Kannattaako yksin elävän ostaa 1.2 kg painava juusto
Kommentit (46)
No jos syö paljon juustoa. Minä ostan kyllä kilon juustoja useinkin, ja miksi ei isompiakin. Pidän juustosta. Ja juusto kyllä säilyy oikein säilytettynä melko pitkään, reilusti yli pakkausmerkinnän.
Muistat vaan vaihtaa höyläyspintaa välillä
LOL siis sinun on kysyttävä tuota vauva.fi palstalla?
No ei siinä mitään. Näihin elämän suuriin kysymyksiin on hyvä saada vastaus laajalla otannalla.
Jatkakaa, olkaa hyvä!
PS. Kannattaa jos on hyvää juustoa.
Jos on myyntiaikaa. Mutta kannattaa palastella se, joku pala säilyy jääkaapissa.
Juustoa voi myös pakastaa. Mulla on raasteet pakasteessa.
Kun oltiin suurperhe, silti iso juusto leikattiin vähintään puoliksi, vaikka toinen puoli oli jääkaapissa jemmassa.
Ostasin kyllä jos se olis sydänmerkillä varustettu vähäsuolainen juusto mutta todennäkösesti se on myrkkysuolainen joten jättäisin ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Jos on myyntiaikaa. Mutta kannattaa palastella se, joku pala säilyy jääkaapissa.
Juustoa voi myös pakastaa. Mulla on raasteet pakasteessa.Kun oltiin suurperhe, silti iso juusto leikattiin vähintään puoliksi, vaikka toinen puoli oli jääkaapissa jemmassa.
Mä inhoon sanaa "palastella".
Sinkku ja ostan valmiiksi viipaloituja juustoja. Yleensä 2 eri juustoa ja eri tyyppisiä. Viipaloidut kalliimpia kuin pala.
En omista pakastinta. Vain 2 huonoa vaihtoehtoa; joko se homehtuu tai sit horin sitä liikaa.
Kato kilohintaa, jos hintaero on 5snt niin en ostaisi.
Vierailija kirjoitti:
No jos syö paljon juustoa. Minä ostan kyllä kilon juustoja useinkin, ja miksi ei isompiakin. Pidän juustosta. Ja juusto kyllä säilyy oikein säilytettynä melko pitkään, reilusti yli pakkausmerkinnän.
Totta, juusto säilyy ihan helposti syömäkelpoisena viikkokausia sen parasta ennen- merkinnän jälkeen. Muovipussissa juustoa ei kannata hautoa pilalle.
Sinkku kirjoitti:
Sinkku ja ostan valmiiksi viipaloituja juustoja. Yleensä 2 eri juustoa ja eri tyyppisiä. Viipaloidut kalliimpia kuin pala.
Valmiiksi viipaloidut ovat myös maultaan huonompia kuin palajuustot.
Mulla joko ehtis kuivua tai lihoisin.
Vierailija kirjoitti:
En omista pakastinta. Vain 2 huonoa vaihtoehtoa; joko se homehtuu tai sit horin sitä liikaa.
No eihän juusto homehdu muutamassa viikossa. Ja ei juustoa voi syödä liikaa, syö sen verran kuin huvittaa.
Paranee vanhetessaan juustot ja muuttuvat luonteikkaiksi homejuustoiksi.
Juustot parhaita pitkään kypsytettyinä ja nuoret tuorejuustot eivät ole ehtineet kehittyä täyteen maistuvuuteensa.
Luin hiljattain jostain, että juusto säilyy periaatteessa ikuisesti kunhan höyläät sitä niin, että joka puolella on juustoa on tuoretta pintaa. Vanhin pinta pois ekana.
Kannattaa ostaa, jos käyttää juustoa paljon ja voi pakastaa osan sellaisenaan tai raasteena. Itse ostan yleensä vain valmiita viipaleita, koska en syö juustoa kovin paljon, eikä pakastimessa ole kauheasti tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Luin hiljattain jostain, että juusto säilyy periaatteessa ikuisesti kunhan höyläät sitä niin, että joka puolella on juustoa on tuoretta pintaa. Vanhin pinta pois ekana.
Lisään vielä, että tiivis muovipussi ole hyvä säilytysastia.
Pilko pienemmiksi paloiksi ja pakasta.