muuttaa, mistä on muutettu pois?
Kommentit (282)
En tiedä, mutta meidän kaksiossa on vuokralla nelihenkinen perhe. 2 lasta ja 2 aikuista. Olettaisin, että jotkut tiivistävät asumistaan näin.
Vierailija kirjoitti:
Sitä mäkin mietin. Kun asumistuki lähtee kuukausituloni menevät miinuksen puolelle. N. 300 euroa olisi varaa maksaa vuokraa, mistäköhän sellaisen asunnon löytäisin?
Multa lähtee lisäksi lähes 300€/kk lapsikorotukset työmarkkinatuesta. Olen työkyvytön työtön enkä voi mennä töihin, mutta eläkettä en ole saanut. Viimeksi töissä 2010. Juuri oksensin yhden vuorokauden sairaudestani johtuen. Ei vatsatautia vaan eräs vakava sairaus ja sen kohtaus. Kävi mielessä jo että tahdon kuolla kun en jaksa enää oksentaa. Kaikki heikennykset osuu minuunkin vaikken kykene töihin.
Itsemurha on parasta sosiaaliturvaa.
T, Petteri Riikka ja liimatukkainen budjettisönköttäjä
Miksi valtion ja veronmaksajan pitäisi sun asumisesi maksaa? Mene töihin! Lakkaa vinkustamasta. Sulla on nyt hyvin aikaa ruveta etsiä työpaikkaa. Alan olla oikeasti sitä mieltä että olisi pitänyt leikata enempi varsinkin näiltä siipeilijöiltä valittajilta..
Minusta olisi kohtuullista, että verovaroin kustannettu asuminen olisi lähinnä soluasumista, kaiken muun ihmiset maksaisivat itse. Ja jos ei varaan niin soluasunto tai kommuuni heillekin. Sukulaistenkin nurkissa voi asua.
alkaakohan siivous ym työt kelvata, kun rahaa ei saakaan ilmaiseksi
Kontteihin voitaisiin rakentaa sellaisia kapselihotellien tyyppisiä luukkuja köyhille. Ne voitaisiin sijoittaa jonnekin työmaiden ja tehtaiden lähelle. Yhteen konttiin mahtuu ainakin 10 köyhää helposti asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monta tilannetta tulee, jossa henkilö ei saa myytyä omistusasuntoaan, mutta enää ei saa asumistukeakaan maksuihin. Ei siinä auta muutto vuokralle, koska on kuitenkin kuluja siitä omasta. Meillä ollut asunto myynnissä keväästä ja vain kaksi katsojaa, jotka ei kiinnostuneet. Ystävä möi 6-vuotta taloaan. Ei ollut kallis, mutta ei siitä kiinnostuttu.
Oikeistopuolueiden idea onkin, että tuollaisessa tilanteessa joku asuntosijoittaja tarjoutuu "lunastamaan" asunnon esimerkiksi hintaan 5000 euroa ja vuokraa sitten asunnon sen nykyiselle asukkaalle esimerksiksi 500 eurolla. Näin asuntosijoittaja saa 10 kuukaudessa omansa pois ja alkaa sitten tehdä voittoa asukkaan asumisella. Hallitus siis haluaa junailla asuntosijoittajille käytännössä ilmaisia sijoitusasuntoja.
Telttoihin asumaan kaduille, kuten muuallakin hyvinvoivassa Euroopassa. Pariisissa ei tarvitse mennä Eiffel-tornin luota kuin kaksi korttelia eteenpäin, niin siellä alkaa telttoja näkymään.
Helsingissä Kalasataman ja Vallilan alueella on hyvin tilaa, ainakin toistaiseksi, teltta majoittujille.
Ei nuo leikkaukset tule menemään läpi ja hallitus hajoaa. Älkää hermoilko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksa itse asumisesi!
Ota itse verikokeesi ja analysoi ne! Siivoa itse työpaikkasi työkavereiden kanssa. Julkista liikennettä ei tarvita, matkusta omin neuvoin töihin!!
Ei suinkaan, vaan kaikista noista minä maksan enkä vingu ilmaispalveluja.
Paskat sinä mitään maksa. Me veronmaksajat ne sulle kustannetaan. Kaikkein köyhimpienkin kokonaisveroaste on 30% eikä siitä voi tehdä vähennyksiä, toisin kuin palkansaajat ja pääomamiljonäärit.
Kai olette huomanneet miten suurimpien kaupunkien liepeille on rakennettu näitä im-yksiökerrostaloja?
Sinne kaikki ohjataan, onnellisina vailla omaisuutta, alati valvovan digikontrollin alle.
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi kohtuullista, että verovaroin kustannettu asuminen olisi lähinnä soluasumista, kaiken muun ihmiset maksaisivat itse. Ja jos ei varaan niin soluasunto tai kommuuni heillekin. Sukulaistenkin nurkissa voi asua.
Eli sulle sopii, että muutama työtön sukulaisesi majoitetaan sinun olohuoneeseen? Tai jos sukulainen joutuu sairaseläkkeelle, hän muuttaa sitten vuotavine vaippoineen ja harhoineen sinun luoksesi?
Nyt kun olisi pääomaa, perustaisin trailerparkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei mene läpi tuo muutos. Jos menisi, se kaataisi monta taloyhtiötä ja yksityistä asuntosijoittajaa (Kok) konkkaan.
kyllä siellä on vasemmistonkin isot intressit kyseessä.
mm. ammattiliitot omistavat isoja osia suurista vuokra-asuntoyhtiöistä, joissa sitten pienituloiset asuvat. ja kun liitot ei oikeasti taistele palkkojen korotuksista, joutuvat hakemaan valtiolta asumistukia jotka ohjautuvat sitten näille tahoille lopulta. yksi syy miksi en liittoon kuulu, sotkeutuvat asioihin(mm politiikkaan) joihin ammattiliittojen ei pitäisi ihmisten maksamilla jäsenmaksuilla puuttua millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
On tosiaan totuttu liian hyvään. Juuri kukaan opiskelija ei 20 v. sitten asunut yksiöissä.
Muuten pitää sitten muuttaa sellaiselle alueella, jossa on varaa asua. Itä-Suomi on mainittu. Loviisasta ja Kotkasta jo löytyy edullisia asuntoja.
Kyllä minä asuin jo 25 v sitten yksiössä, en olisi henkisesti selvinnyt jostain soluasunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä mäkin mietin. Kun asumistuki lähtee kuukausituloni menevät miinuksen puolelle. N. 300 euroa olisi varaa maksaa vuokraa, mistäköhän sellaisen asunnon löytäisin?
Multa lähtee lisäksi lähes 300€/kk lapsikorotukset työmarkkinatuesta. Olen työkyvytön työtön enkä voi mennä töihin, mutta eläkettä en ole saanut. Viimeksi töissä 2010. Juuri oksensin yhden vuorokauden sairaudestani johtuen. Ei vatsatautia vaan eräs vakava sairaus ja sen kohtaus. Kävi mielessä jo että tahdon kuolla kun en jaksa enää oksentaa. Kaikki heikennykset osuu minuunkin vaikken kykene töihin.
Töihin vain reippaasti oksennuspussi kourassa . Hoitopuolelle jos menet niin oksennus pussit ja astiat saat kätevästi talon puolesta .
Vierailija kirjoitti:
Ei Purra moiset kiinnosta naisena eikä äitinä.. Kunhan pääsi valheilla itse paremmille palkoille.. 👍
En yhtään ihmettelisi, vaikka Purra saisi psykopaatiin diagnoosin.
Luodaan ongelma ja tarjotaan ratkaisu. Pysykää vahvoina.
200 euroa kaksio 59 neliöö, sauna ja vaatekomero. Löytyisköhän jostain:)