Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enpä lähetä enää joulukorttejakaan, kun niistäkin saa näköjään herneen nenään

Vierailija
21.12.2006 |

Sain kitkerän sähköpostiviestin, kun olin kirjoittanut yhden tutun korttiin tietämättäni väärän sukunimen. Menivät naimisiin viime kesänä, ja sen enempää ajattelematta laitoin yhteisen sukunimen korttiin. VÄÄRIN! Kylläpä tuli taas kakan maku suuhun tästäkin hommasta, miksi ihmisten pitää noin pienistä ässähtää :(

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö yhdysniminen tai tyttönimensä säilyttänyt mainita erikseen? En minä ainakaan. Laitan joko Kalle Virtanen perheineen tai Virtaset, en Tiina Salminen-Virtanen ja Kalle Virtanen perheineen ;)

Vierailija
42/47 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekevälle aina sattuu. Itse iloitsen joka kortista, olivat nimet sitten miten tahansa. AJATUS ON TÄRKEIN.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille tulleet miehen puolen joulukortit on kaikki tyyliä matti meikäläinen + maija. Ja tuo maija vielä pienellä tuonne meikäläisen alakulmaan. Ei se niin väliä jos kaukaisilta sukulaisilta tulee niin mutta miehen veljen perheeltäkin tulee aina, jopa meidän kihlakortti tuli tuolleen. Mulle tuli vähän mieleen että ihan niinkuin mies olisi yksin mennyt kihloihin ja by the way nainenkin vähän siinä sivus. Vaikka mulla onkin eri sukunimi niin ei haittaisi yhtään vaikka olisikin että maija ja matti meikäläinen jos ei kerran voida laittaa minun sukunimeä.

Vierailija
44/47 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen suku kirjoittaa vielä 15 vuoden yhdessäolon jälkeenkin nimeni väärin :). Toisaalta ei se juuri haittaa, minuahan ne tarkoittavat kuitenkin. Joulukorteissakin tärkein lienee se, että toinen on ajatellut meitä.

Vierailija
45/47 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkä ole olleet naimisissa kuin vasta viime kesästä lähtien, ei edes olla nähty näitä ihmisiä sen jälkeen! Ollaan siis periaatteessa vain joulukorttituttuja, tämän jälkeen ei varmaan enää niitäkään.

Itsekin pidin oman sukunimeni kun menimme naimisiin, mutta en todellakaan oleta, että kaikki sen tietäisivät KERTOMATTA. Minun mielestäni taas on ihmisen oma asia infota muita, jos tekee yleisestä käytännöstä poikkeavan ratkaisun.

ap

Vierailija:

...saada joulukortteja miehen nimellä, kun on itse pitänyt tyttönimensä. Minusta kuuluu hyviin tapoihin ottaa selvää, mikä ihmisen nimi oikeasti on. Minusta kyse on piittaamattomuudesta. Ja kyllä, olen itsekin kiitoksen mukana sanonut, että olen muuten sitten edellen " Virtanen" eli " Tiina Salmista" ei asu tässä osoitteessa...

Niin että vähän viitseliäisyyttä. Tuskin ap:stäkään olisi vuodesta toiseen mukavaa saada väärällä nimellä postia.

Vierailija
46/47 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Minähän en sitten mikään miehen jatke ole, prkl! Ihan sama Kuupposen Tuija kuin ennenkin!" Ei varmasti ole kortin lähettäjä ajatellut teitä alistaa miehen valtaan, vaan ihan vaan ystävällisesti lähettää kortin. Ja muuten, vaikka nimi toki tärkeä onkin, ei sen pitäisi minuutta määrittää....

Vierailija
47/47 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole niin tärkeä henkilö, että ihmisten tarttee muistaa pienetkin muutokset elämässäni

tietysti sukunimen vaihto tai oman nimen säilyttäminen ovat isoja asioita kuka sen tekee, mutta toisille se ei ole iso asia

En minä muista miten kaikki ovat sukunimensä kanssa tehneet... vanhasta muistista menee

esim. ystäväni vaihtoi sukunimeä ja meni kauan ennenkuin opin käyttämään sitä, ja vieläkin tulee erehdyksiä

siskoni lapset olivat miehen sukunimellä joka oli vaikea oppia muistamaan, nyt kaikki samalla sukunimellä joten helpompaa, kunhan muistan että siskoni ei ole tyttönimellä... ;)

ihmisillä on todellakin paljon muutakin muistettavaa kuin kaikkien sukunimivaihdokset tai vaihtamatta jättämiset

tärkeintä on ajatus ei täydellisyys

hyvää joulun odotusta kaikille :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi