Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyssäri ahkerille ihmisille: Mikä / mitkä oli ensimmäinen työsi, jota sait palkkaa? Tuilla ja avustuksilla elävien ei tarvitse vastata.

Vierailija
01.09.2023 |

Itse tein ensimmäisen tilini paimenena. Naapurin isäntä kunnosti lehmikarjansa laidunaitaa, ja minun piti vahtia etteivät hiehot karkaa metsään puuttuvista aidanosista.
Sain palkkaa 2 mk/ päivä. Ostin ansioillani Mora-puukon, jolla vuolin useita pajupillejä ja jousipyssyn nuolia.

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerijuurikkaan harvennus kotona 7v alkaen. Samaa vieraalle pennin/metri 13 vuotiaana. Heinäpellolla ja perunapellolla 10 v lähtien, 10 mk/pv. Vieraalla tienasin, kotona en.

Vierailija
102/107 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hoitaminen. Aloitin hoitamaan siskon lapsia kun olin 11v 5€/h. Kun olin 13v niin palkka nousi 8€/h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin ylivilkasta poikaa hoidin sinä kesänä kun täytin 12. Jotan kukkien kastelua naapurissa en laske, sitä tein jo aiemmin.  Mielestäni olen ahkera, vaikka olen ollut työttömänäkin. Työelämässäkin on tuhansia laiskureita ja vain laiskurit itse eivät sitä myönnä. 

Vierailija
104/107 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruohonleikkuuhan se oli.

Se oli ensimmäinen hommani myös silloin kun yt:t iski ja elin tuilla. Nyt taas töissä.

Tuollainenbpiku työttömyysjakso palauttaa mieliin että 99% työttömistä ja tuilla eläjistä olisi mieluummin veronmaksajia.

Vierailija
105/107 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin vasta valmistuneita asuntoja rakentamisen jäljiltä asumiskuntoon 15-vuotiaana. Oli aika raskasta ja pölyistä työtä mutta oma raha motivoi.

Vierailija
106/107 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätyö nurmikonleikkuuta isossa rivitalopihassa 14v.

Oikea palkkatyö oli pikikoneen vieressä luomassa soraa ja roudaamassa työkaluja paikalle ja pois 20v

(lukion ja armeijan jälkeen).

Vierailija
107/107 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt ansiotyötä 15-vuotiaasta lähtien. Työttömänä en ole ollut sekuntiakaan. Ainoa yhteiskunnan antama raha, mitä olen koskaan saanut on lapsilisä 0-18 vuotiaaksi, mikä sekin meni vanhempien kukkaroon.

Ai niin, olin jo unohtaa. Sotaväessä sain valtion maksamaa päivärahaa 11 kk ajan, joka sekin kului munkkikahveihin sotkussa ja tupakkaan.

Muuten olen ollut yhteiskunnan nettomaksaja koko ikäni.

Odotan vain enää eläkettä, jolloin voin saada lopultakin "ilmaista" rahaa.

Miksi tämä on saanut alapeukkuja? Ilmeisesti jotkut vihaavat suomalaista miestä todella paljon.

Alapeukut luultavasti vain ilmaisee, ettei olla messissä suitsuttamassa ja jalustalle nostamassa ihmistä, joka kehuskelee olleensa nostamatta tukia koko ikänsä. Kiva juttu toki hänelle itselleen, erityisesti jos kokee sen olleen tärkeä saavutus elämässään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme