Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen miten itsekkäästi ihmiset toimivat nykyään ristiriitatilanteissa

Vierailija
05.09.2023 |

Jos tulee riitaa, niin toinen osapuoli julistetaan narsistiksi ja hänet eristetään yhteisöstä. Tämä on kai sukua kanseloinnille; kaikki erimieliset eristetään.

Ihminen katselee kaikkea subjektiivisesta vinkkelistään. Jos joku on eri mieltä tai ilmaisee, että henkilö on toiminut väärin, hänet jätetäänkin ulkopuolelle ja julistetaan narsistiksi.

Voi vain kysyä, kuka oikeasti on se narsisti.

Kommentit (43)

41/43 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on valitettavaa, mutta suomi on valtiona jo pitkään ollut osalle ihmisistä raskas paikka elää, joten kuormaa keventääkseen on hyvä siivota "ei niin läheisten" ihmisten aiheuttama turha painolasti omasta elämästään. Kaikki mikä vähentää ahdistusta, ja helpottaa omaa ja oikeasti rakkaiden ihmisten elämää on hyväksi.

Tämä pitää paikkansa. Aloituksessa puhuttiin yhteisön ulkopuolelle jättämisestä ja mä jäin miettimään, millaisia nämä yhteisöt ovat, joissa yhden - ilmeisesti jonkun yhteisön johtohenkilön - kanssa riitaantuminen johtaa koko yhteisöstä erottamiseen. Ensimmäisenä tulee mieleen jotkut uskonnolliset tai muuten ideologiset (esim poliittiset) yhteisöt. Voi tietysti olla kyse myös jostain suvusta, jossa on niin vahva patriarkka/matriarkka, että tämän suututtaminen kääntää koko muun suvun yhtä jäsentään vastaan. Työyhteisö...no ehkä sielläkin on mahdollista, että työyhteisöä johtaa sellainen henkilö, joka saa kaikki muut kääntymään yhtä työkaveria vastaan. Olen ollut aika monessa työpaikassa, mutta en vielä koskaan sellaisessa, jossa yhdellä työntekijällä olisi ollut niin suuri valta. Esimiehillä kyllä olisi ollut, mutta ei olisi ollut esimiehen oman edunkaan mukaista kääntää alaisia toisiaan vastaan. 

Vierailija
42/43 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon vaikuttaa sekin, miten asiansa ilmaisee ja millaisella hetkellä. Jos oma tyyli sanoa on hyökkäävä ja töksähtävä se torjutaan aivan varmasti.

Niin varmasti, mutta sitten ok hyvä myös muistaa että joillekin sosiaaliset taidot ovat tosi haasteellisia vaikka kuinka harjoittelisi. Kylläolen sitä mieltä, että myös vastaanottajan pitää opetella suhtautumaan tyyneydellä toisen käytökseen. Tuohan on taas sitä, että aika vika löytyy itsensä ulkopuolelta

Tietyn ajan ja tiettyyn rajaan saakka. Jos joku ihminen kuitenkin jatkuvasti kuormittaa lähiympäristöään huonolla käytöksellä niin ei sitä loputtomiin tarvitse jaksaa. Jokaisella on vastuu myös omasta jaksamisestaan ja omasta hyvinvoinnistaan. Joskus ne vaativat sitä että kovasti elämää kuormittava ihminen suljetaan pois elämästä tai hänen kanssan tapahtuvia kohtaamisia vähennetään.

Aikamoista kylmyyttä. Toivottavasti itse olet täydellinen.

Itse olet nyt saamassa jotenkin paremman taivaspaikan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän