Köyhän ei ole varaa istua kahviloissa. Latte 7 euroa,kakkupala 5 euroa
Mielummin hakee Lidin paistopisteen donitsin 70c ja keittää kotona kahvit.
Kommentit (158)
Halpaa hän täällä suomessa ja Helsingissä on kahvitella ..menkää Viroon ja Tallinnaan. Niin näette miten suomalaisia rahastetaan oikein kunnolla...
Helsinki on jo halpa paikka tänä päivänä Viroon verrattuna.....onneksi tämä. On jo. Monet suomalaiset havainneet ja lopettaneet Virossa kaynnit
Onko parempi investointi ostaa sillä 7 eurolla pubista oluttuoppi kuin ostaa kahvi ja kaakku kahvilasta..
Kaikki kun ei käy niissä kulpiloissa vetämässä viinaa vaan istuu iltapäivää mielummin kahvilassa kuin yömyöhään kuppilassa
Itse eläkeläisenä niin on tullut tarkaksi rahan kanssa. Ei oo varaa törsätä jonnin joutavaan. Monesti kaupungilla käydessä kahvi pullat maistuisi mutta huolella valikoin edullisimman paikan.
Itse käyn kahviloissa muutaman kerran vuodessa ja silloin raaskin kyllä maksaa pyydetyn hinnan. Tosin tavallista suodatinkahvia en kahvilassa juo vaan otan jonkun erikoiskahvin, mitä ei kotona saa ja maksan mielelläni siitä hieman enemmän. Käyn niin harvoin etten ole vielä konkurssiin mennyt, eilen kävin ja sitä ennen viimeksi joskus alkukesästä.
No eipä ole meidän keskituloisilla perheelläkään varaa käydä kahvilassa. Ja nykyään ovat ne Lidlin pullan, tms. ostoksetkin harvassa :(
Me paremmat ihmiset emme haluaisikaan istua haisevan roskasakin kanssa samoissa tiloissa. Siinä latte ja croisant eivät tule nautinoksi. Fyi ! Vai miltä Sinusta tuntuisi jos joku kapinen kurjaliston edustaja kuolasi nälkäisenä croisanttiasi kun yrität nautiskella herkustasi ? Menisivät vain vaikka keräämään pulloja ja onhan joissain jäteastioissa ruokaakin. Yrittämään vain !
Kakku ei ole terveellistä, ja kahvin juontia saisi tämä koko kansa vähentää. Tuodaan niin kaukomaista, että viljely ja kuljetus tuhoaa luontoa. Kotonakin voi juoda kupillisen. Älkää myöskään heittäkö kahvia hukkaan, ja purutkin voi käyttää kahteen kertaan.
Josku tulee halu mennä istumaan kahville ihmisten keskelle kun yksinäinen olen. Yleensä sitä sitten kyllä katuu äkkiä kun on ottanut Cappuccinon ja pullan ja maksanut siitä reilun kympin. Kotona kun on kapselikone niin saa ihan yhtä hyvän makuista Cappuccinoa reilusti halvemmalla. Pullakin on niin ylihintaista noissa paikoissa.
7 euron latte ja 5 euron pulla? Mihin paikkaan köyhän pitäisi päästä kahville Kämppiin?
Tuolla hinnalla saa ainakin täällä Helsingissä täyden lounaan seisovasta pöydästä, johon kuuluu kahvi ja jälkiruoka. Saa syödä, niin paljon kuin haluaa ja puolen kymmentä erilaista erilaista lämmin ruokavaihtoehtoa!
Itse haluaisin käydä enemmän kahvilla, mutta just noiden hintojen takia harvoin tulee käytyä.
Onneksi osaan leipoa itse ja Lidlistä saa hyvän korvapuustin halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Kävin eilen Ikeassa kahvilla. On se kanta-asiakaskortti, niin ei maksa kahvi arkena mitään, taskusta kaivoin suklaapatukan jonka näpistin kaupasta.
Halpaa...
Pihiyden huippu , Hauska. En voi kun nauraa.
Minä sympatiseeraan kahvila yrittäjiä. On heilläkin menonsa ja vielä voittoa pitäisi tehdä. Kuitenkaan kahviloissa ei asiakkaitakaan niin paljon käy. Miten tulevat toimeen? Kahvi ja kakku silloin tällöin ei kaada taloutta, mutta auttaa näitä yrittäjiä erittäin paljon. Käyn mielelläni kahvilassa, kun kaupungissa asioin.
T. 1400e tulot
Missä noin halpaa on? Täällä maksaa nykyään kakunpalat 7-9 euroa. (En kylläkään osta, mutta olin töissä kahvilassa joten siitä tiedän.)
Jos kahvilassa tulee käytyä pari kertaa vuodessa, on melkoisen sama, mitä kahvi tai kakku siellä maksaa. Sama jossain terassilla oluttuoppi. Kalliiksi tietysti tulee, jos näissä haluaa jostain syystä asioida joka päivä.
Ihme aloitus. Miksi köyhällä pitäisikään olla varaa luksusteluun?
Astettaerikoisempi pakkomielle.
Mulla on kyllä vara käydä silloin tällöin kahvilassa, vaikka köyhä olenkin. Ja mielelläni käynkin ystävieni kanssa.
Mulla kun ei kulu rahaa Mersun varaosiin, etelänmatkoihin, tupakkaan ja viinaan.
Vähän off-topic, mutta paistopisteiden donitsit on ihan kamalan makuisia.
Vierailija kirjoitti:
Ihme aloitus. Miksi köyhällä pitäisikään olla varaa luksusteluun?
Niin ja kun kerran töissä olevillakaan ei ole varaa eikä aikaa istua kahviloissa täällä kommentoijien mukaan, niin miksi kahviloita ylipäätään pitää olla?
Vierailija kirjoitti:
Just meinasin sanoakin, että köyhä on hyvä ja lepuuttaa sitä persettään omalla jakkarallaan.
Näin me tehdäänkin. Leivon itse ja keitän omat juomani, saatan jopa pyytää ystävää käymään. Kivaa se on näinkin.
Kahvilassa istuminen tekee rikkaastakin köyhän jos usein sitä tekee