M i h i n ne sitte muuttaa jotka ei saa asumistukea?
Onko varattuna tuhansia 300E yksiöitä? Eli pitää löytää halvempi vuokrakämppä, kun nykyinen miinus tuki? Miten nämä saa asuntonsa kaupaksi, joilla se on oma? Ja kuka niihin muuttaa, mistä on muutettu pois?
Kommentit (282)
Jaa, kyllä mä asuin opiskelijana, 20 vuotta sitten yksiössä, kuten asui muistaakseni aika moni (ellei jopa valtaosa) opiskelukaverikin. Tosin omassa kämpässäni asui myös poikakaveri, että olihan se tavallaan kimppakämppä. En nostanut opintolainaa asumiskuluja varten vaan rahoitin ylimääräiset kulut töillä. Mutta vuokrakaan ei ollut sen ajan mittapuun mukaan kovin suuri, kun ei ollut asuntokaan, reilu 20 neliötä kahdelle hengelle.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, kyllä mä asuin opiskelijana, 20 vuotta sitten yksiössä, kuten asui muistaakseni aika moni (ellei jopa valtaosa) opiskelukaverikin. Tosin omassa kämpässäni asui myös poikakaveri, että olihan se tavallaan kimppakämppä. En nostanut opintolainaa asumiskuluja varten vaan rahoitin ylimääräiset kulut töillä. Mutta vuokrakaan ei ollut sen ajan mittapuun mukaan kovin suuri, kun ei ollut asuntokaan, reilu 20 neliötä kahdelle hengelle.
Tämä siis kommenttina aiempaan kommenttiin, jonka mukaan suuri osa opiskelijoista olisi 20 vuotta sitten asunut muissa kuin yksiöissä. Oman kokemukseni mukaan suuri osa opiskelijoista asui nimenomaan yksiössä eikä solussa tms. kimppakämpässä. Mutta näissä varmaan ollut paljon vaihteluita kaupunkien välillä.
Kaikissa mahollisissa paikoissa on tullu asuttua, karseeta! Nyt onneks melkein omassa mutta itepä maksan. Miksei muut maksa ite omia asumiskulujaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksa itse asumisesi!
Olen vammainen persu köyhä vanhus. Älä viitsi sanoa noin rumasti...
Jos olet vanhus niin olet eläkeläinen. Eläkeläisten asumistuki säilyy.
Ihan kuin eläkeläiset olisivat yhtään sen enempää turvassa. Kuka maksaa maksamatta jääneet vastikkeet eläkeläisten taloyhtiöissä kun yleinen asumistuki poistetaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei mene läpi tuo muutos. Jos menisi, se kaataisi monta taloyhtiötä ja yksityistä asuntosijoittajaa (Kok) konkkaan.
tuota samaa olen miettinyt naisen logiikalla. Eikö tuo käy porvarin omaan nilkkaan?
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa mahollisissa paikoissa on tullu asuttua, karseeta! Nyt onneks melkein omassa mutta itepä maksan. Miksei muut maksa ite omia asumiskulujaan?
Onko sinulle joku luvannut työkyvyn säilymistä eläkeikään asti? Ei tarvita kuin yksi liukastuminen ja, se on siinä, voit löytää itsesi samasta tilanteesta kuin MOT - ohjelman työkyvytön nainen.
Vierailija kirjoitti:
Velalla sitä on ennenkin opiskeltu ja vuokrat maksettu, tämä systeemi että kaikki kuukausittaiset menot pitäisi saada muualta kuin omasta varallisuudesta, on yksi täysi katastrofi.
Opintovelalla ostettiin ennen ensiasunto ja asuntolainan takaisinmaksu tapahtui 10 vuodessa. Niin se maailma muuttuu, paitsi sinun kaltaistesi osuus väestöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monta tilannetta tulee, jossa henkilö ei saa myytyä omistusasuntoaan, mutta enää ei saa asumistukeakaan maksuihin. Ei siinä auta muutto vuokralle, koska on kuitenkin kuluja siitä omasta. Meillä ollut asunto myynnissä keväästä ja vain kaksi katsojaa, jotka ei kiinnostuneet. Ystävä möi 6-vuotta taloaan. Ei ollut kallis, mutta ei siitä kiinnostuttu.
Kerrotko tietämättömälle, mitä se hyödyttää muuttaa omasta vuokralle. Ei tulevaisuudessa saa siltikään asumistukea ja asumiskulut ovat kaksinkertaiset????
Sullahan on rahaa maksaa itse asumisesi kun saat rahat asuntosi myynnistä. Vai vieläkö silloinkin olet käsi ojossa valtion suuntaan?
Mitä sitten kun säästöt on syöty? Toimeentulotuelle kaikki vaan?
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan miettinyt että perustaisi kimppakämppiä "tyttökullat"-ajatuksella? Siinähän viisikymppiset pienituloiset naiset asuivat samaa omakotitaloa porukalla.
Kaksi emäntää ei mahdu samaan keittiöön.
Telttoihin ja hökkeleihin kuten usassa
Olen opiskellut nuorena aikuisena muilla paikkakunnilla ja kestin nyt ajateltuna uskomattomia tilanteita, asumisen ja liikkumisen kannalta.
Päätin, että aika aikansa kutakin, sillä tämä on väliaikaista ja loppuu muutaman vuoden kuluttua, joten kestän. Opiskelut sujuivat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksa itse asumisesi!
Ota itse verikokeesi ja analysoi ne! Siivoa itse työpaikkasi työkavereiden kanssa. Julkista liikennettä ei tarvita, matkusta omin neuvoin töihin!!
Nu gick det helt fel. Korrekt motsvarighet är:
Betala själv för ditt blodprov och analys
Användarna av kollektivtrafiken bör själva betala för den.
Städandet kan var och en sköta själv under arbetstid eller så kan arbetsgivaren välja städservice som en effektivare lösning.
Resandet görs i regel med egna pengar och utöver det betalas 700 % utöver den summan i skatter då det är frågan om biltrafik.
Vierailija kirjoitti:
On tosiaan totuttu liian hyvään. Juuri kukaan opiskelija ei 20 v. sitten asunut yksiöissä.
Muuten pitää sitten muuttaa sellaiselle alueella, jossa on varaa asua. Itä-Suomi on mainittu. Loviisasta ja Kotkasta jo löytyy edullisia asuntoja.
Miten niin totuttu liian hyvään! Eikö yhteiskunnan pidä kehittyä ja ihmisten elämänlaadun tule kehittyä myös huonompiosaisilla. Ei koskaan pitäisi katsoa taaksepäin ja verrata elämää silloin kun se oli huonompaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monta tilannetta tulee, jossa henkilö ei saa myytyä omistusasuntoaan, mutta enää ei saa asumistukeakaan maksuihin. Ei siinä auta muutto vuokralle, koska on kuitenkin kuluja siitä omasta. Meillä ollut asunto myynnissä keväästä ja vain kaksi katsojaa, jotka ei kiinnostuneet. Ystävä möi 6-vuotta taloaan. Ei ollut kallis, mutta ei siitä kiinnostuttu.
Kerrotko tietämättömälle, mitä se hyödyttää muuttaa omasta vuokralle. Ei tulevaisuudessa saa siltikään asumistukea ja asumiskulut ovat kaksinkertaiset????
Sullahan on rahaa maksaa itse asumisesi kun saat rahat asuntosi myynnistä. Vai vieläkö silloinkin olet käsi ojossa valtion suuntaan?
Mitä sitten kun säästöt on syöty? Toimeentulotuelle kaikki vaan?
Miten olis ihan vanhanaikaisesti TÖIHIN?
Me muutetaan ilmeisesti johonkin Jakomäkeen!
Käyn töissä. Ei suomessa enää pysty elämään.
Työllä ei välttämättä elä suomessa!
Luottotiedottomana ei ole mitään mahdollisuutta löytää uutta asuntoa, joten jatkan entisessä ja Kela maksaa.
86. Täyden asumistuen? Kyllä kuule leikataan kaikilta paitsi eläkeläisiltä. Otapa selvää asioista. Suomi on kohta enemmänkin kuin kur europan kurjin maa!
Vierailija kirjoitti:
Kimppa-asunnot. Niissä asuttiin, kun opiskeltiin. Katso itäiset kaupungit. Varkaudesta saa halvalla vuokra-asuntoja
Eli kaikki varkauteen. Kai sieltä löytyy myös töitä? Sehän se oli hallituksella tarkoituksena kun se näitä tukia leikkaa..
Miksi et saa työkyvyttömyyseläkettä?