Tillinä on 610€. Pärjättävä lokakuun alkuun. Paljon vai vähän?
Laskut on maksettu, samoin vuokra.
Ruokaakin on kaapissa pitkälle ensi viikkon.
Asun yksin eikä muita kuluja ole tulossa.
Eli voisin syödä ja juoda tuon 610€ edestä.
Onko tuo vähän vai paljon mielestäsi?
Kommentit (49)
Saat syötyä hyvin perusruokaa kotona. Loppukuusta voit katsoa tililtä jos on rahaa ylimääräistä, voitko ostaa itsellesi jonkun vaatteen.
Muuten, pappavainaa sanoi aikoinaan: Alkakaas pojat (sedät + minä) mennä kalaan; se auttais ruokataloutta huomattavasti. Hän oli sinänsä oikeassa; ei vaan löydetty sopivaa paikkaa, siis missä kala syö. Isä (vainaa hänkin), kertoi, et tietyssä paikassa kala syö niin paljon kuin vaan ennättää nostaa! Eikä ollut mitään kalamiesten juttuja!
No, haukeahan se oli, joskus nappasi virvelillä kiinni. Harmittaa oma elämä, kun sekin homma jäi :( Joskus baarissa kuuntelen/kuulen juttuja, kun käyvät pilkillä - ahventa, "apoa" - siitä sitten kalakukko ilman ruiskuorta (itäsavolainen kalakukko .... :) )
Itellä alle euro ja syyskuun loppuun pitää pärjätä. Toki vuokra ja netti on maksettu. Oon kyl selvinnyt ennenkin ja aina sitä rahaa saa jos tarvii.
Tuon verran meidän nelihenkinen perhe kuluttaa kuukaudessa ruokaan ja muihin päivittäistavaroihin. Aika leveää elämää pitäisi elellä, jos ei tuolla rahalla sinkkuna pärjäisi.
Vierailija kirjoitti:
Saat syötyä hyvin perusruokaa kotona. Loppukuusta voit katsoa tililtä jos on rahaa ylimääräistä, voitko ostaa itsellesi jonkun vaatteen.
Miksi tili pitää tyhjätä ja etenkään tuhlata raha ryysyihin?
Hyvin pärjää. Mulla vähemmän, ja lapset. Silti pärjätään. Tuosta summasta laittaisin osan sivuun pahan päivän varalle.
Paljon. Pelkästään ruokakauppaan riittäisi 30e/pvä.
Meillä tuolla ruokitaan arkisin 2, vkl 5 henkeä ja kerran kk 12 henkeä. Tuosta toki ostetaan myös taloustarvikkeet, pesuaineet, ruokaviinit jne
Miksi näissä aloituksissa on aina jonkun kuun alkuun? Tuleeko alkukuussa jotkut tuet ? Itselleni ei ole missään työpaikassa koskaan maksettu kuun alussa palkkaa.
340e. Maanantaina käyn nostamassa muutaman satasen lisää kylällä käydessä.