Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Enpä lähetä enää joulukorttejakaan, kun niistäkin saa näköjään herneen nenään

Vierailija
21.12.2006 |

Sain kitkerän sähköpostiviestin, kun olin kirjoittanut yhden tutun korttiin tietämättäni väärän sukunimen. Menivät naimisiin viime kesänä, ja sen enempää ajattelematta laitoin yhteisen sukunimen korttiin. VÄÄRIN! Kylläpä tuli taas kakan maku suuhun tästäkin hommasta, miksi ihmisten pitää noin pienistä ässähtää :(

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden sukunimen perheessä olen ratkaissut asian niin, että kirjoitan ensimmäiselle riville etunimet ja toiselle riville kummatkin sukunimet, tämä kun on aika yleistä että perheessä on kaksi sukunimeä

Vierailija
2/47 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkien etunimet ja miehen+tytön sukunimi. Eli siis mulle on laitettu sama sukunimi kuin muilla eikä paljoa mua ole hetkauttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sama ruikutus kaikesta. Nimestä, kortista (ei lapsikuvaa, ei tiimarin korttia, ei sitä ei tätä, ei ei ei).

Nyt kun mietin niin mullekin käy usein just noin. Mulla on eri sukunimi kuin muilla ja voi kamalaa, sitä ei aina kaikki kirjoita erikseen!!! Mä en ole ennen edes ajatellut koko asiaa.

Vierailija
4/47 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme naimisissa ja eri sukunimet. Usein tulee kuitenkin kortit Maija ja Matti Meikäläinen, eli mieheni sukunimellä. No, eipä haittaa. Sittenpä tuli yksi kortti Matti ja Maija Teikäläinen, eli molemmat minun sukunimelläni. Jopas mies äimistyi, ihan kuin olisi vähän loukkaantunutkin. :)

Vierailija
5/47 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

...saada joulukortteja miehen nimellä, kun on itse pitänyt tyttönimensä. Minusta kuuluu hyviin tapoihin ottaa selvää, mikä ihmisen nimi oikeasti on. Minusta kyse on piittaamattomuudesta. Ja kyllä, olen itsekin kiitoksen mukana sanonut, että olen muuten sitten edellen " Virtanen" eli " Tiina Salmista" ei asu tässä osoitteessa...

Niin että vähän viitseliäisyyttä.

Niin että vähän viitseliäisyyttä itsellesi !!!

Vierailija
6/47 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten Matti Nieminen perheineen (Matin perheeseen vaimo kai kuuluu, vaikkei samanniminen olisikaan).

Vierailija
7/47 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kaikkien etunimet ja miehen+tytön sukunimi. Eli siis mulle on laitettu sama sukunimi kuin muilla eikä paljoa mua ole hetkauttanut.

viimeksi eilen miehen siskolta (joka myös piti naimisiinmennessään oman sukunimensä). Tärkeintä että tuli perille. Eri asia sitten jos alkaa tulla vain minulle postia omalla etunimellä ja miehen sukunimellä ihmisiltä jotka tietävät minun pitäneen oman sukunimeni. Muuten ei paljon harmita.

Vierailija
8/47 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

senkin väärästä sanamuodosta nokkiinsa. Ja se väärä sanamuoto on tullut kuitenkin ihan erehdyksessä, kun ei ole joka suunnalta huomannut tarkastella, että miltä se kuulostaa.

Vierailija
9/47 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee miehen vanhalta sukulaistädiltä kirjeet ja kortit aina tyyliin

" herr och fru Mikko Mallikas" vaikka mulla oma sukunimi (ja etunimikin!). Joskus lukee myös " Mikko, Maija ja Matti Mallikas" vaikka lapsella mun sukunimi ja miehellä eri. Mutta, itsepä valitsimme olla näin hankalia, joten en välitä. Jos tällaiset asiat olisi jotenkin ylivoimaisia, niin oltaisiin varmaan vaihdettu koko konkkaronkka nimemme Virtaseksi (mun sukunimi - ja itseasiassa miehenkin - on nimittäin myös vaikea kirjoittaa oikein).

Vierailija
10/47 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis lisäksi ihan suomnekielisiä

terv. fru mikko mallikas

Vierailija
11/47 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

siis lisäksi ihan suomnekielisiä

terv. fru mikko mallikas

Vierailija
12/47 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä perheessä on neljä sukunimeä.

äiti mäkinen

lapsi nieminen (isänsä sukunimi, joka siis eri kuin meikäläinen)

mies meikäläinen

lapsi teikäläinen (miehen entisestä liitosta ja äitinsä sukunimi)

Vierailija
13/47 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidin oman nimeni, jonka olen kaikille ystävällisesti ilmoittanut, lapsilla on minun sukunimeni. Sekin on kerrottu.

Silti me saadaan noin 60 % postista niin, että sekä minulle että lapsille on laitettu miehen sukunimi. Minusta se on kyllä epäkohteliasta.

Vierailija
14/47 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin saattaa tulla kortteja niin, että niissä lukee Matti ja Maija Mäki vaikka emme ole edes naimisissa. Minulla siis on vielä ainakin toistaiseksi eri sukunimi kuin avopuolisollani.

Vierailija
15/47 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä saat tarpeeksi makoisen koston kun muistelet glögin äärellä kortteja kirjoitellessasi ensi vuonna, että hähhähhää, tänä vuonna ei tipu korttia.

Suurempiin toimenpiteisiin ei ole tarvetta.

Vierailija
16/47 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Matti Meikäläinen + perhe.

Kyllä mä tiedän, että se on sovinisti, mutta että noin sovinisti!

Vierailija
17/47 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain tapaa se on minusta hieman ärsyttävää mutta annetakoon anteeksi varman päälle pelaajille: meidän perheessä on nimittäin kolme eri sukunimeä.

Vierailija
18/47 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille on aina tullu kortit matti ja maija meikäläinen, myös silloin kun olitiin avossa.... meillä on sama sukunimi ihan entuudestaan... jos lapsia Jumala suo, ei tarvi miettiä minkä sukunimen hänelle antaa..

t: meikäläinen-meikäläinen

Vierailija
19/47 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tyyliin Arto ja Johanna Pajunen

Ne on jahkaillu sitä kihloihin menoa niin kauan.. oli vielä muuten naisen sukunimellä.

Ja itse kyllä aivan tietoisesti kirjoitin joihinkin kortteihin vain toisen nimen sukunimellä koska ei jaksa kirjottaa kummankin..

tyyliin

Jani Korhonen ja Riitta

mutta onneks meillä ei ole tuollaisia tuttavia kun ap:llä..

Vierailija
20/47 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö joulukorteilla ole tarkoitus ilahduttaa eikä tölviä?