Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyssäri ahkerille ihmisille: Mikä / mitkä oli ensimmäinen työsi, jota sait palkkaa? Tuilla ja avustuksilla elävien ei tarvitse vastata.

Vierailija
01.09.2023 |

Itse tein ensimmäisen tilini paimenena. Naapurin isäntä kunnosti lehmikarjansa laidunaitaa, ja minun piti vahtia etteivät hiehot karkaa metsään puuttuvista aidanosista.
Sain palkkaa 2 mk/ päivä. Ostin ansioillani Mora-puukon, jolla vuolin useita pajupillejä ja jousipyssyn nuolia.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräsin kastematoja myytäväksi, sain niistä 2 penniä per mato.

Vierailija
22/107 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloustavarakaupan apulainen 60-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 14-vuotiaana kitkemässä liiketilan kukkapenkkejä kesällä. Sitten tuli 90 -luvun lama ja mitään töitä ei saanut millään edes kesäisin.Seuraavaksi myin kukkia opintojen ohessa.

Vierailija
24/107 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prostituoitu.

Vierailija
25/107 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen työpaikka makkaratehtaalla apupoikana, palkka oli 650 markkaa kuukausessa, vuosi oli -73. Oikein hyvä työpaikka, oppi tekemään töitä, mukavat duunikaverit.

Vierailija
26/107 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tuilla elävät saa vastata? Itse olen kokoaikatyössä, mutta en pidä itseäni ahkerana, joten jätän vastaamatta myös näin asenteellisen kysymykseen.

Vierailija
27/107 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaupassa hinnoittelijana 13 vuotiaana. Sitä ennen olin tehnyt lastenvahti hommia, kerännyt voikukkia yms. pientä. Hinnoittelija oli kuitenkin ensimmäinen "oikea" duuni.

Vierailija
28/107 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaoin lähikaupan mainoksia. Tuhannesta mainoksesta sai 100 markkaa ja aikaa kului neljä tuntia. Vitutti, kun kaveri jakoi jakelufirman kautta useampia mainoksia samaan aikaan ja tienasi 300 markkaa puolta lyhyemmässä ajassa. Vaan jostain piti aloittaa.

Vierailija
29/107 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 14-vuotiaana kitkemässä liiketilan kukkapenkkejä kesällä. Sitten tuli 90 -luvun lama ja mitään töitä ei saanut millään edes kesäisin.Seuraavaksi myin kukkia opintojen ohessa.

Kukkaa?

Vierailija
30/107 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkilehden ja mainoksien jakaminen 13-vuotiaana, äiti oli takuumiehenä kun ikä ei riittänyt. 15-vuotiaana porraskäytävien siivousta, 18-vuotiaana vakituiseen työhön tehtaaseen.

Vierailija
31/107 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieroin naapurin tätiä ja kävin sen kanssa saunassa ja muutenkin lohdutin sitä.

Vierailija
32/107 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin isin firmassa assistenttina. Ajelin Mersulla ja söin hienoissa ravintoloissa, no joskus keittelin kahvia toimistolla. Palkka 2800€/kk. Ihan kiva ensimmäinen duuni. Oppi työn arvon.

Vierailija
33/107 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onlyfans

N16

Vierailija
34/107 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotiaana vedin seurakunnan kerhoa. En muista yhtään paljonko siitä maksettiin.

Vierailija
35/107 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jurttimaan harvennus. Sain parhaimmillaan 500 mk/päivä. Samoihin aikoihin poimin myös herneitä, näistä sai kilohinnan. N. 13 v.

Onneksi oli maanviljelijä-sukulaisia. Oli helppo saada töitä lapsena.

Jaa, minä sain tehdä noita samoja töitä ihan ilmaiseksi ja sinua nuorempana.

Mikä on jurttimaa?

Vierailija
36/107 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhden äijänkäppänän sihteerinä (koulutuksena konekirjoituskurssi) , ja kun tuli minipalkkalaki, niin hän lyhensi työaikaa sen verran, että ei tarvinnut sitäkään maksaa.

Menin sitten amikseen sähköasentajalinjalle ja  kun pääsin töihin, sain samaa palkkaa kuin miehet.

Se  äijänkäppänä sai paljon minuakin epäpätevämmän sihteerin ja soitteli vielä uudelle työpaikalleni, että ottaisin sairaslomaa, ja tulisin hänelle kesäksi töihin, ja valitti miten noloa on, kun se uusi sihteeri ei osannut kirjoittaa niin virheettömästi kuin minä.

Kirjoitan noin ilkeästi, koska kyllä hän välillä yritti vähän klähmiäkin, nykyisinhän siitä saataisiin vaikka oikeudenkäynti aikaiseksi.

Vierailija
37/107 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jurttimaan harvennus. Sain parhaimmillaan 500 mk/päivä. Samoihin aikoihin poimin myös herneitä, näistä sai kilohinnan. N. 13 v.

Onneksi oli maanviljelijä-sukulaisia. Oli helppo saada töitä lapsena.

Jaa, minä sain tehdä noita samoja töitä ihan ilmaiseksi ja sinua nuorempana.

Mikä on jurttimaa?

Rehujuurikaspelto

Vierailija
38/107 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

11-12 -vuotiaana mansikkapellolla ihan verokortilla ja laillisesti töissä. Nyt olen pahin mahdollinen tuilla elävä: kaahari ajoi päälleni ja vammauduin liikenteessä. Täysin yhteiskunnan elätti. Tätä ennen katkeamaton työhistoria ja kaksi yliopistotutkintoa. Ai miksi kirjoitin tämän? Kun aina se ei ole omaa syytä, että joutuu elämään yhteiskunnan tuilla.

Vierailija
39/107 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 ja 16 vuotiaana lapsenlikkana. 17v pääsin jo kaupungille "puistotätiksi" kuukauden ajaksi.

Vierailija
40/107 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin en mene. Mulla tuli tunnit täyteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä