Oletko harkinnut vapaaehtoista lapsettomuutta?
Itse olen vapaaehtoisesti lapseton omasta päätöksestäni ja myös sen vuoksi, että maailma on pahasti ylikansoitettu. Mitä ajatuksia vapaaehtoinen lapsettomuus herättää teissä puolesta ja vastaan? Usein huomaan, että lapsettomuutta paheksutaan eikä ehkä tahdota katsoa peiliin maailman nykytilannetta. Oletteko siis miettineet onko lisääntyminen näin ylikansoitetulla planeetalla ihmisoikeus, ja jos on, niin millaisilla ihmisillä tulisi olla lupa siihen? Jokin vanhemmuuden "ajokortti" tai lupakirja olisi hyvä ottaa käyttöön.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Olen lapseton, koska haluan elää vapaana ja riippumattomana kenestäkään. Haluan olla oman elämäni main character(päähenkilö) ja päättää itse elämäni kulun. Elämääni on kuulunut paljon liikkumista, matkustamista ja syömistä, paljon sellaisia asioita joista olisin joutunut luopumaan lapsen tähden tai ainakin vähentämään.
Tiedän olen monien mielestä itsekäs. Entä sitten? Olen onnellinen.
Moni täällä varmaan haluasi sinun olevan enemmänkin lapsellinen ja onneton kuin onnellinen ja lapseton.
70-luvulla NASA ja tiedemiehet eri maissa kertoivat jääkauden tulevan (perustuen myös satelliittien tietoihin)... siiten kun sillä ei saatu rahastusta aikaan käännettiin takkia ja kerrottiin että kaikki lämpiää...
Jos saisin valita isyyden äitiyden sijaan, todennäköisesti minulla olisi jo lapsi tai useampi. Isyys on helpompaa kuin äitiys. Äitiyden valmistelu alkaa jo raskaudesta kaikkine pelkoineen ja mahdollisine vaivoineen. Mitä isät tekee sen ajan, elää ns. sitä normaali tilaa fyysisesti. Koittaa synnytys joka pistää kropan ja psyykkeen äärimäiselle koetukselle. Luulisi että äiti saisi tämän kaiken jälkeen leporauhan ja kerätä voimia rauhassa mutta ei, tästä se koko rumba vasta alkaa. Isiä ei velvoiteta pitämään edes vanhempainvapaata jolloin voisivat jäädä huolehtimaan jälkikasvusta kotiin. Minun mielestä tämän pitäisi olla pakollinen isille, koska lapsi-isä suhteelle se merkitsee paljon. Raha ei saisi olla asia jonka takia yleensä äiti jää kotiin ja isä on töissä.
Äitiys ei paljoo napostele ja vielä vähemmän kun katsoo vanhemmuuteen liittyviä asioita yhteiskunnalliselta tasolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lapseton, koska haluan elää vapaana ja riippumattomana kenestäkään. Haluan olla oman elämäni main character(päähenkilö) ja päättää itse elämäni kulun. Elämääni on kuulunut paljon liikkumista, matkustamista ja syömistä, paljon sellaisia asioita joista olisin joutunut luopumaan lapsen tähden tai ainakin vähentämään.
Tiedän olen monien mielestä itsekäs. Entä sitten? Olen onnellinen.Moni täällä varmaan haluasi sinun olevan enemmänkin lapsellinen ja onneton kuin onnellinen ja lapseton.
.
Onnellisuus ei ole järkevä tavoitelta asia elämässä. On järkevää tavoitella asioita jotka antavat elämälle tarkoituksen! Silloin kestää myös ne huonot ajat! Jos lähipiirissäsi joku tai sinä ette ole vakavasti sairaita, niin pian se tapahtuu. Onnellisuus ei kestä! Hae tarkoitusta!
Vierailija kirjoitti:
Jos saisin valita isyyden äitiyden sijaan, todennäköisesti minulla olisi jo lapsi tai useampi. Isyys on helpompaa kuin äitiys. Äitiyden valmistelu alkaa jo raskaudesta kaikkine pelkoineen ja mahdollisine vaivoineen. Mitä isät tekee sen ajan, elää ns. sitä normaali tilaa fyysisesti. Koittaa synnytys joka pistää kropan ja psyykkeen äärimäiselle koetukselle. Luulisi että äiti saisi tämän kaiken jälkeen leporauhan ja kerätä voimia rauhassa mutta ei, tästä se koko rumba vasta alkaa. Isiä ei velvoiteta pitämään edes vanhempainvapaata jolloin voisivat jäädä huolehtimaan jälkikasvusta kotiin. Minun mielestä tämän pitäisi olla pakollinen isille, koska lapsi-isä suhteelle se merkitsee paljon. Raha ei saisi olla asia jonka takia yleensä äiti jää kotiin ja isä on töissä.
Äitiys ei paljoo napostele ja vielä vähemmän kun katsoo vanhemmuuteen liittyviä asioita yhteiskunnalliselta tasolta.
Jospa annettaisiin perheiden päättää kuka on vapaalla. Ajatus siitä, että isät olisivat jotain tyranneja ja määräsivät vapaista on outo
Milloin tajusit, että ilmastovalhe ja väestömäärävalhe ovat Venäjän ja Kiinan propagandaa, jonka tarkoitus näivettää länsi? Syntyvyys on saatava Suomessa nousuun
Suomi näivettyy
Vauvojen vähyys aiheuttaa tuhoisan ketjureaktion. Väestö kasvaa vain koska vanhuksien määrä lisääntyy!
Vauvoja ei synny!
Vihervassarit haluaa näivettää Suomen!
Vierailija kirjoitti:
Onnellisuus ei ole järkevä tavoitelta asia elämässä. On järkevää tavoitella asioita jotka antavat elämälle tarkoituksen! Silloin kestää myös ne huonot ajat! Jos lähipiirissäsi joku tai sinä ette ole vakavasti sairaita, niin pian se tapahtuu. Onnellisuus ei kestä! Hae tarkoitusta!
Ei sen parempaa elämäntarkoitusta kuin onnellisuus ja omannäköinen elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa annettaisiin perheiden päättää kuka on vapaalla. Ajatus siitä, että isät olisivat jotain tyranneja ja määräsivät vapaista on outo
Lapsia ajatellen se on huono. Vai voitko väittää ettei tämä vaikuta millään tavalla heihin että toinen on vain kotona?
Vierailija kirjoitti:
On hirveää maanpetosta, kun vihervassarit yrittävät saada Suomen naiset luopumaan lasten hankinnasta!
.
Millaisen hirviön sanoma on sellainen?
Näivettäjät!
Enemmän sitä kyllä on törmännyt siihen, että yritetään painostaa ja häpäistä lisääntymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla täytyy olla enemmän
Onnellisuus ei kestä
Hae tarkoitusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia ajatellen se on huono. Vai voitko väittää ettei tämä vaikuta millään tavalla heihin että toinen on vain kotona?
Niin annetaan perheiden päättää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hirveää maanpetosta, kun vihervassarit yrittävät saada Suomen naiset luopumaan lasten hankinnasta!
.
Näivettäjät!Enemmän sitä kyllä on törmännyt siihen, että yritetään painostaa ja häpäistä lisääntymään.
Tottakai
Se on tervettä
Se on tarkoitus
Se on hyvä
Vierailija kirjoitti:
Tämä on luultavasti suurin syy syntyvyyden laskuun.
Ja se laskee niin kauan kuin tämä asia muuttuu.
Vähätelkää vaan lisää, sitä vähemmän vauvoja syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla täytyy olla enemmän
Onnellisuus ei kestä
Hae tarkoitusta
Mulla on jo :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Näivettäjät!Enemmän sitä kyllä on törmännyt siihen, että yritetään painostaa ja häpäistä lisääntymään.
Tottakai
Se on tervettä
Se on tarkoitus
Se on hyvä
Ahaa, olitkin samoja sekopäitä.
Vierailija kirjoitti:
Syntyvyyden lasku on yksi suurimmista haasteista, joka meitä tällä hetkellä kohtaa. Monissa maissa syntyvyys on pudonnut alle tason, joka on tarpeen väestön kasvattamiseksi. Tämä asettaa vakavia haasteita yhteiskunnalle ja taloudelle. Syntyvyyden väheneminen johtaa pienempään työvoimaan, vähentyneeseen kulutukseen ja heikentyneeseen taloudelliseen kasvuun.
On selvää, että syntyvyyden nostaminen on tärkeä velvollisuutemme, joka edellyttää yhteistyötä kaikilta yhteiskunnan osapuolilta. Yhteiskunnan on tehtävä kaikkensa perheiden tukemiseksi ja lasten saamisen helpottamiseksi. Se tarkoittaa esimerkiksi lapsilisien ja muiden tukien tarjoamista, mutta myös joustavampien työaikojen ja vanhempainvapaiden mahdollistamista.
Lisäksi koulutus on avainasemassa. On tärkeää, että nuoret saavat riittävän koulutuksen ja että he ymmärtävät lasten saamisen tärkeyden. Koulutuksen avulla voimme myös torjua perheväkivaltaa ja muita ongelmia, jotka voivat vaikuttaa syntyvyyteen.
Lopuksi haluan todeta, että syntyvyyden nostaminen on yhteinen vastuumme. Meidän on tehtävä kaikkemme, jotta voimme tarjota paremman tulevaisuuden seuraaville sukupolville. Se on velvollisuutemme yhteiskunnan hyvinvoinnin ja tulevaisuuden kannalta. Alhainen syntyvyys pilaa myös harvojen syntyneiden elämän!
Talouden ei tarvitse kasvaa loputtomasti eikä se saakaan kasvaa, jotta Maapallo pelastuisi ja säilyisi asumiskelpoisena vielä tulevillekin sukupolville. On nähtävä laajempi perspektiivi kuin oma napa.
Vierailija kirjoitti:
Syntyvyyden lasku on yksi suurimmista haasteista, joka meitä tällä hetkellä kohtaa. Monissa maissa syntyvyys on pudonnut alle tason, joka on tarpeen väestön kasvattamiseksi. Tämä asettaa vakavia haasteita yhteiskunnalle ja taloudelle. Syntyvyyden väheneminen johtaa pienempään työvoimaan, vähentyneeseen kulutukseen ja heikentyneeseen taloudelliseen kasvuun.
On selvää, että syntyvyyden nostaminen on tärkeä velvollisuutemme, joka edellyttää yhteistyötä kaikilta yhteiskunnan osapuolilta. Yhteiskunnan on tehtävä kaikkensa perheiden tukemiseksi ja lasten saamisen helpottamiseksi. Se tarkoittaa esimerkiksi lapsilisien ja muiden tukien tarjoamista, mutta myös joustavampien työaikojen ja vanhempainvapaiden mahdollistamista.
Lisäksi koulutus on avainasemassa. On tärkeää, että nuoret saavat riittävän koulutuksen ja että he ymmärtävät lasten saamisen tärkeyden. Koulutuksen avulla voimme myös torjua perheväkivaltaa ja muita ongelmia, jotka voivat vaikuttaa syntyvyyteen.
Lopuksi haluan todeta, että syntyvyyden nostaminen on yhteinen vastuumme. Meidän on tehtävä kaikkemme, jotta voimme tarjota paremman tulevaisuuden seuraaville sukupolville. Se on velvollisuutemme yhteiskunnan hyvinvoinnin ja tulevaisuuden kannalta. Alhainen syntyvyys pilaa myös harvojen syntyneiden elämän!
Sano se Orpolle, Purralle ja tuolle Fagerströmille joka haluaa että raskaus on syy irtisanomiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopuksi haluan todeta, että syntyvyyden nostaminen on yhteinen vastuumme. Meidän on tehtävä kaikkemme, jotta voimme tarjota paremman tulevaisuuden seuraaville sukupolville. Se on velvollisuutemme yhteiskunnan hyvinvoinnin ja tulevaisuuden kannalta. Alhainen syntyvyys pilaa myös harvojen syntyneiden elämän!Sano se Orpolle, Purralle ja tuolle Fagerströmille joka haluaa että raskaus on syy irtisanomiseen.
Todellakin aion pysyä lapsettomana.
Kaupunkien keskilämpötilojen nousu johtuu asvaltista ja betonista, jotka varastoivat lämpöä päivällä ja vapauttavat sitä yöllä. Maaseudulla vastaavaa keskilämpötilojen nousua ei havaittavissa.
Lämpötilan mittausasemien ympärille on vuosikymmen saatossa kasvanut kaupunkeja!
Ne joiden ympärille ei ole kasvanut näyttävät jopa ilmaston viilenneen!