AMK Yhteishaku syksy 2023
Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?
Kommentit (1613)
Koskahan noi valintakurssien arvioinnit tulee oppilaitoksen moodleen? Haluan nähdä mun arvosanan
Oma tarinani: olen unelmoinut miltei aina luokanopettajan työstä. Kuitenkaan en vuosien aikana ole tehnyt unelmalle oikeastaan mitään ja ollut ihan muissa hommissa ja opiskellut lähihoitajaksi. Paitsi nyt viimeisin parin vuoden aikana olen ottanut avoimen opintoja kasvatustiedettä. Tällä hetkellä työllistyn pätkätöitä tekemällä päiväkodissa. En ole lastenhoitaja vaan eri koulutusohjelmasta. Kamppailen koko ajan sen kanssa, haluanko kuitenkaan opeksi. Yhteishaussa hain tradenomiksi, koska sekin puoli kiinnostaa ja on niin laaja. Nyt olen tradena varasijalla 2... Jos en pääse varasijalta mukaan, suunnitelmani on jatkaa päiväkotityötä, mutta en tiedä otanko enää kasvatustieteen opintoja... Päässäni kummittelee eräs juttu. Tein syksyllä yhteen PK vuoroja niin siellä kyseenalaistettiin miksi haluan opettajaksi. Sanottiin, että kannattaa mielummin opiskella lastenhoitajan pätevyys. Arvosteltiin myös koulua josta olen ottanut avoimen opintoja... Pää on ihan sekaisin mitä oikeasti haluan.
En edes tiedä miksi käyn jatkuvasti opintopolussa.
Taas se muutaman päivän harmittaa ja sitten alkaa taas ajatukset olla muualla...
Pitääkin olla ei ensikertalainen. Varma sisäänpääsy olis ollu ilman sitä, että otin v. 2017 paikan vastaan joka ei ollut yhtään sitä mitä luulin.
Se fiilis kun ei saa mitään paikkaa.
Tänään luvassa on paljon liikehdintää varasijoissa
Eipä oo liikkunut varasija 2 minnekään.
En jaksa uskoa, että oma varasijani 2 liikkuu enää. Vain 3 on ollut ottamatta paikan vastaan
Ei oo täälläkään varasija liikkunut mihinkään, mutta vipuseen on päivittynyt paikan vastaanottaneita kyllä..
Mulla sama tilanne kun eilen. 3 on ottamatta paikan vastaan ja olen varasijalla 2.
Vierailija kirjoitti:
Oma tarinani: olen unelmoinut miltei aina luokanopettajan työstä. Kuitenkaan en vuosien aikana ole tehnyt unelmalle oikeastaan mitään ja ollut ihan muissa hommissa ja opiskellut lähihoitajaksi. Paitsi nyt viimeisin parin vuoden aikana olen ottanut avoimen opintoja kasvatustiedettä. Tällä hetkellä työllistyn pätkätöitä tekemällä päiväkodissa. En ole lastenhoitaja vaan eri koulutusohjelmasta. Kamppailen koko ajan sen kanssa, haluanko kuitenkaan opeksi. Yhteishaussa hain tradenomiksi, koska sekin puoli kiinnostaa ja on niin laaja. Nyt olen tradena varasijalla 2... Jos en pääse varasijalta mukaan, suunnitelmani on jatkaa päiväkotityötä, mutta en tiedä otanko enää kasvatustieteen opintoja... Päässäni kummittelee eräs juttu. Tein syksyllä yhteen PK vuoroja niin siellä kyseenalaistettiin miksi haluan opettajaksi. Sanottiin, että kannattaa mielummin opiskella lastenhoitajan pätevyys. Arvosteltiin myös koulua josta olen ottanut avoimen opintoja... Pää on
Tiedän tunteen. Minun unelma on lääkis. Sinne on vaan pääsykokeeseen valmistautuminen rankkaa, jos joutuu työn ohessa tekemään sitä. Pääsykoe vaatii kuitenkin noin vuoden opiskelut, jotta voi edes toivoa pääsevänsä sisään.
Siksi poukkoilen amk opintojen välissä sinne tänne ja totean, ettei ole mun juttu. En pysty päättämään, mikä amk opinto tyydyttäisi minun tiedonjanoni oikeasti.
Mä olen uhonnut viimeisen 5 vuotta, että lähden pois hoitoalalta ja haen tradenomiksi. Nyt sitten varasijalla 1... Minäkin olen kamppailut sen kanssa, mitä oikeasti haluan. Tuntuu, että en vain osaa tehdä päätöstä. Sitten toisilla on ollut jo kirkkaana mielessä 10 vuotta sitten mitä haluavat tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama tilanne kun eilen. 3 on ottamatta paikan vastaan ja olen varasijalla 2.
Josko ne päivittyis nyt päivän mittaan sitten.. Pidetään peukkuja meille niin lähellä oleville!!
Ehkä pitäs keksiä jotain muuta tekemistä kun vahdata vipusta ja opintopolkua...
Varasijat ei liiku... Jos polkuopintoihin tähtää niin miten nopeasti tietää olenko valittu kun hakee opintovapaata? Ajallisesti menee tiukille kun lukee opintovapaan sääntöjä 🙄
Miks vipusessa ei näy ollenkaan Tamk oikeustradenomi?
Vierailija kirjoitti:
Tänään luvassa on paljon liikehdintää varasijoissa
Riippuu hakukohteesta. Oma kohteeni on jumittanut toisella varasijalla jo melkein kuukauden, eikä siitä miksikään muutu, koska ei kukaan tee niin jäätävää duunia ennakkotehtäviä varten ja jätä sitten paikkaa ottamatta. Kyllä ne epäröijät on karsiutuneet pois jo ennen palautusvaihetta.
Perus valintakoejonottajilla saattaa vaihtuvuutta tullakin.
Vierailija kirjoitti:
Miks vipusessa ei näy ollenkaan Tamk oikeustradenomi?
Kyllä tuo mulla näkyy:
Tradenomi (AMK), Liiketalous, Oikeustradenomi, monimuotototeutus 30 588 1 311 30 18
Tietääkö joku mistö näkee omat valintakoepisteet aiheittain?