Enpä lähetä enää joulukorttejakaan, kun niistäkin saa näköjään herneen nenään
Sain kitkerän sähköpostiviestin, kun olin kirjoittanut yhden tutun korttiin tietämättäni väärän sukunimen. Menivät naimisiin viime kesänä, ja sen enempää ajattelematta laitoin yhteisen sukunimen korttiin. VÄÄRIN! Kylläpä tuli taas kakan maku suuhun tästäkin hommasta, miksi ihmisten pitää noin pienistä ässähtää :(
Kommentit (47)
Milloin valitetaan lapsikuvista, milloin tiimarin tusinakorteista ja nyt sitten siitä, miten nimi kirjoitetaan. Eikö ajatus enää merkkaa mitään? Ilmankos meillä Suomessa on Euroopan masentunein kansa! Relatkaa vähän ja iloitkaa pienistä asioista, erityisesti jouluaikana.
ollenkaan - ei Tiimarin eikä mitään muutakaan, mikä on minulle ihan sivuseikka - jos ei vaivauduta edes kuuntelemaan, mikä minun nimeni on!
" 39 miksi ihmeessä?"
Vierailija:
Siis eikö joulukorteilla ole tarkoitus ilahduttaa eikä tölviä?
Vierailija:
no minulle
on minulle
mikä minun
Varmaan tämän takia moni jättää kortit kokonaan lähettämättä. Muakin alkaa kyllästyttää jatkuva vinkuna korteista. Nyt uusimpana tämä nimijuttu. En ole itse ikinä edes ajatellut koko asiaa...
Siis sellainen jossa ihmisen nimi on väärin. Lähetätkö sinä todella joulukortteja vain vittuillakseni vai omaksi huviksesi? Eikö niillä ole tarkoitus lähettää terveisiä ja toivotuksia? Eikä vittuilla tai osoittaa, että joku on niin maan matonen, ettei edes nimeä muisteta? En kyllä ymmärrä tätä kierousaspektia nyt ollenkaan.
Minusta ainakin on kiva ajatella, että saaja ilahtuu. En lähetä joulukortteja vinoillakseni. Ihan pervo lähestymistapa.
Jos joku jaksaa tollasesta nipottaa! Sen nyt ymmärrän jos joku läheinen tuttava muistais etunimen väärin, että vois hiukan ihmetystä mussakin herättää
Usein on niin, ettei se sukunimi ole koskaan tullut puheeksikaan. Niinpä olen sitten laittanut korttiin Matti Meikäläinen & Maija. Ajattelisin kuitenkin, että " Maija" näin tajuaisi kortin olevan myös hänelle. Ikävää jos hän loukkaantuisi.
Vierailija:
Siis sellainen jossa ihmisen nimi on väärin. Lähetätkö sinä todella joulukortteja vain vittuillakseni vai omaksi huviksesi? Eikö niillä ole tarkoitus lähettää terveisiä ja toivotuksia? Eikä vittuilla tai osoittaa, että joku on niin maan matonen, ettei edes nimeä muisteta? En kyllä ymmärrä tätä kierousaspektia nyt ollenkaan.Minusta ainakin on kiva ajatella, että saaja ilahtuu. En lähetä joulukortteja vinoillakseni. Ihan pervo lähestymistapa.
Miten tämä on mulle kohdistettu? Sanoinko mä jotain tämän suuntaista?
45 *ihan pihalla*
18 vuotta, naimisissa 15. Koko ajan mulla on ollut sama sukunimi ja siltikään ei kukaan sitä voi muka muistaa. Sama sukunimi on lapsillani ja taaskaan sitä ei muisteta.
Minusta se on loukkaavaa. Sorry.
45
Vierailija:
18 vuotta, naimisissa 15. Koko ajan mulla on ollut sama sukunimi ja siltikään ei kukaan sitä voi muka muistaa. Sama sukunimi on lapsillani ja taaskaan sitä ei muisteta.Minusta se on loukkaavaa. Sorry.
45
Eli mun nimeä " ei koskaan muisteta" *vinkuu*!
Ja mä en ole ennen tätä keskustelua tullut edes ajatelleeksi, että mun pitäisi siitä suuttua!
45 ;-)
Ei tuu mieleen valittaa. Ei sentään pipo niin kireällä ole.
Vierailija:
Sain kitkerän sähköpostiviestin, kun olin kirjoittanut yhden tutun korttiin tietämättäni väärän sukunimen. Menivät naimisiin viime kesänä, ja sen enempää ajattelematta laitoin yhteisen sukunimen korttiin. VÄÄRIN! Kylläpä tuli taas kakan maku suuhun tästäkin hommasta, miksi ihmisten pitää noin pienistä ässähtää :(
ja vieläkin tulee joulukortteja, joissa on minun vanha sukunimeni. So what? Älä, ap, välitä. Jollain on vain ollut huono päivä, jos tuollaisesta kilahtaa.
vihkimisen myötä, ja todellakin kevyeen ja leikkimieliseen sävyyn, ei ainakaan millään tavalla syyllistävästi. Ihme moukkia sitä onkin! Jätä ensi vuonna heille kortti lähettämättä...
Ja lapsi syntynyt.
Korteissa väärä sukunimi (entinen) ja lapsen nimi kirjoitettu väärin (osalla jäänyt mieleen erilainen kirjoitusasu niiltä ajoilta, kun vielä pohdin nimivaihtoehtoja).
Ei tulisi mieleenkään valittaa, ihanaa saada kortteja ja tulla muistetuksi! :) Älä välitä valituksista, ensi vuonna jätät kortin lähettämättä siihen osoitteeseen ;)
...saada joulukortteja miehen nimellä, kun on itse pitänyt tyttönimensä. Minusta kuuluu hyviin tapoihin ottaa selvää, mikä ihmisen nimi oikeasti on. Minusta kyse on piittaamattomuudesta. Ja kyllä, olen itsekin kiitoksen mukana sanonut, että olen muuten sitten edellen " Virtanen" eli " Tiina Salmista" ei asu tässä osoitteessa...
Niin että vähän viitseliäisyyttä. Tuskin ap:stäkään olisi vuodesta toiseen mukavaa saada väärällä nimellä postia.
Joka joulu. Mutta mitäpä tuosta rähisemään, joskus vaan pihisen. Etenkin sitä, kun anoppikin lähettää aina väärällä nimellä (vahingossa ;)).
Ihmisille nimi on kuitenkin aika tärkeä juttu.
Otetaan nimilista eteen ja sutaistaan velvollisuuksissa mitä sattuu niihin.
Ei niissä ole tunnetta pätkääkään.
Roskiin menee kortit meillä sitä mukaa kuin tulee. Vain ne säästetään, missä on jotain muutakin kuin sutaistu nimi alle.