Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan miettinyt, että et olisi miehesi kanssa, jos olisit vähemmän kaunis?

Vierailija
05.09.2023 |

Itselleni tämä ikävä ajatus tuli mieleen vasta keski-iässä. Olin nuorena todella kaunis, mieheni ihastui minuun omien sanojensa perusteella ensinäkemältä ja jätti avovaimonsa. Ulkonäöllä on valtava merkitys, varsinkin miehille.

Toisaalta samoin on omalla kohdalla, koska en itsekään olisi mieheeni rakastunut, jos hän ei näyttäisi siltä miltä näyttää. Jotenkin raju ajatus kuitenkin, vaikka ei yhtään väheksyisi luonteen ja persoonan merkitystä.

Ulkonäkö merkitsee valtavan paljon. En ole koskaan poikennut omasta miesihanteestani seurustelussa ja miehenkin naiset ovat olleet hyvin samantyyppisiä. Ja kuvista päätellen olin heistä kaunein. Mieheni ei kuitenkaan varmasti tietoisesti vaihtanut aina kauniimpaan.

Kommentit (284)

Vierailija
61/284 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mä olisin vähemmän kaunis, en todellakaan olisi saanut aviomiestäni. Hänestä oli (ja on edelleen) kiinnostunut moni muukin kaunis nainen, mutta minä voitin ja sain hänet :D

Mutta toisaalta, jos mieheni ei olisi niin komea kuin hän on, en minäkään olisi halunnut häntä.

Semmoista se on.

Ymmärsit pointtini, olet varmaan ymmärtänyt sen jo aikoja sitten, mutta minä havahduin asiaan vasta muutama vuosi sitten. Olen aina ollut sitä mieltä, etten ole ulkonäkökeskeinen, vaan sapio- ja demiseksuaali. Ap

Vierailija
62/284 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mieti. Olin yli viisikymppinen ja ylipainoinen, kun tapasimme, joten mitä ilmeisimmin olen hyvä tällaisena.

Taatusti olet miehesi mielestä kaunis. Kauniimpi ja lisäksi muilla tavoin parempi sekä sopivampi kuin muut joita oli tarjolla. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/284 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenään olisi.Hän on 183cm 83 kg tumma,älykäs ja komea mies.

Vierailija
64/284 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käynyt sellainen, että olisiko naiseni kanssani jos olisin lyhyempi. Varmaan vielä vaikeampaa olisi jos olisin rikas, eihän silloin voisi olla varma naisista ollenkaan.

Vierailija
65/284 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole ollut ongelmaa, koska olen aina ollut ruma. Miehet alkaneet kanssani todennäköisesti jokainen ihan vaan siksi, etteivät ole kauniita ja fiksuja naisia saaneet

En usko, että sinun miehesi pitää sinua rumana, miehillä on ensinnäkin paljon naisia laajempi maku.

Jokaista naista koskee samat tosiasiat, kauniita, taviksia ja rumia. Ja miehiä myös. Ap

No ei hän kauniinakaan pidä, tykkää sen on sanonut suoraan. Samoin sanoi exä. Ensimmäisen miehen mielestä olin söötti, keksi kaikenlaisia hassuja lempinimiäkin

Onko teillä hyvä suhde? Tarkoitan, että tuollaisia asioita mielestäni sanotaan, jos halutaan loukata toista tai jos halutaan jollain tavoin "painaa" alaspäin. Toki myös toistepäin eli en varmastikaan ole maailman kaunein ja seksikkäin nainen, vaikka mieheni sanoo usein niin. Rakastamansa ihmisen näkee kauniina. 

Ja on myös sellaista, ettei toinen itsetuntonsa tähden kestä sitä, että kehutaan. Se voi olla jopa yleistä, että nainen jopa suuttuu, jos häntä kehutaan. Kerran tapasin tällaisen naisen, hän oli loukkantunut, kun kehuin hänen ulkonäköään. Hän ei ollut tottunut sellaiseen.

Monimutkaisia juttuja nämä ulkonäköasiat. Yksi puolustusmenetelmä mielestäni on se, että kielletään ulkonäön merkitys kokonaan. Ap

Vierailija
66/284 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on käynyt sellainen, että olisiko naiseni kanssani jos olisin lyhyempi. Varmaan vielä vaikeampaa olisi jos olisin rikas, eihän silloin voisi olla varma naisista ollenkaan.

Eli päähäsi pölähti äkillisesti sama idea kuin itsellenikin. No, kysyitkö naiseltasi? Itse olen sitä mieltä, ettei kannata kysyä. Se on samaa pohtimista kuin se, että entä jos täti olisikin setä. Sillä on niinkin, että ulkoiset ominaisuudet vaikuttavat myös siihen miten persoona rakentuu. Ulkonäkö vaikuttaa todella laajasti ihmisen elämään, vaikka en tahdo sitä myöskään liioitella. On paljon muitakin tärkeitä asioita kuten geenit yleisesti ottaen ja kasvuympäristö (tärkeimmät).Ap

Vierailija
67/284 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus riippuu täysin katsojasta. Vaikeaa sanoa oliko esim. AP mun mielestä nuorena kaunis kun en ole kuvaa nähnyt.

Vierailija
68/284 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai olen kumppanini kanssa, koska hän on minusta tavattoman kaunis ja seksikäs. Jos hän ei olisi, en olisi koskaan motivoitunut harrastamaan hänen kanssaan seksiä, ja mitään suhdetta ei olisi koskaan syntynyt. Ulkonäkö on kaikkein tärkein ominaisuus, koska sen ansiosta toisesta voi kiinnostua.

Miksi tämä olisi ongelma?

Ei se ongelma olekaan, mutta tajusin sen keskeisyyden vasta keski-ikäisenä. Jos mieheni olisi 25 cm lyhyempi, hän ei todennäköisesti olisi mieheni, vaikka muuten olisi ihan samanlainen. Ja se on ihan kauhea ajatus, koska mieheni on oikeasti täysi kymppi.

Palstan tasomiehiä kovasti haukutaan täällä aina, mutta kyllä he ovat tämän oivalluksen päähäni ajaneet. (Sanon, vaikka mua tietysti aletaan epäillä mieheksi kun näin sanon.)

Mun täytyy kohta mennä, toivottavasti ketjua ei poisteta. Ap

Ymmärrän kyllä, mitä ajat takaa. Mutta kyllä tuo pätee myös kaikkiin muihin ratkaiseviin ominaisuuksiin. Jos esimerkiksi kumppanini olisi halunnut lapsia tai yhteistä kotia, emme olisi (enää) yhdessä. Samoin jos minulle olisi ongelma toisen ahdistus tai neuroepätyypillisyys, ei suhteesta olisi tullut mitään. Seksuaalisestikin fetissimme sopivat yhteen. Ylipäätään meissä on niin paljon harvinaisia piirteitä, että suoranainen ihme, että olemme toisillemme näin sopivat. Eipä tuossa kokonaisuudessa ulkonäkö paljon paina. 

Ei ehkä painakaan, kun mennään suhteessa syvemmälle, olen samaa mieltä kanssasi. Ap

Pointtini on siis, että minulla ja kumppanillani on molemmilla varmaan sata sellaista ominaisuutta, joita ilman suhdetta ei olisi koskaan syntynyt. Ulkonäkö on vain yksi monista. En näe syytä miettiä erikseen juuri sitä.

Sama pätee varmaan jossain määrin myös sinuun ja puolisoosi.

Eli olisit ryhtynyt seurustelemaan miehesi kanssa, vaikka hänestä puuttuisi kaikki piirteet, joita pidät miehessäsi puoleensavetävinä? Mä en olisi eikä hänkään olisi minun kanssani, jos olisin ollut keskeisissä ulkoisissa piirteissä (joita hän arvostaa) heikompi kuin hänen exänsä. Tämä oli aloitukseni pointti. Vaikka tyyppi olisi kuinka huippu, niin tietyt asiat hänessä täytyy olla, jotta suhde etenee. Siksi ulkonäkö ei ole vain yksi monista asiosita. Ap

Olen eri. Ulkonäkö todellakin on vain yksi monista asioista. Olisitko itse halunnut miehesi siinäkin tapauksessa, että hänen syömistapansa olisivat oksettaneet sinua, hän olisi ollut sietokykysi ylittävästi kiinnostunut pieruhuumorista, hän olisi kuulunut äärijärjestöön tai vaikka olisi ollut komea ja aidosti mukava, olisi mieleesi aina tullut hänestä sarjamurhaaja-assosisaatioit? Et. Ne tietyt asiat pitää olla muussakin, ja peräti aivan erityisesti muussa, kuin ulkonäössä.

Mutta tietty ulkonäkö olisi tarvittu ennen kuin olisin edes saanut tietää hänen pieruhuumoristaan tai poliittisesta kannastaan. Siinä mielessä ulkonäkö on tärkeä, toki itse nostaisin rinnalle myös "fiiliksen" mikä tyypistä lähtee. Sitä on vaikea selittää, mutta joistakin ihmisistä tulee hyvät vibat ja toisista karmivat, vaikka ulkonäkö olisi hyvä. Tarkoitan siis jopa ennen kun ollaan sanottu sanaakaan. Ap

Vierailija
69/284 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta koska olen aina vähintään erittäin hyvännäköinen oman ikäisiini verrattuna. Ei kauneus siinä mielessä täysin katoa. Ja kyllä, ulkonäöllä oli ja on itsellenikin merkitystä parin valinnassa.

Vierailija
70/284 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauneus riippuu täysin katsojasta. Vaikeaa sanoa oliko esim. AP mun mielestä nuorena kaunis kun en ole kuvaa nähnyt.

Nyt kyllä liioittelet eikä tutkimustenkaan mukaan aivan täysin katsojasta riipu. Yksilölliset maut ja kauneuden yleismaailmalliset standardit eivät sulje pois toisiaan. On myös mahdollista pitää itseään kauniimpana ja komeampana (tai rumempana) kuin muut yleisesti pitävät. Ap

Vierailija
71/284 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä sinun huolesi tästä asiasta, koska miehesi on valinnut sinut ulkonäön vuoksi ja jopa jättänyt toisen sen vuoksi. Eli tällaisen luonteen omaava voi tehdä niin uudestaankin. Miksipä ei tekisi, kun olet nyt rupsahtanut ja miehesi haluaa kauniimman. Voin vain sanoa, että paha saa palkkansa. Oman liemesi olet keittänyt. Mitäs läksit petturi miehen matkaan. Pettäjä on aina pettäjä.

Kyllä suhteeseen muutakin tarvitaan kuin ulkonäkö. Olemme olleet todella pitkään yhdessä, varmaan kauemmin kuin sinä olet ollut edes olemassa, joten en kauhean huolissani ole vaihtamisen suhteen. Sitä paitsi olen edelleen kaunis. Ap

Kauneus on katsojan silmässä, itsekehu ei ole kaunista 🙄.

Eipä siinä ulkoinen kauneus auta, jos mieli on ruma.

Vierailija
72/284 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mieheni ei kuitenkaan varmasti tietoisesti vaihtanut aina kauniimpaan." Onko tämä nyt niin varmaa

Vierailija
73/284 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ketju näin miehen silmin. Tästä voi todeta, että sitä kauneinta naista ei välttämättä kannata ottaa omakseen vaikka jotenkin onnistuisikin. Mutta ei tämä säännöksi kelpaa. Eikä sitä kukaan noudattaisi.

Vierailija
74/284 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole omasta mielestäni erityisen hyvännäköinen mutta mieheni mielestä olen aina ollut. Haluaisin nähdä itseni edes joskus samalla tavalla. Mun mies on kyllä todella komea kasvoiltaan ja upea kropaltaan vaikkakin hänen parhaat ominaisuutensa on silti mielestäni sisäisiä. Ja niissä mäkin tiedän pärjääväni, oon ihana ihminen.

Hyvä niin, mulla vähän samanlainen tilanne eli en ole pitänyt itseäni läheskään niin kauniina kuin mieheni pitää (edelleen). Siihen varmaan vaikuttaa luonne miten toisen näkee. Luonteellani olen pitänyt miehen samoin kun hän minut, mutta ulkonäkö on se tekijä, mikä tuo ihmiset yhteen, kun kyse on rakkaudesta. Ap

Ulkonäköön ihastutaan, ihmiseen rakastutaan.

Tuossa mennään semantiikan puolelle, mutta ulkonäön merkitystä ei voi väistää. Ap

Ei oikeastaan. Ulkonäon merkitys on iso silloin kun kartoitamme potentiaalisia kumppaneita. Ne sitten taas karsitaan sen perusteella kuka sen lisäksi on ihmisena meillä sopiva. Ja siihen sitten rakastutaan.

Jos yhdistävää on vain mieltymys ulkonäköön, suhde jää todennäköisesti ihastuksen asteelle eikä koskaan muutu rakastumiseksi.

Kyllä, mutta ulkonäkö tarvitaan silti etenemiseen, toki joskus jokin muu tärkeämpi asia voi kompensoida, jos ulkonäkö ei täysin miellytä. Tietyn rajan ali ei silti voi mennä. Ap

Tarvitaan mutta se on silti vain yksi niistä ehdottomista vaatimuksista. En seurustelisi ääliönkään kanssa vaikka hän olisi miten hyvän näköinen tahansa. Tai ilkeän tai väkivaltaisen ihmisen.

Eli meillä on monta asiaa joiden on pakko osua kohdilleen, ei vain ulkonökö.

Vierailija
75/284 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä sinun huolesi tästä asiasta, koska miehesi on valinnut sinut ulkonäön vuoksi ja jopa jättänyt toisen sen vuoksi. Eli tällaisen luonteen omaava voi tehdä niin uudestaankin. Miksipä ei tekisi, kun olet nyt rupsahtanut ja miehesi haluaa kauniimman. Voin vain sanoa, että paha saa palkkansa. Oman liemesi olet keittänyt. Mitäs läksit petturi miehen matkaan. Pettäjä on aina pettäjä.

Kyllä suhteeseen muutakin tarvitaan kuin ulkonäkö. Olemme olleet todella pitkään yhdessä, varmaan kauemmin kuin sinä olet ollut edes olemassa, joten en kauhean huolissani ole vaihtamisen suhteen. Sitä paitsi olen edelleen kaunis. Ap

Koeta suvaita meitä rumiakin. Ap

Vierailija
76/284 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli päähäsi pölähti äkillisesti sama idea kuin itsellenikin. No, kysyitkö naiseltasi? Itse olen sitä mieltä, ettei kannata kysyä. Se on samaa pohtimista kuin se, että entä jos täti olisikin setä. Sillä on niinkin, että ulkoiset ominaisuudet vaikuttavat myös siihen miten persoona rakentuu. Ulkonäkö vaikuttaa todella laajasti ihmisen elämään, vaikka en tahdo sitä myöskään liioitella. On paljon muitakin tärkeitä asioita kuten geenit yleisesti ottaen ja kasvuympäristö (tärkeimmät).Ap

En kysynyt, koska vastaus on hypoteettinen, eikä se tieto hyödytä silloin ketään.

Vierailija
77/284 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mieheni ei kuitenkaan varmasti tietoisesti vaihtanut aina kauniimpaan." Onko tämä nyt niin varmaa

Mikään elämässä ei ole varmaa, mutta minusta se on todennäköistä. Ap

Vierailija
78/284 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kysynyt, koska vastaus on hypoteettinen, eikä se tieto hyödytä silloin ketään.

Olen samaa mieltä. Eikä noin vanhoja asioita muutenkaan muista tarkalleen, jos suhde on jo kauan kestänyt. Ap

Vierailija
79/284 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mä olisin vähemmän kaunis, en todellakaan olisi saanut aviomiestäni. Hänestä oli (ja on edelleen) kiinnostunut moni muukin kaunis nainen, mutta minä voitin ja sain hänet :D

Mutta toisaalta, jos mieheni ei olisi niin komea kuin hän on, en minäkään olisi halunnut häntä.

Semmoista se on.

Ap:kö vastailee itselleen 😅?

Vierailija
80/284 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koeta suvaita meitä rumiakin. Ap

Ulkonäöltään rumia siedänkin, sunlaisia ällökkeitä en.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi