Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka syötte aamupalan:

Vierailija
04.09.2023 |

Mitä yleensä syötte aamupalaksi?

Kaipaan inspiraatiota!

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön sokeritonta alpenia, pensasmustikoita tai muita tuoreita marjoja. Lisäksi latte.

Vierailija
22/50 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä44327 kirjoitti:

Jos on täysinäinen olo, niin kaurajuomaan tehty kaurapuuro, jonka kanssa mustikoita, raejuustoa ja mehukeittoa sekä capuccino. Jos on normi olo, niin smoothie marjoista, hedelmistä ja rasvattomasta jugurtista ja siihen myös kauralesettä ja auringonkukansiemeniä, oheen itse leivottu kaurasämpylä, jonka päällä beceliä, juustoa, paprikaa ja vähän veriappelsiinimarmeladia. Sekä mukillinen kahvia maidolla tai capuccino.

Miksi pitää ahtaa jotain puuroa ja raejuustoa jos on jo täynnä? Sori, en vaan tajua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön sokeritonta alpenia, pensasmustikoita tai muita tuoreita marjoja. Lisäksi latte.

Sokeritonta alpenia ei ole.

Vierailija
24/50 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä44327 kirjoitti:

Jos on täysinäinen olo, niin kaurajuomaan tehty kaurapuuro, jonka kanssa mustikoita, raejuustoa ja mehukeittoa sekä capuccino. Jos on normi olo, niin smoothie marjoista, hedelmistä ja rasvattomasta jugurtista ja siihen myös kauralesettä ja auringonkukansiemeniä, oheen itse leivottu kaurasämpylä, jonka päällä beceliä, juustoa, paprikaa ja vähän veriappelsiinimarmeladia. Sekä mukillinen kahvia maidolla tai capuccino.

Miksi pitää ahtaa jotain puuroa ja raejuustoa jos on jo täynnä? Sori, en vaan tajua.

Kato kun suositukset sanoo näin :)

Vierailija
25/50 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokeritonta alpenia ei ole.

No sitä sinistä, jossa lukee no sugar added. En siis sitä punaista.

Ihan sama, onko siinä sokeria, halusin vain kertoa, mitä syön, kun sitä kysyttiin.

Vierailija
26/50 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroa. Sekaan maitorahkaa, marjoja (ainakin mustikkaa), hedelmää (yleensä omenaa, tai puolikas banaani), maapähkinöitä, pellavansiemeniä.

On täyttävä setti, pitää nälkää hyvin pitkään:-)

Vierailija
27/50 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä44327 kirjoitti:

Eri, mutta tämä vähän hymyilytti :'D Muistan kun pakotin itseni syömään 5 kertaa päivässä eli aamupalan, lounaan, jne.. KAIKKI ateriat, koska se oli se "terveellinen" tapa syödä.

Ja sitten mietin, miksi löytyi pyöreyttä!! Ei todellkaan sovi kaikille

Vierailija
28/50 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 keitetty kananmuna, kaurapuuroa, kahvi ja pikkuisen maitoa päälle katkaisemaan happohyökkäys.

Vierailija
29/50 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä44327 kirjoitti:

Tai kenties tuo annos on pieni? Itse ainakin syön vähän jotain aamulla kun tiedän että muuten tulee huono olo ennen kuin joutaa lounaalle.

Vierailija
30/50 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin. Lataan kahvinkeittimen valmiiksi aamua varten. Samoin laitan pöydälle kauniin pöytätabletin ja sen päälle aamiaistarpeet valmiiksi; ison 4 dl:n mukin ja tassin, jolla on soma lautasliina. Aamulla on kiva, kun keittiössä odottavat kaikki tykötarpeet valmiina. Kattaus on puoliruokaa.

Myös leivät saatan tehdä joskus valmiiksi jääkaappiin, jotka on sitten kiva vain nostella esiin. Aloitan aamun vesilasillisen juomisella ja laitan kahvinkeittimen porisemaan.

Useimmiten laittamillani ruisleivillä on voita, Luostari- tai Polar-juustosiivu, kinkkua tai meetvurstia ja jotain kasviksia; salaatinlehtiä, kurkkua, tomaattia, paprikaa... vaihdellen.

Joskus pyöräytän munakokkelin voissa, jos tekee mieli myös kuumaa aamupalaa leipien kylkiäisenä.  Joskus olen tehnyt illalla valmiiksi täytetyn munakkaan (sisältää kananmunia, juustoa, meetvurstisuikaleita, tomaattisilppua, persiljaa...) ja laitan sitä ruisleivälle.

Toisinaan olen tehnyt tonnikalasta majoneesipohjaisen mössön ja laittanut sitä vaalealle tai tummalle leivälle.

Ja tuoremehulasillinen on joskus myös poikaa, vaikka yleensä en kyllä juo sellaisia.

Joskus olen kokeiillut ns. hotelliaamiaista ja lisännyt myös paistettuja makkaroita tai nakkeja ym. tuttua buffetpöydästä aamupalaani. Eli tuonut vähän lomafiilistä mukaan aamupalaan.

Vierailija
31/50 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä44327 kirjoitti:

Eri, mutta tämä vähän hymyilytti :'D Muistan kun pakotin itseni syömään 5 kertaa päivässä eli aamupalan, lounaan, jne.. KAIKKI ateriat, koska se oli se "terveellinen" tapa syödä.

Mikä pakko sitä on jotain hevosen annosta vetää? Itse syön viisi kertaa eikä todellakaan "löydy pyöreyttä".

Vierailija
32/50 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä maitoon keitetty kaurapuuro omenasoseella tai pakastemarjoilla (yleensä itse poimittua punaherukkaa) ja lasi appelsiinimehua + kahvi.

Jos on laiska aamu, otan puuron tilalle jotain perus marjajugurttia johon heitän sellasenaan sekaan desin kaurahiutaleita. Semmonen kiva pöperö eikä vie aikaa :D 

Vierailija
33/50 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä44327 kirjoitti:

En tiedä ko. kommentoijan syytä, mutta näin sivusta voin omalta kohdaltani kertoa, että kun pyöräilee työmatkat ja tekee fyysistä työtä työpaikallakin, on pakko syödä ennen lähtöä, vaikka ei aina niin maistuisikaan. Muuten vatsa kurnii jo töihin päästessä tai pian sen jälkeen.

Vierailija
34/50 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä44327 kirjoitti:

Mikä pakko sitä on jotain hevosen annosta vetää? Itse syön viisi kertaa eikä todellakaan "löydy pyöreyttä".

No en yrittänyt muita kohtaan hyökätä. Olen kärsinyt läpi elämän ongelmista syömisten kanssa, en osaa syödä normaaleja määriä, eikä kukaan muukaan perheessäni niin osaa tehdä. En siksi usko tavan sopivan kaikille, itselle sopii kun syön paristi ja nykyisin olen normipainoinen :)

Vierailija
35/50 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkiaamuisin syö tuorepuuroa, jonka teen illalla jääkaappiin tekeytymään. Laita siihen rahkaa, kaurahiutaleita ja vettä. Ne sekaisin ja päälle pähkinöitä sekä pakastemarjoja. Marjat ovat aamuksi sulaneet sopiviksi. Juomaksi vettä.

Viikonloppuisin syön leipää juustolla, rahkaa ja marjoja tai hedelmän.

Vierailija
36/50 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä moni puuroa, täällä ei pidä yhtään nälkää

Vierailija
37/50 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kokonainen muna, kahden valkuainen -munakas, yksi leipäviipale, tomaatti, kurkku, salaatti, juusto , kahvi

Tai

Kaurahiutaleista ja munista tehty leipä samoilla päällysteillä, kahvi

Vierailija
38/50 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto!

Vierailija
39/50 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysjyvämuroja mantelimaidolla tai