Köyhän ei ole varaa istua kahviloissa. Latte 7 euroa,kakkupala 5 euroa
Mielummin hakee Lidin paistopisteen donitsin 70c ja keittää kotona kahvit.
Kommentit (158)
Samaan aikaan Norjassa konditoriassa latte ja suklaatorttu 5,5 €.
Keitin just halvinta teetä ja kävin kaupasta ale-sämpylöitä. Päälle sipaisen vähän kissanrasvaa. Sitten katselen keittiön ikkunasta syyssateista maisemaa. Ei pöllömpää.
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaan Norjassa konditoriassa latte ja suklaatorttu 5,5 €.
Norja onkin nyt edullinen Suomeen verrattuna.
Harvoin itselläni ainakaan varaa ostaa yhtään mitään kahvilasta halvemmaksi tulee kun ostaa sen 5 e kahvipaketin ja leipoo itse.
Itse en ole kehdannut vuosiin istahtaa Suomessa terassille oluelle. Viimeksi join Saksassa Biergartenissa 2,5 € Weizenin. Maksaako olut Suomessa jo yli 10 €. Ei ole työläisella varaa kun palkka on vain hieman yli 5 000 €.
Minulla on vielä juhla mokka kahvia jota ostin 2.49 eurolla alennuksesta 70 pakettia. Joku sanoi että menee vanhaksi mutta ihan samalta maistuu kuin 2 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Stadin yhteisötaloissa kahvi on 0-1 euroa ja käntty 1-2 euroa. Saa istua koko päivän, on muutakin ohjelmaa ja joissakin ruokaakin halavala,
Joo, mutta ei tee mieli istua sellaisessa seurassa, vaikken hyvätuloinen olekaan. Turha alapeukuttaa, väki niissä nyt vain on sellaista, että mieluummin olen yksin.
Niin harvoin käyn että tuon kyllä maksaisin.
Muistan kun suurpiirtein 2009 ostin Helsingissä kahvin ja yhden jäätelöpallon . 6.5 euroa . Ikinä unohda.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole kehdannut vuosiin istahtaa Suomessa terassille oluelle. Viimeksi join Saksassa Biergartenissa 2,5 € Weizenin. Maksaako olut Suomessa jo yli 10 €. Ei ole työläisella varaa kun palkka on vain hieman yli 5 000 €.
Kuinka paljon sä oikein juot, kun mulla on puolella tuosta palkasta ihan hyvin varaa istahtaa Suoemssa terassille oluelle?
Vierailija kirjoitti:
Peak Tukholmassa tänä vuonna .Yksi pieni pullokalja 126 kruunua , 10, 60 euroa ja noin 8 cl viiniä 18.50 euroa.
Kjellhagenin majatalossa Eläintarhassa.
Ja toisaalta halvin viinipullo oli Östermalmin ravintolassa 79. 89 euroa. Että ei juhita yhtä usein kuin ennen. Sairaat hinnat. Maksettava on jos on istuutunut pöytään.
Kahvilassa työskentelevänä ottaa niin paljon päähän tyypit, jotka tärkeinä levittävät läppärinsä pöytiin ja ostavat pienen kahvin. Istuvat tuntitolkulla ja oikeat asiakkaat eivä pääse. Jos olisi valta ja voima niin potkisin pihalle.
Anteeksi mutta MISTÄ olet muka löytänyt noin halvan kakkupalan?
Ei ole kyllä työssäkäyvällä varaa edelleenkään.
7€ kahvi ja saman hintaluokan kakkupala on työssäkäyvällekin perusteltu investointi kun ollaan lomalla jossain idyllisessä kohteessa ja halutaan vain nauttia leppoisasta tunnelmasta eksoottista luontoa tai katukuvaa ihaillen.
Ellei olla italiassa tai Pariisissa niin on aika mahdotonta edes löytää noin järjettömiä hintoja etelästä.
Mutta kun tuo on normihinta jossain hikisessä ja ruuhkaisessa suomalaisessa ostarissakin niin ei kiitos. Ostan paistopisteestä jotain ja keitän kahvit kotona.
Olettaisin, että kyse on pääkaupunkiseudun hinnoista, koska en vielä täällä Itä-Suomessa ole latesta noin paljoa maksanut. Kesällä kauhistelin sitä, että paikkakuntamme kesäkahvilassa latte maksoi 4,90 ja se oli mielestäni kallista.
Kakkupalat on kyllä jo yleensä 5€ tai yli.
Vierailija kirjoitti:
Miksi köyhän pitäisi istuskella kahvilassa?
Itse olen keskituloinen työssäkäyvä. Enlä istuskele kahvilassa.
Kahvilat boikottiin! Suomi nousuun!
Kun minä mene. Kahvilaan herkuttelemaan niin otan oman kaakunpalan mukaan ja otan vain pelkän kahvin ja jätän sen 7 euron kaakunpalan vitriiniin homehtumaan
Vierailija kirjoitti:
En ole köyhä mutta mieluummin laitan rahani osakkeisiin kuin kahvilassa istumiseen. Kahvilassa istumista harrastan vaan lomamatkoilla, seuraavaksi loppuvuodesta Pariisissa.
Minä puolestaan ostan kesällä mielummin lonkeroa, siideriä ja askin tupakkaa kuin käyn kahvilassa.
minä lähden 2 viikoksi Roomaan kohta, käyn ehkä Napolissa jossa en oo vielä käynyt. Tietenkin lattea välillä ja cannolia (sisialainen) tiramisua jne tietenkin jädeä,