Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhän ei ole varaa istua kahviloissa. Latte 7 euroa,kakkupala 5 euroa

Vierailija
02.09.2023 |

Mielummin hakee Lidin paistopisteen donitsin 70c ja keittää kotona kahvit.

Kommentit (158)

Vierailija
41/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjettömät hinnat kyllä nykyään kahviloissa.

Tein eilen itselleni unelmatortun, ja kahvia ostin jokin aika sitten tarjouksesta. 👍

Ehkä 3 kertaa vuodessa raaskin käydä kahvilassa.

Vierailija
42/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvätuloinen eläkeläinen, mutta en siitä huolimatta istu kahviloissa kakkukahveilla. En tiedä millaisia ihmisiä varten nuo kahvilat on.

Niitä joilla on varaa ja arvostaa sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt päivät päivä. päivältä viilenee ja pimenee entistä enemmän niin harmittaa se, että on yhä vähemmän julkisia paikkoja, joissa saattaisi viettää aikaansa ja mahdollisesti kohdata oman rakkaansa sen yhden ja erityisen tai vain katsella ihmisiä. Itse viihdyn paremmin kahvilassa kuin keskiolutta tarjoavassa paikassa, tai ylipäätään paikoissa, joissa alkoholi on enemmän ja vähemmän läsnä.

Et ole koskaan kuullut esimerkiksi kirjastosta? Siellä saa oleskella aivan ilmaiseksi ja näkee ihmisiä. Oppilaitosten kahviloissa on paljon halvempaa kuin muualla, ja sielläkin ihmisiä näkee. Sinne voi mennä kahville ihan kuka tahansa ja vain ruokailuissa saa alennuksen opiskelijakortilla. Tai en tiedä, paljonko niissä nykyisin maksaa, mutta kyllä minä järkytyin tavallisen huoltoasemakahvin hintaa siihen aikaan, kun se maksoi yliopistolla 50 snt.

Kirjasto on kyllä sanoinkuvaaamattoman hieno paikka monin eri tavoin. Mutta arvostan kirjastoissa hiljaisuutta. Siellä voi nähdä ihmisiä mutta pidemmät keskustelut käyn itse mieluummin, jossain muualla.

Oppilaitosten kahvilat on ihan hyvä vaihtoehto, jos sellaisia on tarjolla, - Mutta ei sellaisia ensinnäkään juuri ole kotipaikkakunnallani. (Eipä näitä kahviloitakaan ole montaa).

Kävin viikko sitten huoltoasemalla kahvilla maksoi 2,3€ tavallista seissyttä sumppia.

Vierailija
44/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvila hilloaa siis melkein satasen yhdestä sokerimössökasasta. Ei ole mitenkään sen arvoista.

Millä laskutoimituksella saat 7+5 satasen?

Jos seurueessa on kahdeksan henkeä. Nii.

Vierailija
45/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvila hilloaa siis melkein satasen yhdestä sokerimössökasasta. Ei ole mitenkään sen arvoista.

Tän takia se ei ole töissä :D

Selitetäänpä kun teitä tomppeleita onkin enemmän. Leivotaan kakku, jota tuossa kirjoittaja kutsuu sokerimössökasaksi. Jaetaan se paloihin, joita voisi ajatella olevan kakun koosta riippuen noin 10-12. Kerrotaan se seitsemällä niin saadaan 70-84, mikä jonkun mielestä voi olla jo melkein satanen.

Saatat olla itse töissä mutta kovin välkky et ole.

Kapitalismi on kapitalismia. Mutta älkää suotta käykö kahviloissa, saamme lisää työttömiä.

Vierailija
46/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat oikeasti mennä kahvilaan nauttimaan tunnelmasta niin mene ja osta vain se halvin tuote, tyyliin normi kahvi tai tee, kaakao. Nauti tunnelmasta, lue lehteä, katso ikkunasta ulos. Tuo että pitää ottaa 7e latte ja 5e kakkupala on aika huonl tekosyy.

Vierailija
47/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan istuisi kahvilassa? Ja miksi maksaisi lattesta ja kakkupalasta noin paljon? Se kakkupala maksaa muuten monessa paikassa paljon enemmän.

Tätä kysyy entinen köyhä, joka käy kahviloissa ehkä pari kertaa vuodessa eikä ole koskaan ajatellut, onko varaa vai ei.

Jep, usein se kakku on jotain 8,50 tms...

Vierailija
48/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten istuu kotona! Alkaa todella tympimään tämä sama typerä typerä typerä aloitus. Aloita vaikka sivistämään itseäsi lukemalla hyviä kirjoja.

Vierailija
49/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan S-marketin ilta-alesta pari berliininmunkkia ja syön ne seuraava aamuna kahvin kanssa.

Vierailija
50/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvätuloinen eläkeläinen, mutta en siitä huolimatta istu kahviloissa kakkukahveilla. En tiedä millaisia ihmisiä varten nuo kahvilat on.

kenelle säästät, viime vaiheessa hoityokoti ottaa lähes koko eläkkeen ja muutakin tuottavaa hoitomaksuihin. Nauti elämästä välillä kakku kaffin kanssa. 

Vierailija
51/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan S-marketin ilta-alesta pari berliininmunkkia ja syön ne seuraava aamuna kahvin kanssa.

haluaa tavata jonkun ja toinen ei halua syödä niin kiva rupatella kakku kahvin ääressä.

Vierailija
52/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi juonut Roomassa lattea v 2019. 

Vierailija
53/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis koko taikinasta yhteensä, jos pieni pala maksaa 5 euroo.

Vierailija
54/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen Ikeassa kahvilla. On se kanta-asiakaskortti, niin ei maksa kahvi arkena mitään, taskusta kaivoin suklaapatukan jonka näpistin kaupasta.

Halpaa...

Vierailija
55/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppi teetä ja sympatiaa. Eikä maksa paljon.

Vierailija
56/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietippä. Minä tajusin, voin vihjata että laskutoimitus ei ole 7+5

No on sinun laskuissasi myös vikaa kun oletat että yhdestä kakusta tulee 14 palaa. Ei tule, vaan korkeintaan 8. Eli 56 euroa per kakku.

Eikä se kahvilatila ja henkilökunta ilmaista ole.

Vierailija
57/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin mielelläni teen kaveriksi jonkin pienen pikkuleivän max 1 euro mutta sellaisia on hyvin harvoissa kahviloissa. Halvimmat tuotteet alkaa olla 3 euroa ja siitä ylöspäin. Eikä kyse ole aina hinnasta vaan kaloreista, vähempikin riittäisi.

Vierailija
58/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä täällä maalla saa 7 eurolla sekä laten että leivoksen. 

Juot maitoa leivoksen kanssa? Latte=maito.

Vierailija
59/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole köyhä mutta mieluummin laitan rahani osakkeisiin kuin kahvilassa istumiseen. Kahvilassa istumista harrastan vaan lomamatkoilla, seuraavaksi loppuvuodesta Pariisissa.

Vierailija
60/158 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan kun niille kahvilan työntekijöillekin pitää maksaa palkkaa kaikkine lisineen (+vuokrat, sähköt, lämmöt, raaka-aineet jne).

Sinällään on kalliiksi mennyt mutta samalla kun vaaditaan että palkat nousee, kahvilan työntekijät saavat olla kokopäivätöissä jneyms niin kyllä ne kustannuksetkin vaan on aika kovat. Puhumattakaan siitä, miten ihmiset "valtaavat" sen kahvilan pöydän moneksi tunniksi yhden annoksen hinnalla.

Ja itse en ole alalla, enkä ole moneen vuoteen käynyt Suomessa kahvilassa,. Mielestäni vaan ne kahvilan bakkelsit eivät yleensä ole erityisen hyviä ensi haukkauksen jälkeen ja melkein aina olin pettynyt myös suolaiseen vaihtoehtoon. Kaipaan kyllä esim Espanjan ulkoilmakahviloita mihin voi pysähtyä hetkeksi katselemaan ohikulkijoita ja nauttimaan sen paikallisen kahvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi