AMK Yhteishaku syksy 2023
Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?
Kommentit (1613)
Vierailija wrote:
Onko kellään vielä todistusvalintojen varasijat liikkuneet?
Edelleen varasijalla 1 HAMKiin, olin heti tulosten tultua, joten ainakaan täällä ei ole liikkunut..
Joo hei muakin kiinnostaisi, että kauan yleensä menee kun ennakkotehtäviä ja valintakoekursseja tarkistetaan? Olisin ajatellut että pisteet olis tulleet jo ennen varsinaisia pääsykokeita, niin ei välttämättä olis tarvinnut niihin vaivautua varmuuden vuoksi.
Yliopistolla kurssityö arvostellaan nopeammassa tahdissa kuin amkissa, näköjään. Ei yleensä mene näin kauan.
Nonni ois huomenna pääsykokeet. Onko muita menijöitä?
Mä en ole harjoitellut, menee sitten miten menee. :)
Vierailija wrote:
Mulla on tiistaina klo 14. En mäkään ole harjoitellut, itse asiassa vasta tänään tai huomenna katson ekaa kertaa että mitä siinä edes pitää osata. Mitään ennakkolukumateriaalia kun ei ollut niin eiköhän nuo ole ihan perusasioita, joitain laskuja ja kielioppia?
Kynän, passin ja läppärin kanssa menen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mulla on tiistaina klo 14. En mäkään ole harjoitellut, itse asiassa vasta tänään tai huomenna katson ekaa kertaa että mitä siinä edes pitää osata. Mitään ennakkolukumateriaalia kun ei ollut niin eiköhän nuo ole ihan perusasioita, joitain laskuja ja kielioppia?
Kyllä siellä normaali järjellä pärjää, varsinkin jos on koulussa osannut asioita. Viimeksi meni mulla pieleen se päätöstentekotaidot, toivon, että se osio olis nyt erilainen :D
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kyllä siellä normaali järjellä pärjää, varsinkin jos on koulussa osannut asioita. Viimeksi meni mulla pieleen se päätöstentekotaidot, toivon, että se osio olis nyt erilainen :D
Näin mä just ajattelin, ja jotenkin jännittääkin vähemmän, kun ei hanki suorituspaineita alle millään harjoittelulla. Menee miten menee!
Tsemppiä sulle huomiseen, tule sitten heti kertomaan meille että miten meni 👍
Kiitos tulen, tsemppiä sulle myös! :)
Täällä kanssa menossa kokeeseen nyt iltapäivällä. Ihan kylmiltään kokeilemaan, itsellä ei stressiä sisäänpääsystä. Jos ei paikka aukene niin jatketaan nykyisessä työssä normaalisti.
Ite meen jo kolmatta kertaa.. Eka kerta oli kyl ihan ns. harjoituskerta.. Viime haussa oli niin vähä paikkoja auki et arvasin etten pääse.. Saa nähä miten nyt menee :D
Tietääköhän kukaan, miten varasijapaikat todistusvalinnassa menevät, jos hakukohteeseen on kiintiöt ensikertalaisille? Itsellä takana yks amk-tutkinto ja olen varasijalla 4. Muodostuukohan tuo minun jono nyt niistä, jotka eivät ole ensikertalaisia vai onkohan kaikki samassa jonossa?
Ne jotka oli kokeessa, millainen se oli? mikä fiilis jäi?
Vierailija wrote:
Tietääköhän kukaan, miten varasijapaikat todistusvalinnassa menevät, jos hakukohteeseen on kiintiöt ensikertalaisille? Itsellä takana yks amk-tutkinto ja olen varasijalla 4. Muodostuukohan tuo minun jono nyt niistä, jotka eivät ole ensikertalaisia vai onkohan kaikki samassa jonossa?
Kysyin tuota hakemastani amk:sta, josta sanoivat, että jos joku ensikertalainen peruu paikkansa, tilalle kutsutaan ensikertalainen, eikä seuraava jolla on parhaat pisteet. Mutta jos paikkansa peruva on toiskertalainen, niin hänen tilalle kutsutaan seuraava jolla parhaat pisteet.
Huomasi kyllä, että minuspisteet jääneet pois. Kokeet olivat mielestäni paljon hankalammat, kuin ennen
Samaa mieltä kokeista, miinuspisteiden jäätyä pois vaikeammat kokeet, mikäli sillä nyt on sitten tekemistä asian kanssa. Viime kevääseen verrattuna ainakin vaikeammat.
Minulla huomenna tämä... En ole oikeastaan valmistautunut mitenkään. :D
Mahtaakohan olla ihan turhaa odotella yamk- tuloksia ennen 24.11. Alkaa usko mennä :(
Vierailija wrote:
Onko kellään vielä todistusvalintojen varasijat liikkuneet?
mulla kolme sijaa
Onko kokemusta aiemmista vuosista milloin alkaa tulla valintakokeen tuloksia vai meneekö sinne 24.11. asti?
Muita kokeeseen menijöitä ? Itselläni klo 14.
Onko tiedossa miten yleensä tulee muuntokoulutusten ja näiden erillishakujen tuloksia? Kahdesta koulusta mennyt jo ajat sitten aika umpeen milloin piti olla ennakkotehtävä palautettuna, yhdessä vielä muutaman päivän auki. On siis ilmoitettu että viim. 24.11 tulee tulokset mutta tuliskohan yhtään aiemmin.. :)