Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK Yhteishaku syksy 2023

Vierailija
05.09.2023 |

Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?

Kommentit (1613)

Vierailija
161/1613 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeutuukohan amk valintakoe tän uudistuksen myötä?

Vierailija
162/1613 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miten se sitten muuttuu? Ei ole kokemusta aiemmista, en tiedä millaisia ovat olleet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1613 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan tällä viikolla vois tulla Tamk:n yamk- valintakoetehtävän tuloksia.... ei jaksais enää oottaa..

Vierailija
164/1613 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jokohan tällä viikolla vois tulla Tamk:n yamk- valintakoetehtävän tuloksia.... ei jaksais enää oottaa..

Odottelen kans saman paikan tuloksii… toivotaan että tulis😊

Vierailija
165/1613 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Odottelen kans saman paikan tuloksii… toivotaan että tulis😊

Sama 😁

Vierailija
166/1613 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa ensikertalaista. Olen hakenut todistusvalinnalla alalle, jossa alin hyväksytty pistemäärä oli 120. Itselläni pisteitä on 145. Olen varasijalla 3, johtuen ilmeisesti siitä että en ole ensikertalainen korkeakoulussa. Nyt tuli linkki pääsykokeisiin. Onko minulle jotain hyötyä lähteä pääsykokeisiin, ajaudunko johonkin eri kategoriaan pääsykokeen perusteella?

Vierailija
167/1613 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyötyä. Kyseessä on eri jono valintakokeessa ja sieltä saattaa olla varattu enemmän aloituspaikkoja ei-ensikertalaisille. Tämän näkee koulutuksen tiedoista opintopolussa

Vierailija
168/1613 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi kyllä että YAMK tuloksia alkaisi tulla tällä tai ensi viikolla, luulisi että haluaisivat ne pois alta ennen kun pitää ruveta tarkistamaan AMKin valintakokeen tuloksia. Toivotaan parasta!

Vierailija
169/1613 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Luulisi kyllä että YAMK tuloksia alkaisi tulla tällä tai ensi viikolla, luulisi että haluaisivat ne pois alta ennen kun pitää ruveta tarkistamaan AMKin valintakokeen tuloksia. Toivotaan parasta!

Keväällä tais ainaki Turun yamk tulokset tulla toukokuun alussa, eli melkee kuukaus ennen amkin valintakoetta. Nyt syksyllä aikataulu taitaa olla vähän tiukempi, mut kyl niitä tuloksii rupee varmaa koht tipahtelee

Vierailija
170/1613 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miten se sitten muuttuu? Ei ole kokemusta aiemmista, en tiedä millaisia ovat olleet

Uskon että jonkin verran helpottaa ettei tule miinuspisteitä. Aikaisemmin siis vääristä vastauksista tuli miinusta, nyt tämä ’ominaisuus’ on otettu pois, joten nyt kannattaa arvata ne kyssärit mitä ei tiedä, voi vaikka osua oikeaan ja saada lisää pisteitä :’D

Vierailija
171/1613 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Humakin tyke-opintoihin hakeneita? Eilen palautin valintatehtävät, odotukset on korkealla.

Minä. Olipa kamala kurssi,sinänsä kyllä ihan helppo. Katotaan mitä takasin tulee.

Vierailija
172/1613 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh.. ei vieläkään yhtään mitään Tamkin yamk- tuloksista :(

Vierailija
173/1613 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin todistusvalinnalla kakkoshakukohteeseen, kolmosen (joka oli ylempi YAMK) valinnat ei vielä tulleet. Saanko mitenkään tietää, olisinko päässyt tonne kolmoseen sisään? 

Vierailija
174/1613 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Samat tunnelmat.. 

Data ja tekoäly on ainakin todella haettu. Koitan vaan muistaa että hetkessä ei satojen ennakkotehtävien arviointi hoidu..

Vierailija
175/1613 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakukohteita on vain 1, niin palkkiteoriasta ei hyötyä? Vai pitäskö sillonkin tulla jotain muutoksia hakukohteen ulkonäössä vähän ennen kuin valinnat tulee? Esim viivoja?

Vierailija
176/1613 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Samat tunnelmat.. 

Data ja tekoäly on ainakin todella haettu. Koitan vaan muistaa että hetkessä ei satojen ennakkotehtävien arviointi hoidu..

Hain myös tänne. Käytitkö paljon lähteitä (ts.tuliko paljon lähdeviittauksia) sun pääsykoetehtävään? Mietityttää, että mahdoinko tehdä riittävän hyvän opparisuunnitelman..

Vierailija
177/1613 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Samat tunnelmat.. 

Hain myös tänne. Käytitkö paljon lähteitä (ts.tuliko paljon lähdeviittauksia) sun pääsykoetehtävään? Mietityttää, että mahdoinko tehdä riittävän hyvän opparisuunnitelman..

Ei ollu yhtään lähdeviitettä mulla. Mulla on varmaan vähän tavallisuudesta poikkeava suunnitelma erikoisesta taustatoimialasta johtuen. Eihän siihen merkkimäärään mahtunut juuri mitään oleellista. Harmitti kun ei voinut oikeesti kuvata mitä aikoo. Mut sama merkkimäärä muillakin tietysti.. 

Arvelen että oman alani erikoisuus voi olla tukeva homma. luulen että saavat tosi paljon ennakkotöitä, joissa on markkinointia, tiedotusta, asiakasanalyyseja. Nähtäväksi jää. Tulisilla hiilillä olen. 

Vierailija
178/1613 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Humakin tyke-opintoihin hakeneita? Eilen palautin valintatehtävät, odotukset on korkealla.

Minä. Olipa kamala kurssi,sinänsä kyllä ihan helppo. Katotaan mitä takasin tulee.

Jee, joku muukin!

Miten kurssi oli susta kamala? Mä tykkäsin niistä tehtävistä, paitsi että monivalinnat oli liian helppoja ja lähdekirjallisuus aika suppeata. Mutta esseetehtävistä pidin tosi paljon, jättivät mukavasti tilaa omalle pohdinnalle.

Jätithän palautetta kamaluudesta?

Ja tsemppiä, toivottavasti päästään molemmat sisään 👍

Vierailija
179/1613 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Samat tunnelmat.. 

Ei ollu yhtään lähdeviitettä mulla. Mulla on varmaan vähän tavallisuudesta poikkeava suunnitelma erikoisesta taustatoimialasta johtuen. Eihän siihen merkkimäärään mahtunut juuri mitään oleellista. Harmitti kun ei voinut oikeesti kuvata mitä aikoo. Mut sama merkkimäärä muillakin tietysti.. 

Arvelen että oman alani erikoisuus

Kuulostaa ihan lupaavalta:) Toivotaan, että päästään kumpikin sisään! Mulla yllättävänkin hyvin riitti merkit kaikkeen ja sain mielestäni oleellisen laitettua, niin nyt epäillyttää, että oonko katsonut jotain väärin tai tehnyt aivan liian suppean suunnitelman.. No, turha sitä on vatvoa,mutta olis vaan niin mahtavaa päästä sisään. Tsemppiä meille!

Vierailija
180/1613 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasijalla 1, naurattaahan se. Mutta pieni amk kyseessä ja vielä ammattikoulun todistuvalinta niin tuskin liikkuu?

Pakko se on kai valintakokeeseen mennä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi