Tillinä on 610€. Pärjättävä lokakuun alkuun. Paljon vai vähän?
Laskut on maksettu, samoin vuokra.
Ruokaakin on kaapissa pitkälle ensi viikkon.
Asun yksin eikä muita kuluja ole tulossa.
Eli voisin syödä ja juoda tuon 610€ edestä.
Onko tuo vähän vai paljon mielestäsi?
Kommentit (49)
Syö ja juo sen edestä, jos varaa on. Muttet selvästi nauti mistään, kun täällä muka pitää kysellä mistään. Täällä kysellään vasta, kun on 20€ viikoksi ruokaan jäljellä, ja se on muka vähän yksineläjälle, usein vielä kertaluontoisesti.
Kuun lopussa tai puolivälissä laita ap toki se perinteinen "on loppukuuksi enää kymppi tai kaksi jäljellä, miten sen saa riittämään ruokaan".
Mulla laskut maksettu,ruokaa ensiviikolle,palkkapäivä 15 päivä ja tilillä 1931,12e rahaa
-lähiöasukas vantaalta
Ihan mukavastihan tuo on, loppukuun ruoat eivät tuosta isoa osaa lohkaise, joten riittää säästöön tai vaikka Tallinnan reissuun (riippuen missä päin Suomea asut).
Ei ainakaan mulla riittäisi. Pelkkään kotimatkan dieseliin menee jo puolet tuosta ja 1,5 viikkoa vielä reissun päällä.
Itsellä suunnilleen samat ja hyvin pärjää. Ajattelin vielä takin ja kengät ostaa tuosta, yht n. 150 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla laskut maksettu,ruokaa ensiviikolle,palkkapäivä 15 päivä ja tilillä 1931,12e rahaa
-lähiöasukas vantaalta
Minulla on Nordeassa 28 500 e, S-pankin säästötilillä 1000 e, käyttötilillä reilu satanen ja puolison kanssa yhteisellä taloustilillä reilu satanen (eli oma osuuteni puolet siitä). Niin ja rahastoissa jonkin verran.
Tilipäivä 15. päivä eli ensi viikon perjantai.
Vierailija kirjoitti:
-lähiöasukas vantaalta
Minulla ei ollut edes palkkapäivän jälkeen noin paljon tilillä kun olin hoitanut normaalit taloustoimet. Nettona tuli tilille reilusti yli 4000 euroa rahaa. En tajua miksi olisin jättänyt tilille 4 numeroisen summan.
No onhan tuo paljon kolmeksi viikoksi ja etenkin jos tuo on kokonaan ihan vain ruokaan ja normiostoksiin (wc-paperi, saippua jne) käytettävissä.
Melkein on fiksuinta olla tuhlaamatta kaikkea ja säästää ainakin se 70-100 euroa pahan päivän varalle. Tai ainakin ostaa kaapit täyteen järkevää hätävaraa kuten säilykkeitä ja puurohiutaleita niin on sitten edes jotain mitä syödä kun tulee taas se kuukausi kun ei jää pakollisten jälkeen kuin pari satasta.
no ei teillä paljoo rahaa kyl ole. mun nettopalkka 3300e/kk ja aina kuun lopussa about 1000-1100e ylimäärästä rahaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-lähiöasukas vantaalta
Minulla on Nordeassa 28 500 e, S-pankin säästötilillä 1000 e, käyttötilillä reilu satanen ja puolison kanssa yhteisellä taloustilillä reilu satanen (eli oma osuuteni puolet siitä). Niin ja rahastoissa jonkin verran.
Miksi pidät rahojasi nollakorkoisella/matalakorkoisella tilillä? Jos siirrät mun tilille 28 500 euroa, voin maksaa korkoa 5,75%.
Yhdelle hengelle - ilman esim. lemmikkieläimen sairauskuluja- tuo ON ruhtinaallinen summa! Itse voin käyttää 50 euroa / kk ns. ylimääräiseen
Saisin tuosta 400 säästöön, eikä tuntuisi yhtään köyhältä.
Miten tolla yhdellä voi olla 1900e rahaa ja palkkapäivä ensviikolla? mitä v..tua? kuinka paljo sä saat rahaa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-lähiöasukas vantaalta
Miksi pidät rahojasi nollakorkoisella/matalakorkoisella tilillä? Jos siirrät mun tilille 28 500 euroa, voin maksaa korkoa 5,75%.
Sen takia avasin tuon S-pankin tilin (korko 3,5%) että siirrän säästöt sinne, mutta seuraavien parin kuukauden aikana tulee isoja menoja, joten laitan vasta niiden jälkeen. Joudun nimittäin kajoamaan tuohon puskuritiliin, ei riitä nettopalkka ihan kattamaan niitä.
Luulisin että pärjäät. Mulla käyttöön 100 euroa loppukuulle. Toki on ruokaa varastossa että ei heti ole kiire ostoksille.
Tuolla pärjäisi loppukuun vaikka pitäisi ruokkia pari lasta itsensä lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten tolla yhdellä voi olla 1900e rahaa ja palkkapäivä ensviikolla? mitä v..tua? kuinka paljo sä saat rahaa??
Veikkaan että sama tili säästöille ja tuloille. Ei se siis välttämättä yhdestä palkasta ole.
Tuhlaa pois.
Rahasi ei tule mukaasi kun kuolet. Tyhmiä ovat he jotka säästävät ja sijoittavat. Olemme kuluttajia. Ja tämän takia velat maksimiin, velka ei seuraa sinua myöskään hautaan. Tämän takia ei tarvitse välittää lisätuloista ja maksimoidakseen rikkaiden edun eli vapaa-ajan, saikuttelet riittävästi.