Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Naisen pitää antaa miehen olla mies"

Vierailija
07.09.2023 |

Mitä tuo konkreettisesti tarkottaa? No, jokaiselle miehelle varmaan eri asioita, mutta voisiko miehet avata tätä jotenkin. Naisena ajattelen miehen olevan joka tapauksessa mies riippumatta siitä, miten hänet kohtaan ja miten toimin suhteessa.

Kommentit (986)

Vierailija
961/986 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otetaanpa tuosta miten naiset AINA kuppaa erossa miehiä pieni kevennys.

Erosin vuonna miekka ja kirves. Omaisuus ositettiin ja maksoin exän ulos talostamme. Velkaa minulla  oli korviin asti. Lapsia oli kolme. Exällä oli minua huomattavasti parempi palkka. Lapset olivat molemmilla n. 50/50, minä olin lähivanhempi. En pyytänyt exältä elareita koska lapset olivat myös isällään paljon. Tiedän, että olisin halutessani elarit häneltä saanut ja kuvittelin olevani varsin kiltti ex kun en niitä pyytänyt.

Kului muutama vuosi ja löysin uuden miehen, joka oli jopa varsin hyvätuloinen. Minun palkkani oli entisellään ja lapset minulla edelleen lähilapsia. Mitäpä teki exäni? Alkoi pyydellä ITSELLEEN elareita kun uusi heilani, myöhemmin mieheni, oli hyvätuloinen. Pikkuisen exältä meni ohi, ettei Suomessa exille ylipäätään makseta elareita ja toiseksi, ettei uusi puoliso ole Suomessa myöskään entisen elämäni lapsista elatusvelvollinen

No joo, sinun exäsi ei ole pelkästään ahne vaan myös yksinkertainen. Minua naurattaisi joka päivä ihan jo se ajatus, että reppana on nykyään jonkun toisen riesa. 

Vierailija
962/986 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vielä jatkaa.

Itselle tulee mieleen, että tämä vaatimus pitäisi sisällään sen aatteen, että miehen ei kuulu tehdä kotitöitä tai hoitaa lapsia. Olenko oikeassa?

Et. Tai kai jotkut noinkin ajattelee. Mun mielestä kyse on vain itsetunnon hoitamisesta puolin ja toisin. Katsoo mallia etelä-eurooppalaisesta elämäntavasta. Mies saattaa olla kotona ja hoitaa lapset ja kotityöt samalla kun nainen tekee jotain töitä vaikka johtaa sikäläistä Nokiaa tai UPM:ää tai molempia ja tienaa miljoonia. Sitten ne lähtee ulos syömään niin nainen antaa miehelle rahaa että mies voi hoitaa laskun koska se on miehen rooli. Se tekee hyvää miehen itsetunnolle kun ihmiset luulee että sillä on omaa rahaa. Ja mies kehuu naista kauniiksi mikä taas tekee hyvää sen naisen itsetunnolle. Tosin Suomessa on kiellettyä kehua naista kauniiksi, ja vielä kielletympää jos nainen kuvittelee että sillä olisi jotain väliä. Ollaan niin tasa-arvoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/986 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko ap sellaista espanjalaistyylistä kotivaimoutta? Nainen on kotona, hoitaa kodin ja lapset, tekee ruuan. On kaunis, pukeutuu naisellisesti ja käyttäytyy naisellisesti?

Tuo vaatii sen, että naisen ei tarvitse tehdä miehen töitä. Suomessa naiset joutuvat tekemään kaikenlaisia hommia. Työn ohella kotona odottaa toinen työ: kotityöt. Päivän päätteeksi naiset ovat rättiväsyneitä. Minusta Suomessa naisilla on liikaa työtä.

Paitsi että Espanjassa naisten työllisyysaste on  sama kuin Suomessa, 2022 se oli 78 %. Nyt hiukan matalampi (samoin Suomessa).

Olen asunut Espanjassa paljon viimeisten vuosikymmenten aikana. Perhedynamiikka on muuttunut siellä todella paljon. Entisaikaan isiä ei lasten kanssa näkynyt, nyt nuoret isät puuhaavat lasten kanssa paljon ja hoitavat lapsiaan, mikä on tietysti positiivinen asia.

Vierailija
964/986 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään oikea mies ei tarvitse kenenkään lupaa ollakseen mies. Oikea mies ottaa oman paikkansa itse. 

Vierailija
965/986 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täytyy antaa lupa olla mies niin siinähän se ongelma. Sellaiset ei tiedä miten olla mies.

Vierailija
966/986 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yhtä monta tapaa olla mies kuin on miehiäkin. Jos on sattunut avioitumaan tietyn tyyppisen miehen kanssa, onhan se nyt järjetöntä ettei hän saisi olla sellainen kuin on. Vanha sanonta on aina tosi: emme aina rakasta niitä ihmisiä, joita kunnioitamme, mutta kunnioitamme aina niitä, joita rakastamme. Siihen kuuluu myös se, ettei mies ole projekti, joka täytyy vetää läpi kelvatakseen naiselle. 

Vierailija
967/986 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vielä jatkaa.

Itselle tulee mieleen, että tämä vaatimus pitäisi sisällään sen aatteen, että miehen ei kuulu tehdä kotitöitä tai hoitaa lapsia. Olenko oikeassa?

Et. Tai kai jotkut noinkin ajattelee. Mun mielestä kyse on vain itsetunnon hoitamisesta puolin ja toisin. Katsoo mallia etelä-eurooppalaisesta elämäntavasta. Mies saattaa olla kotona ja hoitaa lapset ja kotityöt samalla kun nainen tekee jotain töitä vaikka johtaa sikäläistä Nokiaa tai UPM:ää tai molempia ja tienaa miljoonia. Sitten ne lähtee ulos syömään niin nainen antaa miehelle rahaa että mies voi hoitaa laskun koska se on miehen rooli. Se tekee hyvää miehen itsetunnolle kun ihmiset luulee että sillä on omaa rahaa. Ja mies kehuu naista kauniiksi mikä taas tekee hyvää sen naisen itsetunnolle. Tosin Suomessa on kiellettyä kehua naista kauniiksi, ja vielä kielletympää jos nainen kuvittelee että si

Sanotko sitä itsetunnoksi, jos miehen itsetunto on siitä kiinni, että maksaa vaimon tekemillä rahoilla ravintolassa? Tuohan kertoo vaan patriarkaalisesta jäänteestä. Kun miehellä on itsetunto kohillaan, kestää sen hyvin, et vaimonsakin voi laskun maksaa. 

Vierailija
968/986 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkään oikea mies ei tarvitse kenenkään lupaa ollakseen mies. Oikea mies ottaa oman paikkansa itse. 

Ei tartte mitään ottaa. Sen kun on. Mies.

Vierailija
969/986 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa naisen pitää olla sekä mies että nainen.

Pitää tienata talouden rahat, tehdä koti-ja puutarhatyöt, hoitaa lapset ja vaihtaa talvirenkaat. Parisuhteessa. Ei jää aikaa olla nainen. Ei enää edes huvita olla nainen. 

Minua taas naisena ei huvita enää olla parisuhteessa. Tulee noiden em. töiden lisäksi lisää töitä.

Sama. Mieluummin vaan töitä ja rahoittaa niitä omia unelmiaan ihan itse. 

Vierailija
970/986 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"riippumatta siitä, miten hänet kohtaan ja miten toimin suhteessa."

No ei. Etkö oikeasti ymmärrä mitä tuo tarkoittaa? Se tarkoittaa, että toisen tulee saada olla oma itsensä.

Vierailija
971/986 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vielä jatkaa.

Et. Tai kai jotkut noinkin ajattelee. Mun mielestä kyse on vain itsetunnon hoitamisesta puolin ja toisin. Katsoo mallia etelä-eurooppalaisesta elämäntavasta. Mies saattaa olla kotona ja hoitaa lapset ja kotityöt samalla kun nainen tekee jotain töitä vaikka johtaa sikäläistä Nokiaa tai UPM:ää tai molempia ja tienaa miljoonia. Sitten ne lähtee ulos syömään niin nainen antaa miehelle rahaa että mies voi hoitaa laskun koska se on miehen rooli. Se tekee hyvää miehen itsetunnolle kun ihmiset luulee että sillä on omaa rahaa. Ja mies kehuu naista kauniiksi mikä taas tekee hyvää sen naisen itsetunnolle. Tosin Suomessa on kiellettyä kehua naista kauniiksi, ja

Mun miehen itsetunto kestää kyllä hyvin maksattaa kaikki mahdollinen mulla...

"Voi helkkari ku jäi taas se rahapussi kotiin ja taas huomasin vasta kassalla. Höh.."

Vierailija
972/986 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä yksin sitä lasta tehnyt, kyllä siihen mies tarvitaan

Vierailija
973/986 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otetaanpa tuosta miten naiset AINA kuppaa erossa miehiä pieni kevennys.

Erosin vuonna miekka ja kirves. Omaisuus ositettiin ja maksoin exän ulos talostamme. Velkaa minulla  oli korviin asti. Lapsia oli kolme. Exällä oli minua huomattavasti parempi palkka. Lapset olivat molemmilla n. 50/50, minä olin lähivanhempi. En pyytänyt exältä elareita koska lapset olivat myös isällään paljon. Tiedän, että olisin halutessani elarit häneltä saanut ja kuvittelin olevani varsin kiltti ex kun en niitä pyytänyt.

Kului muutama vuosi ja löysin uuden miehen, joka oli jopa varsin hyvätuloinen. Minun palkkani oli entisellään ja lapset minulla edelleen lähilapsia. Mitäpä teki exäni? Alkoi pyydellä ITSELLEEN elareita kun uusi heilani, myöhemmin mieheni, oli hyvätuloinen. Pikkuisen exältä meni ohi, ettei Suomessa exille ylipäätään makseta elareita ja toiseksi, ettei uusi puoliso ole Suomessa myö

Miehet sen sijaan maksavat elareita jopa lapsista jotka eivät ole omia.

Vierailija
974/986 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miehet sen sijaan maksavat elareita jopa lapsista jotka eivät ole omia."

Maksavatko? Toki kaikki tiedämme sen yhden "Risto"-casen. Muista en ole kuullut. Se nainen  oli kyllä ihan naisenkin näkökulmasta ex from hell.  Mutta tuohan päättyi Riston hyväksi lopulta niin, että ex tuomittiin maksamaan "Ristolle" kaikki elarit takaisin. Taisi olla 15 000 + korot + oikeudenkäyntikulut.

Mutta tällä yhdellä ratkenneella vanhalla kusetustapauksella saat teilattua kaikki naiset huijareiksi ja rahanimijöiksi, nekin jotka eivät elareita ole edes koskaan pyytäneet? Et sitten paljoa yleistäkään...

Vierailija
975/986 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko ap sellaista espanjalaistyylistä kotivaimoutta? Nainen on kotona, hoitaa kodin ja lapset, tekee ruuan. On kaunis, pukeutuu naisellisesti ja käyttäytyy naisellisesti?

Tuo vaatii sen, että naisen ei tarvitse tehdä miehen töitä. Suomessa naiset joutuvat tekemään kaikenlaisia hommia. Työn ohella kotona odottaa toinen työ: kotityöt. Päivän päätteeksi naiset ovat rättiväsyneitä. Minusta Suomessa naisilla on liikaa työtä.

Paitsi että Espanjassa naisten työllisyysaste on  sama kuin Suomessa, 2022 se oli 78 %. Nyt hiukan matalampi (samoin Suomessa).

Olen asunut Espanjassa paljon viimeisten vuosikymmenten aikana. Perhedynamiikka on muuttunut siellä todella paljon. Entisaikaan isiä ei lasten kanssa näkynyt, nyt nuoret isät puuhaavat lasten kanssa paljon ja hoitavat lapsiaan, mikä on tietysti positiivinen asia.

Tämä kotivaimous on muutenkin vähän vanhentunut käsite. Naiset ovat 72,1% työvoimasta OECD maissa. Suomessa 79%. Silti varsinkin netissä on miesten keskuudessa sellainen harhakäsitys, että naiset eivät muka tee töitä ja makaavat vain kotona miehen rahoilla. Jotenkin tuntuu siltä, että miehet eivät vain huomaa niitä sairaaloiden työntekijöitä, opettajia, kaupan kassoja, siivoojia, jne. 

Vierailija
976/986 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Espanjassa paljon viimeisten vuosikymmenten aikana. Perhedynamiikka on muuttunut siellä todella paljon. Entisaikaan isiä ei lasten kanssa näkynyt, nyt nuoret isät puuhaavat lasten kanssa paljon ja hoitavat lapsiaan, mikä on tie

Siis naisten osuus työvoimasta. :D tarvitsen kahvia 

Vierailija
977/986 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis naisten osuus työvoimasta. :D tarvitsen kahvia.

Tuo ei tietenkään voi olla totta, naisten ja miesten osuus työvoimasta on suunnilleen 50/50, mutta naisten työllisyysaste (iällä 20 - 64-v.) on tuo 78 %. Jää siis jäljelle 22 % työttömiksi, kotiin, perhevapaille, eläkkeelle, opiskelemaan.

Vierailija
978/986 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa aivan vapaasti olla mies kunhan on semmoinen mies minkä naiset määrittelee ja haluaa mutta mies ei todellakaan saa itse päättää millainen mies on kun ei se kuitenkaan suostu toimimaan naisten ehdoilla naisia varten mikä on ainoa merkittävä asia. Miehiltä ei saa sallia omia mielipiteitä tai omaa tahtoa

Vierailija
979/986 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Espanjassa paljon viimeisten vuosikymmenten aikana. Perhedynamiikka on muuttunut siellä todella paljon. Entisaikaan isiä ei lasten kanssa näkynyt, nyt nuoret isät puuhaavat lasten kanssa paljon ja hoitavat lapsiaan, mikä on tie

"Silti varsinkin netissä on miesten keskuudessa sellainen harhakäsitys, että naiset eivät muka tee töitä ja makaavat vain kotona miehen rahoilla. Jotenkin tuntuu siltä, että miehet eivät vain huomaa niitä sairaaloiden työntekijöitä, opettajia, kaupan kassoja, siivoojia, jne. "

Eivät huomaa. Näiden sankaritrollien mukaan naiset larppaa, heiluttelee vaan käsiään tai loisii yhteiskunnan laskuun, kun he taas kustantavat kaiken olemalla nettimaksajia.  Tosin nää nettisankarit eivät maksa yhtään mitään, mutta ratsastavat joidenkin muiden maineella.

Vierailija
980/986 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies saa aivan vapaasti olla mies kunhan on semmoinen mies minkä naiset määrittelee ja haluaa mutta mies ei todellakaan saa itse päättää millainen mies on kun ei se kuitenkaan suostu toimimaan naisten ehdoilla naisia varten mikä on ainoa merkittävä asia. Miehiltä ei saa sallia omia mielipiteitä tai omaa tahtoa

Mies saa tasan olla (lain puitteissa) ihan sellainen, kuin haluaa. Ja jokainen nainen saa haluta tai olla haluamatta tätä miestä. Sama muuten toisinpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi