Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhän ei ole varaa istua kahviloissa. Latte 7 euroa,kakkupala 5 euroa

Vierailija
02.09.2023 |

Mielummin hakee Lidin paistopisteen donitsin 70c ja keittää kotona kahvit.

Kommentit (158)

Vierailija
141/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en edes halua istua kahviloissa. Kahvi on parasta yksin omassa rauhassa kotona :)

Oletteko koskaan käyneet kahviloissa ja nähneet, ketä ovat ne, jotka siellä istuskelevat? Minä en, enkä tunne ketään, joka viitsisi istua kahvilassa muuten kuin istahtaa hetkeksi pitemmällä shoppailureissulla tai muuten pitempää päivää liikkeellä ollessaan.

Vierailija
142/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi köyhällä pitäisi olla varaa istua kahviloissa?

Kahvilan omistajat valittavan usein asiakkaiden puutetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole kahvilakulttuuria.

Vierailija
144/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmiset istuisi enemmän kahviloissa ja ostaisivat sieltä niin he olisivat hoikempia, koska ei tulisi syötyä kuin yksi munkki, koska se on kalliimpaa. Nyt leivotaan kotona 10 munkkia ja syödään niistä kaksi joka päivä, jolloin alkaa lihoa.

Vierailija
145/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä olen huomannut, että jotkut henkilöt ajattelevst, että baarissa voi kyllä ostaa 8€ siiderin, mutta ei missään nimessä mennä kahvilaan ja ostaa sillä summalla lattea ja pullaa.

Minä ostan mieluummin samalla hinnalla siiderin kuin kahvi+pulla. Tosin 8e kummasta tahansa setistä on liikaa.

Vierailija
146/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa muissa maissa kyllä on varaa käydä edes kahvilla, ja pienellä leivoksellakin. Kahvilakulttuuri on pitkälle niiden maiden historiassa. Suomessa on kova verotus, palkat ym joten täällä kahviloiden hinnat on aika korkeat lisäksi raaka-aineiden hinnat on nousseet, mm kahvin. Kahviloihin menisi omaisuus jos siellä istuskelisi. Joskus kyllä. 

Suomessa on kova verotus, mutta palkat on kyllä matalat.

Vierailija
147/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositelkaas jotain hyvii oppilaitosten kahfiloi.

Vierailija
148/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakku ei ole terveellistä, ja kahvin juontia saisi tämä koko kansa vähentää. Tuodaan niin kaukomaista, että viljely ja kuljetus tuhoaa luontoa. Kotonakin voi juoda kupillisen. Älkää myöskään heittäkö kahvia hukkaan, ja purutkin voi käyttää kahteen kertaan. 

Kahfinpuruist voi myös kasvattaa sienii.

Vierailija
149/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi köyhällä pitäisi olla varaa istua kahviloissa?

Kun eikö ollut tarkoitus että esim. Helsingin keskustassa vain kävellään, fillaroidaan, heitellään frisbeetä puistoissa ja käydään kahvilla? Ilmeisesti köyhät vain kävelevät ja heittelevät kirpparista ostettua vääntynyttä frisbeetä mutta kahville ei ole asiaa.

Vierailija
150/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä näitä 7 euron latteja myydään? Meidän kallein lähin kahvila on tuo Espresso House ja siellä latte on 4,8 euroa. Sillä bonus appillä saa välillä ilmaiseksi. Eikä sitä voi verrata kotona keitettyyn suodatinkahviin, silloin kahvilassakin pitää ottaa suodatinkahvi. Lattea kuitenkin se henkilökunta joutuu tekemään ja työ maksaa.

Samoin kuin joku puhu 10 euron terassioluista. Ihan kuin se pitää valita se kallein terassi kaupungin parhaimmalta paikalta. 5-6 eurolla olen tänä kesänä ihan 0,5 litran tuoppeja terassilla juonut.

Semi halpaa kyl, yllättävän halpaa jopa. Ite muistan olikohan 2014-2015 kaudelt Armin van Buurenin keikalt ku 0,33 sidukka makso 8 €g€€.

Vierailija
151/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en edes halua istua kahviloissa. Kahvi on parasta yksin omassa rauhassa kotona :)

Oletteko koskaan käyneet kahviloissa ja nähneet, ketä ovat ne, jotka siellä istuskelevat? Minä en, enkä tunne ketään, joka viitsisi istua kahvilassa muuten kuin istahtaa hetkeksi pitemmällä shoppailureissulla tai muuten pitempää päivää liikkeellä ollessaan.

Joskus olen mukaan hakenut kahvin. Koskaa en jää kahvilaan istumaan ja juon kahvin autossa. Juon siis todella paljon kahvia. On todella vaikeaa löytää ihmistä joka juo yhtä paljon päivittäin kahvia kuin minä.

Vierailija
152/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nämä kahvilayrittäjät joudu pian kortistoon isoissa määrin, niin ei tarvitse enää ihmisten kadehtia, että miksi hinnat on nyt niin korkeat ja miksi työttömät ei ole sylkemässä syrjäseutuyksiön kattoonsa, vaan istuvat välillä myös kahviloissa.

Vierailija
153/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla ne menee yritysten vähennyksiin. Kuinkahan Orpon lokomosiltasotku etenee.

Vierailija
154/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole sama asia. Se on se kahvilan tunnelma jonka takia sinne mennään.  Eihän siellä joka päivä käydä. Mielestäni ei ole kallista ja mielellään maksan silloin kun harvoin käyn, useimmiten ollessani ostoksilla.

Vierailija
155/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla? Näillä palstoillahan aina sanotaan että että se kahvilla käyminen maksaa 2 euroa, joten mies voi sen hyvin tarjota.

Vierailija
156/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahviloissa,ravintoloissa,ruokapaikoissa,baareissa,elokuvateattereissa,yleisötapahtumissa yms olen käynnyt viimeksi ennen koronaa. Voin kertoa että rahaa säästyy ja ilman noita asioita pystyy elämää todella hyvin.

Vierailija
157/158 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin vielä köyhän ekbergille kahville

Vierailija
158/158 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

R-kioskilta saa hyvää kahvia, jos on kiire ksupungilla. Monta merkkiä. Joka 6 kahvi ilmainen kahvipassilla. Matkoilla Suomessa käytän termospulloa ja teen itse terveelliset eväät. (Opiskeluaikana yliopistossa 80-luvulla en käynyt koskaan ravintolassa tai baarissa. Kotona oli opetettu että pitää säästää ja vain rikkaat joutilaat istuvat kahviloussa. Keitin itse perunat joka päivä ja tein kastiketta. Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän