Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mulle että miksi työkkärin listoilla roikkuu porukkaa jotka eivät sinne kuuluisi?!

Vierailija
10.09.2023 |

Miksi helvatussa tähän ongelmaan ei kukaan puutu. Ketään ei kiinnosta?! Mä juttelin muutaman virkailijan kanssa jotka kertoivat että siellä "listoilla" on paljon ihmisiä joiden kuuluisi olla eläkkeellä, ovat täysin työkyvyttömiä. Osa on näistä niin huonossa kunnossa etteivät edes ilman toisen apua pääse ulos asunnostaan! Ja näille sitten soitellaan säännöllisesti ja kysellään että mitenkä hei menee?! Onko tilanteesi muuttunut, pystytkö vieläkään hakea töitä taikka lähteä johonkin tukityöpaikkaan. Ahaa, et pääse vieläkään edes keittiöön ilman pyörätuolia. Okei, mä soittelen sulle taas 2 kk kuluttua. Koitahan pärjäillä! Tämmöistä se kuulkaa on tänä päivänä.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tuossa tilanteessa.

Olen hakenut monta kertaa eläkkeelle mut kela sen aina johonkin torppaa.

Vierailija
2/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee halvemmaksi pitää työkkärissä. Eihän suomessa ihmistä ajatella vaan rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä sairaita varten on porukkaa töissä siellä työkkärissä. Että sikäli mikäli tämäkin työllistää toisia. No vitsi vitsi. Järjestelmä on täysin susi! Eläkeikää lähestyvät ja työkyvyttömät pois sieltä. Eivät kuulu sinne.

Vierailija
4/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei ole todennut työkyvyttömyyttä? Eihän se niiden virkailijoiden vallassa ole tehdä työkykyarviota. Eikä myöskään asiakkaiden omassa vallassa.

Vierailija
5/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia on, että nämä työkyvyttömät ovat valmiita hakemaan ja vastaanottamaan työkykyään VASTAAVAA kokoaikatyötä. He eivät saa sanoa etteivät ota mitään työtä vastaan, tai muutoin menee etuudet!

Siitä ei virkailijaa voi syyttää. Syy on sen joka vastaa ei!

Vierailija
6/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääasia on, että nämä työkyvyttömät ovat valmiita hakemaan ja vastaanottamaan työkykyään VASTAAVAA kokoaikatyötä. He eivät saa sanoa etteivät ota mitään työtä vastaan, tai muutoin menee etuudet!

Niin nehän aina kysyy tuota ja jos et ymmärrä vastata kyllä, saattaa lähteä työttömyystuki. Kohta varmaan soittelevatkin taas ja samat litaniat läpi ja lupaan toimittaa uuden lausunnon josta tulee työkyvyttömyys ilmi. Näin varmaan hautaan saakka ellen koe ihmeparantumista sairauksista.

Vierailija
7/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Systeemiähän on kritisoitu senkin vuoksi että näiden loputtomien B-lausuntojen kirjoittamiseen menee aivan turhaan lääkäreiden aikaa. Hölmöläisten hommaa, Suomi nousuun...

T. 6

Vierailija
8/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömällä ei ole työkykyä

Vierailija
9/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on työkkärissä julistettu työkyvyttömäksi vaikka olen täysin terve ihminen ja työkykyinen. Työkyvyttömänä saan 800 euroa enemmän rahaa kuin työkykyisenä silti. Mikäs tässä ollessa rahaa tulee. Ja tää kaikki yhden virkailijan takia jotka ei tiedä mistään mitään.

Vierailija
10/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sielläkään. Osa ei saa työttömyysturvaa. Sen vaatimukset kiristyneet entisestään. Ja eivät ota listoille kaikkia. Joskaan ei ole eläkettä, se on sanana myös vähän outo. Pitäisi olla perustulo tms. Josta osa ponnistaa johonkin ja osa ei.

Vierailija
11/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ei ole todennut työkyvyttömyyttä? Eihän se niiden virkailijoiden vallassa ole tehdä työkykyarviota. Eikä myöskään asiakkaiden omassa vallassa.

Työkyvyttömyyden on voinut jopa useampi lääkäri todeta. Se vaan että eläkeyhtiöiden "lääkärit" voi väittää täysin muuta vaikka eivät potilasta ole edes nähneet, samoin Kelan "lääkärit". 

Vierailija
12/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvalloissa työttömyyslukuihin ei lasketa yli vuoden työttömänä olleita. Suomessakin olisi paremmat työttömyysluvut, jos pitkäaikaistyöttömiä ei laskettaisi työttömyyslukuihin.

Vierailija
13/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/a/74-20028765

Tuossa aiheesta.

Vierailija
14/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää roikkua listoilla jotta saa työttömyystuen. Eläkkeelle ei pääse ellei ole ikä täynnä, vaikka olisi neliraajahalvaantunut.

Vierailija
15/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi löytää hyvä lääkäri kirjoittamaan sellainen lausunto jolla saa eläkkeen.

Vierailija
16/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on omasta mielestään työkyvytön, koska ei omaa koulutusta ja on erilaisia ongelmia. Osa on päihdeongelmaisia ja osa vaan laiskoja. Se, että " en mä oikeen oo työkykyinen" ei tarkoita sitä ettei oikeasti voisi tehdä työtä. Jotain helppoa tyttö kuten pakkaamista tms.

Vierailija
17/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi löytää hyvä lääkäri kirjoittamaan sellainen lausunto jolla saa eläkkeen.

Ei se välttämättä auta. Monilla on useammalta lääkäriltä b-lausunnot mutta silti tulee aina hylky. Tämä on kyllä valtava epäkohta, en voi käsittää miten voi Suomessa olla edes mahdollista.

Vierailija
18/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on omasta mielestään työkyvytön, koska ei omaa koulutusta ja on erilaisia ongelmia. Osa on päihdeongelmaisia ja osa vaan laiskoja. Se, että " en mä oikeen oo työkykyinen" ei tarkoita sitä ettei oikeasti voisi tehdä työtä. Jotain helppoa tyttö kuten pakkaamista tms.

Monella on myös rohkeuden puutetta, koska työttömänä on vaikea edes päästä töihin ja se lannistaa.

Vierailija
19/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tässä opiskelen neljättä ammattia tapaturman seurauksena. En missään nimessä pystyisi työskentelemään missään pakkaamossa. Yleensä nuo "helpot työt" on juuri käsiä rasittavaa ja mun toinen käsi ei toimi juuri ollenkaan ja pienessäkin rasituksessa saan siihen aivan järkyttävät kivut. En olisi keksinyt uutta urasuuntaa ilman ammattimaista ohjausta. Voin sanoa etten ollut ohjaajallekaan mikään helppo case.

Vierailija
20/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lääkäri on usein todennut työkyvyttömyyden. Sen sijaan Kelan lääkäri ei suostu toteamaan työkyvyttömyyttä, vaikka ei näe potilasta ja hänen edessään olisi useamman erikoislääkärin lausunto. Päätös työkyvyttömyydestä perustuu vain ja ainoastaan Kelaan.

Demareiden entinen, eläkkeelle jäänyt kansanedustaja puhui ongelmasta jo vuosikymmen sitten. Kaipa tässä on tarkoitus purkaa sitä kuuluisaa eläkepaukkua. Halvempaahan se on työttömänä pitää ja jokainen työttömyyspäivä syö eläkettä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä