Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyssäri ahkerille ihmisille: Mikä / mitkä oli ensimmäinen työsi, jota sait palkkaa? Tuilla ja avustuksilla elävien ei tarvitse vastata.

Vierailija
01.09.2023 |

Itse tein ensimmäisen tilini paimenena. Naapurin isäntä kunnosti lehmikarjansa laidunaitaa, ja minun piti vahtia etteivät hiehot karkaa metsään puuttuvista aidanosista.
Sain palkkaa 2 mk/ päivä. Ostin ansioillani Mora-puukon, jolla vuolin useita pajupillejä ja jousipyssyn nuolia.

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliturvan varassa elävällä voi olla takana pitkä työhistoria, ihan vaan tiedoksi.

Eipä kaikilla ole riittävästi ymmärrystä. Vaikka ap ihan ikänsä puolesta aikuiselta vaikuttaa. 

T pitkäaikaissairas, joka n 12v poimi käsin porkkanoita. En enää muista paljonko siitä sai, -80 luvun alkua.

Vierailija
82/107 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut palkkaa kotitöistä. Eka kesätyöpaikkani oli lasten leikkipuistossa. Töissä olen ollut 20 vuotta. Kaikissa töissäni olen ollut se omatoiminen ja ahkera työntekijä, joka on joutunut tekemään myös muiden työntekijöiden töitä. Vastasin tähän typerän oletuksen sisältävään aloitukseen, vaikka olenkin tällä hetkellä työtön. Työttömäksi jouduin työuupumuksen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsänistutuksesta kouluaikoina oikeassa työsuhteessa, mutta aloituksen luettuni muistin aikaisemman: opetin joukko-oppia toiselle koululaiselle, ja sain siitä kympin tai kaksi palkaksi.

Vierailija
84/107 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-14v menin srk kerhon vetäjäksi. Vähän myöhemmin aloitin jakamaan mainoksia. Molemmat opettivat jo varhain tunnollisuutta.

Vierailija
85/107 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikkamaalla keräsin mansikoita kahtena tai kolmena kesänä. Sopi hyvin kaltaiselleni aamuvirkulle. Liikuntaakin siinä sai, yleensä vielä poljin sinne pyörällä useamman kilsan.

Yllätys...mansikat eivät juuri ole kiinnostaneet aikuisena, ei tule ostettuakaan niitä.

Vierailija
86/107 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätyöpaikka tsupparina vanhempieni työpaikalla, helsinkiläisessä insinööritoimistossa. Palkkaa en muista, mutta olin 13v ja vuosi oli 1975. Palkalla ostin mm. meikkejä läheisestä Valintatalosta ja muistan miten onnellinen olin.

Vierailija
87/107 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikoita keräämässä mansikkatilalla. Työtön olen nykyisin ja elän tuilla. Sinä et päätä mihin ketjuun vastaan tai en vastaa, ap.

Vierailija
88/107 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotiaana hoidin 2-vuotiasta poikaa viikon. Palkka 200 markkaa.

Vierailija
89/107 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerijuurikkaan harvennuksessa 13- vuotiaana

Vierailija
90/107 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöapulainen vanhainkodilla.

Vierailija
91/107 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukioikäisenä (70-luku) kesätyö Sanoma Oy:llä.

Vierailija
92/107 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin joidenkin ei tarvitse vastata. Onko sinun mielestäsi yhden ihmisen nuorena tekemä mansikoiden keräys, mainosten jakaminen tai lapsenvahtina toimiminen muka jotenkin arvokkaampaa kuin jonkun toisen?!?!?!!!  Tällaiselle  en vastaa!!

Vierailija
93/107 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin joidenkin ei tarvitse vastata. Onko sinun mielestäsi yhden ihmisen nuorena tekemä mansikoiden keräys, mainosten jakaminen tai lapsenvahtina toimiminen muka jotenkin arvokkaampaa kuin jonkun toisen?!?!?!!!  Tällaiselle  en vastaa!!

Mutta vastasit onneks

Vierailija
94/107 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätyö kunnalla josta sain 1000 markkaa. Hoidin kunnan kiinteistöjä teininä, etupäässä ajelin vuokratalojen nurmikoita. Kuulemma teimme luokkakaverini kanssa kuukaudessa 3 kuukauden työt mitä kunnan työntekijät saivat itse aikaan.

Vierailija
95/107 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainos/ilmaisjakeluehtien jakaminen

Vierailija
96/107 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jakanut mainoksia, kerännyt mansikoita, siivonnut leirintäalueen mökkejä, siivonnut rappukäytäviä ja ostoskeskuksia, ollut postilla kesätyöntekijänä jakelussa ja lajittelussa ja päiväkodissa harjoittelijana.

Vierailija
97/107 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta vastasit onneks

En vastannjut esitettyyn kysymykseen!! Monet näköjään vastaavat kilitisti kaikenmaailman paskiaisille. Mut siepä en saakaan tietää, mistä mie sain ensimmäisen palkkani., se on jämpti niin.

Vierailija
98/107 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 v siivoushommia kaupungin palkkalistoilla kesätyönä.

Sen jälkeen olen ollut aina vapaa-aikoina töissä, kun olen halunnut. Työttömänä ollessakin tein viittä päivää viikossa, mutta tilastoissa olin työtön, koska saatoin tehdä jokaisen päivän eri työsopimuksella.

Vierailija
99/107 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt ansiotyötä 15-vuotiaasta lähtien. Työttömänä en ole ollut sekuntiakaan. Ainoa yhteiskunnan antama raha, mitä olen koskaan saanut on lapsilisä 0-18 vuotiaaksi, mikä sekin meni vanhempien kukkaroon.

Ai niin, olin jo unohtaa. Sotaväessä sain valtion maksamaa päivärahaa 11 kk ajan, joka sekin kului munkkikahveihin sotkussa ja tupakkaan.

Muuten olen ollut yhteiskunnan nettomaksaja koko ikäni.

Odotan vain enää eläkettä, jolloin voin saada lopultakin "ilmaista" rahaa.

Miksi tämä on saanut alapeukkuja? Ilmeisesti jotkut vihaavat suomalaista miestä todella paljon.

Vierailija
100/107 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoustyö 1989-2013. Toisen ammatin opiskelu sairauden takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän