Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piia Ristikankareen katoamistapauksen tutkinnassa käänne

08.09.2023 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a585ec6e-ffac-4027-9bc6-89a1458a97fe

Kotitaloon siis tehty uusia etsintöjä.

Kyllä se Piian isä on elänyt aivan kauhean elämän. Sen nuorin lapsiaan kuoli nuorena päihteisiin .

Kommentit (2604)

Vierailija
2421/2604 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko missään kerrottu, joko se appiukko on tullut sieltä saunasta? Kun muistelen Heikin haastatteluja puhuu, että " kun tulin saunasta, kuulin Teijolta riidasta."

Vierailija
2422/2604 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjeen lähetystä ennen Ristikankareen katoamisesta oli juttu Poliisi-tv.ssä, joten se selittänee lähetysajankohdan.

- Katoamista oli jo ryhdytty tutkimaan murhana, mutta vasta kirjeen saapumisen jälkeen tutkinta kirjattiin murhaksi.

Miksi katoamista tutkittiin jo MURHANA? Ennen kirjettä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2423/2604 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2015 suomi 24 joku on kirjoittanut näin:

"tämä saunomassa ollut appiukko olisi ollut hänen nykyisen vaimonsa isä eikä Piian äidin isä."

Vierailija
2424/2604 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko missään sanottu selvästi, että appiukko oli Gunillan isä ja lasten ukki? 

Kaikki vaan puhuu Heikin appiukosta? 🤔

Vierailija
2425/2604 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkihän oli kaksi kertaa naimisissa. Eli appiukko voisi olla myös Sirpan isä.

Koska Heikki on ollut naimisissa toisen kerran? Kertoo kumminkin tunteneensa Sirpan jo vauvasta, eli silloin myös hänen vanhempansa.. 

Oliko Heikillä ja Sirpalla jo 88 jotain? Ehkä jo aiemmin. Jalattomana Sirpa sitten kelpasi. 🤔

Vierailija
2426/2604 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"tämä saunomassa ollut appiukko olisi ollut hänen nykyisen vaimonsa isä eikä Piian äidin isä."

Selvittäkää nyt joku, kumman vaimon isä tämä appiukko oli? Itse olen aina olettanut, että Gunillan isä.

Vierailija
2427/2604 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös nosto!

Vierailija
2428/2604 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvittäkää nyt joku, kumman vaimon isä tämä appiukko oli? Itse olen aina olettanut, että Gunillan isä.

Tietysti, kun kerran oli Heikin appi.

Vierailija
2429/2604 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen aikainen. Lasten isoisä. 

Vierailija
2430/2604 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko missään sanottu selvästi, että appiukko oli Gunillan isä ja lasten ukki? 

Kaikki vaan puhuu Heikin appiukosta? 🤔

Tämä kyllä jäi vaivaamaan mieltä. Mitä, jos Heikki on koko ajan puhunut Sirpa-vaimonsa appiukosta, eli ei tavallaan ole valehdellut. Selittäisi myös sen, ettei appiukosta ole paljon tietoa julkisuudessa. 

Vierailija
2431/2604 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miten niin? En tiedä sanaa appi. Selvitätkö tyhmälle? Onko niin, että pitää olla lapset?

Vierailija
2432/2604 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko appi lasten isoisä?

Vierailija
2433/2604 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin liian rauhallinen

Kun Heikki Ristikankare meni poliisilaitokselle tekemään ilmoitusta katoamisesta, hän sanoo poliisien todenneen: Kyllä se sieltä jostain tulee, tehdään se katoamisilmoitus vähän myöhemmin.

Heikki Ristikankare kertoo sanoneensa, että Piian pitäisi löytyä ennen lumen tuloa: Muuten käy niin, että häntä ei löydy ennen kevättä. Heikki Ristikankare oli tässä vaiheessa jo alkanut ajatella, että jotain pahaa on tapahtunut: Piialla oli pankkikortti mukanaan, mutta raha ei liikkunut.

Poliisit sanoivat, että hei, älä tuollaisia ollenkaan juttele, kyllä se jostain ilmestyy. Olen ajatellut, että todennäköisesti olin liian rauhallinen. Olisi pitänyt enemmän olla hermostunut ja hysteerinen.

Vaikka on vaikea uskoa että Heikki olisi syyllinen, en pääse yli tästä hänen kommentistaan. Että kunpa Piia löytyisi ennen talven tuloa. Ja hän sanoi tämän niin pian tytön katoamisen jälkeen.

Miksi hän oletti Piian olevan kuollut? Yleensä kadonneiden omaiset toivovat parasta pitkään. He odottavat sinnikkäästi läheisensä paluuta vielä vuosienkin päästä, vaikka järki sanoo että ei se palaa.

Minusta tähän on vain yksi selitys: Heikki tietää tai arvaa kuka on syyllinen. Itse uskon että syyllinen on joku paikallinen, joku jonka Ristikankareen perhe tuntee tai tietää. Etsisin syyllistä jehovista. Jotenkin uskon että myös Piian veljellä on aavistuksensa. On todennäköistä että syyllinen ei ole enää elossa.

Niille jotka ei tunne Piikkiötä: se oli 80-luvulla ihan landea. Asutus oli harvaa ihan keskustaa lukuun ottamatta. Metsiä ja louhikoita riitti. Piikkiössä oli kaatopaikka, minne pääsi vapaasti. Autiotaloja oli paljon. Ja kyllä siellä asusteli omituisia erakoita ja muita omissa oloissaan. Tällä kaikella tarkoitan vain, että aika helppoa oli varmasti myös tehdä jollekulle pahaa ja vaikka hävittää joku ihminen. Ihmiset myös jättivät rauhaan sellaiset jotka halusivat olla yksikseen. 

Vierailija
2434/2604 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdyssana sanoista appi ja ukko

Käännökset muokkaa

1. puolison isä

Vierailija
2435/2604 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kirjekkin Heikin kirjoittama? Onko Heikki Tom on Borås?

Tämä on.itsellekki tullut mieleen ja eikö se sirpakin kuollut jotenkin omituisezti

Vierailija
2436/2604 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kumman appi? Sirpa-vaimon vai Gunilla-vaimon? Tällä on iso merkitys, koska Sirpan isä ei ole Oiian, Teijon, eikä Kallen isoisä. 

Koska tämä appiukko saunoo tarina on tullut tähän juttuun?

Vierailija
2437/2604 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vuonna 88 edes puhuttu appiukon saunomisista ja kaukosäädinriidoista? Vai keskityttiinkä vain teinin katoamiseen ja siihen, että oli ilmoittanut menevänsä ystävättärelleen?

Vierailija
2438/2604 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko appi lasten isoisä?

Ei. Puolison isä 

Vierailija
2439/2604 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Piian ruumis niin ovelasti kätketty, ettei Heikki usko löytyvän. Ja sitten pitäisi selvittää, miten luut sinne päätyivät. Eli minne?

Vierailija
2440/2604 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piia on voinut saada syntinsä anteeksi. Hän oli vasta 16-vuotias.menee jehovan paratiisiin.

Miten on Heikki Ristinkankareen laita?  Meneekö kadotukseen? Jos syyllinen, ei tuskin mene Piian luo. Eikä Piia tule hänen luo. 😞 Uskooko jehovan todistajat helvettiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi