Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako yksin elävän ostaa 1.2 kg painava juusto

Vierailija
03.09.2023 |

tarjouksesta?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandee koska sitä voi käyttää jumppapunttina niin kauan kun sitä on riittävästi jäljellä.

Vierailija
42/46 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla juustoon tulee hiivainen haju ja maku, jos se on kauan jääkaapissa.

Säilytät sitä väärin, luultavasti liian tiiviissä muovisessa astiassa tai pussissa. Esimerkiksi puinen säilytysastia olisi paras, niin ylimääräinen kosteus pääsee pois juuston pinnalta. Myös se jääkaappi kannattaa välillä pestä.

Jos juuston pinnalla on hilemäistä valkoista hometta, niin sen voi myös leikata pois, ja loppu juustosta on edelleen hyvää.

"

uuston pintaan ilmestyvä ohut valkoinen kerros ei ole hometta tai hiivaa.

– Kyse on kalsiumlaktaatista eli kalsiumin maitohapon suolasta." https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/dbcee1b6-29ba-4cd2-af87-c82…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on myyntiaikaa. Mutta kannattaa palastella se, joku pala säilyy jääkaapissa.

Juustoa voi myös pakastaa. Mulla on raasteet pakasteessa.

Kun oltiin suurperhe, silti iso juusto leikattiin vähintään puoliksi, vaikka toinen puoli oli jääkaapissa jemmassa.

Mä inhoon sanaa "palastella".

Minustakin tuli näköjään kerrasta inhoaja.

Vierailija
44/46 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paranee vanhetessaan juustot ja muuttuvat luonteikkaiksi homejuustoiksi.

Juustot parhaita pitkään kypsytettyinä ja nuoret tuorejuustot eivät ole ehtineet kehittyä täyteen maistuvuuteensa.

Paranee avaamattomassa myyntipakkauksessaan toki, mutta kun sen avaa ja ehkä vielä koskettaa juustoa käsillään, niin juustoon pääsee bakteereita ja homeitiöitä.

Vierailija
45/46 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En omista pakastinta. Vain 2 huonoa vaihtoehtoa; joko se homehtuu tai sit horin sitä liikaa.

No eihän juusto homehdu muutamassa viikossa. Ja ei juustoa voi syödä liikaa, syö sen verran kuin huvittaa.

Kertokaa nyt viisaammat miten se juusto säilyy homehtumatta avaamisen jälkeen? Meillä tuppaa homehtumaan ja olen kokeillut säilytystä juustokuvussa ja ihan vaan alkuperäisessä pakkauksessa.

Pakastaminen on varmasti hyvä vaihtoehto, jos pakastimessa tila riittää.

Vierailija
46/46 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juusto lihottaa senkin pullukat.