HS: Lukiota käyvien ahdistelupäiväkirjat
Olipa taas mieltäylentävää luettavaa. Toivottavasti moni mies lukee jutun ja tuntee piston sydämessään.
Jättäkää nuoret naiset ja tytöt rauhaan.
Kommentit (1453)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka huutelu mulle tapahtui kun olin 3-vuotias. Joku vanhempi ukkeli huuteli puistossa, että onpa kaunis lapsi. Koin sen ahdistavana. Sen jälkeen olen pitänyt ahdistelupäiväkirjaa ja mua ahdistellaan keskimäärin 25-40 kertaa päivässä. Olen nykyään 52-vuotias.
Alankin pitää myös ahdistelupäiväkirjaa. Kirjaan jokaisen kerran kun nainen edes katsoo minua puhumattakaan siitä että sanoo minulle jotain. Koitan sitten kiinnostaako hesaria tai iltapäivälehtiä havaintoni setämiehen kohtaamasta seksuaalisesta ahdistelusta. Seksuaalista ahdistelua on myös jos naispuolinen on pukeutunut paljastavasti/ provosoivasti. Naiset ei pysty ymmärtämään millaista se on kun mies näkee kiihottavan näköisiä naisia.
Hae apua.
t. nainen joka tuomitsee miehet sen perusteella mitä ne voisivat tehdä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän sekin sitten kertoo, että niin monella näissä(kin) vastauksissa on suunnaton tarve vähätellä ahdistelua ja puolustella ahdistelijoita
Koska suhteellisuudentaju katoaa ja foliohattuosasto miesvihassaan ja -pelossaan lähtee laukalle. Mitään linkkiä uutiseen tai analysointia ei edes tarvita.
Kaikki minua seksuaalisesti ahdistelleet ihmiset ovat olleet suomalaisia miehiä. Ei ole kiva, kun kuusikymppiset miehet puristelevat bussissa takapuolesta tai alkavat bussipysäkillä puhua rivoja. Ne oli kuitenkin yli 40 vuotta vanhempia kuin minä. Harmi, että rohkeus ei riittänyt potkaisemaan niitä munille, sen ne olisi ansainneet.
Mitä muut matkustajat sanovat? Tai kuski? Olisiko takapuolen puristelu ok jos sen tekee saman ikäinen nainen?
Luuletko, että ujo ja arka 16-vuotias uskaltaa nostaa asiasta metelin?
No siinä on sitten kasvatus vähän niin kuin epäonnistunut, jos ei saa suutaan auki kun joku tulee percettä puristelemaan. Meillä päin tytöillä opetettiin jo hyvin nuorina, että jos joku kourii, on täysin oikein vetää avari naamaan. Hyvin toimi eikä omassa tuttavapiirissäni näitäkään läpsäisyjä nähty kuin ihan muutaman kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kehuminen on kakspiippunen juttu, koska jokaisen ulkonäkö on hänen oma asia ja se ei kuulu muille. Eli ulkonäköä ei tarttis kehua eikä haukkuakaan
Ootsä koskaan käynyt Kalliossa? Tiedätkö mikä on metro? Se on sellanen vähän samantapainen juna mikä teillä menee siellä Nilsiässäkin mut metro menee pitkät matkat maan alla. Sanooko sulle mitään Piritori? No ei tietysti sano, mutta se on metroaseman sisäänkäynnin ympärille levittäytyvä "tori". Pirin varmaan tiedät? No sitten tähän tulee pieni yhtälö:
Piritori+Sörkan metroasema+Kurvin Alepa = Mitäpä luulet millasta väkeä siellä pyörii? Niinpä.
Miten tämä liittyi mun kommenttiin? Enkä asu Nilsiässä. Piritoreilla en silti kyllä pyöri.
Äijät, jättäkää ne lapset rauhaan!
T: M57
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän sekin sitten kertoo, että niin monella näissä(kin) vastauksissa on suunnaton tarve vähätellä ahdistelua ja puolustella ahdistelijoita
Koska suhteellisuudentaju katoaa ja foliohattuosasto miesvihassaan ja -pelossaan lähtee laukalle. Mitään linkkiä uutiseen tai analysointia ei edes tarvita.
Kaikki minua seksuaalisesti ahdistelleet ihmiset ovat olleet suomalaisia miehiä. Ei ole kiva, kun kuusikymppiset miehet puristelevat bussissa takapuolesta tai alkavat bussipysäkillä puhua rivoja. Ne oli kuitenkin yli 40 vuotta vanhempia kuin minä. Harmi, että rohkeus ei riittänyt potkaisemaan niitä munille, sen ne olisi ansainneet.
Mitä muut matkustajat sanovat? Tai kuski? Olisiko takapuolen puristelu ok jos sen tekee saman ikäinen nainen?
Sanotko etteivät naiset huomaa tapahtunutta? Täällä syytettiin miehiä siitä etteivät he puutu, sehän on selvää mutta miksi naiset eivät sitten puutu?
Luuletko, että ruuhkabussissa kukaan huomaa mitään? Sekin oli koettua, että mies painautuu takapuoltani vasten muna kovana. Ei siinä muuta voinut kuin yrittää siirtyä muualle. Tytöille pitäisi opettaa itsepuolustusta.
Miksi vain miehiä syyllistetään siitä etteivät he huomaa ja puutu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka huutelu mulle tapahtui kun olin 3-vuotias. Joku vanhempi ukkeli huuteli puistossa, että onpa kaunis lapsi. Koin sen ahdistavana. Sen jälkeen olen pitänyt ahdistelupäiväkirjaa ja mua ahdistellaan keskimäärin 25-40 kertaa päivässä. Olen nykyään 52-vuotias.
Alankin pitää myös ahdistelupäiväkirjaa. Kirjaan jokaisen kerran kun nainen edes katsoo minua puhumattakaan siitä että sanoo minulle jotain. Koitan sitten kiinnostaako hesaria tai iltapäivälehtiä havaintoni setämiehen kohtaamasta seksuaalisesta ahdistelusta. Seksuaalista ahdistelua on myös jos naispuolinen on pukeutunut paljastavasti/ provosoivasti. Naiset ei pysty ymmärtämään millaista se on kun mies näkee kiihottavan näköisiä naisia.
Hae apua.
Miksi? Ovatko mielestäsi miehet jotenkin aliarvoisessa asemassa että heidän pitää niellä kaikki ahdistelu mukisematta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina neuvonut lapsiani (kaikkia sukupuolia) hakeutumaan naisen luo, jos apua haluaa vaikka eksymistilanteessa. Tietenkin! Suuremmalla todennäköisyydellä saa apua, eikä kohtaa jotain härskiä setämiestä.
Tässä sitä arjen miesvihaa. Eipä tarvitse miettiä miksi naiset pelkäävät "mitä miehet voisivat tehdä"
Kiitä patriarkkaa. Te miehet olette luoneet maailman jossa naisella ei ole turvallista vieraan tai vieraiden miesten läheisyys. Eikä valitettavasti edes se oman läheisen läheisyys. Onneksi olkoon.
Ongelmana ei ole miehet vaan se mitä kuvittelette miesten tekevän. Kiitän siis feminismiä sillä naisten on aivan turvallista olla vieraan tai vieraiden miesten läheisyydessä.
Toisin kuin miesten olla naispuolisten sairaanhoitajien läheisyydessä. Ne tappavat miehiä.
Toivon, että kohdallesi osuu sellainen hoitaja vihdoin.
Usko pois, siitä huolimatta minä en toivo että sinut ja tyttäresi rais kataan.
uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
kunnes olet pelkkää itkevää lihamassaa
Olet kyllä melko sairas tyyppi. Ala-arvoista kommenttia. Ja pidät vissiin itseäsi parempana kuin m-muuttajia? Nyt on myötähäpeä syvää miesten puolesta. Ei saatana.
M44Missä mainitsin mitään m-muuttajista? Vastasin naiselle joka toivoi kuolemaani kertomalla etten minä toivo hänelle mitään pahaa.
Sinä ilmaisit juuri sen, mitä toivoisit voivasi tekevän. Terve mies ei saa edes tuollaisia mielikuvia päähänsä.
M44Luetunymmärtämisessä sinulla on ainakin haasteita.
Tuollaista tekstiä ei pitäisi kenenkään edes kirjoittaa ihmisten luettavaksi.[/quote
Aivan. Ajattelethan samoin kun nainen toivoo miehen kuolemaa insuliinimurhaavan hoitajan käsissä?
Et tietenkään, et voisi kuvitella tuomitsevasi naisten tekstejä :)En tiedä mikä hoitsufetismi sinulla on, mutta tässä keskustellaan ihan eri asiasta. Sairas mielikuvitushan sinulla on.
M44Käytän tappavia hoitsuja esimerkkinä kun naiset perustelevat omia irrationaalisia miesvihaviestejään sillä mitä joku mies jossain voisi tehdä.
Hoitsut tunnetusti tappaa miehiä.
Melkoista olkiukkoilua, jolla ei saavuta mitään. Lapsellista suorastaan.
M44Olkiukkoilua? Miehistä saa keksiä paskaa, mä varaan saman oikeuden.
Hoitsut tunnetusti tappaa miehiä, varastaa kipoulääkkeitä ja tekee muutenkin paljon pahaa. Tuntuu siltä että se on kokonaisen ammattikunnan ongelma.
Eikä tietenkään kaikki, mutta mistä mies voisi tietää kehen sitä voi luottaa?
Kuulostaako tutulta?
No itse asiassa ei. Mitä helvettiä sinä horiset? Kuljetko ihan täysillä?
M44Et siis ole edes lukenut ketjua. Sääli että sun kaltaiset tulee kommentoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Lopetathan myös itse lasten raiskaamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotko etteivät naiset huomaa tapahtunutta? Täällä syytettiin miehiä siitä etteivät he puutu, sehän on selvää mutta miksi naiset eivät sitten puutu?
Luuletko, että ruuhkabussissa kukaan huomaa mitään? Sekin oli koettua, että mies painautuu takapuoltani vasten muna kovana. Ei siinä muuta voinut kuin yrittää siirtyä muualle. Tytöille pitäisi opettaa itsepuolustusta.
Miksi vain miehiä syyllistetään siitä etteivät he huomaa ja puutu?
Miehet voisivat jättää kourimiset, uhkailut ja huutelut väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina neuvonut lapsiani (kaikkia sukupuolia) hakeutumaan naisen luo, jos apua haluaa vaikka eksymistilanteessa. Tietenkin! Suuremmalla todennäköisyydellä saa apua, eikä kohtaa jotain härskiä setämiestä.
Tässä sitä arjen miesvihaa. Eipä tarvitse miettiä miksi naiset pelkäävät "mitä miehet voisivat tehdä"
Kiitä patriarkkaa. Te miehet olette luoneet maailman jossa naisella ei ole turvallista vieraan tai vieraiden miesten läheisyys. Eikä valitettavasti edes se oman läheisen läheisyys. Onneksi olkoon.
Ongelmana ei ole miehet vaan se mitä kuvittelette miesten tekevän. Kiitän siis feminismiä sillä naisten on aivan turvallista olla vieraan tai vieraiden miesten läheisyydessä.
Toisin kuin miesten olla naispuolisten sairaanhoitajien läheisyydessä. Ne tappavat miehiä.
Toivon, että kohdallesi osuu sellainen hoitaja vihdoin.
Usko pois, siitä huolimatta minä en toivo että sinut ja tyttäresi rais kataan.
uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
kunnes olet pelkkää itkevää lihamassaa
Olet kyllä melko sairas tyyppi. Ala-arvoista kommenttia. Ja pidät vissiin itseäsi parempana kuin m-muuttajia? Nyt on myötähäpeä syvää miesten puolesta. Ei saatana.
M44Missä mainitsin mitään m-muuttajista? Vastasin naiselle joka toivoi kuolemaani kertomalla etten minä toivo hänelle mitään pahaa.
Sinä ilmaisit juuri sen, mitä toivoisit voivasi tekevän. Terve mies ei saa edes tuollaisia mielikuvia päähänsä.
M44Luetunymmärtämisessä sinulla on ainakin haasteita.
Tuollaista tekstiä ei pitäisi kenenkään edes kirjoittaa ihmisten luettavaksi.[/quote
Aivan. Ajattelethan samoin kun nainen toivoo miehen kuolemaa insuliinimurhaavan hoitajan käsissä?
Et tietenkään, et voisi kuvitella tuomitsevasi naisten tekstejä :)En tiedä mikä hoitsufetismi sinulla on, mutta tässä keskustellaan ihan eri asiasta. Sairas mielikuvitushan sinulla on.
M44Käytän tappavia hoitsuja esimerkkinä kun naiset perustelevat omia irrationaalisia miesvihaviestejään sillä mitä joku mies jossain voisi tehdä.
Hoitsut tunnetusti tappaa miehiä.
Melkoista olkiukkoilua, jolla ei saavuta mitään. Lapsellista suorastaan.
M44Oletko itse jo lakannut ahdistelemasta lapsia? Tunnetko piston sydämmessäsi?
En. Minulla on kaksi tytärtä, ja on huolestuttavaa millaisia miehiä tuolla liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Olen lukiossa opettajana ja ihan vaan kommenttina, että osa lukiotytöistä pukeutuu todella provosoivasti.
Jos on puolet vartalosta paljaana ja tissit pursuaa lähes ulos topista, niin saattaa saada katseita. Ehkä tarkoituskin. Mutta ei tietenkään oikeuta ahdistelemaan.
Tämä totta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin myös miehiä ahdistellaan. Suhdeluku lienee noin 1/10. Kerron tämän kyllä aina kun asiasta puhun (silti poikapuoliset voivat tästäkin tiedosta uhriutua, kun eivät saa tuossa kohtaa edustaa sitä "voitokasta" roolia, se on voi voi), esim. koulussa etiikkaan ja terveystietoon liittyen. Muistan aina myös sanoa, että two wrongs don't make a right. Joku aina möläyttää sen "entäs kun mun miestäkin on ahdisteltu nuorena..." Totean tähän, että se on tasan yhtä ikävää ja kurjaa. Silti se ei muuta tuota suhdelukua ja rakenteiden sukupuolittuneisuutta miksikään. Molemmat on tärkeitä asioita, mutta välillä voidaan tosiaan puhua ihan siitäkin tosiseikasta, että tytöt kohtaavat tätä aivan valtavan paljon enemmän, mikä merkitsee nimenomaan niiden munallisten valitustyötä.
Mistä revit suhdeluvun? Oletko mies ja nainen?
Jos et ole mies, et tiedä mitään poikien kokemasta ahdistelusta. Voit ajatella ettei sitä tapahdu koska et itse ahdistele, mutta fakta on että samoilla standardeilla kaikki pojat ja tytöt kokevat ahdistelua.
Pojat kokevat harvoin seksuaalista ahdistelua, mutta paljon henkistä ja fyysistä väkivaltaa sekä väkivallan uhkaa. Elämä nuorena poikana on jopa turvattomampaa kuin tyttönä, koska pojille ei haluta tarjota turvaverkkoja vaan heidän oletetaan puolustavan itseään.
Poikiin suunnattu seksuaalinen ahdistelu on usein nöyryyttämistarkoituksessa tehtyä ja siten suunnitelmallisempaa ja se helposti leimataan vain pahoinpitelyksi, kuten jääkiekkojunioreiden tapauksessa.
Samoin huutelu ja homottelu, jota tekevät tytöt ja naisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetathan myös itse lasten raiskaamisen.
Anteeksi, mitä tuli sanottua?
Suomalaiset kuolevat varmaan sukupuuttoon.
Ahdistelu vähenee iän myötä, mikä on järkyttävää. Miehet eivät ahdistele läheskään niin paljoa yli 20-vuotiaita, saati yli 25-vuotiaita. Minua ahdisteltiin eniten noin 13-19-vuotiaana. Yleensä ahdistelijat on olleet jotain itseäni selvästi vanhempia, 40-70-vuotiaita suomalaisia miehiä. Muutama ulkomaalainen, jotka taas on ollut lähempä omaa ikää.
Nyt olen 32-vuotias ja on onneksi jo melko harvinaista. Viimeksi ehkä kuukausi sitten joku ihan kantasuomalainen huohottava mies tuli kauppakeskuksessa ölisemään, että minulla on seksikäs ilme. Välitön reaktio oli haistattaa vitut. Hyi helvetti, mikä noita miehiä vaivaa? Mutta jättäisivät edes nuoret rauhaan. Minä osaan jo pitää puoleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ahdistelivat lukiota käyvät tytöt kun olin 13-vuotias, varhain kehittynyt poika. En enää lue hesaria, mutta otsikon perusteella oletan että tämä lukiolaisten harjoittama ahdistelu on yleisempää ja hyväksytympää kuin uskoinkaan.
Teinien keskinäinen ahdistelu on kyllä oman kokemukseni mukaan todella yleistä ja takuulla sitä kyllä tapahtuu molempiin suuntiin, siis että ahdistelijoina on sekä tytöt että pojat. On hyvä että näistä asioista nykyään puhutaan ja valistetaan. Poikien kokemasta ahdistelusta pitää ehdottomasti puhua myös! Lukiolaisten, selvästi vanhempien tyttöjen nuorempaan poikaan ON väärin.
Tästä tuli mieleen oma kokemus yläasteella, jolloin oman luokan tytöt lääppivät persettäni kun omien sanojensa mukaan halusivat tietää onko minulla brief- vai bokserimalliset alushousut. Aikaa on kulunut jo 30 vuotta mutta edelleen muistan sen kiusaantuneen tunteen. Poikana en myöskään kehdannut sanoa asiasta kellekään, ettei minua pidettäisi nössönä tai homona.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset kuolevat varmaan sukupuuttoon.
Jos miesaines on tätä, niin ehkä sietääkin. Ei noita geenejä tarvitsisi jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ahdistelivat lukiota käyvät tytöt kun olin 13-vuotias, varhain kehittynyt poika. En enää lue hesaria, mutta otsikon perusteella oletan että tämä lukiolaisten harjoittama ahdistelu on yleisempää ja hyväksytympää kuin uskoinkaan.
Teinien keskinäinen ahdistelu on kyllä oman kokemukseni mukaan todella yleistä ja takuulla sitä kyllä tapahtuu molempiin suuntiin, siis että ahdistelijoina on sekä tytöt että pojat. On hyvä että näistä asioista nykyään puhutaan ja valistetaan. Poikien kokemasta ahdistelusta pitää ehdottomasti puhua myös! Lukiolaisten, selvästi vanhempien tyttöjen nuorempaan poikaan ON väärin.
Tästä tuli mieleen oma kokemus yläasteella, jolloin oman luokan tytöt lääppivät persettäni kun omien sanojensa mukaan halusivat tietää onko minulla brief- vai bokserimalliset alushousut. Aikaa on kulunut jo 30 vuotta mutta edelleen muistan sen kiusaantuneen tunteen. Poikana en myöskään kehdannut sanoa asiasta kellekään, ettei minua pidettäisi nössönä tai homona.
Ai, eikö ne olleetkaan niitä vanhoja hyviä aikoja kun ihmisiä sai lääppiä vapaammin? Näin on täällä kerrottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka suuri osa suomalaisista miehistä ahdistelee naisia sillä tavalla, kuin tässä HS:n jutussa esitetään? Yli vai alle 10%?
Kysyn siksi, kun tätä ketjua lukiessa monien viesteistä syntyy sellainen mielikuva, että valtaosa miehistä käyttäytyisi näin.
Heteromiehistä varmaan 90 % ahdistelisi naisia, jos voisi olla varma, ettei jää siitä kiinni. Varmaan 50 % ahdistelee joka tapauksessa. Ainoat naisille turvalliset miehet ovat homomiehiä.
Ei pidä paikkansa.
Suurinta osaa suomalaisista ei kiinnosta yhtään edes tervehtiä muita. Yksityisyys on meille rikkaus.
Mitä tekemistä yksityisyydellä on tämän kanssa? Ei mitään.
Toisen yksityisäättähän ahdistelulla rikotaan. Valtaosaa suomalaisista ei edes kiinnosta toiset, ei miehet eivätkä naiset.