Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Z-sukupolvi on mielikuvituksettomin vuosikymmeniin

Vierailija
10.09.2023 |

Öö, ömm niinku, tota. Huhhuh...

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ne onkaan kasvattanut sellaiseksi, hmm tota noin...

Milleniaalit. Ne on niin kiireisiä töissä, että kasvatuksen sijaan lapsille ei ole ostettu leluja vaan lyöty padi kouraan.

Eipäs, vaan genX, 60-70-luvuilla syntyneet. Milleniaalien lapset on suurimmaksi osaksi vielä pieniä.

Vierailija
22/70 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milleniaalien luoma twerkkiwokegendermaailma on aivopessyt ne tyhmiksi.

Mutta ei nekään oikeasti niin taukkeja ole kuin milleniaalit.

Onneksi lapseni on Z, eikä milleniaali. On jotenkin kauhean viisas ja vanha sielu ollut aina ja tajuaa asioita, vaikka elää tämmöisessä globaalissa sekomaailmassa.

T. X

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milleniaaleilla oli liian hyvät ja helpot oltavat. Sitten muuttui maailma, eikä hellä ole tarjota samaa hyvää Z-lapsille. Lisäksi viihde ja teeveeohjelmat on hirveetä kuraa nykyään.

Aika moni 80-luvulla syntynyt on kasvatettu 70-luvun metodein, lapsuuden ja nuoruuden osuessa 90-luvun lamaan. Millenniaalit ovat aikaisintaan 1983 syntyneitä, kuten olen itsekin. Milloin olet itse syntynyt?

Vierailija
24/70 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milleniaaleilla oli liian hyvät ja helpot oltavat. Sitten muuttui maailma, eikä hellä ole tarjota samaa hyvää Z-lapsille. Lisäksi viihde ja teeveeohjelmat on hirveetä kuraa nykyään.

Aika moni 80-luvulla syntynyt on kasvatettu 70-luvun metodein, lapsuuden ja nuoruuden osuessa 90-luvun lamaan. Millenniaalit ovat aikaisintaan 1983 syntyneitä, kuten olen itsekin. Milloin olet itse syntynyt?

Niin, yleisesti ottaen milleniaalien sanotaan kasvaneen kriisien keskellä, ei helpoissa oloissa. Mutta toki milleniaalien haukkuminen on kaikkien muitten sukupolvien suurinta hupia.

Vierailija
25/70 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen sukupolvi jota ei ole kuritettu eikä käskytetty.

Ja joka on elänyt ja kasvanut pääosin yltäkylläisyyden keskellä, ihan näihin viime vuosiin saakka. Se sukupolvi, jonka vanhemmat eivät vielä ole olleet tietoisia netin ja somen vaaroista, siinä määrin mitä nyt vielä nuorempien kohdalla on.

Vierailija
26/70 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee se kun meillä on älylaitteet ja netit ja tubet mutta kukaan ei tuota sinne mitään oikeasti siistiä, taitellista ja kiinnostavaa. Hyvää matskua saa kaivella tuntikausia.

Pelastit mun päivän. Ihanaa, että on meitä muitakin jotka surevat ruohonjuuri-kulttuurin katoamista. Katsoin juuri aiemmin tänään Hassisen Kone 40-vuotta myöhemmin dokkarin. Muistoja 80-luvulta kun ainakin omassa kaveripiirissä lähes kaikki harrastivat esimerkiksi soittamista. Tai vähintään musiikin kuuntelua kokonaisina kappaleina ja albumeina.

Vierailija
27/70 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryös töt, r a i s k u u t, mur hailut, pahoinpitelyt, road manisaatio, joukkotappelut maauimaloissa, thurvapaikkajärjestelmän väärinkäyttö, tukihuijaukset, vaatimus valtaväestön munankuorilla kävelemisestä, hyvässä tapauksessa työllistyminen julkisen sektorin mø ni kult tuu ri koordinaattoriksi

= rikkautta kaikki tyynni.

Hyvähän mielikuvitus niillä on 🤣

Vierailija
28/70 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi lapseni on Z, eikä milleniaali. On jotenkin kauhean viisas ja vanha sielu ollut aina ja tajuaa asioita, vaikka elää tämmöisessä globaalissa sekomaailmassa.

T. X

Oletpa todella tyhmä ja vastenmielinen.

Vierailija
29/70 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut helpot oltavat vaan maailmasta sai liiankin pehmeän kuvan. Sitten kulissit romahti 2001 terrori-iskujen aikana.

Vierailija
30/70 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. X

Oletpa todella tyhmä ja vastenmielinen.

Totta se on. Vielä pari vuotta sitten olin ihan innoissani twerkkiwokesta.

T. Milleniaali

Vierailija
31/70 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain hyvin ärsyttävää tuossa sukupolvessa ainakin on. Tiedä sitten olenko tullut itse vanhaksi?

Et ole vaan ne on varttuneet sellaisessa järkevän tiedon tyhjiössä. Ei mitään tiedonhakua tai kriittistä ajattelua. Mielipiteitä asioihin ja periaatteita ei ole. Tai jos on niin se on 100% päästä keksittyä paikkaansapitämätöntä satua.

Vierailija
32/70 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut helpot oltavat vaan maailmasta sai liiankin pehmeän kuvan. Sitten kulissit romahti 2001 terrori-iskujen aikana.

Juu, lama-ajan lapsethan on suorastaan pumpulissa kasvaneita.

Vierailija
33/70 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen sukupolvi jota ei ole kuritettu eikä käskytetty.

Tämä. Muistan itse 90-luvun peruskoulun käyneenä että jos opettaja haastettiin niin tuli pataan satanolla heti. Heidät kasvatti hiljainen sukupolvi 60-luvulla.

Vierailija
34/70 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Ne jotka oireilee netissä on se oireileva marginaaliryhmä, jotka eivät muuta voi. Suurin osa Z:läisistä on todella jees, puhuvainen ja suvaitsevainen. Ja itss olen milleniaaleja.

Vierailija
35/70 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata yhden Iida Vainion takia tuomia kaikkia nuoria.

Vierailija
36/70 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee se kun meillä on älylaitteet ja netit ja tubet mutta kukaan ei tuota sinne mitään oikeasti siistiä, taitellista ja kiinnostavaa. Hyvää matskua saa kaivella tuntikausia.

Netistä löytyy todella paljon oikeasti siistiä, taiteellista ja kiinnostavaa sisältöä alle 5 minuutissa, yleensä yhdellä hakusanalla. 

Vierailija
37/70 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä voivat syyttää itseään 1930-luvulla syntyneet. Mm. Jörn Donner on jättänyt todella huonon esimerkin jälkipolvilleen.

Vierailija
38/70 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mitään, tämä on nyt heidän maailmansa ja he tekevät siitä sellaisen kuin haluavat, kunhan me jäärät tajutaan väistyä syrjään.

Vierailija
39/70 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kyllä yhtyä.  Olen feministiäidin  naistutkimusta opiskellut mies. Feminismi on pilalla. Pojat ( ja tottakai tytöt ) Eivät soita enää mitään. 

Fudiskentät tyhjänä. 

Surullista. Paskin sukupolvi ikinä. 

Vierailija
40/70 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gen Z on keksinyt järkevää käyttöä chatgpt:lle ja muille keskusteluboteille, kun vanhemmat sukupolvet todennäköisemmin ihmettelevät miksi tästä kohistaan. Ilmeisesti kun on kasvanut valeinformaation keskellä, se että AI voi pukata yhtälailla totta kuin täyttä höttöä vastaukseksi ei häiritse mielessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan