Oletko koskaan miettinyt, että et olisi miehesi kanssa, jos olisit vähemmän kaunis?
Itselleni tämä ikävä ajatus tuli mieleen vasta keski-iässä. Olin nuorena todella kaunis, mieheni ihastui minuun omien sanojensa perusteella ensinäkemältä ja jätti avovaimonsa. Ulkonäöllä on valtava merkitys, varsinkin miehille.
Toisaalta samoin on omalla kohdalla, koska en itsekään olisi mieheeni rakastunut, jos hän ei näyttäisi siltä miltä näyttää. Jotenkin raju ajatus kuitenkin, vaikka ei yhtään väheksyisi luonteen ja persoonan merkitystä.
Ulkonäkö merkitsee valtavan paljon. En ole koskaan poikennut omasta miesihanteestani seurustelussa ja miehenkin naiset ovat olleet hyvin samantyyppisiä. Ja kuvista päätellen olin heistä kaunein. Mieheni ei kuitenkaan varmasti tietoisesti vaihtanut aina kauniimpaan.
Kommentit (284)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämättömän merkityksetön ja vähäpätöinen asia, varsinkin aikuisena.
Tarinassasi pisti silmään miehesi moraali, joka minulle on tärkeämpi asia, kuin aihe jota halusit tässä käsitellä.
Juuri näin. Itselleni ei kelpaisi noin pinnallinen ja ilkeä mies. Olipa kuinka komea hyvänsä.
Sinun miehesi on yhtä pinnallinen, valitettavasti tai onneksi, kukapa tietää. Ap
Minun miehestäni(historiastaan) ei löydy dataa pinnallisuuden tai ilkeyden esille tulemiseen. Sinun mieheltäsi löytyy. Joten ei mene läpi syytöksesi.
Eipä ole ollut ongelmaa, koska olen aina ollut ruma. Miehet alkaneet kanssani todennäköisesti jokainen ihan vaan siksi, etteivät ole kauniita ja fiksuja naisia saaneet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai olen kumppanini kanssa, koska hän on minusta tavattoman kaunis ja seksikäs. Jos hän ei olisi, en olisi koskaan motivoitunut harrastamaan hänen kanssaan seksiä, ja mitään suhdetta ei olisi koskaan syntynyt. Ulkonäkö on kaikkein tärkein ominaisuus, koska sen ansiosta toisesta voi kiinnostua.
Miksi tämä olisi ongelma?
Ei se ongelma olekaan, mutta tajusin sen keskeisyyden vasta keski-ikäisenä. Jos mieheni olisi 25 cm lyhyempi, hän ei todennäköisesti olisi mieheni, vaikka muuten olisi ihan samanlainen. Ja se on ihan kauhea ajatus, koska mieheni on oikeasti täysi kymppi.
Palstan tasomiehiä kovasti haukutaan täällä aina, mutta kyllä he ovat tämän oivalluksen päähäni ajaneet. (Sanon, vaikka mua tietysti aletaan epäillä mieheksi kun näin sanon.)
Mun täytyy kohta mennä, toivottavasti ketjua ei poisteta. Ap
Ymmärrän kyllä, mitä ajat takaa. Mutta kyllä tuo pätee myös kaikkiin muihin ratkaiseviin ominaisuuksiin. Jos esimerkiksi kumppanini olisi halunnut lapsia tai yhteistä kotia, emme olisi (enää) yhdessä. Samoin jos minulle olisi ongelma toisen ahdistus tai neuroepätyypillisyys, ei suhteesta olisi tullut mitään. Seksuaalisestikin fetissimme sopivat yhteen. Ylipäätään meissä on niin paljon harvinaisia piirteitä, että suoranainen ihme, että olemme toisillemme näin sopivat. Eipä tuossa kokonaisuudessa ulkonäkö paljon paina.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkö vaikuttaa myös persoonaan. Sillä on paljon merkitystä miten toiset ihmiset kohtelevat ja arvioivat sinua sekä aikuisena että varsinkin lapsuudessa.
Totta, ja tämänkin olen ymmärtänyt vasta aikuisena kuinka etuoikeutettu olen, sillä olin todella nätti pikkutyttö, jota kierrätettiin sylistä syliin ihasteltavana. Olin myös pikkuvanha, opin nelivuotiaana lukemaan ja kaikki tuollainen tietenkin vaikutti miten aikuiset suhtautuivat. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole omasta mielestäni erityisen hyvännäköinen mutta mieheni mielestä olen aina ollut. Haluaisin nähdä itseni edes joskus samalla tavalla. Mun mies on kyllä todella komea kasvoiltaan ja upea kropaltaan vaikkakin hänen parhaat ominaisuutensa on silti mielestäni sisäisiä. Ja niissä mäkin tiedän pärjääväni, oon ihana ihminen.
Hyvä niin, mulla vähän samanlainen tilanne eli en ole pitänyt itseäni läheskään niin kauniina kuin mieheni pitää (edelleen). Siihen varmaan vaikuttaa luonne miten toisen näkee. Luonteellani olen pitänyt miehen samoin kun hän minut, mutta ulkonäkö on se tekijä, mikä tuo ihmiset yhteen, kun kyse on rakkaudesta. Ap
Heh heh. Ulkonäöllä ja rakkaudella ei ole mitään tekemistä keskenään. Nyt olet vähän eksyksissä harhoissasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai olen kumppanini kanssa, koska hän on minusta tavattoman kaunis ja seksikäs. Jos hän ei olisi, en olisi koskaan motivoitunut harrastamaan hänen kanssaan seksiä, ja mitään suhdetta ei olisi koskaan syntynyt. Ulkonäkö on kaikkein tärkein ominaisuus, koska sen ansiosta toisesta voi kiinnostua.
Ei se ongelma olekaan, mutta tajusin sen keskeisyyden vasta keski-ikäisenä. Jos mieheni olisi 25 cm lyhyempi, hän ei todennäköisesti olisi mieheni, vaikka muuten olisi ihan samanlainen. Ja se on ihan kauhea ajatus, koska mieheni on oikeasti täysi kymppi.
Palstan tasomiehiä kovasti haukutaan täällä aina, mutta kyllä he ovat tämän oivalluksen päähäni ajaneet. (Sanon, vaikka mua tietysti aletaan epäillä mieheksi kun näin sanon.)
Ymmärrän kyllä, mitä ajat takaa. Mutta kyllä tuo pätee myös kaikkiin muihin ratkaiseviin ominaisuuksiin. Jos esimerkiksi kumppanini olisi halunnut lapsia tai yhteistä kotia, emme olisi (enää) yhdessä. Samoin jos minulle olisi ongelma toisen ahdistus tai neuroepätyypillisyys, ei suhteesta olisi tullut mitään. Seksuaalisestikin fetissimme sopivat yhteen. Ylipäätään meissä on niin paljon harvinaisia piirteitä, että suoranainen ihme, että olemme toisillemme näin sopivat. Eipä tuossa kokonaisuudessa ulkonäkö paljon paina.
Ei ehkä painakaan, kun mennään suhteessa syvemmälle, olen samaa mieltä kanssasi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole miettinyt. Mulla on kehittävämpääkin tuumimista.
Entä jos mietit nyt? Ap
No, mietin. Olin semmoinen tavis nätti, en mikään kaunotar, kun tavattiin mieheni kanssa. Kuulemma ihastui mun iloisuuteen ja persoonaan, äänikin kuulemma miellyttävä. Eli ei se oo mua ulkonäön perusteella valinnut, en siis murehdi että jättää mut kun olen rupsahtanut. Jos jättää niin sitten jättää, elämästä ja sen käänteistä ei ikinä etukäteen tiedä yhtään mitään, ihan sama vaikka olisi yltiö kaunis. Mahdollisen eron sattuessa itkeä tillitän ja suren aikani, jatkan eteenpäin ja uskon elämän kantavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämättömän merkityksetön ja vähäpätöinen asia, varsinkin aikuisena.
Tarinassasi pisti silmään miehesi moraali, joka minulle on tärkeämpi asia, kuin aihe jota halusit tässä käsitellä.
Onko se todella merkityksetön, itse kun ymmärsin sen, että se on todella keskeinen.
Miehelläni on korkea moraali. Hän kertoi heti, että oli tavannut minut eli jätti exänsä, ei ole mikään valehtelija. Ap
Kommenttisi on naiivi. Siirryn katsomaan palstalta toisia aiheita.
Onnea elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Olen ruma nainen ja tiennyt ihan aina, kuinka valtavan tärkeää ulkonäkö on!! Ihmiset kohtelee kuin kuraa, miehet varsinkin. Jotkut sanoo että kauniille ollaan kateellisia, ottaisin paljon mieluummin sen kateuden kuin sen että mua luullaan naaman perusteella ke hitysvammaiseksi
Olet ollut huomattavasti enemmän kartalla maailman menosta kuin minä olin nuorempana. Ja ilmeisesti moni jatkaa vanhuuteen asti kuvitellen, ettei ulkonäöllä ole paljoakaan merkitystä.
Itse koen asian niin, että on aina parempi olla perillä siitä miten maailma toimii, vaikka tosiasiat olisivatkin ikäviä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko alle 180cm miehet koskaan miettineet, että eivät olisi vaimojensa kanssa jos olisivat matalampituloisia?
No eipä ole tullut mieleen varsinkin kun vaimoni ansaitsee yli kaksi tonnia kuussa enemmän kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole miettinyt. Mulla on kehittävämpääkin tuumimista.
Entä jos mietit nyt? Ap
No, mietin. Olin semmoinen tavis nätti, en mikään kaunotar, kun tavattiin mieheni kanssa. Kuulemma ihastui mun iloisuuteen ja persoonaan, äänikin kuulemma miellyttävä. Eli ei se oo mua ulkonäön perusteella valinnut, en siis murehdi että jättää mut kun olen rupsahtanut. Jos jättää niin sitten jättää, elämästä ja sen käänteistä ei ikinä etukäteen tiedä yhtään mitään, ihan sama vaikka olisi yltiö kaunis. Mahdollisen eron sattuessa itkeä tillitän ja suren aikani, jatkan eteenpäin ja uskon elämän kantavan.
Kummallista, että tämä keskustelu nyt kääntyi jättämiseen. Oma pointtini oli elämän sattumanvaraisuus.
Mutta jättämisistä ajattelen kuten sinäkin. Jättää jos jättää, ainahan on kauniimpia maailmassa ja oli nuorenakin, minkäpä sille sitten voi. Olen edelleen ikäluokassani kaunotar, ei mulla mitään hätää ole, kun olen ihan varakaskin. Joskus jopa herkuttelen ajatuksella mitä kaikkea tekisin, jos olisinkin sinkku. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ruma nainen ja tiennyt ihan aina, kuinka valtavan tärkeää ulkonäkö on!! Ihmiset kohtelee kuin kuraa, miehet varsinkin. Jotkut sanoo että kauniille ollaan kateellisia, ottaisin paljon mieluummin sen kateuden kuin sen että mua luullaan naaman perusteella ke hitysvammaiseksi
Olet ollut huomattavasti enemmän kartalla maailman menosta kuin minä olin nuorempana. Ja ilmeisesti moni jatkaa vanhuuteen asti kuvitellen, ettei ulkonäöllä ole paljoakaan merkitystä.
Itse koen asian niin, että on aina parempi olla perillä siitä miten maailma toimii, vaikka tosiasiat olisivatkin ikäviä. Ap
No kyllä minä olen sen ymmärtänyt mutta en ole koskaan ymmärtänyt tätä kovin karkeaa kaunis-ruma jakoa. Suurin osa ihmisistähän on enemmän tai vähemmän taviksia. Ja tavisten joukossa sitten siihen kumppanin valintaan vaikuttavat eniten ne aika henkilökohtaiset preferenssit. Siis tykkääkö pitkistä vai lyhyistä, tummista vai vaaleista, muodokkaasta vai hoikasta, seksikkäästä vai naapurin tytöstä jne.
Pyh! Ketjua lukematta, voin omasta puolestani sanoa, etten ikinä nuorena ois kuvitellut olevani tuon rakkaan könsikkääni kanssa ulkonäön takia 😅. Tässä kohtaa kun yhteiseloa on takana 35 vuotta, niin on kaikki muut ominaisuudet tärkeämpiä, kuin ulkonäkö. Enkä vaihtaisi.
Luulen, että mieheni ajattelee samoin, en tosin oo kysynyt asiasta 🤷🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä painakaan, kun mennään suhteessa syvemmälle, olen samaa mieltä kanssasi. Ap
Pointtini on siis, että minulla ja kumppanillani on molemmilla varmaan sata sellaista ominaisuutta, joita ilman suhdetta ei olisi koskaan syntynyt. Ulkonäkö on vain yksi monista. En näe syytä miettiä erikseen juuri sitä.
Sama pätee varmaan jossain määrin myös sinuun ja puolisoosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole omasta mielestäni erityisen hyvännäköinen mutta mieheni mielestä olen aina ollut. Haluaisin nähdä itseni edes joskus samalla tavalla. Mun mies on kyllä todella komea kasvoiltaan ja upea kropaltaan vaikkakin hänen parhaat ominaisuutensa on silti mielestäni sisäisiä. Ja niissä mäkin tiedän pärjääväni, oon ihana ihminen.
Hyvä niin, mulla vähän samanlainen tilanne eli en ole pitänyt itseäni läheskään niin kauniina kuin mieheni pitää (edelleen). Siihen varmaan vaikuttaa luonne miten toisen näkee. Luonteellani olen pitänyt miehen samoin kun hän minut, mutta ulkonäkö on se tekijä, mikä tuo ihmiset yhteen, kun kyse on rakkaudesta. Ap
Ulkonäköön ihastutaan, ihmiseen rakastutaan.
Olin kyllä nuorena kaunis, nyt rupsahtanut ja mies senkuin komistuu. Yhdessä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole ollut ongelmaa, koska olen aina ollut ruma. Miehet alkaneet kanssani todennäköisesti jokainen ihan vaan siksi, etteivät ole kauniita ja fiksuja naisia saaneet
En usko, että sinun miehesi pitää sinua rumana, miehillä on ensinnäkin paljon naisia laajempi maku.
Jokaista naista koskee samat tosiasiat, kauniita, taviksia ja rumia. Ja miehiä myös. Ap
Itse olen miettinyt että jos olisin kauniimpi niin en kyllä olisi mieheni kanssa yhdessä, vaikka onkin hyvä mies. Ei vaan oltaisi koskaan tutustuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäköön ihastutaan, ihmiseen rakastutaan.
Tuossa mennään semantiikan puolelle, mutta ulkonäön merkitystä ei voi väistää. Ap