Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka syötte aamupalan:

Vierailija
04.09.2023 |

Mitä yleensä syötte aamupalaksi?

Kaipaan inspiraatiota!

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaani kuuluu AINA kaksi leipäpalaa (jollain päällysteillä) ja teetä. Voin syödä "hevosen annoksen" hotelliaamiaisella, mutta jos en saa niitä leipäpalojani, kärsin nälkää parin tunnin päästä - aika vahva on ihmisen psyyke kun tuollaisenkin keksii. Eihän minulla oikeasti voi olla nälkä, kun olen syönyt munakokkelia, pekonia, savulohta... mutta silti on. Pöhköä.

Tyypillinen aamiainen on siis leipää: voi olla sämpylä, siitähän tulee kaksi leipäpalaa puolitettuna... Paahtoleipää harvemmin, etenkin jos paahtoleivässä on sokeria, niin en tykkää. Ruisleipää, jos leivän päälle on kalaa.

Usein leivän päällä on levitettä, aikoinaan söin vain voita leivän päällä, sitten Voimariinia/Oivariinia. No, nykyään liian kallista, joten kaupan halvinta levitettä sitten. Siihen päälle ehkä keittokinkkuviipaleita (ohuen ohut) ja niiden päälle kasviksia, salaattia, tai nyt kesäkurpitsanviipaleita. Tai jos on hummusta tai pestoa (molempia teen itse) niin sitä ja kasviksia. On muuten minun mielestäni tosi hyvää!

Teetä, mustaa VAHVAA teetä. Ja sokeria, pari teelusikallista vähintään, riippuu mukin koosta, jättikuppiin 4tl.

Tuollaisella lähtee päivä käyntiin.

(syön noin 45min-2h heräämisestä, koska käytän aina heti herättyäni koiran lenkillä, ja joskus se lenkki voi olla pitkäkin)

Vierailija
42/50 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää aina. Päälle voita, juustoa, ehkä leikkelettä tai paistettu kananmuna, kurkku/tomaattia/paprikaa/salaattia. Joku hedelmä välillä lisäksi.

Haluaisin tykätä puuroista, niistä saa helposti monipuolisia ja terveellisiä. Vatsakin tykkäisi. Mutta mulla on vissiin joku kammo lapsuusajoilta ja puuron nielaiseminen on tosi etovaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida inspiraatiota irrota: iso kuppi kahvia, kaksi palaa ruisleipää (jälkiuuni), päällä rasvaa ja juustoa. Tällä mennään påivästä toiseen.

Vierailija
44/50 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena kuppi kahvia ja ehkä activia jugurtti.

Vapaapäivänä kahvia, paahtoleipä juustolla ja mustikka-kaura jugurtti + appelsiinimehua.

Vierailija
45/50 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivän juustolla ja kaakaota tai teetä. Teen fyysistä työtä, mutta aamulla ei ole nälkä.

Vierailija
46/50 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihan vaan nopeasti syön banaanin ja muutaman pähkinän yrttitee-/kaakaokupposen kanssa. Mutta silloin on kyllä tosi kiire. Yleensä teen munakokkelia tai paistettuja kananmunia, hedelmän ja kasviksia, tai amarantti- tai teffpuuroa (keliakia ja kauraakaan en pysty syömään), johon laitan joukkoon puolikkaan banaanin, marjoja, hamppujauhetta jne. Smoothiet kuulemma toimii joillekin, mutta itse en tunne itseäni kylläiseksi siitä. En pysty lähtemään mihinkään ilman aamupalaa. Jos olen etätöissä, niin voin skipata aamupalan, mutta jos olen liikkeellä, niin olen nälkäinen jo joskus klo 10 aikaan vaikka olen syönyt aamupalan.

Vierailija
47/50 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustamaton jogurtti, granola ja kahvi.

Viikonloppuisin rauhassa paahtoleipää, voita, juustoa, hedelmiä.

Vierailija
48/50 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustamaton jugurtti marjoilla ja leseillä, keitetty kananmuna, kahvia.

Tai sit paistettu kananmuna ruisleivän päällä jossa myös keittokinkkua, paprikaa, tuorekurkkua.

Vierailija
49/50 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan tuntemani terve ja normaalipainoinen ei syö aamupalaa.

Vierailija
50/50 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsön pöpsön, terveet ja normaalipainoiset nimenomaa syövät aamuisin ja paljon. Syön lähes aina ison kaurapuuron, siihen esim marjoja ja aina raejuustoa sekä rypsiöljyä. Sen jälkeen pala ruisleipää tai hedelmä ja iso kuppi maitokahvia. Treenaan todella paljon ja olen varsin hoikka. Kunnon aamupala kantaa koko päivän, tulee syötyä säännöllisesti.