Kenen uusperheessä pitäisi järjestää teinin juhlat?
Asutaan siis yhdessä ja meillä molemmilla isoja lapsia. Itse naisena järjestän omille lapsilleni synttärijuhlat oman suvun kesken. Puoliso saattaa käydä kaupasta hakemassa limua tms., mutta ei muuten osallistu. Puolison lapsi on 13v. tyttö ja nyt useampana vuonna käynyt niin, että puoliso ja exänsä odottaisivat minun laittavan 13v. tytölle synttärijuhlat täällä hänen isänsä puoleiselle suvulle. Viime vuonna tyttö kieltäytyi harjoittelemasta kakuntekoa jne. Puoliso mököttää ja on passiivisaggressiivinen, kun olen sitä mieltä, että hän tyttönsä kanssa laittaisi tytön synttärijuhlat omalle suvulleen. Mielestäni tämä ei automaattisesti naisena kuulu minulle ja omat lapset järjestävät isänsä kanssa itse synttärinsä, eivät isän nyxän kanssa.
Miten te asian näette?
Kommentit (62)
Jos ei nappaa järjestää, älä järjestä.
Kyllä mökö itse saa papan kanssa ne hoitaa, jos juhlat haluaa.
Miksi ei sinun lapsesi juhliin kutsuta miehesi sukua?
Tai miksi sinun sukua ei kutsuta miehesi lapsen juhliin?
Olettehan te samaa perhettä!
Se järjestää, joka viitsii/jaksaa/haluaa. Ei teineille enää tarvitse järjestää sukulais- tai kaverisynttäreitä.
Siis millaiset synttärijuhlat 13-vuotiaalle edes pitää laittaa? Jos häntä ei itseään kiinnosta, en laittaisi vaikka olisi oma lapsi. Siis sukusynttäreitä. Tuon ikäisen syntymäpäiviä voi hyvin juhlistaa vaikka ravintolassa.
En voi sietää muita hyväksikäyttäviä, uusavuttomia ja laiskoja ihmisiä. Saisivat itse järjestää. Vaikka sitten itkeä ja järjestää, jos on niin hankalaa. Tekemällä oppii.
Ei tarvitse järjestää mitään juhlia, ihan turhaa hömpötystä.
Tuo ei kuulosta perheeltä, vaan kämppissuhteelta. Te kaiketi ette tee mitään muutakaan toistenne lasten hyväksi. Miten noin voi elää, ettei osallistu toisen lapsen ruokkimiseen vaatteiden pesuun ohjeiden antoon...
Meillä teini ilmoittaa, miten toivoo toimittavan. Käytännössä siis äiti järjestää (rippi)juhlat omalle suvulleen, lapsen kavereille ja naapureille, isä saa toimia oman sukunsa kanssa ihan niin kuin tahtoo ja selvittää, haluaako avokkinsa jotain järjestää. Yleensä ovat koko porukalla tunkemassa meille, mutta teini itse kieltää.
Mitään synttärijuhlia ei tuon ikäiselle tarvitse järjestää ja lapsen juhlien järjestäminen ei kuulu miehelle.
Miten kaikesta voi saada ongelman? Ei mihinkään lakiin ole kirjattu, että lapsen sukulaiset pitää kestitä synttäreillä ja kakku pitää olla itse leivottu ja koristeltu. Meillä on synttäreitä juhlittu milloin mitenkin. Joskus on kiinnostunut leipoa, joskus ei ja ollaan käyty vaikka kahvilassa syömässä kakkupalat ja viety lapsi johonkin kivaan paikkaan. Vaihtelevalla kokoonpanolla. Hyvin on tullut juhlittua joka vuosi, rennosti!
ap tajuatko mitä sana perhe tarkoittaa. toivottavasti mies tekee juhla siivouksenkin aloittaen sinun tavaroiden pihalle kannosta. kas kun noin minä minä kitkerää viitsinyt elättää.
Meillä järjestetään yhdessä kaikki juhlat.
Kyseessä on esiteini-ikäiset lapset. Lapsilla ei puolin eikä toisin ole muodostunut siteitä toistemme sukuihin enkä koe mitenkään tarpeellisena sellaisia väkisin luoda ja elättää lapsille valheellisia kuvia välittämisestä jne. Kun huomaan, että molempien suvut kiinnostuneita vain omistaan. Molempien lapsilla on omat sukunsa. Näin se vaan menee. En tykkää myöskään isäpuoli-sanoista tms., mies on minun kumppanini ja olemme ihmisiä. Ap
Kumpikin järjestää omalle lapselleen. Miten ihmeessä se voisi olla ensisijaisesti äitipuolen homma? Tietysti voit hakea ne limut, vastaavasti kuten miehesi sinun lapsesi juhlaan.
Teille, jotka kommentoitte että kyseessä on perhe, niin miksi perheessä saisi y-kromosomilla vapautuksen työläistä hommista?
Miksi lapselliset eronneet muuttavat yhteen, jos joku juhlien järjestäminenkin on noin hankalaa?
tyttöä tulee sääli kirjoitti:
ap tajuatko mitä sana perhe tarkoittaa. toivottavasti mies tekee juhla siivouksenkin aloittaen sinun tavaroiden pihalle kannosta. kas kun noin minä minä kitkerää viitsinyt elättää.
Ap saattaa ihan itse elättää itsensä ja lapsensa
Varmaankin siinä teinin uusperheessä, tuntemattoman uusperheen kotiin ei ole asiallista tunkea.
Vierailija kirjoitti:
Mitään synttärijuhlia ei tuon ikäiselle tarvitse järjestää ja lapsen juhlien järjestäminen ei kuulu miehelle.
Mitä tarkoitat ettei kuulu miehelle?
Omat lapset parempia koulussa kuin puolison. En tiedä miksi, ei pitäisi olla geeneistä kiinni puolisoa katsellessa.
Minä järjestin kaikille juhlat - uusperhe on minun perheeni. En usko, että kukaan haluaisi syödä mieheni tai hänen poikansa leipomuksia, trust me.