Taas työttömiä kohtaan halveksuntaa lietsova artikkeli
IL Plus: Make lusmuili kotona ja joi kaljaa kuusi vuotta - Nyt hän teki sen minkä Orpon hallitus haluaa
Ja mainitaanpa tuossa artikkelissa vielä, että kuinka helppoa se etuuksilla kaljanjuonti ja lusmuilu on.
Aivan sairasta. Miten tällaista saa tehdä tässä maassa yhtä ihmisryhmää kohtaan? Eikö tällaiset artikkelit ym. avautumiset, joita nyt on mediassakin ollut, ole kiihottamista kansanryhmää kohtaan? Annetaan ikään kuin kuva juopottelevista ja laiskoista lusmuilevista työttömistä. Viedään ihmisarvo kokonaan ja sellaisilta, joilla on muutenkin vaikeaa. Kohta saa varmaan työttömien päällekin sylkeä.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu että työttömien halveksuminen on aina tässä maassa ollut aivan kuin valtiovallan erityisessä suojeluksessa. Eläkeläiset tulevat sitten perässä hyvänä kakkosena.
Eläkeläiset ovat selkeästi valtiovallan erityisessä suojeluksessa olleet aina. Jatkuvasti eläkeläiset vinkuvat miten ovat itse eläkkeensä maksaneet ja sen ansainneet eikä raha mihinkään muka riitä. Vaikka tosiasiassa tämän päivän työläiset maksavat valtaosan nykyeläkkeistä. Kummasti työttömänä pärjää puolta pienemmällä summalla kuin alimmat takuueläkkeet. Eikä ole sitäkään ansainneet vaikka ovat kymmeniä vuosia tehneet töitä. Töihin ei pääse eikä eläkkeelle pääse.
Hmmm. Minä ainakin pärjään eläkkeelläni ihan hyvin, nettoeläkkeeni on 1260 e/kk. En ole oikeutettu asumistukeen enkä toimeentulotukeen, koska tuloni ovat liian suuret, ei haittaa. Asun omassa itse ja yksin maksamassani kämpässä, lapset jo aikuisia. Lääkkeisiin menee siten, että lääkekatto täyttyy joka vuosi, hyvä että on tämmöinen katto. Lisäksi menee vuositasolla noin 400 euroa reseptilääkkeeseen, joka ei ole korvattava. Ei mitään hätään, jos ei tule mitään kalliita sairaalalaskuja, toistaiseksi niiltä välttynyt. Mutta tämä on vain minun tilanteeni, jollakin toisella on isommat menot ja pienempi eläke.
Niin ja kolmannella pienemmät menot ja paljon suurempi eläke.
Edesmennyt isäni sai eläkettä 2400e. Tiedän, kun tein perunkirjoituksen. Menot pienet, asui perimässään rintamamiestalossa maalla, omisti myös osakkeen kaupungissa. Kävi pelkän kansakoulun, plus jonkin kansanlaisopiston kurssin.
Sinä saat eläkettä nettona suunnilleen saman verran kuin työtön Helsingissä kaikki tuet yhteensä laskettuna.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tätä riittää... yksi tuttava työikäinen 32v kahden pienen lapsen isä makaili kotona vuodennpäivät nosti tukia. Ei kannata mennä töihin oli selitys. Töitä olisi ollut tarjolla vanhassa työpaikassa mutta häntä ei napunnut. Liian pieni palkka. Totesin että mikset menet siksi aikaa kunnes löydät muuta tilalle. Samaan aikaan avovaimo käy töissä ahkerasti. Kyllä ihmettelin parhaassa työiässä kahden lapsen isä mies makaa kotona antaa avopuolison elätellä perhettä pienellä palkalla. Ja kyllä sieltä perheestä palauttetta anettiin että nyt töihin mies ei perhettä tuilla elätellä. No nyt onneksi töissä on sentää..
No hyvä, vapauduit sinäkin nyt siten siinä samalla sitten siitä heidän elämänsä tarkkailun tehtävästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät saavat arvostuksensa takaisin, kun hallitus panee heidät töihin. Sitten ei enää voi puhua lokeista ja loisista.
Hallitus on sitten hyvä ja panee heidät sellaisiin töihin joista maksetaan kelvollinen palkka.
Hmmm. Minä ainakin pärjään eläkkeelläni ihan hyvin, nettoeläkkeeni on 1260 e/kk. En ole oikeutettu asumistukeen enkä toimeentulotukeen, koska tuloni ovat liian suuret, ei haittaa. Asun omassa itse ja yksin maksamassani kämpässä, lapset jo aikuisia. Lääkkeisiin menee siten, että lääkekatto täyttyy joka vuosi, hyvä että on tämmöinen katto. Lisäksi menee vuositasolla noin 400 euroa reseptilääkkeeseen, joka ei ole korvattava. Ei mitään hätään, jos ei tule mitään kalliita sairaalalaskuja, toistaiseksi niiltä välttynyt. Mutta tämä on vain minun tilanteeni, jollakin toisella on isommat menot ja pienempi eläke.