Köyhän ei ole varaa istua kahviloissa. Latte 7 euroa,kakkupala 5 euroa
Mielummin hakee Lidin paistopisteen donitsin 70c ja keittää kotona kahvit.
Kommentit (158)
Miksi kukaan istuisi kahvilassa? Ja miksi maksaisi lattesta ja kakkupalasta noin paljon? Se kakkupala maksaa muuten monessa paikassa paljon enemmän.
Tätä kysyy entinen köyhä, joka käy kahviloissa ehkä pari kertaa vuodessa eikä ole koskaan ajatellut, onko varaa vai ei.
En käy ikinä kahviloissa. Tai ehkä joskus muutaman vuoden välein, mutta en ole keksinyt miksi menisin kahvilaan syömään muiden ihmisten keskelle ylihintaisia tarjottavia.
Se on normaalia, että ostan Lidlistä koko perheelle vaikka donitsit tai hillomunkit ja tänään meinasin leipoa itse pullaa. Dallaspullia alkoi tekemään mieli eilen kaupassa käydessäni ja tuossa on nyt ainekset valmiina. Teen litran täysmaidosta taikinan ja siitä niin paljon kuin tulee ja mitä en raakana syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvila hilloaa siis melkein satasen yhdestä sokerimössökasasta. Ei ole mitenkään sen arvoista.
Millä laskutoimituksella saat 7+5 satasen?
Mietippä. Minä tajusin, voin vihjata että laskutoimitus ei ole 7+5
Vierailija kirjoitti:
Missä tuollaisia hintoja on?
Muuta pois Punavuoresta, köyhä.
Ainakin TöölnlHden mäessä olevassa ulkoilmakahvilassa, sininen.
Käykö sellaisilla hinnoilla kukaan enää? Ihan pellehommaa.
Mulle riitti tänä kesänä yksi käynti.
Aiemmin kävin useammin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt päivät päivä. päivältä viilenee ja pimenee entistä enemmän niin harmittaa se, että on yhä vähemmän julkisia paikkoja, joissa saattaisi viettää aikaansa ja mahdollisesti kohdata oman rakkaansa sen yhden ja erityisen tai vain katsella ihmisiä. Itse viihdyn paremmin kahvilassa kuin keskiolutta tarjoavassa paikassa, tai ylipäätään paikoissa, joissa alkoholi on enemmän ja vähemmän läsnä.
Et ole koskaan kuullut esimerkiksi kirjastosta? Siellä saa oleskella aivan ilmaiseksi ja näkee ihmisiä. Oppilaitosten kahviloissa on paljon halvempaa kuin muualla, ja sielläkin ihmisiä näkee. Sinne voi mennä kahville ihan kuka tahansa ja vain ruokailuissa saa alennuksen opiskelijakortilla. Tai en tiedä, paljonko niissä nykyisin maksaa, mutta kyllä minä järkytyin tavallisen huoltoasemakahvin hintaa siihen aikaan, kun se maksoi yliopistolla 50 snt.
Toinen köyhä täällä.Rakastan kahviloiden tunnelmaa ja ihmisten katselemista, mutta kyllähän se nostaa kylmän hien pintaan että cappuccino maksaa 5-7 euroa paikasta riippuen.
Aivan sairaaksi mennyt nuo hinnat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvila hilloaa siis melkein satasen yhdestä sokerimössökasasta. Ei ole mitenkään sen arvoista.
Oikeesti kysyt?
Hah!!!
Jos osaat ajatella hieman omaa pullaasi laajemmalle, niin ymmärrät.
Olet tosi putkinäköinen omanapa.
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvätuloinen eläkeläinen, mutta en siitä huolimatta istu kahviloissa kakkukahveilla. En tiedä millaisia ihmisiä varten nuo kahvilat on.
Käy katsomassa esim. Wienin, Rooman ja Pariisin kahviloita niin näet millaisia ihmisiä kahviloissa istuu. Tai Helsingissä Fazerin, Strindbergin, Esplanadien kahviloita.
Terv. keskituloinen eläkeläinen
Kahvi ja kanelipulla maksaa 70 senttiä.
Rikkaat/viisaat ei maksa liikaa.
Köyhät köyhtyy....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tän takia se ei ole töissä :D
Hieman jos yrittäisit päätellä asioita, niin saattaisit ymmärtää sen pointin.
Mutta ei. Kuvittelet siellä kuplassasi muut tyhmiksi. Sinä kyllä olet varsin tollo ja näköjään tyhmäkin. Päättelykykysi on täysi nolla.
Hohhoijaa vaan.🏆
Kävin aikoinaan paljon eräässä pikkukahvilasaaj a join aina suklaakahvin joka oli 1,90.
Sitten kun kerran päätin verestää vanhoja muistoja ja menin suklaakahville niin se maksoikin tasan 5! . Järkytyin,5egeä oli liikaa kun ei edes mikää iso mukillinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitetäänpä kun teitä tomppeleita onkin enemmän. Leivotaan kakku, jota tuossa kirjoittaja kutsuu sokerimössökasaksi. Jaetaan se paloihin, joita voisi ajatella olevan kakun koosta riippuen noin 10-12. Kerrotaan se seitsemällä niin saadaan 70-84, mikä jonkun mielestä voi olla jo melkein satanen.
Saatat olla itse töissä mutta kovin välkky et ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmmm.
Toivottavasti minä en satu olemaan samassa työpaikassa kuin sinä. Minne pääsee noin tyhmät? Töihin?
Minulle latte on osa arkiviikon piristystä. Ankeaa olisi, mikäli kauppakeskus asioinnin = kirjasto, apteekki ja muut ostokset jälkeen hakisin jonkun käntyn ja menisin kotiin tavan kahvin ( en juo) keittoon.
Tai vielä pahempi, päivät mööröttäisin kotona etätöissä läppärin ääressä. Välillä on syytä lähteä ihmisten ilmoille.
Jos sinulla ei ole varaa kahvilaan, älä sitten sinne mene. Mikä ihme saa ihmisen jankkaamaa samasta asiasta viikosta toiseen? Hanki elämä.
Eipä tulisi mieleenkään mennä kahvilaan juomaan jotain lattea, vaikka olisi varaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos iso kakku on leikattu vaikka 12 palaan ja jokainen palaan kilauttaa kassaan seitsemän euroa. Vielä en ole nähnyt kakkua joka valmistettiin pala kerrallaan lattemukiin liimautuneena.
7 eurolla saa hyvällä tuurilla 2 kahvipakettia, vähintään yhden paketin laadukasta kahvia 500g, enkä tarkoita mitään Juhla Mokka bulkkikuraa. Maitolitran saa halvimmillaan alle eurolla, ja tuohon 12 euron budjettiin saa vielä hankittua esim. muffinsseja tai pullaa. Koko höskä useammalle henkilölle/päivälle. Että tämmöinen herkuttelun vaihtoehtobudjetti.
Yleensä kahvilassa istuessa osta vain kahvin...laskut jää väliin kahdesta syystä ...ensimmäinen syy on hinta.
Kahviloiden kaakun palat in todella hinnakkaita lähtien juuri 5 eurosta.
Toinen ehkä pääsyy on että en halua vetää niitä kaakun kaloreita kun ne on aika lihottavia.. kahviloissa on kuitenkin aina kiva piipahtaa mutta kahvi riittää..
P.s. kahvilat on kuitenki mukavia paikkoja ja rentouttavia mm. Tehdä etatoita istuen kahvikupin ääressä.