Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen uusperheessä pitäisi järjestää teinin juhlat?

Vierailija
09.09.2023 |

Asutaan siis yhdessä ja meillä molemmilla isoja lapsia. Itse naisena järjestän omille lapsilleni synttärijuhlat oman suvun kesken. Puoliso saattaa käydä kaupasta hakemassa limua tms., mutta ei muuten osallistu. Puolison lapsi on 13v. tyttö ja nyt useampana vuonna käynyt niin, että puoliso ja exänsä odottaisivat minun laittavan 13v. tytölle synttärijuhlat täällä hänen isänsä puoleiselle suvulle. Viime vuonna tyttö kieltäytyi harjoittelemasta kakuntekoa jne. Puoliso mököttää ja on passiivisaggressiivinen, kun olen sitä mieltä, että hän tyttönsä kanssa laittaisi tytön synttärijuhlat omalle suvulleen. Mielestäni tämä ei automaattisesti naisena kuulu minulle ja omat lapset järjestävät isänsä kanssa itse synttärinsä, eivät isän nyxän kanssa.

Miten te asian näette?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta saa kakkua ja pullaa, kai se mies osaa ees kahvia keittää?

Vierailija
22/62 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ryhtyä uusperheeseen jos ei pidä kokoonpanoa perheenään? Tottakai äitipuoli 13-vuotiaaseen luo yhteyttä, pakottamatta kakun tekoon, mutta yhdessä kemut kuitenkin?

Täällä joskus itkee viiskymppiset ehjäsdä perheessä eläneenä kun eivät saaneet huomiota ja rakkautta lapsena.

Tuhatkertainen syy näillä erolapsilla aikuisina.

Äiti/isäpuolet kohtelevat tympeästi, kummassakin kodissa riita"sun lapsi" , missään ei ole lapselle kotia. Kiukkua ja riitaa vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vastanneilla on ihan kivikautiset sukupuoliroolit! Lastenjuhlien järjestäminen on ilmeisesti naisen työtä?

Kömpikää nyt tälle vuosituhannelle sieltä

Vierailija
24/62 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan ihan siitä, mitä ja miten alunperin olette määritelleet keskenänne teidän uusperhemuotonne. Oletteko kuitenkin yksi yhtenäinen perhe yhdessä vai eriytättekö perheenne minun lapset ja sinun lapset.

Muutoinhan ensimmäisenä tuosta tulee mieleen, että apua, mikä sotku!

Miksei niitä juhlia nyt voi järjestää vain jokaiselle lapselle lähipiireineen? Jos siis vain voi eli kaikkien asianomaisten aikuisten välit asialliset? Tai sitten niin, että teillä yhdet juhlat ja toiset lasten toisilla vanhemmilla? Mitä mieltä teinit ovat, sillä pitäähän heilläkin olla sananvaltaa omiin asioihinsa?

Vierailija
25/62 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä teini ilmoittaa, miten toivoo toimittavan. Käytännössä siis äiti järjestää (rippi)juhlat omalle suvulleen, lapsen kavereille ja naapureille, isä saa toimia oman sukunsa kanssa ihan niin kuin tahtoo ja selvittää, haluaako avokkinsa jotain järjestää. Yleensä ovat koko porukalla tunkemassa meille, mutta teini itse kieltää.

Naapurit rippijuhliin?

Vierailija
26/62 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä teini ilmoittaa, miten toivoo toimittavan. Käytännössä siis äiti järjestää (rippi)juhlat omalle suvulleen, lapsen kavereille ja naapureille, isä saa toimia oman sukunsa kanssa ihan niin kuin tahtoo ja selvittää, haluaako avokkinsa jotain järjestää. Yleensä ovat koko porukalla tunkemassa meille, mutta teini itse kieltää.

Kerrassaan outoa.

Olen ollut eroperheiden rippijuhlassa. Äidin järjestämissä. Talouden säpuolikin lastensa (äitinsä kanssa asuvat) kanssa.

Kyllä siellä on ollut myös lapsen isä vanhempineen, isänpuoleiset kummit ja sedät ja tädit.

Miten ihmeellisiä uusperheitä , ei ole lapsen hyvä noissa kasvaa missä aikuiset on keskenkasvuisia. Riitaa ja rähinää.

Vierailija
27/62 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän vastanneilla on ihan kivikautiset sukupuoliroolit! Lastenjuhlien järjestäminen on ilmeisesti naisen työtä?

Kömpikää nyt tälle vuosituhannelle sieltä

Jatkan vielä ihmettelyä. Onko teistä ydinperheessäkin juhlien järjestäminen vain naisen tehtävä? Miksi?

Vierailija
28/62 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapselliset eronneet muuttavat yhteen, jos joku juhlien järjestäminenkin on noin hankalaa?

Ikuisesti ihmettelen sitä.

Eikö sitä sängyssä käymistä voisi harjoittaa omissa asunnoissa asuen? Miksi tieten tahtoen hankkia riitaa ja sotkea vielä lapset siihen. Ei ihme että lapset voivat huonosti nykyisin, kotia ei missään.

Vierailija
29/62 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä uusperhe ja minä aina järjestänyt rippijuhlat ja valmistujaiset. Eksä aina ollut paikalla uuden puolison kanssa sekä hänen puolen suku. Hyvin toiminut.

Vierailija
30/62 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskinä on että jonkinlaista jakautumista perheen sisällä tulee lisää jos lapset on sitä mieltä että heitä kohdellaan epätasa-arvoisesti.

Etenkin jos olette kohtalaisen tuore uusperhe niin antaisin miehen siitä huolimatta järjestää tyttärensä juhlat. Tuo vaikuttaa vain miehen laiskuudelta asian suhteen.

Vierailija
31/62 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapselliset eronneet muuttavat yhteen, jos joku juhlien järjestäminenkin on noin hankalaa?

Eikö sitä sängyssä käymistä voisi harjoittaa omissa asunnoissa asuen? Miksi tieten tahtoen hankkia riitaa ja sotkea vielä lapset siihen. Ei ihme että lapset voivat huonosti nykyisin, kotia ei missään.

Kuka siellä erillisessä asunnossa juhlan järjestäisi, jos isä ei sitä voi järjestää, koska kyseessä on naisten työ?

Vierailija
32/62 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuon ikäistä ei kiinnosta kakun teko, niin juhlat jääköön pitämättä. Kukaan ei järjestä mitään. 

Vierailija
33/62 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ajatuksenakin, että jokainen lapsi saa juhlat ja ne järjestetään täällä lapsen suvulle. Olen järjestänyt nämä juhlat lapsilleni heidän syntymästä saakka ja kutsutaan paikalle lasten suvut minun puoleltani. Heidän isä tekee mitä tahtoo oman sukunsa kanssa.

Minun sukuni ei oikeastaan edes tunne miehen tytärtä, hän on meillä 4pv kuussa.

Miehen lapsi ei edes ole läsnä minun lasteni synttäreillä. Eikä mieheltä edellytetä niihin panostusta. Lapseni eivät tunne miehen sukua eivätkä varmaan edes toivoisi heitä kutsuttavan.

Tähän saakka kaikki hyvin😃 mutta miehen mielestä minun pitäisi järjestää hänen tytölleen samanlaiset synttärit kuin järjestän omilleni. Vaikka itse näen sen niin, että kumpikin järjestää kivasti omien lastensa kanssa, puoliso voi vähän auttaa.

Vierailija
34/62 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on esiteini-ikäiset lapset. Lapsilla ei puolin eikä toisin ole muodostunut siteitä toistemme sukuihin enkä koe mitenkään tarpeellisena sellaisia väkisin luoda ja elättää lapsille valheellisia kuvia välittämisestä jne. Kun huomaan, että molempien suvut kiinnostuneita vain omistaan. Molempien lapsilla on omat sukunsa. Näin se vaan menee. En tykkää myöskään isäpuoli-sanoista tms., mies on minun kumppanini ja olemme ihmisiä. Ap

Miksi roikotatte ees lapsia mukana välittämättä heistä? Kyllä ne sijoitukseen saaa niin voi olla vain mies ja nainen, sänkyiloista nauttien.

Vierailija
35/62 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka siellä erillisessä asunnossa juhlan järjestäisi, jos isä ei sitä voi järjestää, koska kyseessä on naisten työ?

Jos perheenä asutaan yhteisessä asunnosaa järjestetään juhla kaikki yhdessä. Jos kerran muka ollaan perhe.

Jos isä asuu lapsineen omassa asunnossaan on tietysti sittennisän asia hoitaa juhlat ja lapsensa.

Ja miten se äitipuoli, jos on lapsen huolinut perheekseen, sitten voi kiukutella? Tosinhan naiset täällä kirjoittaa päättävänsä kuka heidän kotiinsa saa tulla. Tietysti myös päättävät ettei lapsen kaverit, isovanhemmat tms saa tulla naisen kotiin koska miehellä lapsensa kanssa ei mitään oikeuksia, tiuskimista saavat kyllä kuulla.

Vierailija
36/62 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ajatuksenakin, että jokainen lapsi saa juhlat ja ne järjestetään täällä lapsen suvulle. Olen järjestänyt nämä juhlat lapsilleni heidän syntymästä saakka ja kutsutaan paikalle lasten suvut minun puoleltani. Heidän isä tekee mitä tahtoo oman sukunsa kanssa.

Minun sukuni ei oikeastaan edes tunne miehen tytärtä, hän on meillä 4pv kuussa.

Miehen lapsi ei edes ole läsnä minun lasteni synttäreillä. Eikä mieheltä edellytetä niihin panostusta. Lapseni eivät tunne miehen sukua eivätkä varmaan edes toivoisi heitä kutsuttavan.

Tähän saakka kaikki hyvin😃 mutta miehen mielestä minun pitäisi järjestää hänen tytölleen samanlaiset synttärit kuin järjestän omilleni. Vaikka itse näen sen niin, että kumpikin järjestää kivasti omien lastensa kanssa, puoliso voi vähän auttaa.

Ehdotan eroa lasten parhaaksi.

Miksi hiiessä te eronneet ette jaksa tyytyä omissa asunnoissa seurusteluun? Lapset kärsivät.

Vierailija
37/62 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omissa asunnoissa kumpikin elää lastensa kanssa kuinka haluaa. Silloin ei tarvitse riidellä lapsista, rahasta, kustannuksista.

Vierailija
38/62 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä uusperhe ja minä aina järjestänyt rippijuhlat ja valmistujaiset. Eksä aina ollut paikalla uuden puolison kanssa sekä hänen puolen suku. Hyvin toiminut.

Noin meidän suvussakin. Niin tekevät kypsät ihmiset jos kerran lapsilaumojen kanssa ryhtyvät yhdessä kotia leikkimään.

Tunnen esim. Sukulaisnaisen edellisenkin liiton puolison, hänen uudet lapsensa ja isovanhemmat.

Sinne on samoihin juhliin sovittu kun yhteisen lapsen, joka on minulle sukua, on aina kutsuttu myös velipuolen isä ja puolisisarukset. Isompiin juhliin myös isovanhemmat (siis exän vanhemmat myös) eli voi olla kolmet isovanhemmat paikalla.

(Tämän exän puoliso ei kyllä ole ollut koskaan)

Vierailija
39/62 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän tässä perheessä järjestetä juhlia yhdessä. Ap:n mieshän osallistuu ap:n lapsen juhlien järjestämiseen vain hakemalla limut.

Ns. eriasia kaiketi?

Vierailija
40/62 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän tässä perheessä järjestetä juhlia yhdessä. Ap:n mieshän osallistuu ap:n lapsen juhlien järjestämiseen vain hakemalla limut.

Ns. eriasia kaiketi?

No ei kai ainakaan kiukuttele kun kaupassa käy.

Älkää hyvät ihmiset perustako mitään uusioliittoja. Jos on alaikäisiä lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi