Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahat ei riitä eikä asunto mene kaupaksi

Vierailija
05.09.2023 |

Miehen kanssa rahat ei meinaa enää millään riittää pakollisiin menoihin, vaikka on nitistetty kuluista viimeiseen asti, mutta tulot ei vain millään pysy mukana. Meillä on kaksi lasta ja olen vanhempainvapaalla hoitamassa nuorinta. Vanhempi lapsi aloitti on päivähoidossa. Laitoimme asunnonkin myyntiin, mutta yhtään kyselyä ei ole asunnosta tullut. Vanhimman lapsen soittoharrastus lopetettiin. Olen miettinyt, että pitäisikö vain palata edes osa-aikatyöhön, mutta vauva on vasta 5 kk. Mies voisi ehkä osin hoitaa, mutta lapsi tarvitsisi hoitopaikankin osaksi aikaa. Onko muita samassa tilanteessa olevia?

Meidän tulot ovat:
Mies 2200 €/kk
Omat 1200 €/kk

Menot:
Asuntolaina 960€/kk (pelkkä korko, lyhennysvapaa)
Muut asumiskulut (vesi, sähkö) 180 €/kk
Ruoka yms. taloustavarat 900€/kk
Auto (työmatkoihin) 400€/kk
Päivähoito 300 €/kk
Vakuutukset 100 €/kk
Lasten vaatteet ja henk. koht varusteet 300€/kk

Kommentit (155)

Vierailija
1/155 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI NIITÄ VAATTEITA TARVI JOKA KK OSTAA

Vierailija
2/155 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka valtavan suuri asuntolaina teillä on, jos pelkkä lyhennys on melkein tonnin?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/155 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

900 ruokaan on todella paljon, kun lapset ovat noin pieniä (vauva ja päiväkoti-ikäinen). Saatte tuosta summasta helposti kolmanneksen pois. Vaatemenoista samoin.

Vierailija
4/155 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka valtavan suuri asuntolaina teillä on, jos pelkkä lyhennys on melkein tonnin?!

Siis pelkkä korko, sori.

Vierailija
5/155 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin rahojen pitäisi riittää?

Vierailija
6/155 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vanhempi lapsi on hoidossa, kun äiti on kotona?

Vierailija
7/155 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten korko on noin iso?

Vierailija
8/155 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi iltatyötä. Mies hoitaa lasta sen aikaa kun olet töissä.

Vierailija
9/155 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi pois päivähoidosta. Vaatteet yms kirpparilta. Aikuiset voi aika pitkälle olla ilman vaatteita muutaman kuukauden. Ruoasta vois ehkä myös nipistää jos panostaa itse tekemiseen ja edullisiin raaka-aineisiin... Leivo itse leipä yms

Vierailija
10/155 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivähoidosta, ruuasta ja vaatteista saa säästettyä ainakin 600-700 euroa.

Vierailija
11/155 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen tarkoitti varmaan, että pelkkä korko. Minuakin kiinnostaisi. 

Meillä kokonaiskorko on kuuden prosentin luokkaa, ja korkomenot silti kympeissä. Mutta me tyydyttiinkin vanhaan kämäiseen rintamamiestaloon. 

Vierailija
12/155 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi pois päivähoidosta. Vaatteet yms kirpparilta. Aikuiset voi aika pitkälle olla ilman vaatteita muutaman kuukauden. Ruoasta vois ehkä myös nipistää jos panostaa itse tekemiseen ja edullisiin raaka-aineisiin... Leivo itse leipä yms

Tulee kyllä kylmä jos on ilman vaatteita muutaman kuukauden

Vierailija
13/155 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolmihenkinen talous. Vanhemmat ja teini. Tulot kuukaudessa nettona n 2100€. Hyvin pärjätään. Luulisi että tekin ap noilla tuloilla pärjäätte.

Vierailija
14/155 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten alunperin näin pienillä palkkatuloilla olette päätyneet kalliiseen omistuskämppään ja 2 lapseen? Tässäpä ei taida muu auttaa kun keksiä joku sivuduuni.

Vierailija
15/155 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapasitteko 10 luokalla noin pöljiä tuskin muuten on. kas kun et persuja syyttänyt tyhmyydestänne.

Vierailija
16/155 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan järkyttävä kauppalasku!

Nyt punakynä kehiin ja kaik ylimääräinen pois! Tosiaan se leivän leipominen itse, se on edullista.

Tee vaikka ciabattaa, helppo ja kun yön nostat niin aamulla sitte uuniin.

Limut, karkit, jugurtit, leivänpäälliset...Kasvissosekeittoja, kasvispihvejä, lihaa voi ostaa vaikka vaan kerran viikossa...Niin me tehtiin ja säästettiin pitkä penni vaikka meitä oli vaan kolme silloin.

Vierailija
17/155 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla tarpeen tehdä paljon isompia säästöjä kuin itse leivotulla leivällä saa. Siinä ei kolikot auta. Nythän menot ovat lähes yhtä isot kuin tulot. Mitäs sitten kun lyhennysvapaa on käytetty?

Vierailija
18/155 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän kokoisella perheellä pitäisi bruttotulot olla yli 8000e, jotta päivähoitomaksu olisi täydet 295e/kk. Taitaa nyt olla vähän värityskynää matkassa.

Vierailija
19/155 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokamenoista voi vähentää 300€. Tarkkailkaa ruokalaskuja. Tehkää itse ruoka alusta loppuun. Puurot, keitot ja laatikot edullisia ruokia. Leivotte itse ei valmiita pullia ja herkkuja kaupasta. Ulkona syöminen lopettakaa sekä herkut. Pienillä säädöksillä ruokamenoja saa pienemmäksi.

Vierailija
20/155 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä kiinnostaa, mitä tarkoittaa kulujen nitistäminen viimeiseen asti, kun ne ovat edelleen noin suuret. Ja minkälaiset ne ovatkaan olleet ennen nitistämistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi