Oletko koskaan miettinyt, että et olisi miehesi kanssa, jos olisit vähemmän kaunis?
Itselleni tämä ikävä ajatus tuli mieleen vasta keski-iässä. Olin nuorena todella kaunis, mieheni ihastui minuun omien sanojensa perusteella ensinäkemältä ja jätti avovaimonsa. Ulkonäöllä on valtava merkitys, varsinkin miehille.
Toisaalta samoin on omalla kohdalla, koska en itsekään olisi mieheeni rakastunut, jos hän ei näyttäisi siltä miltä näyttää. Jotenkin raju ajatus kuitenkin, vaikka ei yhtään väheksyisi luonteen ja persoonan merkitystä.
Ulkonäkö merkitsee valtavan paljon. En ole koskaan poikennut omasta miesihanteestani seurustelussa ja miehenkin naiset ovat olleet hyvin samantyyppisiä. Ja kuvista päätellen olin heistä kaunein. Mieheni ei kuitenkaan varmasti tietoisesti vaihtanut aina kauniimpaan.
Kommentit (284)
Vierailija kirjoitti:
Hauska ketju näin miehen silmin. Tästä voi todeta, että sitä kauneinta naista ei välttämättä kannata ottaa omakseen vaikka jotenkin onnistuisikin. Mutta ei tämä säännöksi kelpaa. Eikä sitä kukaan noudattaisi.
Mikä tässä hauskaa on? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä sinun huolesi tästä asiasta, koska miehesi on valinnut sinut ulkonäön vuoksi ja jopa jättänyt toisen sen vuoksi. Eli tällaisen luonteen omaava voi tehdä niin uudestaankin. Miksipä ei tekisi, kun olet nyt rupsahtanut ja miehesi haluaa kauniimman. Voin vain sanoa, että paha saa palkkansa. Oman liemesi olet keittänyt. Mitäs läksit petturi miehen matkaan. Pettäjä on aina pettäjä.
Kyllä suhteeseen muutakin tarvitaan kuin ulkonäkö. Olemme olleet todella pitkään yhdessä, varmaan kauemmin kuin sinä olet ollut edes olemassa, joten en kauhean huolissani ole vaihtamisen suhteen. Sitä paitsi olen edelleen kaunis. Ap
Kauneus on katsojan silmässä, itsekehu ei ole kaunista 🙄.
Eipä siinä ulkoinen kauneus auta, jos mieli on ruma.Koeta suvaita meitä rumiakin. Ap
Ulkonäöltään rumia siedänkin, sunlaisia ällökkeitä en.
No en kyllä itsekään arvosta sellaisia tyyppejä kovin korkealle, jotka haukkuvat tuntemattomia ihmisiä netissä. Sinäkin oikein varta vasten tulit ketjuuni solvaamaan minua, vaikka muitakin ketjuja olisi runsaasti tarjolla. Mitä se kertoo sinusta?Ap
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä sinun huolesi tästä asiasta, koska miehesi on valinnut sinut ulkonäön vuoksi ja jopa jättänyt toisen sen vuoksi. Eli tällaisen luonteen omaava voi tehdä niin uudestaankin. Miksipä ei tekisi, kun olet nyt rupsahtanut ja miehesi haluaa kauniimman. Voin vain sanoa, että paha saa palkkansa. Oman liemesi olet keittänyt. Mitäs läksit petturi miehen matkaan. Pettäjä on aina pettäjä.
Paha saa palkkansa, onpa törkeää todella. Mikä ihnisiä vaivaa että tullaan tänne haukkumaan tuntemattomia noin vain, tietämättä minun elämästäni yhtään mitään. Eikö edes hävetä? Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä kauniita tyttäriä ja komeita poikia?
Kauniita tyttäriä vain, isänsä silmäteriä kuten itsekin aikanaan olin ja varmaan olen edelleenkin, vaikka nykyisin minä hoidan isääni. Ap
Naisille miehen ulkonäkö on ihan yhtä tärkeää.
Ihminen on visuaalinen eläin, pakko se on vaan hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ruma nainen ja tiennyt ihan aina, kuinka valtavan tärkeää ulkonäkö on!! Ihmiset kohtelee kuin kuraa, miehet varsinkin. Jotkut sanoo että kauniille ollaan kateellisia, ottaisin paljon mieluummin sen kateuden kuin sen että mua luullaan naaman perusteella ke hitysvammaiseksi
Jos tarjoat 100 rumalle naiselle pilleriä, joka muuttaisi heidät saman tien kauniiksi, kaikki 100 niistä naisista ottaisi sen pillerin.
Jos tarjoat 100 kauniille naiselle pilleriä, joka muuttaisi heidät saman tien rumaksi, yksikään niistä 100 naisesta ei ottaisi sitä pilleriä.
Kommodoori kirjoitti:
Kyllä, mutta naisten ei tarvitse hirveästi ajatella sitä, joten he eivät huomaa tai halua myöntää sitä. Itse olin aiemmin samanlainen. Ap
Muistelin että tavattiin sanoa, että ulkonäköön ihastutaan ja sisimpään rakastutaan, mutta kai meitä on moneen junaan 🤷
Sitä en tosin tiedä mikä tuossa on pysäyttävää, kun tuohan on ihan puhdasta mutuilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole miettinyt. Mulla on kehittävämpääkin tuumimista.
Entä jos mietit nyt? Ap
No, mietin. Olin semmoinen tavis nätti, en mikään kaunotar, kun tavattiin mieheni kanssa. Kuulemma ihastui mun iloisuuteen ja persoonaan, äänikin kuulemma miellyttävä. Eli ei se oo mua ulkonäön perusteella valinnut, en siis murehdi että jättää mut kun olen rupsahtanut. Jos jättää niin sitten jättää, elämästä ja sen käänteistä ei ikinä etukäteen tiedä yhtään mitään, ihan sama vaikka olisi yltiö kaunis. Mahdollisen eron sattuessa itkeä tillitän ja suren aikani, jatkan eteenpäin ja uskon elämän kantavan.
Kummallista, että tämä keskustelu nyt kääntyi jättämiseen. Oma pointtini oli elämän sattumanvaraisuus.
Mutta jättämisistä ajattelen kuten sinäkin. Jättää jos jättää, ainahan on kauniimpia maailmassa ja oli nuorenakin, minkäpä sille sitten voi. Olen edelleen ikäluokassani kaunotar, ei mulla mitään hätää ole, kun olen ihan varakaskin. Joskus jopa herkuttelen ajatuksella mitä kaikkea tekisin, jos olisinkin sinkku. Ap
Sulla on joku pakkomielle jostain kauneudesta, ihme ajatusmaailma. Kaikki on elämässä sattumanvaraista, ei siinä millään ulkonäöllä ratsasteta. Miten sun nykyinen kauneus liittyy sattumanvaraisuuteen mitenkään, paitsi nyt tietenkin niin että sattumoisin oot syntyny kauniiksi. Ja varakkuus, miten se liittyy sun alkuperäiseen aloitukseen? Sä voisit vaikka välillä fundeerata kuinka ei kauniit ihmiset on löytäneet puolisin, kas siinäpä pulma.
Sitäpaitsi en usko että olet kaunis vaan heitit tänne tämmösen pohdinnan ja leikit että olet tosissasi. Muuten susta tulee mieleen hiukan yksinkertainen vaikutelma, semmoinen että työkamut kuuntelee vaivaantuneena sun juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ruma nainen ja tiennyt ihan aina, kuinka valtavan tärkeää ulkonäkö on!! Ihmiset kohtelee kuin kuraa, miehet varsinkin. Jotkut sanoo että kauniille ollaan kateellisia, ottaisin paljon mieluummin sen kateuden kuin sen että mua luullaan naaman perusteella ke hitysvammaiseksi
Jos tarjoat 100 rumalle naiselle pilleriä, joka muuttaisi heidät saman tien kauniiksi, kaikki 100 niistä naisista ottaisi sen pillerin.
Jos tarjoat 100 kauniille naiselle pilleriä, joka muuttaisi heidät saman tien rumaksi, yksikään niistä 100 naisesta ei ottaisi sitä pilleriä.
Muistan joskus kauan sitten nähneeni leffan, missä oli ideana juuri se, että ruma muuttuukin kauniiksi jotenkin taianomaisesti. En valitettavasti muista mikä sen nimi oli, oli kiinnostava leffaidea.
Ei varmasti olisi helppoa se, olisi paljon totuttautumista oli muutos kuinka päin tahansa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole miettinyt. Mulla on kehittävämpääkin tuumimista.
Entä jos mietit nyt? Ap
No, mietin. Olin semmoinen tavis nätti, en mikään kaunotar, kun tavattiin mieheni kanssa. Kuulemma ihastui mun iloisuuteen ja persoonaan, äänikin kuulemma miellyttävä. Eli ei se oo mua ulkonäön perusteella valinnut, en siis murehdi että jättää mut kun olen rupsahtanut. Jos jättää niin sitten jättää, elämästä ja sen käänteistä ei ikinä etukäteen tiedä yhtään mitään, ihan sama vaikka olisi yltiö kaunis. Mahdollisen eron sattuessa itkeä tillitän ja suren aikani, jatkan eteenpäin ja uskon elämän kantavan.
Kummallista, että tämä keskustelu nyt kääntyi jättämiseen. Oma pointtini oli elämän sattumanvaraisuus.
Mutta jättämisistä ajattelen kuten sinäkin. Jättää jos jättää, ainahan on kauniimpia maailmassa ja oli nuorenakin, minkäpä sille sitten voi. Olen edelleen ikäluokassani kaunotar, ei mulla mitään hätää ole, kun olen ihan varakaskin. Joskus jopa herkuttelen ajatuksella mitä kaikkea tekisin, jos olisinkin sinkku. Ap
Sulla on joku pakkomielle jostain kauneudesta, ihme ajatusmaailma. Kaikki on elämässä sattumanvaraista, ei siinä millään ulkonäöllä ratsasteta. Miten sun nykyinen kauneus liittyy sattumanvaraisuuteen mitenkään, paitsi nyt tietenkin niin että sattumoisin oot syntyny kauniiksi. Ja varakkuus, miten se liittyy sun alkuperäiseen aloitukseen? Sä voisit vaikka välillä fundeerata kuinka ei kauniit ihmiset on löytäneet puolisin, kas siinäpä pulma.
Sitäpaitsi en usko että olet kaunis vaan heitit tänne tämmösen pohdinnan ja leikit että olet tosissasi. Muuten susta tulee mieleen hiukan yksinkertainen vaikutelma, semmoinen että työkamut kuuntelee vaivaantuneena sun juttuja.
Paljon elämässä on sattumaa, ei omasta itsestä kiinni. Aiemmin jo kirjoitin, että aloituksen idea koskee kaikennäköisiä ihmisiä, ei vain kauniita. Mutta jos et ymmärtänyt, ei kannata jankata enempää. Vaihda sinäkin vain toiseen ketjuun, jos olen sinulle liian yksinkertainen ja aiheutan vaivaannusta. Täällä se onnistuu toisin kuin työpaikalla. Jokin kumma juttu vain saa ketjuun jäämään ja syytämään ilkeyksiä muiden päälle - niin kuin se olisi oikein rikollista kuvitella olevansa kaunis tai ainakin solvauksiin oikeuttavaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Muistelin että tavattiin sanoa, että ulkonäköön ihastutaan ja sisimpään rakastutaan, mutta kai meitä on moneen junaan 🤷
Sitä en tosin tiedä mikä tuossa on pysäyttävää, kun tuohan on ihan puhdasta mutuilua.
Ainakin minun mutuiluni pysäytti sinut hetkeksi kommentoimaan oman mielipiteesi. Sitä varten tänne kai on tultu, että keskustellaan ja kommentoidaan toisen ajatuksia ja mutuiluja, paitsi osan mielestä, joiden ajatus täällä olemisesta on ilo ja kunnia päästä ilkeilemään tuntemattomille ihmisille. Ap
En olemiettinyt aikanaan enkä enää nyt. Yhdessä oltu 40 v. Aikanaan miestäni sanottiin hyvännäköiseksi. On sitä edelleen ikäänsä nähden, pitkä, hoikahko, nuorekas.
Itse olin ihan ok, nykyään ikäiseni näköinen.
Vierailija kirjoitti:
En olemiettinyt aikanaan enkä enää nyt. Yhdessä oltu 40 v. Aikanaan miestäni sanottiin hyvännäköiseksi. On sitä edelleen ikäänsä nähden, pitkä, hoikahko, nuorekas.
Itse olin ihan ok, nykyään ikäiseni näköinen.
Niin, onhan se vähän jälkijättöistä pohtia tällaisia nyt😅 nykyään puhutaan hirveästi tällaisista asioista kaikkialla. Mutta itse en ole näitä pohtinut kun ei ole tarvinnut. Ap
Kommodoori kirjoitti:
No sitä voi miettiä että kuinka kauan ihmislaji eli tuolla metsissä ilman että meillä oli olemassa edes minkäänlaista kieltä, jolla ilmaista ajatuksia toiselle. Ulkonäkö on siis se perusta, mistä on täytynyt saada melkein kaikki oleellinen tieto siitä pariutumiskumppanista ja se on ohjannut valintoja. Jonkun verran on sitten temperamenttia nähnyt käyttäytymisestä, mutta siinäpä se.
Nykyihmiset voivat sitten käydä keskustelua siitä, että kuinka paljon olemme mukamas nousseet tuollaisten perusasioiden yläpuolelle.
Miehet eivät kykene rakastamaan kuten naiset. Miehet eivät myös viehäty emotionaalisesti naisista vaan pelkästään fyysisesti.
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät kykene rakastamaan kuten naiset. Miehet eivät myös viehäty emotionaalisesti naisista vaan pelkästään fyysisesti.
Voisiko olla ettet sinä itse viehäty miehistä emotionaalisesti, koska sua on satutettu ja loukattu liian monta kertaa.
Totta kai on miehiä, jotka eivät pysty rakastamaan, mutta niin on naisiakin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kommodoori kirjoitti:
No sitä voi miettiä että kuinka kauan ihmislaji eli tuolla metsissä ilman että meillä oli olemassa edes minkäänlaista kieltä, jolla ilmaista ajatuksia toiselle. Ulkonäkö on siis se perusta, mistä on täytynyt saada melkein kaikki oleellinen tieto siitä pariutumiskumppanista ja se on ohjannut valintoja. Jonkun verran on sitten temperamenttia nähnyt käyttäytymisestä, mutta siinäpä se.
Nykyihmiset voivat sitten käydä keskustelua siitä, että kuinka paljon olemme mukamas nousseet tuollaisten perusasioiden yläpuolelle.
Niin, me olemme yksi laji vain tällä pallolla, evoluution tuotosta. Ap
En ollut minä.
En nuorena ajatellut lainkaan olenko kaunis vai ruma, olin älykkö ja sporttimimmi. Olin kaveripiirini tavis omasta mielestäni. Parhaat ystäväni olivat upeita kaunottaria (kaksi ansaitsi taskurahaa malleina, yhdestä tuli ammattitanssija), vaikka me kaikki kyllä olimme hyvin suosittuja tyttöjä vastakkaisen sukupuolen silmissä. Mutta oma kiinnostukseni kauneuteen on tullut vasta sen jälkeen, kun luin tasojuttuja palstalta. Enkä vieläkään pidä kauneutta olennaisena asiana mihinkään paitsi juuri parinmuodostuksen kannalta. Siinä se on erittäin tärkeä. Ap