Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin laittaa hautajaisiin musta mekko, jonka alla on punainen kangas.

Vierailija
09.09.2023 |

Tilasin joskus aikoinaan EMP:stä kyseisen mekon ja löysin hieman heikkolaatuisen kuvan Googlen avulla joltain ulkomaalaiselta sivulta, joten pystytte arvioimaan onko sopivaa vai ei. Mekon tyyli on hieman viktoriaaninen. Tai sitten ostan kaverilta sen mustan pitsimekon, joka hieman olkapäät paljastaa mutta jakulla peitän sen.

Olen netistä löytänyt tietoa, että jos ei ole kokomustaa vaatetta, niin joustaa voi sallimalla tummempia sävyjä kuten tummansininen. Miten on punaisten sävyjen laita? Onko liian negatiivinen sävy kirkolle?

Mekko: https://www.freenet.de/fashion/fashion/Gothicana-by-EMP/Gothicana-by-EM…

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopii loistavasti.

Rakastan ihmisiä jotka rohkenee hieman venyttää sääntöjä tai rikkoa niitä kankeita koodeja. Jotka on muuten keksitty satoja vuosia sitten. Ajat muuttuu.

Sinä, sinä ja sinä. Mutta nyt ei ole sinusta ja sinun päivästäsi kyse.

Käytöstavat ja tahdikkuus tarkoittavat sitä, että pystyy näkemään myös ne muut ihmiset ja astumaan omien mieltymyksiensä ulkopuolelle.

Minä?

Mä en ole se kuka tässä on pukeutumassa ja itse olisin ainakin iloinen jos joku muu pukeutuisi noin.

Eli mitä se muiden ihmisten huomiointi tässä nyt sit tarkoittaakaan. Nyt menet itse asioissa ihan solmuun.

Ei toki kyse ole minusta, eikä kyl sinustakaan.

Ja jos väität että muiden mieliksi pitää pukeutua, niin kenen niistä 50stä vieraasta kun kaikilla on eri maku?

Vierailija
42/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosi. Aloittajalle rohkeutta valita se itseä miellyttävä asu.

Älä kuuntele näitä solvaajia.

Ole rohkea!

suomen kielessä on jännä sana nimeltä kunnioitus. Hautajaisissa sitä osoitetaan mm. pukeutumisella, että kestääkö sen puolikkaan päivän olla olematta se huomiota kerjäävä harakka ja pukeutuu tilaisuuteen sopivasti, kunnioittaen sitä vainajaa ja muita saattoväkeä. Tollasen mekon voittaa jopa mustat farkut ja neule yhdistelmä( olettaen ettei siinä ole jtkn pääkallokuvia) + siistit nahkakengät, ilman niittejä eikä tennareita tietty. Aikuisuuteen kuuluu tietyt asukokonaisuudet, joilla voi sitä tietyissä tilanteissa ilmentää. Eli jättäisin menemättä, jos tämä mekko on ainoa vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopii loistavasti.

Rakastan ihmisiä jotka rohkenee hieman venyttää sääntöjä tai rikkoa niitä kankeita koodeja. Jotka on muuten keksitty satoja vuosia sitten. Ajat muuttuu.

Käytöstavat ja tahdikkuus tarkoittavat sitä, että pystyy näkemään myös ne muut ihmiset ja astumaan omien mieltymyksiensä ulkopuolelle.

Eli sanot että se tarkoittaa sitä että pitää pukeutua oman maun vastaisesti muiden mieliksi?

Ei se sitäkään sentään tarkoita.

Pääsosin musta riittää hautajaisiin. Piste.

No kyllä! Niitä omia mieltymyksiä ei kysellä silloin jos on tullut kutsutuksi johonkin arvokkaaseen tilaisuuteen tai on vastaavissa työtehtävissä tms.

En minäkään kuuna päivänä pukeutuisi kotioloissa mekkoon, mutta aivan varmasti sen kiskon päälleni jos lähden vainajaa saattamaan. Siinä ei kysellä mikä minusta olisi sitä ja tätä, vaan kunnioitetaan vainajaa ja saadaan kunnia saattaa hänet viimeistä kertaa.

Samoin minulla työssä melko tiukka pukukoodi enkä lähde vatsaan inisemään mitään omista mieltymyksistäni.

Kotona sitten pukeudun justiinsa niin kuin lystään.

Jos en osaisi jonkun oman minäminäminä-vammani vuoksi pukeutua kuten tilaisuuteen odotettaisiin, jättäisin menemättä.

Vierailija
44/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ap vaan osta jotain halpaa ja yksinkertaista mustaa mekkoa?

Vierailija
45/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopii loistavasti.

Eli sanot että se tarkoittaa sitä että pitää pukeutua oman maun vastaisesti muiden mieliksi?

No kyllä! Niitä omia mieltymyksiä ei kysellä silloin jos on tullut kutsutuksi johonkin arvokkaaseen tilaisuuteen tai on vastaavissa työtehtävissä tms.

En minäkään kuuna päivänä pukeutuisi kotioloissa mekkoon, mutta aivan varmasti sen kiskon päälleni jos lähden vainajaa saattamaan. Siinä ei kysellä mikä minusta olisi sitä ja tätä, vaan kunnioitetaan vainajaa ja saadaan kunnia saattaa hänet viimeistä kertaa.

Samoin minulla työssä melko tiukka pukukoodi enkä lähde vatsaan inisemään mitään omista mieltymyksistäni.

Jos en osaisi jonkun oman minäminäminä-vammani vuoksi pukeutua kuten tilaisuuteen odotettaisiin, jättäisin menemättä.

Kyllä ne omat vaatteet saa aina silti ihan itse valita. Ja silloin voi valita kuunnellen myös sitä omaa makua.

Kuka sinun vaatteet ostaa kun et kerran itse voi niihin vaikuttaa?

Äitisi kai pakottaa sinut pukemaan hänen ostamat kledjut. Myös töihin.

Muuta jo kotoa pois..

Vierailija
46/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä mitään jos haluat julkisesti näyttää viktoriaaniselta ilotytöltä.

Sulla on niistä kokemusta asiakkaana kun noin paljon tiedät tuosta?

Tottakai on, vanha bordellinpitäjänä :)

Vierailija
47/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki jostain halpa, yksinkertainen musta mekko (esim H&M:sta). Tuo on bilemekko, ei sovellu hautajaisiin.

Mulle halpa yksinkertainen musta mekko on bileasu.

Tuo kuvan mekko on hienostuneempi koska siinä on pitsiä.

Sopii hautajaisiin kyllä hyvin.

Pitsi on ollut minulle aina se juttu, niin juhla- kuin arkivaatteissa riippuen mitkä juhlat tai tilaisuudet. Mekko on kyllä hienostunut, että ihan en menisi siinä töihin ja itse asiassa ostin sen silloin työpaikan pikkujouluja varten, mitkä tosin peruttiin. Oma vaatekaappi pitää mustan lisäksi viininpunaista/luumunsävyä ja vihreää metsän- maaston- kuin smaragdinvihreänä, kun en ole halunnut kulkea pelkässä mustassa vaan jotain väriäkin on oltava ja se on sitten tummempaa, joka sopii vaalean ihoni kanssa.

Vierailija
48/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopii loistavasti.

"En minäkään kuuna päivänä pukeutuisi kotioloissa mekkoon, mutta aivan varmasti sen kiskon päälleni jos lähden vainajaa saattamaan."

Sä voit tehdä tuon, mä en. Mä valitsen jakkupuvun ennemmin kuin mekon. Kyllä sekin sopii.

Vierailija
49/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki jostain halpa, yksinkertainen musta mekko (esim H&M:sta). Tuo on bilemekko, ei sovellu hautajaisiin.

Mulle halpa yksinkertainen musta mekko on bileasu.

Tuo kuvan mekko on hienostuneempi koska siinä on pitsiä.

Sopii hautajaisiin kyllä hyvin.

Pitsi on ollut minulle aina se juttu, niin juhla- kuin arkivaatteissa riippuen mitkä juhlat tai tilaisuudet. Mekko on kyllä hienostunut, että ihan en menisi siinä töihin ja itse asiassa ostin sen silloin työpaikan pikkujouluja varten, mitkä tosin peruttiin. Oma vaatekaappi pitää mustan lisäksi viininpunaista/luumunsävyä ja vihreää metsän- maaston- kuin smaragdinvihreänä, kun en ole halunnut kulkea pelkässä mustassa vaan jotain väriäkin on oltava ja se on sitten tummempaa, joka sopii vaalean ihoni kanssa.

Tämä. Tyylikäs katsoo mikä itselle sopii ja menee sen mukaan.

Ei sen mukaan mitä massa määrää.

Vierailija
50/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toi vähän trashy.

Vierailija
51/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopii loistavasti.

Minä?

Mä en ole se kuka tässä on pukeutumassa ja itse olisin ainakin iloinen jos joku muu pukeutuisi noin.

Eli mitä se muiden ihmisten huomiointi tässä nyt sit tarkoittaakaan. Nyt menet itse asioissa ihan solmuun.

Ei toki kyse ole minusta, eikä kyl sinustakaan.

Ja jos väität että muiden mieliksi pitää pukeutua, niin kenen niistä 50stä vieraasta kun kaikilla on eri maku?

Minä aloittaja pyrin olla olematta ihminen, jonka päässä pyörii vain "minä, minä, minä ja minun tyyli ja mieltymykset". Jos katoliseen kirkkoon tai islamilaiseen seurakuntaan kutsuttaisiin, niin ottaisin selvää että miten sinne lähtiessä kuuluu pukeutua ja olisin käyttämättä sitä hajuvettäkin, mikä taitaa olla islamissa kielletty naisilta. Niillä vielä tiukemmat pukukoodit, enkä keksisi kokeilla muslimimaassa pitää lyhyttä mekkoa ja ballerinakenkiä, vaan maan tapojen mukaan mentäisiin tai sitten jättäisin matkan tekemättä, jos niin hirvittää.

Vierailija
52/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, on väärin. Punaisesta kankaasta tulee heti seksihommat mieleen. Hautajaiset eivät ole häät, joten seksihommat ei saa käydä mielessä.

Vierailija
53/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopii loistavasti.

Nyt en ihan ymmärtänyt.

Sanot että ... "omia mieltymyksiä ei kysellä silloin jos on tullut kutsutuksi johonkin arvokkaaseen tilaisuuteen tai on vastaavissa työtehtävissä tms."

Kysellään niitä siinä kohtaa kun sinä ostat tai mietit mitä sinne puet.

Kuten nyt ap miettii.

Vierailija
54/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo jos haluat olla kuin se pikkupimu kultamekossaan siellä lentokentällä. Tuo on oikeasti joku pikkujoulu-mekko ja olet tyylitön jos menet siinä hautajaisiin.

On kuule paljon paljastavampia vaatteita olemassa. Tuo linkin mekko on enemmän hienostunut ja naisellisempi kuin se Iidan kultamekko.

Vierailija
55/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, on väärin. Punaisesta kankaasta tulee heti seksihommat mieleen. Hautajaiset eivät ole häät, joten seksihommat ei saa käydä mielessä.

Niin sulla tulee ne mieleen?

Mulla tulee joulu

Vierailija
56/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo linkattu mekko ole mustaa nähnytkään.

Vierailija
57/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkiksi sinulle kun et näytä itse tajuavan: mikään vaate jonka olet ostanut PIKKUJOULUJA varten ei ikinä sovellu hautajaisasuksi.

Hautajaisiin laitetaan yksinkertainen musta vaatetus. Mikään pitsinen ei sinne kuulu millään lailla. 

Vierailija
58/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopii loistavasti.

Nyt en ihan ymmärtänyt.

Sanot että ... "omia mieltymyksiä ei kysellä silloin jos on tullut kutsutuksi johonkin arvokkaaseen tilaisuuteen tai on vastaavissa työtehtävissä tms."

Kysellään niitä siinä kohtaa kun sinä ostat tai mietit mitä sinne puet.

Kuten nyt ap miettii.

Tuo yksi saa varmaan aina kutsun mukana ne vaatteetkin mitä hänen tulee pukea.

Vierailija
59/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkiksi sinulle kun et näytä itse tajuavan: mikään vaate jonka olet ostanut PIKKUJOULUJA varten ei ikinä sovellu hautajaisasuksi.

Hautajaisiin laitetaan yksinkertainen musta vaatetus. Mikään pitsinen ei sinne kuulu millään lailla. 

Mul oli kyl pitsinen häämekko kirkossa. Rike!

Vierailija
60/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite menin isäni hautajaisiin hupparisa ja verkkareisa. Ei mitään väliä. Isä ite sano kuolinvuoteellaan että pieruverkkarit sitten jalkaan, se on lähtö nyt. Ja sitten se kuoli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi