IS: Jotain meissä ihmisissä tapahtuu, kun käytämme tinderiä. Luulemme, että nurkan takana on aina joku parempi ja että ei kannata sitoutua.
Taitaa tuo koskea vain naisia. En tunne ketään miestä joka saisi sieltä niin paljon naisia että se olisi noin vain helppoa vaihtaa parempaan. Lisäksi tinder tekee pelkkää hallaa miehen itsetunnolle.
Terhi tuskastui Tinderiin kuukaudessa tohtori selittää psykologista harhaa, joka saa meidät käyttäytymään huonosti deittisovelluksissa https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000009804480.html
Kommentit (467)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kauan kun lehteen asti oli päässyt nuorimies valittamaan naisten nirdoudesta Tinderissä. Tällä kertaa oli omalla naamalla ja näytettiin Tinder-profiilikin jonka kuvassa tyyppi näytti sarjamurhaajalta. Ihan säännönmukaisesti ei taas oltu kuunneltu naisia. Kuva on profiilin tärkein käyntikortti. Siihen koko touhu perustuu. Kuva kuntoon! Ottakaa ihan aikuisten oikeasti ne perusasiat ja tarkistakaa että ne on kunnossa.
Mikä on naisten top3 valituksia Tinderissä, huonot kuvat. Silti valtavan suuret määrät miehiä laittaa surkeat kuvat ja sitten valittaa kun ei flaksi käy.
Hesarissa oli hyvä esimerkki kun oli oikein komea timmi ja salilla käynyt nuorimies valittamassa ettei kelpaa naisille. Profiilissa oli kaksi kuvaa. Toisessa oli urheilullinen ja kroppa hyvin esillä ja sosiaalisen näköinen. Toisessa oli huppari ja rillit ja näytti about 15-vuotiaalta runopojalta. Tässäkin casessa kuvat pilasi koko jutun. Todennäköisesti niille jotka viehättyi siitä salimakekuvasta harrypotterkuva oli täydellinen turn off. Ja taas herkästä runopojasta viehättyvät ei halua ha uskalla mitään salimakea lähestyö eivätkä koe salimakea viehättävänä.
Muistan sen hämärästi, mutta eihän siinä ollut kuvissa kai sinänsä mitään vikaa - nehän kertoivat totuudenmukaisesti, millainen henkilö oli. Itse en oikeastaan ihan tajunnut, miksi ei niitä matvheja tullut - joten olisin taipuvainen uskomaan, että henkilö itse valikoi naisista juuri niitä, joille jompi kumpi hänen puolistaan oli turn off. VCarmasti olisi joillekin muille kelvannut. Eli tuossa oli vika ehkä siinä, ettei löytynyt sellaista, jonka kanssa olisi kiinnostukset osuneet yksiin. En toki sano, että sen miehenkään pitäisi alkaa tykkäillä muunlaisista naisista.
Ei niissä kuvissa itsessään ollutkaan vikaa vaan niiden yhdistelmässä mikä aivan taatusti söi kannatusta. Itsehän olisin ollut kiinnostunut siitä runopoikapuolesta mutta en olisi urheilullisen kuvan takia edes yrittänyt. Tottakai ihminen saa olla molempia, mutta Tinderiin kaltaisessa sovelluksessa tuskin toimii kovin hyvin liian iso ristiriita. Mikä tuli todistettua jo sillä että komea ja timmi mies päätyi lehteen valittamaan kun naisia ei kiinnostanut.
Itse en näe mitään ristiriitaa siinä, että herkkä runopoika olisi hyväkroppainen ja harrastaisi myös liikuntaa ja salilla käymistä. Tunnen paljon taiteellisia miehiä, ja heidän joukossaan on paljon sellaisia, jotka treenaavat, eikä minusta runojen kirjoittaminen ja herkkyys ole mitenkään ristiriidassa treenaamisen kanssa.
Jos hän olisi tuonut itsestään vain toista puolta esiin, olisi voinut kiinnostuneita tosiaan olla määrällisesti enemmän, mutta ehkä ne olisivat olleet vääränlaisia kiinnostuneita. Ymmärrettävästi mies etsii sellaista kumppania, joka tykkää hänestä kokonaisuutena, jolloin olisi tyhmää kertoa itsestään vain toinen puoli. Ja kyllä ainakin itse näkisin nimenomaan kiinnostavana, että ihmisessä on useita puolia.
No sinä et näe ristiriitaa mutta minä näen ja ihan konkreettisesti en olisi uskaltanut lähestyä. Siksi kun en itse käy salilla vaikka hoikka olenkin, vaikutti kuvien perusteella muutenkin liian urheilijapojalta minulle. Toki olen jo 30+ ja muistaakseni oli aika nuori se kaveri. Tiedä sit miten 10+ vuotta nuoremmat ajattelee.
Niin no hänhän ei ollut sitä, mitä sinä etsit, joten eikö ollut hyvä, että asia tuli ilmi jo profiilissa? Olisiko muka ollut parempi mennä treffeille toteamaan, että toinen onkin liian urheilullinen. Eihän se toinen puoli ihmisestä mihinkään katoa sillä, jos sen jättää mainitsematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--- Jos naisten valtava enemmistö kokee kiinnostavaksi ainoastaan 1-5% miehistä niin silloin vika ei ole miehissä. Vika on siinä, etteivät naisten vaatimukset ole enää tästä maailmasta.
--- Ja toiseksi se, että naisten mielestä joku 1-5% miehistä on kiinnostavia, ei tarkoita sitä, että kaikkien mielestä samat yksilöt ovat kiinnostavia. ---
Huomattavan suuren osan mielestä juuri ne samat yksilöt ovat kiinnostavia. Jos näin ei olisi, naisten miehille osoittama huomio jakautuisi paljon tasaisemmin kuin mitä oikeasti tapahtuu.
Ja parhaassakin tapauksessa suurin osa naisista potisi tyytymättömyyttä, sillä vaikka se paras 1-5% miehistä jokainen sitoutuisi vain yhteen naiseen, se tarkoittaa onnea vain 1-5% naisista. Loput naiset jäävät edelleen ilman sitä parisuhdetta. Mutta koska nämä kysytyimmät miehet harvemmin sitoutuvat vain yhteen naiseen, pääsee entistä useampi nainen osaksi tällaisen miehen haaremia.
Koska valtaosa naisista on pitkissä parisuhteissa, avoliitoissa ja avioliitoissa ja perustaa perheitäkin, on vaikea uskoa, että tämä kaikki hoituisi niin, että 1-5% miehistä paneskelee ympäriinsä. Eli "loput" naiset eivät suinkaan jää ilman parisuhdetta, vaan valtaosa löytää suhteen.
Tavis kirjoitti:
Kuunelkaa naisia! Tehkää sellainen profiili jonka nainen haluaa nähdä. Sanokaa naisille asioita joita hän haluaa kuulla. Bäng! Homma purkissa.
Pätee ihan kaikkialla että naiselle pitää luoda tunne jostain, se tunne voittaa aina faktat jos tarkastellaan isoa kuvaa. Yksilöissä on eroja ja moni ajattelee ihan omilla aivoilla. Jo profiilia luodessa kannattaa miettiä minkälaista naista hakee.
Huoh... No jos tiedossa on, että nainen ei kiinnostu miehestä vain pituuden ja saliharrastuksen perusteella, vaan haluaisi profiilista saada tietää tarkemmin, millainen ihminen mies on, niin kyllähän silloin kannattaa tehdä sellainen profiili, jossa on enemmän informaatiota. Se deitti-ilmoitus tehdään vastapuolelle, ei itseä varten.
Ei mieskään kiinnostu naisesta vain sillä perusteella, että nainen asuu Helsingissä ja on korkeasti koulutettu. Siksipä naisenkin kannattaa kertoa profiilissaan ikä ja laittaa valokuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--- Jos naisten valtava enemmistö kokee kiinnostavaksi ainoastaan 1-5% miehistä niin silloin vika ei ole miehissä. Vika on siinä, etteivät naisten vaatimukset ole enää tästä maailmasta.
--- Ja toiseksi se, että naisten mielestä joku 1-5% miehistä on kiinnostavia, ei tarkoita sitä, että kaikkien mielestä samat yksilöt ovat kiinnostavia. ---
Huomattavan suuren osan mielestä juuri ne samat yksilöt ovat kiinnostavia. Jos näin ei olisi, naisten miehille osoittama huomio jakautuisi paljon tasaisemmin kuin mitä oikeasti tapahtuu.
Ja parhaassakin tapauksessa suurin osa naisista potisi tyytymättömyyttä, sillä vaikka se paras 1-5% miehistä jokainen sitoutuisi vain yhteen naiseen, se tarkoittaa onnea vain 1-5% naisista. Loput naiset jäävät edelleen ilman sitä parisuhdetta. Mutta koska nämä kysytyimmät miehet harvemmin sitoutuvat vain yhteen naiseen, pääsee entistä useampi nainen osaksi tällaisen miehen haaremia.
Mieluummin olisin osana haaremia kuin seksittömässä tyytymissuhteessa. Onneksi on (oli) mahdollista myös saada ihan normaali parisuhde eli suhde, joka perustui keskinäiseen ihastumiseen joka syveni rakastumiseksi ja rakastamiseksi. Suurin osa ihmisistä edelleen pariutuu ja väitän, että suurin osa pariutuu nimenomaan sillä tavalla että kohtaa kiinnostavan ihmisen ja ihastuu tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstamiehen maailmasta eivät ole seuraavat asiat: normaali päihteidenkäyttö, koulutus, työpaikka, siisti olemus, hajuttomuus ja siisti asunto, ei mielenterveyden ongelmia. Jos naisen erehtyy näitä "vaatimaan", vaatimukset eivät ole tästä maailmasta.
Mä olen varmaankin tällainen "palstamies", mutta mulla kyllä on noi kaikki asiat kunnossa. En tiedä olenko sitten vain poikkeus, en ole käynyt muiden palstamiesten kotien siisteyttä tarkastamassa.
No mitä aivan mahdotonta ufoa naiset on sinulta vaatineet?
Olen naisille ilmaa, he eivät kiinnostu minusta tai halua olla kanssani missään tekemisissä. Mutta tähän on olemassa täysin järkevä syy: kasvonpiirteeni ovat paljon keskimääräistä rumemmat.
Minä en siis koe että naiset ovat vaatineet minulta mitään täysin ufoa. Se että nainen vaatii mieheltä kasvoja jotka eivät ole rumat, on mielestäni ihan kohtuullinen vaatimus. Se että minä en kykene tuota vaatimusta täyttämään, on minun syyni, ei naisten.
Kyllä se on neuroepätyypillisyytesi, mikä on ongelma. Ei yksikään neuronormaali kirjoittaisi tuollaista lausetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska valtaosa naisista on pitkissä parisuhteissa, avoliitoissa ja avioliitoissa ja perustaa perheitäkin, on vaikea uskoa, että tämä kaikki hoituisi niin, että 1-5% miehistä paneskelee ympäriinsä. Eli "loput" naiset eivät suinkaan jää ilman parisuhdetta, vaan valtaosa löytää suhteen.
Itse asiassa ei löydä, vaan lapsettomien sinkkunaisten osuus kasvaa vuosi vuodelta. Atlantin toisella puolella vuoteen 2030 mennessä lapsettomien sinkkunaisten osuus nousee oliko nyt 45% naisista. Se alkaa olla jo huolestuttava lukema. Tokikaan jenkkien touhu ei ole suoraan sovellettavissa Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstamiehen maailmasta eivät ole seuraavat asiat: normaali päihteidenkäyttö, koulutus, työpaikka, siisti olemus, hajuttomuus ja siisti asunto, ei mielenterveyden ongelmia. Jos naisen erehtyy näitä "vaatimaan", vaatimukset eivät ole tästä maailmasta.
Mä olen varmaankin tällainen "palstamies", mutta mulla kyllä on noi kaikki asiat kunnossa. En tiedä olenko sitten vain poikkeus, en ole käynyt muiden palstamiesten kotien siisteyttä tarkastamassa.
Olen naisille ilmaa, he eivät kiinnostu minusta tai halua olla kanssani missään tekemisissä. Mutta tähän on olemassa täysin järkevä syy: kasvonpiirteeni ovat paljon keskimääräistä rumemmat.
Minä en siis koe että naiset ovat vaatineet minulta mitään täysin ufoa. Se että nainen vaatii mieheltä kasvoja jotka eivät ole rumat, on mielestäni ihan kohtuullinen vaatimus. Se että minä en kykene tuota vaatimusta täyttämään, on minun syyni, ei naisten.
Kyllä se on neuroepätyypillisyytesi, mikä on ongelma. Ei yksikään neuronormaali kirjoittaisi tuollaista lausetta.
Nonni... meidän yhden viestin perusteella neuroepätyypilliseksi diagnosoiva on taas saapunut paikalle. Ja aina ne "neuroepätyypilliset" tuntuvat olevan miehiä. Olematta ammattilainen minusta tuntuu vahvasti siltä, että tämä muita kovasti neuroepätyypilliseksi leimaava on itse juurikin neuroepätyypillinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni on paljon aknearpia kasvoissa, epäsymmetriset kasvonpiirteet, hiukset ovat vetäytyneet ohimoilta, hammasluu on kellertävä ja hampaat ahtaassa ja siksi hieman ristissä, huulet ohuet. Objektiivisesti ajatellen siis useita sellaisia asioita, joita pidetään komeuden vastakohtana (leukakin on, muuten, aika pieni). Kuitenkin ihastuin häneen silmittömästi ensisilmäyksellä, enkä ole hänen ensimmäisensä. Kun liikumme ulkona, naiset ottavat häneen katsekontaktia ja heittäytyvät juttusille, koska hän on ihminen, joka itse katsoo silmiin, on kiinnostunut kohtaamaan muita ihmisiä, elekieli on avointa.
Olet ihan itse rakentanut itsellesi tuon ulkonäkövankilan ja se on surullista.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä ajattelen, että yhteen kumppaniin tyytymisessä olisi toki se hyöty, että voisi jättää kondomit pois. Itselleni tuo ei kyllä riitä voittamaan kaikkia monogamian haittapuolia.
Tuolla asenteella voi olla pariutuminen tietty melko haastavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nonni... meidän yhden viestin perusteella neuroepätyypilliseksi diagnosoiva on taas saapunut paikalle. Ja aina ne "neuroepätyypilliset" tuntuvat olevan miehiä. Olematta ammattilainen minusta tuntuu vahvasti siltä, että tämä muita kovasti neuroepätyypilliseksi leimaava on itse juurikin neuroepätyypillinen.
Lue tuo lause. Nainen vaatii mieheltä kasvoja, jotka eivät ole rumat. Eihän tuossa ole pienintäkään järkeä. En ole koskaan nähnyt naista tai kuullut naisesta, joka kulkisi vaatimalla miehiltä, että "Sinun kasvosi eivät saa olla rumat!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö joku vielä tinferiä, itse poistuin sieltä vuosia sitten kun huomasin että naiset siellä on 80% tekoälyjä.
Huijausta koko mesta.
Eli sinä saat mätsejä vain bottien kanssa? Mietipä miksi.
Eiköhän tuo nyt ole aika päivänselvää, miksei hän saa niitä mätsejä: hän ei ole riittävän hyvännäköinen kuvissaan. Tutkimuksetkin sen osoittavat: naisten tykkäykset tinderissä painottuvat todella vahvasti hyvin pienelle joukolle miehiä, ja noin 50 % mieskäyttäjistä ei saa käytännössä ollenkaan tykkäyksiä.
Ei ole vaikea arvata, kuuluuko tuo kenelle vastasit siihen huonompaan 50 % joukkoon miehistä.
Veikkaan kyllä, että kysymys ei ole niinkään ulkonäöstä kuin siitä millaisen vaikutelman onnistuu antamaan kuvillaan. Naiset lukevat hyvin tarkkaan miehen ilmeet ja kuvien rekvisiitan ja tekevät siitä omia päätelmiään. Tämä on välttämätöntä ihan oman turvallisuudenkin takia. Tuskin Brad Pittkään saisi kovin monta matchiä sarjamurhaajailmeellä.
Vierailija kirjoitti:
Deittisovellukset johtavat siihen, että kaikki naiset deittailevat samoja miehiä. Tämän vuoksi naisten ylivoimainen enemmistö pettyy, kun "miehet" eivät halua sitoutua.
Tästä seuraa sanonta "miehet eivät halua sitoutua", ja suosikkini "hyviä miehiä ei ole". Tosi asiassa kyse on miesten hyvin pienestä vähemmistöstä, ja 95-99% miehistä ovat tyystin näkymättömiä.
Aika kovat prosentit, kun suurin osa miehistä ja naisista kuitenkin on ihan monogaamisessa parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet, jos ette saatte matcheja niin kehittäkää itseänne ja tehkää itsestänne jollain tavoin parempia kuin ne muut miehet tai vaihtoehtoisesti olkaa onnellisia sinkkuina. Valittamalla ja uhrautumalla, ette oikeasti pääse yhtään mihinkään.
Tiettyyn rajaan asti tuo on hyvä neuvo. On kuitenkin muistettava, ettei kukaan (aikuinen) voi kasvaa pituutta, lihaksiaan ei voi kasvattaa määräänsä enempää ja kasvonpiirteet ovat geneettinen ominaisuus. Ja jos hiukset päästä lähtevät, ei sille oikein mitään voi. Ja vain aniharva voi tulla varakkaaksi siinä mitassa, että se naisilta saatuun huomioon vaikuttaisi.
Minusta tuntuu vahvasti siltä, että nämä "valittajat" ovat suurimmaksi osaksi juuri sellaisia, jotka ovat kehittäneet itsensä ainakin hyvin lähelle sitä maksimia, joka heidän on mahdollista saavuttaa taloudellisesti ja geneettisesti. Nyt siis oletetaan, ettei mukana ole lottovoittoa, anabolisia steroideja tai kosmeettista kirurgiaa. Ja kun vielä vuosien itsensä kehittämisen jälkeenkin käteen jää vain tyhjä arpa, miltä veikkaat sen tuntuvan?
Edellä kuvatun vuoksi nämä miehiä neuvovat heput netissä ovatkin alkaneet käskeä pohtimaan, onko itsensä maksimiin kehittäminen vaivansa arvoista. Jos on numeroina ilmaistuna vaikkapa 5/10, mutta 5-10 vuoden työn tuloksena pystyisi nostamaan tasonsa lukemaan 7/10, kannattaako se? Tämä siksi, että naisten ylivoimainen enemmistö edelleenkin haluaa vain niitä kaikkein parhaimpia ysin tai kympin miehiä. Siinä pelissä ei riitä, että kuuluu vain miesten parhaaseen kolmannekseen (7/10).
Ja kaikkein tärkeintä: ei riitä, että miehet tekevät oman osansa. Myös naisten on tehtävä se oma osuutensa. Muuten ei tulosta synny.
Sanoisin, että tuossa kohtaa miehen ongelma ei ole fyysiset ominaisuudet, se on henkiset ominaisuudet. Ensinnäkin, tyyppi joka laittaa ihmisiä numerojanalle, lähtökohtaisesti ei jatkoon.
Ei ne miehet välttämättä saa sieltä ketään parempaa, mutta yrittävät kuitenkin ja kun jäävät tapailemalleen naiselle kiinni siitä, että edelleen ovat aktiivisia tinderissä, niin eivät saa sitten enää sitäkään naista. Sellaista se on.
Miehet tinderissä siis vain luulevat, että voisivat löytää paremman. Eivät he sitä välttämättä löydä/saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kauan kun lehteen asti oli päässyt nuorimies valittamaan naisten nirdoudesta Tinderissä. Tällä kertaa oli omalla naamalla ja näytettiin Tinder-profiilikin jonka kuvassa tyyppi näytti sarjamurhaajalta. Ihan säännönmukaisesti ei taas oltu kuunneltu naisia. Kuva on profiilin tärkein käyntikortti. Siihen koko touhu perustuu. Kuva kuntoon! Ottakaa ihan aikuisten oikeasti ne perusasiat ja tarkistakaa että ne on kunnossa.
Mikä on naisten top3 valituksia Tinderissä, huonot kuvat. Silti valtavan suuret määrät miehiä laittaa surkeat kuvat ja sitten valittaa kun ei flaksi käy.
Hesarissa oli hyvä esimerkki kun oli oikein komea timmi ja salilla käynyt nuorimies valittamassa ettei kelpaa naisille. Profiilissa oli kaksi kuvaa. Toisessa oli urheilullinen ja kroppa hyvin esillä ja sosiaalisen näköinen. Toisessa oli huppari ja rillit ja näytti about 15-vuotiaalta runopojalta. Tässäkin casessa kuvat pilasi koko jutun. Todennäköisesti niille jotka viehättyi siitä salimakekuvasta harrypotterkuva oli täydellinen turn off. Ja taas herkästä runopojasta viehättyvät ei halua ha uskalla mitään salimakea lähestyö eivätkä koe salimakea viehättävänä.
Muistan sen hämärästi, mutta eihän siinä ollut kuvissa kai sinänsä mitään vikaa - nehän kertoivat totuudenmukaisesti, millainen henkilö oli. Itse en oikeastaan ihan tajunnut, miksi ei niitä matvheja tullut - joten olisin taipuvainen uskomaan, että henkilö itse valikoi naisista juuri niitä, joille jompi kumpi hänen puolistaan oli turn off. VCarmasti olisi joillekin muille kelvannut. Eli tuossa oli vika ehkä siinä, ettei löytynyt sellaista, jonka kanssa olisi kiinnostukset osuneet yksiin. En toki sano, että sen miehenkään pitäisi alkaa tykkäillä muunlaisista naisista.
Ei niissä kuvissa itsessään ollutkaan vikaa vaan niiden yhdistelmässä mikä aivan taatusti söi kannatusta. Itsehän olisin ollut kiinnostunut siitä runopoikapuolesta mutta en olisi urheilullisen kuvan takia edes yrittänyt. Tottakai ihminen saa olla molempia, mutta Tinderiin kaltaisessa sovelluksessa tuskin toimii kovin hyvin liian iso ristiriita. Mikä tuli todistettua jo sillä että komea ja timmi mies päätyi lehteen valittamaan kun naisia ei kiinnostanut.
Itse en näe mitään ristiriitaa siinä, että herkkä runopoika olisi hyväkroppainen ja harrastaisi myös liikuntaa ja salilla käymistä. Tunnen paljon taiteellisia miehiä, ja heidän joukossaan on paljon sellaisia, jotka treenaavat, eikä minusta runojen kirjoittaminen ja herkkyys ole mitenkään ristiriidassa treenaamisen kanssa.
Jos hän olisi tuonut itsestään vain toista puolta esiin, olisi voinut kiinnostuneita tosiaan olla määrällisesti enemmän, mutta ehkä ne olisivat olleet vääränlaisia kiinnostuneita. Ymmärrettävästi mies etsii sellaista kumppania, joka tykkää hänestä kokonaisuutena, jolloin olisi tyhmää kertoa itsestään vain toinen puoli. Ja kyllä ainakin itse näkisin nimenomaan kiinnostavana, että ihmisessä on useita puolia.
No sinä et näe ristiriitaa mutta minä näen ja ihan konkreettisesti en olisi uskaltanut lähestyä. Siksi kun en itse käy salilla vaikka hoikka olenkin, vaikutti kuvien perusteella muutenkin liian urheilijapojalta minulle. Toki olen jo 30+ ja muistaakseni oli aika nuori se kaveri. Tiedä sit miten 10+ vuotta nuoremmat ajattelee.
Niin no hänhän ei ollut sitä, mitä sinä etsit, joten eikö ollut hyvä, että asia tuli ilmi jo profiilissa? Olisiko muka ollut parempi mennä treffeille toteamaan, että toinen onkin liian urheilullinen. Eihän se toinen puoli ihmisestä mihinkään katoa sillä, jos sen jättää mainitsematta.
Näin minun kannaltani mutta tuo mies on joutunut menemään lehteen asti valittamaan kun naisia ei kiinnosta. Eli hänen kannattaisi miettiä minkälaista naista haluaa ja joko tuunata profiili sen mukaan tai ainakin olla tekemättä siitä sellaista että kaksi ääripäätä on edustettuina samassa profiilissa eikä kelpaa kummallekaan ääripäälle. Minun puolestani toki voi myös jatkaa tuolla linjalla ja valittamista :D.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä diagnoosista, tohtori.
Luit varmaan myös sen mun viestin, missä kerroin kuinka sain Tinderissä kolmen kuukauden aikana kaksi tykkäystä, joista toinen oli botti ja toinen oli trans.
Tuon tinder kokeen jälkeen tajusin itse lopullisesti, että kasvoni ovat luotaantyöntävät. En kirjaimellisesti saanut yhtäkään tykkäystä oikealta naiselta!!
Mutta kiitos sinulle kuitenkin että tulit kaasuvalottamaan tänne minua, ja kertomaan kuinka kaikki johtuikin vain luonteestani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten jälleen kerran havaitsemme, turhautuneisuus on suurta niin naisten kuin miestenkin keskuudessa. Ratkaisu on olemassa, mutta siihen ei päästä sillä, että vain toinen osapuoli (miehet) tekevät muutoksia. Myös toisen osapuolen (naisten) on tehtävä se oma osuutensa.
Onko tässä nyt varsinaisesti olemassa mitään ongelmaa, joka pitäisi ratkaista? Ihmiset toimivat nykyisellä tavalla koska he haluavat toimia näin. Selkeästi ihmiset nauttivat nykyisestä tavasta deittailla, koska eiväthän he muuten toimisi tällä tavoin.
Eli miehet ja naiset toimivat täsmälleen sillä tavalla minkä he kokevat hyödyttävän heitä eniten. Kyllä he muuttavat itse toimintaansa, jos kokevat että nykyinen käytös ei enää tuota haluttua lopputulosta.
Ajatellaan sitä naisten tavoittelemaa parasta tilannetta, jossa nämä tavoitelluimmat 1-5% miehistä kukin sitoutuu monogaamisesti vain yhteen naiseen. Näin ei tapahdu, mutta oletetaan. TässäKIN tilanteessa ainoastaan 1-5% naisista saa tavoittelemansa parisuhteen, ja loput 95-99% naisista jää ilman.
Valitettavasti olemme kaikki nähneet tälläkin palstalla, että naiset eivät muuta toimintaansa, vaikka eivät saavutakaan sitä toivottua tulosta. Sen sijaan naiset ovat innokkaita kertomaan miehille, miten heidän tulisi muuttua.
No oletetaan että se mitä sanot on totta, ja että naiset kilpailevat pienen eliittimiesjoukon huomiosta, ja nämä miehet sitten pyörittävät haaremiaan, kunnes kyllästyvät ja valitsevat yhden onnekkaan naisen itselleen.
Jos naiset haluavat näin toimia, niin se on heidän oma asiansa. Selkeästi naiset sitten vaan nauttivat noin toimimisesta, koska eiväthän he muuten noin tekisi. Minä tai sinä emme voi tähän asiaan vaikuttaa, eikä meidän mielipiteellä ole tässä asiassa painoarvoa.
Ihmiset ovat rationaalisia toimijoita, ja pyrkivät toimimaan kussakin tilanteessa suurimman mahdollisen hyödyn periaatteella.
Jos olisit oikeassa, emme näkisi pitkin mediaa ja tätäkin palstaa valitusta siitä, kuinka "miehet eivät sitoudu" ja kuinka "hyviä miehiä ei ole missään". Koska jos vallitseva tilanne on haluttu, ei valittamiselle ole syytä.
Ratkaisu on todellakin se, että naiset muuttavat toimintaansa. Miesten enemmistön muuttuminen ei siihen riitä (koska tarvitaan naisten panos), eikä eliittimiehillä ole tarvetta.
Toisaalta jos ne muut miehet eivät ole sitä, mitä naiset etsivät, niin eivät he oikein voi alkaa näitäkään miehiä deittailla. Eivät naiset sille mitään voi, jos osa miehistä on totaalisen epäkiinnostavia.
Eli taas pyörähdetään se sama kehä ympäri. Ei auta kuin sanoa sama asia taas kerran. Jos naisten valtava enemmistö kokee kiinnostavaksi ainoastaan 1-5% miehistä niin silloin vika ei ole miehissä. Vika on siinä, etteivät naisten vaatimukset ole enää tästä maailmasta.
Jos verrataan vaikka miesten keskimääräistä pituutta, koulutusta ja tulotasoa sadan vuoden takaiseen tilanteeseen, ovat miehet nostaneet tasoaan aivan huimaavasti. Ongelma on siinä, että KAIKKI miehet ovat nostaneet tasoaan, jolloin naisten näkökulmasta kukaan ei ole nostanut tasoaan (muiden miesten yläpuolelle). Lisäksi naiset ovat itse nostaneet huimasti tasoaan, mutta vaativat edelleenkin miestä, joka on vielä tasokkaampi kuin he itse. Pisteenä iin päällä nainen ei enää vertaile keskenään oman kotikylän miehiä valiten niistä sen mieluisimman. Nainen vertailee kaikkia maailman miehiä haaveillen sitten näistä siitä parhaimmasta.
Tilannetta ei voida korjata sillä, että miehet "nostavat tasoaan".
Muutama huomio. Ensinnäkään perinvalinta ei tapahdu niin, että vertaillaan miehiä ja "valitaan mieluisin" - näin ei ollut edes entisaikojen kyläyhteisöissä, joihin nyt ilmeisesti viittaat (ja lisäksi ei silloinkaan aina löytynyt mieluisaa kumppania kotikylältä, vaan sekä naiset että miehet ovat etsineet kauempaankin). Parinvalintaa ei tehdä kuten auto- tai asuntokauppaa tai eri kenkämallien vertailua eri kaupoissa.
Ja toiseksi se, että naisten mielestä joku 1-5% miehistä on kiinnostavia, ei tarkoita sitä, että kaikkien mielestä samat yksilöt ovat kiinnostavia. On totta, että jotkut miehistä kiinnostaa isompaa osaa naisista kuin jotkut muut, ja jotkut ominaisuudet ovat keskimäärin toivottavampia kuin toiset - mutta tässä ei kyllä ole mitään eroa siihen, miten se menee toisinpäin. Karkeasti voisi sanoa, että keskimäärin pitkähiuksinen, naisellinen ja normaalipainoinen nainen kiinnostaa miehiä enemmän ja todennäköisemmin kuin lyhyttukkainen, maskuliininen ja ylipainoinen. Mutta noin muuten ihmisillä on aika paljon henkilökohtaisia preferenssejä, jotka sitä kiinnostusta ohjailevat. Jos esim. minä ja viisi ystävääni etsisimme miehiä Tinderistä ja pyyhkisimme kukin oikealle vai 1-5% miehistä, voisi hyvinkin käydä niin, että kukaan ei olisi valinnut samoja miehiä, tai sitten tällaisia olisi vain muutama.
Se on varmasti totta, että tietyntyyppiset miehet eivät herätä juuri yhdessäkään naisessa kiinnostusta, ja esim. tuossa ystäväesimerkissäni voisi hyvinkin olla, että meidän kaikkien mielestä juuri tietyt profiilit olisivat erityisen epäkiinnostavia. Tosin veikkaanpa, että menee samoin naisten kohdalla. Jotkut naiset eivät herätä yhdenkään miehen kiinnostusta.
Millä perusteella koet, että naisten "vaatimukset" eivät ole tästä maailmasta? Millaisia vaatimuksia pidät kohtuuttomina, ja miksi? Kannattaa muistaa, että korkeasri koulutettujen keskuudessa tuo koulutus ON nimenomaan "tätä maailmaa", eli sitä todellisuutta, jossa he elävät.
Tämä on erittäin hyvä pointti. Jos ajattelee omaa kaveripiiriäkin, koskaan ei olla kiinnostuttu samoista miehistä. Päinvastoin. Monesti sitä ihmettelee kavereidensa valintoja ja miesmakua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä diagnoosista, tohtori.
Luit varmaan myös sen mun viestin, missä kerroin kuinka sain Tinderissä kolmen kuukauden aikana kaksi tykkäystä, joista toinen oli botti ja toinen oli trans.
Tuon tinder kokeen jälkeen tajusin itse lopullisesti, että kasvoni ovat luotaantyöntävät. En kirjaimellisesti saanut yhtäkään tykkäystä oikealta naiselta!!
Mutta kiitos sinulle kuitenkin että tulit kaasuvalottamaan tänne minua, ja kertomaan kuinka kaikki johtuikin vain luonteestani.
Eri mutta 90% todennäköisyydellä ongelma on ihan surkee profiilisi. Huonot kuvat ja huonot tekstit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa ei löydä, vaan lapsettomien sinkkunaisten osuus kasvaa vuosi vuodelta. Atlantin toisella puolella vuoteen 2030 mennessä lapsettomien sinkkunaisten osuus nousee oliko nyt 45% naisista. Se alkaa olla jo huolestuttava lukema. Tokikaan jenkkien touhu ei ole suoraan sovellettavissa Suomeen.
"lapsettomien sinkkunaisten osuus nousee oliko nyt 45% naisista"
Käsittämätön lukema, jos siis pitää paikkansa.
Pelimiehen tunnuslausehan on "sano minulle mitä haluat, ja minä sanon sinulle mitä haluat kuulla".