Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK Yhteishaku syksy 2023

Vierailija
05.09.2023 |

Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?

Kommentit (1613)

Vierailija
221/1613 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osin oli hankalampi koe kuin viimeeksi, tuntuu että nää vaihtelee aina.. Harmittaa kun matikassa oli nyt jotain ihme kysymyksiä ja ite päntännyt hulluna esim. geometriaa ja oli vaan joku omituinen tehtävä siitä.. :/ Eettinen osuus oli nyt yllättävän hankala.

Vierailija
222/1613 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä kukaan osallistunut Tamkin oikeustradenomin valintakurssikokeeseen? Olisi kiinnostava kuulla, millaisia pisteitä ootte saaneet niistä tenteistä. Omat yhteispisteet nyt jotain 55 ja epäilen, ettei mahiksia sisäänpääsyyn, mutta teen ton loppuun nyt kuitenkin että saan sen suorituksen. Tuli vähän puskasta tää pääsykoetapa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1613 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eipä mitään hajua miten meni koe. Melkolailla tuurilla.

Vierailija
224/1613 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole pitempään aikaan käynyt näissä kokeissa, viimeksi paperiversiona. Joten osiokohtainen aikaraja tuli pienenä yllätyksenä. Kysymykset vaikutti keskivaikeilta, itselle huonoin osuus oli matematiikan yhtälöt yms. Englanti sitten helpoin. Aika näyttää miten meni...

Vierailija
225/1613 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Onko täällä kukaan osallistunut Tamkin oikeustradenomin valintakurssikokeeseen? Olisi kiinnostava kuulla, millaisia pisteitä ootte saaneet niistä tenteistä. Omat yhteispisteet nyt jotain 55 ja epäilen, ettei mahiksia sisäänpääsyyn, mutta teen ton loppuun nyt kuitenkin että saan sen suorituksen. Tuli vähän puskasta tää pääsykoetapa. 

Mulla pisteet tällä hetkellä 60 paikkeilla ja vähän veikkaan ettei silläkään päästä sisälle kouluun.

Haetko ensikertalaisena?

Vierailija
226/1613 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään kokeessa. Mielestäni oli yhtä helppo/vaikea kuin keväällä, vaikka pistesysteemi olikin muuttunut. Päätöksentekotaidoissa vähän loppui aika kesken, muut meni ihan kohtuullisesti paitsi englanti, jonka olin jättänyt viimeiseksi ja olin jo todella väsynyt...

Nyt alkaa taas se kamala odottelu. En ole mukana todistusvalinnoissa vanhan todistuksen vuoksi. Yksi erillinen valintakoe vielä ensi viikolla.

Vierailija
227/1613 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mulla pisteet tällä hetkellä 60 paikkeilla ja vähän veikkaan ettei silläkään päästä sisälle kouluun.

Haetko ensikertalaisena?

En edes, mutta pääsin vanhalla todistuksella kakkosvaihtoehtoon, joten en nyt revi pelihousujani ton takia. En ole todella ehtinyt lukea tohon, koska tuli tälle muulle elämälle (esim. työt) vähän yllätyksenä tää kurssi. Ja on musta ollut tosi vaikeita kyllä ne tentit. 

Vierailija
228/1613 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En edes, mutta pääsin vanhalla todistuksella kakkosvaihtoehtoon, joten en nyt revi pelihousujani ton takia. En ole todella ehtinyt lukea tohon, koska tuli tälle muulle elämälle (esim. työt) vähän yllätyksenä tää kurssi. Ja on musta ollut tosi vaikeita kyllä ne tentit.

Onnea jo varmistuneesta paikasta. Oon ihan samoilla linjoilla tenttien sisällön suhteen.. toka tentti oli tosi vaikean oloinen ja viimeisin jopa itselle helppo, mutta lähestulkoon samat pisteet molemmista. Olis kyllä mielenkiintoista tietää mitkä vastaukset itsellä meni pieleen ja mitä pisteitä muut saaneet.

Vierailija
229/1613 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ne jotka oli kokeessa, millainen se oli? mikä fiilis jäi? 

Oli kyllä vaikeemman oloinen kun keväällä🙈. Matikka ja päätöksenteko menivät varmasti huonosti kun ei ollut paljoo normi perus tehtäviä ja aika meni mähkiessä ja miettiessä mitä tehtäviä tehdä😬. Miltä enkku muitten mielestä tuntu? Se tuntu helpommalta kuin viimeksi?

Vierailija
230/1613 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Onnea jo varmistuneesta paikasta. Oon ihan samoilla linjoilla tenttien sisällön suhteen.. toka tentti oli tosi vaikean oloinen ja viimeisin jopa itselle helppo, mutta lähestulkoon samat pisteet molemmista. Olis kyllä mielenkiintoista tietää mitkä vastaukset itsellä meni pieleen ja mitä pisteitä muut saaneet.

Kiitos! Toka tentti oli tosiaan hankala, asiat on mulle tuttuja töiden kautta (paljon paremmin kuin sen eilisen esimerkiksi), ja metsään meni, sain kaikkein huonoimmat pisteet. Tuntui ihan huijatulta olo. :D No sellaista se on oikeustieteilijöiden kanssa...

Vierailija
231/1613 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ne jotka oli kokeessa, millainen se oli? mikä fiilis jäi? 

Oli kyllä vaikeemman oloinen kun keväällä🙈. Matikka ja päätöksenteko menivät varmasti huonosti kun ei ollut paljoo normi perus tehtäviä ja aika meni mähkiessä ja miettiessä mitä tehtäviä tehdä😬. Miltä enkku muitten mielestä tuntu? Se tuntu helpommalta kuin viimeksi?

Musta äikkä oli jännä et siinä oli kaksi kuvantulkintaa ja jotenki tuntui että esim. enkkua ja äikkää oli koitettu helpottaa.. mene ja tiedä. Kun viimeeksi sain enkusta tehtyä 2/3 ja nyt viimeiset kolme kysymystä piti arvata kun aika loppui.

Vierailija
232/1613 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanti tuntui vaikealta, johtui osittain omasta väsymyksestä. Hakijoita oli valintakokeessa paikalla puolet vähemmän kuin keväällä, mutta toisaalta niin on haettavia paikkojakin...

Käy kyllä sääliksi niitä jotka ovat hitaita lukemaan. Monessa tehtävässä oli todella paljon luettavaa materiaalia.

Vierailija
233/1613 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans aika loppui kesken päätöksenteossa ja matikassa, loput meni arvailuksi. Englanti ja äikkä oli helppoja. Jännittää että menikö penkin alle taas koulupaikka. Mulla viimeksikin riittävä määrä pisteitä, mutta päätöksenteko hylätty. Vähän jäi 💩 maku suuhun tämän päivän kokeesta, mutta tehty mikä tehty. Odotellaan tuloksia 

Vierailija
234/1613 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni aika tosi hilkulle ainakin muutamassa osiossa... Matikassa tuntuu ensimmäiset tehtävät aika helpoilta, mutta sitten alko tulla haastavaa... En yhtään tiedä menikö hyvin, huonosti vai siltä väliltä... 

Vaisu fiilis. Olin kevään kokeessa myös, en osaa sanoa kumpi tuntui vaikeammalta. Mulla oli yksi sama tehtävä mitä keväällä myös ..

Vierailija
235/1613 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muilla meni päätöksenteko vai mikä se eka osio oli...

Vierailija
236/1613 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miten muilla meni päätöksenteko vai mikä se eka osio oli...

Ne saa tehdä missä järjestyksessä haluaa :) Päätöksentekotaidot oli paljon vaikeampi kuin viimeeksi ja ainakin yksi tehtävä oli sama kuin viimeeksi.. en osannut sitä nytkään :/ P**kan maku jäi suuhun tästä ja matikasta.. matikassa oli ihan liikaa yhtälötehtäviä!

Vierailija
237/1613 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa pahimmat oli päätöksenteko ja matikka, ekassa jopa loppui aika kesken. Matikassa hämmensi se että oli ihan naurettavan helppoja mutta sitten tosi vaikeitakin tehtäviä. Äidinkieli ja enkku varmaan meni ihan ok, tein englannin loppuvaiheessa joten oli aika väsynyt jo. 

Vierailija
238/1613 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä järjestyksessä teitte kokeen tehtävät? Ainakin itse joudun tarkkaan miettimään tehtävien järjestyksen, että pysyy mielekkäänä eikä keskittyminen (liikaa) herpaannu/iske epätoivo liiaksi.

Mulla enkku - matikka - äikkä - päätöksentekotaidot - mat.luonnont.

- Ja hain siis tekniikan puolelle. :) 

Enkä ole ensikertalainen (kerran ottanut vastaan ihan väärän koulupaikan, niin meni siinä vaikka ei tutkintoa ole) ja toista kertaa hakemassa inssiksi (edellisen kerran viime syksynä).

Jännittävät reilu kolme viikkoa taas odoteltavissa. :|

Tosin tuntuma on, ettei tälläkään kertaa opinahjon ovet aukea mulle.

- Haaveilija Hämeestä :)

Vierailija
239/1613 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tehtävät Englanti- päätöstenteko- etiikka- äidinkieli-matikka-tunnetaidot. Lähinnä siksi tämä järjestys että saa välillä aivot levähtää vaikeiden osioiden jälkeen. Nyt kyllö Englanti oli mielestäni helppo. Päätöksentekotaidot vaikeimmat, ehkä saattaa mennä hilkulla läpi. Sehän oli että 30p/100p pitää saada hyväksyttyyn suoritukseen. Oliko päätöstenteossa ehkä 11 tehtävää?

Vierailija
240/1613 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain kohtaa alkoi väsyttää ihan kauheasti. Koitin tsempata, että nyt vielä hetken jaksat... Olin saanut melkein kaiken tehtyä, kun luokasta alkoi lähteä porukkaa, siinä meinasi keskittyminen vähän herpaantua.

Mä tein: enkku, Suomen kieli, päätöksenteko, matikka

Ketju on lukittu.